Ieskaties

41 komentāri par “Ticības apliecība un apliecināšana

  1. svētīts lai top Tavs vārds”. Tas ir vārds, kurš ir “Dieva spēks par pestīšanu ikvienam, kas tic” [Rom.1:16], tā ir mācība, par kuru esot nomodā un pie kuras turoties jeb citiem vārdiem – uz kuru atsaucoties, kuru apliecinot, realizējot praktiski, ir rodama pestīšanas drošība [1.Tim.4:16].
    —-
    Slikti ir iesākt kādu traktātu ar atklāti un apzināti sagrozītu Dieva Vārda interpretāciju. Es neticu, ka tu nezini, ka Tēvreizes “Svētīts lai top tavs vārds” vārds “vārds” ir grieķu “onoma”, kas noteikti nav tas vārds ko tu saki tas esam. “Onoma” ir īpašvārds – anglisi “name” nevis “word” attiecinot to uz mācību vai “messadzhu”.
    Ceru ka tā bij neapzināta kļūda un/vai neuzmanība un Indrex to labos.

  2. Πατερ ημών ο εν τοις ουρανοίς· αγιασθήτω το όνομά σου· [Mt.6:9]

    πιστός ο λόγος και πάσης αποδοχής άξιος· [1.Tim.4:9]

    έπεχε σεαυτώ και τη διδασκαλία, επίμενε αυτοίς· τούτο γαρ ποιών και σεαυτόν σώσεις και τους ακούοντάς σου [1.Tim.4:16]

  3. Mulder, kā sacīja ddauka, “noslauki putekļus no” Mazā katehisma.

  4. gviclo, tas ka es zinu, kas ir mazajā katehismā rakstīs un ko nozīmē vārds “onoma” :)
    Ielieku fragmentu no mazaa katehisma angliski, lai redzeetu kur ir “name” un kur ir “Word” lietots. Un name un word nav viens un tas pats, kā Indrex stumj!
    Hallowed be Thy name.

    What does this mean?–Answer.

    God’s name is indeed holy in itself; but we pray in this petition that it may become holy among us also.

    How is this done?–Answer.

    When the Word of God is taught in its truth and purity, and we as the children of God also lead holy lives in accordance with it. To this end help us, dear Father in heaven. But he that teaches and lives otherwise than God’s Word teaches profanes the name of God among us. From this preserve us, Heavenly Father.

  5. saki Mulder, kā tu vari zināt, “ko Indrex stumj”?

    ieserfojot dažādās diskusiju telpās, esmu ievērojis tādus hiperaktīvus “stūmejus un muldētājus”, kuri mēdz pārmest citiem “2.kursa sindromu” pašiem nemaz nebeidzot pat ½ kursu

    kā sacīts sakāmvārdā: muļķis saka visu ko zina, bet gudrais pasaka pāris vārdus un tā ir viela pārdomām.

    lasi, domā par TO un TIKAI tad raksti!

  6. Roberto, atbildu. Es izlasīju viņa tekstu. Ja viņš ar teikumu “Lūdzot lūgšanu “Mūsu Tēvs”, mēs vispirms nesakām “lai nāk Tava Valstība”, bet gan “svētīts lai top Tavs vārds”. Tas ir vārds, kurš ir “Dieva spēks par pestīšanu ikvienam, kas tic” domā kaut ko citu nekā tur stāv rakstīts, tad man tas ir noslēpums. Bet viss mans posts bij iebildums pret šo apgalvojumu, ka “vārds” ko mēs lūdzam Tēvreizē būtu tas pats “vārds” kas ir Rom 1:16.
    Tā vietā lai neizlocītos būtu pielabojis tekstu labāk, citādi cilvēki tak lasa… un ja ar to var demagoģizēt pastulbiem lajiem, tad kāds kas pašķirstīs kas tad ir rakstīts patiešām redzēs ka te tiek stumtas blēņas un Dieva Vārds tiek sagrozīts, lai tikai piegrieztu to savām iedomām.

  7. Mulder, kas rakstīts – tas rakstīts

    par kuru vārdu tu runā??

