Skip to content
16. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

246. Kā notiks augšāmcelšanās?

  • Sākums
  • Jēzus – tas ir vārds vai uzvārds?
  • e-refleksijas

Jēzus – tas ir vārds vai uzvārds?

Markku Särelä
Noklausies šo e-publikāciju

Reiz es saņēmu vēstuli. Tās autors man norādīja, ka savās apcerēs es bieži lietoju vārdu “Kristus,” bet vārdu “Jēzus” gandrīz nemaz. Viņš apgalvoja: “Ticīgai sirdi tas ir viens un tas pats, ja saka “Kristus,” “Pestītājs” vai “Kungs”. Šie vārdi skan kā vārda “Jēzus” mazvērtīgi surogāti.”

Jēzus - tas ir vārds vai uzvārds


Kādos tad vārdos mums jāsauc Jēzus? Atbildu nekavējoties: Tādos, kā Bībelē.

Bībele Jēzu sauc vairākos vārdos, no kuriem katrs izsaka kaut ko īpašu par Jēzu.

Jēzus.

Tas ir visizplatītākais vārds. Baznīcā mēs dziedam: “Jēzus! Vārds pāri visiem vārdiem.” Tas ir nevis pāri visiem citiem Jēzus vārdiem, bet gan pāri visiem cilvēku vārdiem. Kāpēc tas ir pāri visiem vārdiem? Tāpēc, ka “Jēzus” nozīmē “Glābējs.” “Tā vārdu tev būs saukt JĒZUS, jo Viņš atpestīs Savu tautu no viņas grēkiem.” [Mt.1:21]

Tomēr nebūt ne visi saucot Jēzu vārdā, atzina Viņu par Glābēju, jo bija plaši izplatīts tajā laikā. Ebreju vārds “Ješua” grieķiski tiek tulkots “Iēsus.” Vārds Jēzus bija arī citiem Pestītāja tautiešiem, piemēram, Ēliēzera dēlam [Lk.3:29], Justam [Kol.4:11], kā arī Jozua Nūna dēlam [Ap.d.7:45; Ebr.4:8]. Šī iemesla dēļ nepieciešams vēl kāds vārds, kas novērstu neskaidrības un nepārprotami izteiktu, ka tiek runāts par apsolīto Mesiju. Tas bija vārds.

Kristus.

Tas nozīmē “Svaidītais” ko apzīmē ebreju vārds “Mesija.” Šis vārds apliecina, ka Jēzus, jaunavas Marijas dēls, ir Vecajā Derībā apsolītais grēku izpircējs, Dieva Dēls.

Reiz Jēzus jautāja saviem mācekļiem: “Ko tad jūs par Mani sakāt, kas Es esmu?” Tad Sīmanis Pēteris atbildēja un sacīja: “Tu esi Kristus, dzīvā Dieva Dēls.” [Mt.16:15-16] Jēzus to atzina par labu un sacīja: “Svētīgs tu esi, Sīmani, Jonas dēls, jo miesa un asinis tev to neatklāja, bet Mans Tēvs, kas ir debesīs.” [Mt.16:17] Tāpat svētīgs joprojām ir cilvēks, kas atzinis Jēzu par Kristu, Dieva Dēlu, kurš mūsu glābšanas dēļ kļuvis par cilvēku.

Cilvēka Dēls un Dieva Dēls.

Svēto Rakstu lasītājs ne vienmēr iedziļinās šo vārdu atšķirībā. Bet, kad mēs to darām, mums atklājas Bībeles brīnumainie un neaizsniedzamie dziļumi.

“Cilvēka Dēls” apzīmē Jēzus cilvēcisko dabu, “Dieva Dēls” – dievišķo dabu.

Mēs uzzinām, ka Jēzus asinis ir Dieva Dēla asinis. “Viņa Dēla Jēzus asinis šķīsta mūs no visiem grēkiem.” [1.Jņ.1:7] Augsta cena ir samaksāta par mūsu grēkiem. Bet tieši tāpēc tā ir pietiekama. Ar to pietiek tev, pietiek man un arī vislielākajam grēciniekam. Vakarēdiens ar to ir īpaša maltīte, jo tajā mēs saņemam Dieva Dēla miesu un asinis. Ja mēs pazīstam Jēzu kā Dieva Dēlu, mēs nevaram šaubīties par savu glābšanu.

Mums jāatzīst sava niecīgā izpratne, kad domājam par vārdu “Cilvēka Dēls.” Sarunā ar Nikodēmu Jēzus sacīja: “Neviens nav uzkāpis debesīs kā vienīgi Tas, kas no debesīm nācis, Cilvēka Dēls (, kas mājo Debesīs).” [Jņ.3:13] Vai mēs spējam to saprast? Jēzus kā Cilvēka Dēls sarunājas ar Nikodēmu uz zemes un atrodas Debesīs vienlaicīgi?

Visticamāk, ka nesaprotam. Tas ir ticības jautājums. Tā kā mums ir tik brīnišķīgs Jēzus jeb Glābējs, tad ar prieku un degsmi uzklausīsim Viņu, un ticēsim Viņam, pat, ja nespējam saprast ar savu prātu visu, ko Viņš saka. Jo Viņam taču ir arī vārds “Brīnums.” [Jes.9:5]

Un vēl citos vārds Jēzus ir nosaukts Bībelē. Lietosim tos visus. Katrs no tiem mums atklāj, kādēļ vārds “Jēzus” ir vārds pār visiem vārdiem.

Tēmas: Bībeles mācība Dieva Dēls Jēzus Jēzus Kristus Jēzus vārds Kristus Kungs Lasāmviela ticības spēkam Pestītājs uzvārds

Continue Reading

« Mārtiņa Lutera svētīgo miršanu pieminot
Vanag, atkāpies! »
                       

Ieskaties

Melnais Jēzus
Droša zīme ticībai
Mācība par Jaunavu Mariju [2.daļa]
Nolādēti visi, kuri dara Bauslības darbus

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Popularitāte bez izdabāšanas Popularitāte bez izdabāšanas
    • e-raksti

    Popularitāte bez izdabāšanas

  • Kristus likums Kristus likums
    • e-refleksijas

    Kristus likums

  • Grēku piedošana Grēku piedošana
    • e-sprediķi

    Grēku piedošana

  • Brēkšana par cilvēku grēkiem Brēkšana par cilvēku grēkiem
    • e-apceres

    Brēkšana par cilvēku grēkiem

  • Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem? Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem?
    • e-apceres

    Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Josua Stegmann: Ar Savu žēlastību, Kungs
  • Ikvienam kristietim ir jāzina, kāds ir viņa ticības pamats
  • Tas trīsvienigs, Tas Kungs Cebaot [411]
  • Dūnu spilvens dvēselei
  • No kurienes nāk svētās Kristības spēks?
  • Visi kristieši ir grēcinieki
  • Lasiet, lasiet, mīļie kristieši

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Šajā draudzē notiek trakas kristības
Šajā draudzē notiek trakas kristības

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025