Skip to content
16. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

254. Kāpēc trešo ticības locekli beidzu ar vārdiem: “Tas ir tiešām tiesa”?

  • Sākums
  • Strīds par iedzimto grēku
  • e-refleksijas

Strīds par iedzimto grēku

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

Kā jau iepriekš no Svētajiem Rakstiem esam mācījuši, grēks ir cēlies no Ādama krišanas un ticis mums kā mantojums, tāpēc paturēsim prātā, ko mūsu baznīcas reformatori par to ir sacījuši un mācījuši.

strīds par iedzimto grēku


Ļoti pamācošs ir mācības strīds, kas radās jautājumā par iedzimto grēku pēc Augsburgas ticības apliecības publicēšanas. Reformatori par dedzīgi to grēku rakstīja:

“..tiek mācīts, ka pēc Ādama krišanas grēkā visi cilvēki, kas dabiski dzimuši, ir piedzimuši ar grēku, tas ir, bez dievbijības, bez paļāvības uz Dievu un ar ļaunu iekāri, un ka sērga jeb iedzimtā vaina patiesi ir grēks, kas arī tagad pazudina un ieved mūžīgajā. nāvē tos, kuri neatdzimst caur Kristību un Svēto Garu.”

Pret šo aprakstu iebilda pāvestieši:

“Būt bez dievbijības un ticības – tas nav iedzimtais grēks, bet darbu grēks.”

Šis iebildums deva ieganstu garākai un pamatīgākai atbildei, ko Melanhtons deva Apoloģijā, kur viņš vispirms norādīja uz vāciski rakstītiem ticības apliecības vārdiem:

“Ka visi mātes miesām ir dzimuši ar ļaunu iegribu un ir kārību pilni un pēc savas dabas nav patiesas dievbijības un ticības Dievam.”

Turklāt viņš piebilst:

“Šīs rindas liecina, ka miesīgi dzimušajos mēs noliedzam ne vien varēšanu veikt kādus dievbijīgus darbus, bet arī to, ka viņos pašos būtu kādas dāvanas jeb spējas radīt dievbijību un paļāvību uz Dievu. Mēs sakām, ka ikviens dzimušais ir ļaunās iekāres varā un nespēj patiesi bīties Dieva un uz Viņu paļauties.”

Daudzi varbūt nesaprot, par ko šeit tik daudz tiek diskutēts un domā bīties: Dieva un ticēt Viņam — tas ir mans darbs, ko daru no brīva prāta. Iekāre man ir iedzimta, un Dievs to piedod, ja vien es Viņu īsteni bīstos, nopietni cīnos un apkaroju savu grēku, bet, ja to nedaru, tā ir manis paša vaina, jo ne-izmantoju savu brīvību. Un vēl: ja vien es pareizi ticētu Dievam, tad man būtu piedošana un spēks cīnīties pret grēku, bet, ja es neticu, tā ir mana vaina utt.

Ar šādiem labi domātiem un pa daļai patiesiem izteikumiem ir pateikts, ka dievbijība un ticība stāv mūsu pašu spēkos. Taču, kad mums neizdodas tas, kas šķietami ir mūsu pašu spēkos, tad cilvēkam ir jānosoda pašam sevi — lai arī Evaņģēlijs par Kristu teiktu ko teikdams. Šie kaitīgie maldi bija tie, kurus apkaroja reformatori un parādīja, ka bīties Dieva un uz Viņu paļauties nav paša cilvēka spēkos.

To pieredz nopūlējusies un grūtsirdīga dvēsele, kas mokās, nopūšas, raud un sūdzas: “Es nespēju pa īstam bīties Dieva, es nespēju nopietni ienīst grēku un no tā baidīties, es esmu briesmīgi ciets un pašpārliecināts. Es redzu savu grēku, bet nespēju to patiesi nožēlot. Mana sirds ir tik vieglprātīga, nepastāvīga, liekulīga. Es redzu, dzirdu un zinu par Dieva lielo žēlastību Kristū, bet nespēju tam no visas sirds ticēt un pieķerties.”

Tēmas: Augsburgas ticības apliecība Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Filips Melanhtons grēkākrišana grēkākrišanas sekas mācības strīds pāvestieši

Continue Reading

« Ticības skaidrība
Ciešanu un pārbaudījumu krustcelēs »
                       

Ieskaties

Patiesība praksē
Kad mēs piedzīvosim Svētā Gara pārmācību
Sagatavošanās laulībai
Par Dieva žēlastības izredzēšanas tēmu

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Dieva atrašana zināmajā Dieva atrašana zināmajā
    • e-refleksijas

    Dieva atrašana zināmajā

  • Bērnu kristīšana Bērnu kristīšana
    • e-refleksijas

    Bērnu kristīšana

  • Spilgts visas kristietības kopsavilkums Spilgts visas kristietības kopsavilkums
    • e-apceres

    Spilgts visas kristietības kopsavilkums

  • Tēva mīlestība Tēva mīlestība
    • e-apceres

    Tēva mīlestība

  • Kults un kultūra: liturģija vai karaoke? Kults un kultūra: liturģija vai karaoke?
    • e-raksti

    Kults un kultūra: liturģija vai karaoke?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kristietis rodas vienīgi piedzimstot
  • Dievbijības mācība pasauli sanikno
  • Dzimuši jūdi vēl nav taisni Dieva priekšā
  • Nāc, Tu ļaužu Pestītāj
  • Kas ir dievbijīgs vīrs?
  • Vaina un samaitātība
  • Padarīt Jēzus vārdu atpazīstamāku

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus pašiņš

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025