    ου γαρ επαισχύνομαι το ευαγγέλιον του Χριστού· δύναμις γαρ Θεού εστίν εις σωτηρίαν παντί τω πιστεύοντι, Ιουδαίω τε πρώτον και Έλληνι. [Rom.1:16]

  8. Tēvriezē Kristus māca lūgt par JHWH, kas taču nav ne logos ne didaskalija!

    jūsmotāju pirmā pazīme – neparko neatzīt savas kļūdas…

  9. “Kungs Jēzu Kristu, Dieva Dēls apželo mūs grēciniekus” Kristīgā meditācija.
    —————————————————————————
    Lūdziet arī: “Mūsu Tēvs Debesīs….(to šādi papildinot)….un mūsu dienišķo maizi…un Garīgo Maizi…un Mīlestību…un paātrinātu Garīgo Attīstību dodi mums šodien……”

  10. Neizdarīsim draugi pārsteidzīgus secinājumus.

    Mulder, vai tev aplams šķiet katehisma skaidrojums? Ja nē, tad paskaidro, ar ko tas atšķiras no Indreka rakstītā?

  11. gviclo, nu izlasi tachu ko Indrex raksta. Es pret katehismu nekaadiigi neiebilstu un pilniigi tam piekriitu. Tachu Indrex raksta

    “svētīts lai top Tavs vārds”. Tas ir vārds, kurš…

    Indrex norāda ka tas “vārds” kurš lai top svētīts, ir tas vārds kurš ir ieksh Rom 1:16, bet tā nav. Un katehisms to arī neapstiprina. Katehisms vienkārši runā kā Dieva personvārds (viņa autoritāte) tiek svētīta… Bet Indrex veic ambiquity sofistiku, kur latviešu valodā vārds “Vārds” ir divas dažādas nozīmes – “message” un “personvārds”. Tie nav viens un tas pts. Un personvārds nav tas pats kas evanģēlijs. Tā tiek sagrozīta mācība. Es neiebilstu pret Dieva Vārda svētīšanu, bet gan pret to ko Indrex raksta!

  12. Mulder, vai tu nepieļauj domu, ka esi kaut ko stipri pārpratis, jo šis e-raksts ir TIKAI 1.daļa?

  13. Mulder, varbūt Indrekam ir pamats uzskatīt, ka Dieva personvārdu nevajag nodalīt no Dieva vārda. Jo tu tak pats citēji katehismu, ka Dieva personvārda svētīšana notiek tad, kad Dieva vārds tiek skaidri sludināts un tiek dzīvots saskaņā ar to.

  14. draugi teologi, vai esat ko dzirdējuši par texta burtisko skaidrojumu?!
    tā ka neaizraujieties ar to atvasināšanu, tjipa personvārds tas pats vārds vien ir…

  15. draugs ddauka, vai Tu lūdzu būtu tik laipns atgādinātu man donātistu raksturīgās pazīmes!

  16. Šodienas epistulā Jēkabs brīdina pārlieku “neaizvārdoties” (mē ..paralogizomenoi), pašiem sevi maldinot.
    Līdzīgi kā savulaik, šķiet, Tertuliāls hairētiķiem atsacīja, ka tiem nav daļas grābāties gar Rakstiem, tā arī es šīs lapas ortodoksajiem dalībniekiem varu ieteikt nesaspringt, ar novirzījušamies prātiem fineses slīpējot. Kāda tiem daļa gar Katehisma niansēm (kuras Indrex gana skaidri saprot), ja būtisko tie laiž gar ausīm? Kamēr Mulders u.c. ir sadraudzībā ar dievliedžiem, kuriem da jebkāds vārds, dievbījība un vienkārši loģika ir pie pakaļas, tikmēr viņus džentlmeņu sabiedrībā vispār pie vārda nevajadzētu laist, kur nu vēl ar tiem kaut ko apspriest.

  17. draugs DM, ar ko tad jūs 5 kodīsities un ēdīsities, ja mūsu te nebūtu, ko?
    tāpēc es turu to par svētu lietu, ka e-minences visžēlīgi ļauj mums šeit jūs kacināt un tracināt. tā tik turēt!

  18. “..es turu to par svētu lietu ..jūs kacināt un tracināt.”
    ———-

    – “Jums, kungi, jūsu būtība
    Ir allaž vārdā lasāma,
    Lai cik jums arī vārdu daudz,
    Vai jūs par meli, mošķi, mušu dievu sauc,
    Nu labi, kas tu esi?”

