Skip to content
20. maijs, 2022
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

69. Ko Dievs piekodina mums ar ceturtā baušļa apsolījumu?

  • Sākums
  • Jēzus nokāpšana ellē
  • e-refleksijas

Jēzus nokāpšana ellē

Roberto

Kopš tika izmainīts Apustuliskās ticības apliecības teksts, Latvijas luterāņus nodarbina jautājums kā ir pareizi sacīt – nokāpis ellē vai nokāpis mirušo valstībā?. Tāpěc piedāvājam vācu mācītāja Gothilfa Dēlera raksta, kura apskatīta Jēzus nokāpšana ellē, fragmentu.

Jēzus nokāpšana ellē

Luteriskā baznīca izteica savu izpratni par nokāpšanu ellē Konkordijas formulas IX artikula:

“Tādējādi mēs balstām jautājuma risinājumu vienkāršajos kristīgās ticības apliecības vārdos, kuriem mūsu uzmanību pievērš arī Dr. Luters savā 1536.gadā Torgavā nolasītajā sprediķī: “Es ticu uz Kungu Kristu, Dieva Dēlu, kurš nomira, tika aprakts un nokāpa Šeit aprakšana un nokāpšana tiek nodalīti kā dažādi jautājumi, un mēs vienkārši ticam, ka pēc aprakšanas visa persona, Dievs un cilvēks, nokāpa ellē, uzvarēja velnu, iznīcināja elles varu un atņēma velnam visu viņa varu.””

Tieši tāda ir mūsu ticības apliecība, un tieši tāda tā arī paliek. Atsevišķu baznīcu administratīvie orgāni ir pieņēmuši lēmumu to mainīt. Taču ticības apliecību nevar izmainīt baznīcu pseidoekumeniski noskaņoto vadību mahinācijas.

Šeit mēs sastopam vienu piemēru tam, ka daudzās baznīcās, kuras sauc sevi par luteriskām, luteriskās ticības apliecības tiek atzītas vienīgi formāli. Pirms 80 gadiem, par pamatu ņemot veco Dītriha katehismu, H.Švāns izstrādāja brīnišķīgu Lutera Mazā katehisma ekspozīciju, kur jautājums Nr.161 skan šādi:

“Ko Raksti mums māca par Kristus nokāpšanu ellē?”

Atbilde ir šāda:

“Ka Kristus pēc tam, kad atkal tapa dzīvs, no jauna apliecināja sevi kā elles uzvarētāju un triumfēja pār visiem elles spēkiem.”

Šis teikums atspoguļo to, kam ortodoksi ticīgie evaņģēliski luteriskajā baznīcā tic jautājumā par Kristus nokāpšanu ellē. Nekad nav par biežu atgādināt, ka šeit, tāpat kā allaž, ir jādominē principam: “Vienīgi Raksti”. Mēs neko nespējam aptvert ar savu saprātu. Konkordijas formulas IX artikuls mums saka:

“Mums jātic un jāpieturas vienīgi pie Dieva vārda”.

Mūsu ticības apliecības, sekojot dižā reformatora piemēram, mūs brīdina:

“Mums nav jānopūla sevi ar augstām un mokošām pārdomām par to, kā tas notika. Ar saprātu un mūsu piecām maņām šo jautājumu nevar izprast”.

Rezumējot visu iepriekš sacīto, šis jautājums ir mūsu ticības stiprinājums. Sātans domāja, ka ir uzvarējis Kristu, novedot Viņu līdz krustam un kapam, taču Kristus, ir pārāks par “Dieva pretiniekiem” ne tikai kā neuzvaramais, bet arī kā viņu valstības iekarotājs, kurš atņem viņiem visu spēku un varu, pat to, kas tiem piederēja pār elli.

Taču jaunajā ticības apliecības versijā tiek teikts gluži pretējais. Frāzei “nokāpis mirušo valstībā” tagad jāapzīmē tas, ka Kristus atrodas Dieva pretinieku varā, kuri ir pārtraukuši Viņa eksistenci uz šīs zemes.

Nē, patiesais stāvoklis ir gluži citāds. Pēc Kristus atdzīvināšanas ne velnam, ne nāvei, ne ellei, ne mirušo valstībai, ne hades vairs nav varas pār Viņu. Un visi, kuri tic Kristum, triumfē līdz ar Viņu. Jo, ja mēs ticam, tad Viņa uzvara un triumfs pieder arī mums. Jā, šī uzvara tika izcīnīta vienīgi mūsu dēj. Tas ir vienreizējs notikums, kura pamatā ir Kristus nokāpšana ellē. Pēc Viņa nokāpšanas ellē tā ir pilnīgi sakauta un ir panākta un nodrošināta mūsu atbrīvošana no tās varas. Tādēļ šī mācība mums sniedz stiprinājumu: ne velns, ne visi Dieva pretinieki kopā nevar pārņemt savā varā vai nodarīt kādu ļaunumu ne mums, ne jebkuram citam, kurš tic Kristum. Reti kad vēsturē ir bijis tāds laiks, kad šāds stiprinājums draudzēm būtu bijis vēl vairāk nepieciešams nekā tagad, kad ārējās sagrāves un pakļaušanas briesmas un vēl līdz šim nepieredzēts sajukums pašā baznīcā, šķiet, norāda uz Jāņa atklāsmes grāmatā minēto “īso laiku”.

