Skip to content
22. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

17. Ko Dievs mums aizliedz ar pirmo bausli?

  • Sākums
  • Vairākas pazemošanās pakāpes
  • e-raksti

Vairākas pazemošanās pakāpes

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Kristus pazemošanās saistās ar visiem Viņa dzīves notikumiem, sākot ar Viņa ieņemšanu un beidzot ar apbedīšanu, to ieskaitot. Kristus nokāpšana ellē ir jāizslēdz no pazemošanās stāvokļa (1.Pēt.3:18; Kol.2:15).

Vairākas pazemošanās pakāpes

Laiku, kuru mūsu Kungs pavadīja uz zemes, Raksti apzīmē kā “Viņa miesas dienas.” (Ebr.5:7) Tādēļ Kristus pazemošās sevī ietver:

  1. Viņa ieņemšanu un dzimšanu. Šie divi notikumi pieder Kristus pazemošanās stāvoklim tādēļ, ka iemiesošanās, kura pati par sevīm nebija pazemošanās, lai arī vislielākā labvēlība, notika vispazemošākajos apstākļos, jo iemiesojoties Dieva Dēls uzņēmās visu to postu un nožēlojamību, kuru grēkā kritušajai cilvēcei bija nesis grēks (2.Kor.8:9; Lk.9:58; Fil.2:6-7; Mt.8:17). Kristus tika ieņemts uz dzemdināts kā pasaules Pestītājs (Lk.2:11), jo ar savu vissvētāko ieņemšanu un dzimšanu Viņš izpirka mūsu grēcīgo ieņemšanu un dzimšanu (Ps.51:5; Gal.4:4-5). Mūsu Kunga bezvainīgo dzimšanu skaidri apliecina Raksti (Jes.7:14; Mt.1:23; Lk.1:34). Dievs vēlējās, lai Mesija būtu jaunavas Dēls (Mt.1:22-23; Jes.7:14), patiess cilvēks, tomēr bez grēka (Ebr.7:26).
     

    Luters raksta:

    Tādēļ Sievas Dzimums nevarēja būt parasts cilvēks, jo Viņam bija jāsatriec velna, grēka un nāves vara, un, tā kā visi cilvēki grēka dēļ ir pakļauti velnam, Viņam, bez šaubām, bija jābūt bez grēka. Taču cilvēka daba nevar nest tādu dzimumu jeb sēklu, par kādu mēs runājam, jo visi cilvēki grēka dēļ ir pakļauti velnam.

    Tādēļ vienīgais līdzeklis, ar kura palīdzību varētu sasniegt vēlamo, bija šāds: šim Dzimumam ir jābūt patiesi dabiskam sievas Dēlam, tomēr ne dzimušam no sievas dabiskā veidā, bet pateicoties Dieva pārdabiskai darbībai, lai Raksti varētu tikt piepildīti, ka Viņš ir vienīgi sievas, nevis vīra Dzimums; jo Raksti [1.Moz.3:15] skaidri saka, ka Viņš būs sievas Dzimums*.

    To, vai mūsu Pestītājs ir dzimis [no] slēgta vēdera** [miesām] vai nē, mēs varam uzskatīt par atklātu jautājumu, lai arī tas ir iespējams, pamatojoties atribūtu komunicēšanā. Tas, ka racionālisti un modernisti noliedz mūsu Pestītāja bezvainīgo dzimšanu (T. Kaftans: tā ir “no reliģiskā viedokļa tai nav nekādas vērtības), ir pretrunā nepārprotamajām Rakstu liecībām un liecina par viņu neticību, kā arī ir tās rezultāts.

    Jautājumu par to, vai Marijai vēlāk viņas laulības dzīvē ar Jāzepu bija citi bērni vai nē (vienmēr jaunava), senbaznīca, tāpat kā Luters un senie luterāņu dogmātiķi ir atbildējuši noliedzoši, savukārt pēdējā laikā eksegētu domas šajā jautājumā dalās. Šis ir tīri vēsturiskas dabas jautājums un varētu palikt atklāts, jo Raksti nesniedz pietiekami skaidru atbildi uz to (skat. Mt.1:25; Lk.2:7; Mt.12:46 un tālāk; 13:55 un tālāk; Jņ.2:12; 7:3 un tālāk; Gal.1:19). Eusēbijs saskaņā ar Hegezipu:

    Alfejs (Klopa), bija Jēkaba brālis, un viņš pēc Alfeja nāves adoptēja viņa bērnus, tā ka tie (Jēzus brālēni) juridiskā ziņā kļuva par Jēzus brāļiem.

