Skip to content
27. februāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

209. Kāpēc mums ir vajadzīga svētošana?

  • Sākums
  • Tie, kuri neņem vērā atšķirības starp bauslību un Evaņģēliju
  • e-raksti

Tie, kuri neņem vērā atšķirības starp bauslību un Evaņģēliju

Dr. Dž. Teodors Millers

Atšķirības starp bauslību un Evaņģēliju adekvāti neievēro un, līdz ar to, tās sajauc šādi grupējumi.

tie, kuri neņem vērā atšķirības starp bauslību un Evaņģēliju

  • Katoļi, kuri to dara, lai pamatotu savu postošo mācību par pestīšanu pēc darbiem un pašas pestīšanas nedrošību. Tridentas koncils (VI ses., kan. 20) nepārprotami nosoda mācību, ka

    “Evaņģēlijs ir absolūta un beznosacījumu premisa mūžīgās dzīvības iemantošanai, neievērojot nosacījumu, ka [cilvēkam] ir nepieciešams vispirms ievērot bauslību”.

  • Kalvinisti, kuri noliedz vispārējo žēlastību un Svētā Gara darbību caur Dieva ieceltajiem žēlastības līdzekļiem. Šo maldu rezultātā viņi nepasludina Evaņģēlija vispārējos žēlastības apsolījumus visiem grēciniekiem, bet gan apgalvo, ka grēcinieka pestīšana ir atkarīga no viņa atbilstības noteiktiem nosacījumiem, pēc kuriem Dievs pieņems grēciniekus. Saskaņā ar Čārlzu Hodžu, “ārējais aicinājums” ir “pestīšanas apsolījums tiem, kuri atbilst visiem šiem nosacījumiem,” savukārt Evaņģēlijs ir “to nosacījumu pasludinājums, pamatojoties kuros Dievs vēlas pestīt grēciniekus, un grēkā kritušu cilvēku pienākumu izklāsts saistībā ar šo pestīšanas plānu”. Tātad, galu galā, kalvinisti pieļauj to pašu liktenīgo kļūdu, kuru katoļi.
  • Sinergisti, kuri noliedz pestīšanu vienīgi no žēlastības un padara pestīšanu par atkarīgu no paša grēcinieka izšķiršanās par labu žēlastībai. Saskaņā ar sinergismu, Evaņģēlijs ir Dieva žēlastības apsolījums visiem tiem, kuri pielāgosies šai žēlastībai. Tādēļ sinergisms ir atgriešanās katoļu pelagiāņu nometnē.
  • Visi modernisti, kuri noliedz vietniecisko gandarīšanu, jo, tā kā viņi noliedz Kristus vietniecisko izpirkšanu, tad viņiem ir jāmāca pestīšana pēc darbiem, proti, ka grēcinieks savus grēkus izpērk pats.
  • Atsevišķi mūsdienu teologi, kuri apgalvo, ka starp bauslību un Evaņģēliju pastāv kāda “augstāka vienība”. Pēc viņu domām, bauslība un Evaņģēlijs atšķiras vienīgi pēc formas, nevis pēc satura, jo abi, kā viņi to maldīgi apgalvo, pieprasa no grēcinieka morālus darbus. Šajā gadījumā Evaņģēlijs, galu galā, kļūst par modificētu bauslības formu. Šis maldīgais uzskats, protams, pilnībā anulē atšķirības starp abām mācībām. Tas pārvērš Evaņģēliju bauslībā un padara grēcinieka pestīšanu par atkarīgu no viņa paša paklausības.

Luters, kurš pēc šo maldu mācītāju vārdiem arī esot atbalstījis šādu uzskatu, patiesībā nodalīja bauslību no Evaņģēlija kā vairāk nekā pretnostatījumu.

Noslēdzot šo nodaļu, jāatzīmē, ka visos gadījumos, kad bauslība tiek sajaukta Evaņģēliju, tas tiek darīts ar vienu un to pašu mērķi, proti, darīt galu “ģeķīgajai sludināšanai,” saskaņā ar kuru krustā sistais augšāmcēlies Pestītājs ir cilvēces vienīgā pestīšanas cerība un, līdz ar to, apstiprināt pagānisko mācību par pestīšanu pēc darbiem.