    – “Daļa no tās varas,
    Kas vienmēr ļaunu grib un vienmēr labu dara.”

    :)

  19. pārlasot gribot negribot sanāk, ka 1:0 Muldera labā. Nu sit nost, tie abi vārdi atšķiras, Dieva personvārds jeb Tas Kungs, jeb Trīsvienīgais Dievs un Svētie Raksti jeb Dieva Vārds.
    Ja šīs lapas patroni turpinās apliecināt abu šo vārdu vienlīdzību, viņi un viņu lapa sāks neglābjami palikt par tvnet… :D

  20. Draugs, andziks, ko tu domā par skaidrojumu Mazajā katehismā?

  21. Kā dziesmā dzied, “Kāsiet, brāļi, ko kāšat(i),/ Kamielīšus nekāsiet”. Tā nu, lūk, LELB puiši grib ņemties ar odu kāšanas logomahiju, kurā pēc būtības viss ir skaidrs, bet katastrofālas nenormālības, nu, hoķ ubei, bet neredz.

  22. Tur jau tā lieta, Didzi, ka pat pēc būtības nav skaidrs…Kā tika secināts e-ntuziastu vidū, kopējas lūgšanas neiespējamība šajā gadījumā sakņojas jau katehisma līmeņa neizpratnē. Traģikomiskākais visā šajā bezcerīgajā ūdens virsmas sakulšanā putās ir tas, ka K.F.V.Valters, kurš ir šī piemēra autors, to izmanto, lai skaidrotu, ka skaidras doktrīnas un pareizas tās izpratnes praktiskais pielietojums iet roku rokā un kur tā nav, ir vienīgi nobaltēti kapi, kas no āra šķiet gana jauki, bet iekšā ir pilni miroņu un nešķīstības [First sermon at the opening of the Synod, Concordia Publishing House, 1897]. Valters, kā vienmēr, ir ļoti tiešs. Situācija to tikai apstiprina.

  23. Lai nerastos lieki pārpratumi un divdomības, tad izteikšu, diskusiju izraisījušo, rindkopu sekojoši:

    “Lūdzot lūgšanu “Mūsu Tēvs”, mēs vispirms nesakām “lai nāk Tava Valstība”, bet gan “svētīts lai top Tavs Vārds”. Dieva [person]Vārds gan pats no sevis ir svēts, bet mēs lūdzam šinī lūgšanā, lai tas arī mums būtu svēts.

    Bet kā tas notiek?

    Kad Dieva vārdu [Svētos Rakstus] patiesi un skaidri māca un mēs kā Dieva bērni arī svēti pēc tiem dzīvojam. To palīdzi mums, mīļais Debesu Tēvs!

    Jo Dieva vārds ir Vārds, kurš ir “Dieva spēks par pestīšanu ikvienam, kas tic” [Rom.1:16], tā ir mācība, par kuru esot nomodā un pie kuras turoties jeb citiem vārdiem – uz kuru atsaucoties, kuru apliecinot, realizējot praktiski, ir rodama pestīšanas drošība [1.Tim.4:16].

    Draugi diskutētāji, ceru uz konstruktīvām diskusijām arī turpmāk.

  24. tur jau ir visa jūsu nelaime un posts, draugi teoloziģētāji, ka jums nu nekādi nevelk tālāk par dr.M.Lutera mazo kateh., bet LC ietver arī viņa LK, kurā skaidri uzrakstīts – svētīt Dieva nami nozīmē to pašu, ko slavēt teikt un godāt vārdos un darbos. palasieties oriģinālā, nevis augsburgeru tulkojumu!

  25. un tajā kāšanā pareizie&skaidrie paliek nepārspējami uz mūžu mūžiem…
    no savas puses sirsnīgi ieteiktu pārlasīt VD stāstu par mucēju Eliju, kurš pašam JHWH nekaunas melot, ka ir vispēdējais viņa pravietis!
    ja draugi mucēji ļautu šim Dieva vārdam savu darīt, kazi arī viņiem Dievs dotu atgriezties no klejošanas pa e-tuksnesi gluži kā e-lijiem.