    Saskaņā ar šo uzskatu, Jēkabs, mūsu Kunga apustulis un brālis (Gal. 1:19), un Jēkabs, Alfeja dēls (Mt. 10:3) ir viens un tas pats cilvēks. Hemnics (Hieronīms):

    Mēs neticam, ka Marija pēc dzemdēšanas (Mt.1:25) būtu ar Jāzepu kopā gulējusi, nedz dēlus no viņa iznēsājusi, jo mēs nelasām par to Svētajos Rakstos.

    Termins pirmdzimtais (Lk.2:7) nepierāda, ka Marijai bija arī citi dēli.

  2. Kristus apgraizīšana, izglītība un dzīve. Tāpat kā visi citi jūdu vīriešu kārtas zīdaiņi, kuri astotajā dienā tika apgraizīti, arī Jēzus astotajā dienā tādā veidā tika pakļauts dievišķajai bauslībai (Lk.2:21), lai arī Viņš bija bauslības Kungs (Mt.12:8; Mk.2:28). Tādēļ Kristus apgraizīšana tiek pamatoti uzskatīta par daļu no Viņa pestīšanas veikuma.
     

    Lai arī Jēzum nebija nekādu trūkumu, kurus būtu nepieciešams labot ar izglītības palīdzību, bet jau pat savā bērnībā Viņš bija tikumības paraugs (Lk.2:51-52), jo Viņš bija “svēts, bez ļaunuma, neaptraipīts, atšķirts no grēciniekiem” (Ebr.7:26), Viņš tomēr, saskaņā ar savu cilvēcisko dabu, mācījās un pieņēmās dabiskajās [un ar pieredzi saistītajās] zināšanās, jo sav pazemošanās stāvoklī Viņš ne vienmēr un ne pilnīgi pielietoja uz savu cilvēcisko dabu komunicēto dievišķo viszinību (Fil.2:6-7).

    Savas redzamās uzturēšanās laikā uz zemes Kristus parādījās kalpa veidolā un cilvēka tēlā, izciešot visas likstas, briesmas, kārdinājumus, kaunu un grūtības, kas ir raksturīgas vairumam cilvēku (Mt.8:20). Viņš arī labprātīgi pakļāvās laicīgajai valdībai (Mt.17:27) un parasti parādījās kā vienkāršs cilvēks, tā ka tika uzskatīts par līdzvērtīgu, vai pat zemāku nekā citi (Mt.9:14; 16:13-14).

  3. Kristus ciešanas, nāve un apbedīšana. Kristus ciešanas turpinājās visu to laiku, kamēr Viņš redzamā veidā atradās uz zemes (Mt.2:13; Lk.2:1 un tālāk), taču to kuluminācija bija lielās ciešanas Viņa zemes dzīves pēdējās divās dienās.
     

    Lielās ciešanas ir galējās ciešanas, kuras mūsu Pestītājs izcieta no Ģetzemanes līdz Golgātai, daļēji savā dvēselē, daļēji – miesā, izciešot līdz galam vissmagākās un visrūgtākās bēdas par mūsu grēku izpirkšanu (Jes.53:4-6; 2.Kor.5:21).

    Agonija, kuru Jēzus izjuta, būdams Dieva pamests (Mt.27:46), bija Dieva dusmu izciešana cilvēku grēku dēļ Viņa dvēselē, it kā Viņš pats būtu veicis Viņam pieskaitītos pārkāpumus. Jeb, mēs varam sacīt, tā bija elles sāpju izciešana, kuru pamatā ir atšķirtība no Dieva (Mt.8:12; 25:41; 2.Tes.1:9).

    Mūsu dogmatiķi pamatoti apzīmē pamestības (Mt.27:46) agoniju kā dievišķo dusmu sajūtu pielīdzināto cilvēces grēku dēļ. Taču piedēvēt Kristum izmisumu Viņa galējo ciešanu stāvoklī ir nebibliski, jo izmisums ir ļaunums un tādēļ neatbilst Viņa bezgrēcīgajam raksturam (Ps.22:2, 19; Lk.23:46; Gal.4:4-5).