Šo teoloģisko maldu rezultātā tiek zaudēts “Dieva jērs, kurš nes pasaules grēku” (Jņ.1:29). Luters pamatoti saka:

“Ja kāds noliedz, zaimo vai pazemo Kristu vienā jautājumā vai mācībā, arī citur nevar viņu pareizi mācīt vai pagodināt.”

Nedaudz izsmalcinātākā veidā bauslību un Evaņģēliju sajauc tie, kuri mīkstina bauslības prasības, mācot, ka Dievs ir apmierināts, ja cilvēks to pilda tik daudz, cik viņš to spēj; arī tie, kuri piešķir Evaņģēlijam legālisma elementus, laupot tam tā mierinājumu; un arī visi tie, kuri sludina bauslību grēku nožēlas pilniem grēciniekiem, un Evaņģēliju – pašpārliecinātajiem un vienaldzīgajiem. Tātad, bauslība un Evaņģēlijs var tik sajaukti gan pēc to rakstura un satura, gan pēc to funkcijām, gan pēc cilvēkiem, uz kuriem tie ir attiecināti. Taču allaž, kad bauslība tiek sajaukta ar Evaņģēliju, tiek sagrauta mācība par pestīšanu no žēlastības un pārliecība par pestīšanu. Patiesībā tur, kur netiek ievērotas un pielietotas atšķirības starp bauslību un Evaņģēliju, neviens cilvēks nevar kļūt par kristieti. Tādēļ rūpīgi pārdomāsim Lutera vārdus:

“Šī bauslības un Evaņģēlija nošķiršana ir lielākā kristietības māksla, kas ir izprotama un kura būtu jāizprot visiem, kuriem ir tas gods tikt dēvētiem par kristiešiem.”

Tags: bauslība Bauslība un Evaņģēlijs De Discrimine Legis et Evangelii Evaņģēlijs kalvinisti Kristīgā dogmatika modernisti Romas katoļi sinerģisti

Continue Reading

« Dieva vārda nākšana
Prasme atšķirt bauslību no Evaņģēlija »

Ieskaties

Divdesmit septītais vakara priekšlasījums
Rakstu skaidrojumu atbilstība Rakstiem
Ne asaras vairs
Miesas darbi un Gara augļi

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “ar kļūdu biju domājis vārdu "sātans", ne jau Rakstu vietu. "Bet Dieva vārds mums atklāj vairāk nekā tikai mūsu nožēlojamo…”
  • jean: “Jā, tas apceres teksts ir burtisks citāts no Ef. 6:12 -- "Jo ne pret miesu un asinīm mums jācīnās, bet…”
  • scwildflower9: “Ja drīkst jautāt - kurš teologs slēpjas aiz šī segvārda "gviclo"? :)”
  • Janis Karklins: “Vai nav kļūda, ne pēc gramatikas, bet pēc būtības, sātans pagodināts ar lielo burtu.. Vēl teikts, ka jācīnās pret varām…”
  • Roberto: “Uzkrītoši, ka oficiālajā SDA paziņojumā (bilde ziņas beigās) Ģirta Roznera vārds ir dzeltenā krāsā - kristīgajā mākslā tradicionāli ar to…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kas ir bauslība un Evaņģēlijs?
  • Bausība un Evaņģēlijs iedarbojas atšķirīgi
  • Par īsto izšķiršanu starp Bauslību un Evaņģēliju
  • Dievs ietekmē jūs caur bauslību un Evaņģēliju
  • Evaņģēlijs ir tāda mācība, kas nepieļauj Bauslību
  • Nicinātājam nebūs glābiņa
  • Evaņģēlijs pastāv mūžīgi
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Nauda un bagātība Nauda un bagātība
    • e-refleksijas

    Nauda un bagātība

  • Kas ir saderināšanās? Kas ir saderināšanās?
    • e-mācība

    Kas ir saderināšanās?

  • Konfirmācijas vēsturisks apskats Konfirmācijas vēsturisks apskats
    • e-raksti

    Konfirmācijas vēsturisks apskats

  • Leģitīms paklausības veids Leģitīms paklausības veids
    • e-refleksijas

    Leģitīms paklausības veids

  • Par tumsas noslēpumaino spēku Par tumsas noslēpumaino spēku
    • e-apceres

    Par tumsas noslēpumaino spēku

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Fil.4:7
    Tas Dieva miers, kas augstāks nekā visa saprašana, tas pasargās jūsu sirdis un jūsu domas iekš Kristus Jēzus.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021