  26. “apžēlot nedrīkst sodīt”

    saliekam komatus, apmēram šitā te tas viss notiek un visi saka, ka komatus var likt visur, a var arī nelikt nemaz un šis teikums nozīmē abas nozīmes, kuras var saprast, attiecīgi saliekot komatus.
    jebšu jūs runājiet samežģītas valodas, kuras parastam cilvēkam nesaprast. ja tā, tad der padomāt, vai Kristus arī uz cilvēkiem runāja atsaucoties uz kautkādiem ļoti un apjomīgiem un tikai vienā bibliotēkā pieejamiem materiāliem.

  27. varu tikai apbrinot Tavu neatlaidību Indrex vēlmē nodalīt maldus no patiesības
    mani savukārt saista Kristus vārdi “eita darāt un mācāt”,kas sevī ietver daudz daudz vairāk kā tikai šo sīkmanīgo ņemšanos ap, par un pret.
    ja mēs savā ikdienas gaitā gribētum visu izdarīt kā grāmatās raxtīc – ievērot režīmu, diētu, vingrot un domāt tik labas domas, mēs savās dzīvēs tā arī neko neizdarītu, līdz beidzot nonāktu trako namā vai gluži kā Sauls bez mēra sāktu vajāt Kristus draudzi.

  28. draugs ddauka, iesaku Tev pārtraukt budismam raksturīgo mantras skaitīšanu: “Preambulā rakstīts, preambulā rakstīts, preambulā… utjp.,” notraust putekļus no grāmatu plaukta, atšķirt mīļo Liber Concordiae un pārlasīt to:

    Skaidras mācības uzturēšanai un pilnīgai, pastāvīgai, Dievam tīkamai baznīcas vienotībai nepieciešams ne vien, lai pareizi tiktu lietota skaidra, svētīga mācība, bet arī – lai tiktu nosodīti pretimrunātāji, kuri māca citādi [1.Tim.3; Tit.1].

    Tā arī uzticamu ganu pienākums, kā Luters māca, ir darīt abas šīs lietas: ganīt jeb ēdināt avis un atvairīt vilkus, lai avis spētu no svešām balsīm izbēgt [Jņ.10] un atšķirt cildeno no nekrietnā [Jer.15].

    Tādēļ esam skaidri un noteikti apliecinājuši viens otram, ka visādā ziņā nepieciešams atšķirt nevajadzīgas un veltīgas ķildas, kuras vairāk posta nekā ceļ [lai baznīcā netiktu radīts sajukums], no nepieciešamās cīņas, proti, no cīņas, kura attiecas uz ticības artikuliem vai svarīgākajām mācības daļām, kad, lai aizstāvētu patiesību, nosodāma pretējā, maldu mācība.

  29. Nu baigais teksts. Ja teikšu – sviests – tad visdrīzāk tā būs tikai mana attieksme pret man neaktuālu un pagaidām neinteresantu tēmu. Tamdēļ teikšu – šito es nesaprotu!

  30. un vēl tāds sīkums – dr.M.Luters pirms iesāka pāvestības kritiku, bija tapis par teoliģijas doktoru un kādus gadus vingrinājies pazemībā.
    tā ka jums, draugi gailēni, ieteiktu savu konstruktīvo vai nē kritiku kādus gadus patūrēt pie sevis, iemācīties papriekš sevi savākt, kazi Dievs iedos ar kādu avi paganīt…tad varbūt kāds gribēs dzirdēt jūsu pamācības, bet pagaidām tas viss izskatās diezgan nenopietni ;)

  31. lūk cik labi, draugs ddauka, ņem un “kādus gadus vingrinājies pazemībā.” varbūt kādreiz kaut kas lāgs no Tevis sanāks ar…

  32. tur jau ir tas joks papa, ka es neraujos kritiķos kā jūs, tā ka varu mierīgi netrenēties pazemībā. pie tam, man nav nakādu ambīciju taisīt karjeru lelb un ja mani reiz izstrīpos no ev. saraxta, es varēšu līdz ar Ijabu teikt – Dievs ir devis, Dievs ir ņēmis, lai slavēts Viņš ir.

Atbildēt