    Kristus nāve bija patiesa nāve jeb Viņa dvēseles atdalīšana no miesas (Mt.27:50; Mk.15:37; Lk.23:46; Jņ.19:30). Kristus nāvē ne tikai Viņa dvēsele, bet arī Viņa miesa palika saistībā ar dievišķo dabu , tā ka Viņa nāve patiešām bija Dieva Dēla nāve (Ap.d.3:15). Tas, kā Kristus varēja mirt šādos apstākļos, ir tik liels noslēpums, ka Viņš pats to izskaidroja (Jņ.10:17-18). Viņš varēja mirt tādēļ, ka ne allaž un ne pilnībā pielietoja Viņa cilvēciskajai dabai piešķirto dievišķo majestātiskumu.

    Kristus godpilno apbedīšanu un Viņa miesas uzglabāšanu kapā Raksti atspoguļo kā īpašu Mesijas prerogatīvu (Jes.53:9; Ps.16:10; Ap.d.2:31; 13:35-37), kuram pēc sava pestīšanas darba nobeigšanas (Jes.53:10-12), bija jātiek paaugstinātam pār visām lietām (Fil.2:9-11; Ef.1:20-23).

    Sholastiskie teologi uzdeva jautājumu, vai Kristu varēja saukt par īstu cilvēku arī tad, kad Viņa miesa gulēja kapā. Kvenštets parezi apzīmē to par kuriozu jautājumu, kurš balstās nepareizā cilvēciskas būtnes (viens dzīvais, dzīva būtne) definīcijā. Raksti skaidri apliecina, ka Kristus atdeva sevi par mums kā patiess cilvēks (1.Tim.2:5-6), kas nozīmē, ka arī nāvē Viņš bija patiess cilvēks.


* – Ebreju oriģinālā lietotais vārds זֶרַע nozīmē ‘sēkla’, tādā veidā vēl vairāk tiek izcelts Kristus iemiesošanās lielais brīnums.

** – Tas ir., ne parastā, fiziskā veidā, bet gan izmantojot savu ilokālās klātbūtnes veidu, ko Viņš vairākkārt izmanto arī pēc savas augšāmcelšanās (M.Lutera uzskats, pamatojoties uz Jes.66:7).

Tēmas: Hemnica citāti Kristīgā dogmatika Kristus apbedīšana Kristus apgraizīšana Kristus ciešanas Kristus dzimšana Kristus dzīve Kristus ieņemšana Kristus izglītība Kristus nāve Kristus pazemošanās stāvoklis Lutera citāti Mācība par Kristu Mācība par Kristus stāvokļiem

Continue Reading

« Aitu blēšana vai Gana balss
Dieva tiesa radīšanā un pestīšanā, tagadnē un nākotnē »
                       

Ieskaties

Mesijas piedzimšana un būtība
Svētais Gars un burts - Rakstu inspirācija
Svēto vidū nav neviena nevainojama cilvēka
Pēdējo laiku realitāte kristīgajā dievkalpojumā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem
    • e-refleksijas

    Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem

  • Cīņa, kas norisinās mūsos pašos Cīņa, kas norisinās mūsos pašos
    • e-refleksijas

    Cīņa, kas norisinās mūsos pašos

  • Eņģeļu patvērums Eņģeļu patvērums
    • e-apceres

    Eņģeļu patvērums

  • Kristus apsolījums draudzei Kristus apsolījums draudzei
    • e-sprediķi

    Kristus apsolījums draudzei

  • Vai apzinies savas dzīves mērķi? Vai apzinies savas dzīves mērķi?
    • e-apceres

    Vai apzinies savas dzīves mērķi?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Patiesi brīnumaina mīlestība
  • Par Sāras dzīves gadiem
  • Velna bērns allaž evaņģēlijā meklē savu labumu
  • Raksti atklāj Dieva noslēpumu
  • Mēs esam Kristū
  • Par Bībeles saturu un jēgu
  • Pestītājs ir patiess Dievs un patiess cilvēks

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

ZivVēderKancele
ZivVēderKancele

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025