Savā jau pieminētajā Torgava pils sprediķī Luters saka:

“Tas ir šī ticības jautājuma spēks un derīgums, šī notikuma iemesls, kādēļ mēs to sludinām un tam ticam, proti, ka Kristus ir sakāvis elles varu un atņēmis velnam visu tā spēku. Ja es tam ticu, tad esmu izpratis patieso šī notikuma jēgu un būtību.”

Cik gan šīs lietas patiesībā ir vienkāršas! Lai šis ieskats kalpo mums kā atgādinājums par šīs mācības bagātīgo stiprinājumu, lai mēs varētu nonākt pie dziļākas, Rakstos balstītas izpratnes par šo apustuliskās ticības apliecības vietu, kurai uzbrūk viltus mācības. Bībele runā par mūsu pilnīgo atbrīvošanu no elles varas arī Ebr.2:14-15: “[..] lai ar nāvi iznīcinātu to, kam nāves vara, tas ir, velnu, un atsvabinātu visus, kas visu mūžu nāves baiļu dēj bija verdzība.”

Šī uzvara tika pravietota jau Vecajā Derībā: “Es gribu atsvabināt viņus no pazemes valsts varas un izglābt no nāves. Nāve, kur ir tava inde un sērgas? Elle, kur ir tavs iznīcības spēks?” (Hoz.13:14 skat. arī 1.Kor.15:54-57).

Atrodoties šinī Lieldienu pārliecībā un drošībā, Luters izsaucas:

“Tā ir galvenā lieta, labums un spēks, kuru mēs no gūstam., ne elle, ne velns nevar ieslodzīt vai nodarīt kādu Jaunumu ne man, ne jebkuram kas Viņam tic.”

Tags: Apustuliskā ticības apliecība elle Gothilfs Dēlers Jēzus nāve Johans Konrāds Dītrihs Konkordijas formula Kristus augšāmcelšanās Mārtiņš Luters mirušo valstība nokāpšana ellē

Continue Reading

« Sapņu sludinātāji
Reformācija pret deformāciju Baznīcā »
                       

Ieskaties

Tūlītēja atbalss
Pārbaudiet garus
Patiesībai jātiek darītai
Baznīcas ieguldījums laulības izpratnē

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Dzīvais ūdens - ūdens un Gars Dzīvais ūdens – ūdens un Gars
    • e-raksti

    Dzīvais ūdens – ūdens un Gars

  • Cilvēku rīcība atbilstoši savas sirds vēlmēm Cilvēku rīcība atbilstoši savas sirds vēlmēm
    • e-apceres

    Cilvēku rīcība atbilstoši savas sirds vēlmēm

  • Piedot_bez_mera Piedot bez mēra
    • e-refleksijas

    Piedot bez mēra

  • Ar Kristus ciešanām ir samaksāts par visiem mūsu grēkiem Ar Kristus ciešanām ir samaksāts par visiem mūsu grēkiem
    • e-refleksijas

    Ar Kristus ciešanām ir samaksāts par visiem mūsu grēkiem

  • Postmodernā krīze galvās un likumos Postmodernā krīze galvās un likumos
    • e-refleksijas

    Postmodernā krīze galvās un likumos

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Bībele un Baznīcas apliecības raksti
  • Apustuliska aplieciība
  • Kādu ticības apliecību satur Mazais Katehisms?
  • Nokāpšana ellē
  • Neatbildētais mācībā par Baznīcu
  • Luterāņu baznīcas kopība ar citiem luterāņiem
  • Vai baznīcai vajag ticības apliecības?

Pēdējie komentāri

  • jean: “Jā, tāpat kā ikviens cilvēks, kas grēko un noliedz, ka grēko. Girgenzons savā skaidrojumā par 5. bausli to izsaka šādi:…”
  • Janis Karklins: “Piebilde iekavās: "Dievs neapstiprina tirānu netaisnību, nedz arī pieprasa, lai cilvēki uzskatītu netaisnību par taisnību. Tāpēc, lai gan Dievs noraida…”
  • jean: “Par ko šūmēšanās? Aborts ar atvieglojumiem (ko tas vispār nozīmē?!?) slikti, bet aborts bez atvieglojumiem (kā šķiet tas jau daudzus…”
  • Roberto: “visus, kuriem interesē šī ekskluzīvā Svēto Rakstu izdevuma iegūšana un izplatīšana, mudinām sazināties ar tā izdevēju:”
  • talyc: “Jau piecpadsmit gadus Mēs sildam e-vidi; Mēs aizliedzam maldus, Lai tu taisnību dzirdi.”

RSS e – POLEMIKA

  • Par Jūdas vēstuli
  • Politiskās atšķirības. Vai to pamatā ir atšķirīga reliģiozitāte?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Ps.38:5
    Mani noziegumi iet pāri pār manu galvu, kā grūta nasta tie man palikuši par daudz grūti.

ilustrētā baznīca

Vatikāna bobslejs
Vatikāna bobslejs

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēks grēku piedošana Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2022


Posting....