Skip to content
31. marts, 2023
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

204. Ko Bībele māca par Jēzus sēšanos pie Tēva labās rokas?

  • Sākums
  • IV svētdiena pirms Kristus augšāmcelšanās svētkiem
  • e-sprediķi

IV svētdiena pirms Kristus augšāmcelšanās svētkiem

Ilārs Plūme
Noklausies šo e-publikāciju

Pēc tam Viņš izdzina ļaunu garu, kas bija mēms. Kad nu ļaunais gars bija izgājis, tad mēmais sāka runāt, un ļaudis brīnījās. Bet daži no viņiem sacīja: “Viņš izdzen ļaunos garus caur Belcebulu, ļauno garu valdnieku.” Bet citi, Viņu kārdinādami, prasīja no Viņa zīmi no debesīm. Bet Viņš, nopratis viņu domas, sacīja: “Ikviena valsts, kas savā iekšienē ir sašķelta, aiziet postā, un tur nams uz namu grūst. Ja nu sātans ar sevi ir naidā, kā tad viņa valsts pastāvēs? Jo jūs sakāt, ka Es ļaunos garus izdzenu caur Belcebulu. Bet, ja Es ļaunos garus izdzenu caur Belcebulu, caur ko tad jūsu bērni tos izdzen? Tāpēc viņi būs jūsu tiesātāji. Bet, ja Es ļaunos garus izdzenu ar Dieva pirkstu, tad jau Dieva valstība pie jums ir atnākusi. Kad stiprais apbruņojies sargā savu pili, viņa īpašums paliek mierā, bet, kad kāds par viņu stiprāks nāk un to uzvar, tad tas paņem viņa bruņas, uz kurām tas paļāvās, un izdala viņam atņemto laupījumu. Kas nav ar Mani, tas ir pret Mani; un, kas ar Mani nesakrāj, tas izkaisa. Kad nešķīsts gars atstāj cilvēku, tad viņš apstaigā sausas vietas un meklē atpūtas vietu, bet, to neatradis, saka: es atgriezīšos savā mājoklī, kuru atstāju. Un viņš noiet un atrod to izslaucītu un izgreznotu. Tad viņš noiet un ņem līdzi septiņus citus garus, kas ļaunāki par viņu, un viņi nāk un tur dzīvo, un ar šo cilvēku kļūst ļaunāk, nekā bija iepriekš.” Un gadījās, kad Viņš tā runāja, tad kāda sieva paceltā balsī uz Viņu sacīja: “Svētīgas tās miesas, kas Tevi nesušas, un tās krūtis, ko Tu esi zīdis.” Bet Viņš sacīja: “Tiešām, svētīgi ir tie, kas Dieva vārdu dzird un pasargā.” [Lk.11:14-28]


Šīs dienas evaņģēlijā mēs lasījām, ka Jēzus izdzina no kāda cilvēka ļaunu garu, kas šim vīram bija atņēmis Dieva doto spēju runāt. Tādējādi šeit atklājas gan ļaunā gara, gan Jēzus nolūki. Nešķīstais gars vēlas izkropļot Dieva radību un atņemt tai Dieva dotās dāvanas. Savukārt Jēzus nolūks ir atjaunot Dieva doto kārtību un atdot cilvēkiem to, ko velns tiem nolaupījis. Kad Jēzus savu darbu bija paveicis un padzinis ļauno garu, daži cilvēki par to brīnījās, bet daži Viņu zaimoja, sacīdami, ka Viņš izdzenot ļaunos garus ar paša velna palīdzību. Savukārt citi, Viņu kārdinādami, prasīja, lai Jēzu paveicot vēl kādu brīnumu. Atbildot uz zaimotāju apsūdzībām, Jēzus vienkārši paskaidroja, ka sātana valstība nevarētu pastāvēt, ja velns darbotos pats pret savām interesēm. Tādēļ viņš, protams, nevienam ļaunos garus izdzīt nepalīdz. Savukārt, ja Jēzus izdzen ļaunos garus Dieva spēkā, tad jau ilgi gaidītā Dieva valstība ir atnākusi un sātana vara salauzta. Tālāk Jēzus norāda, ka lai gan velna vara patiešām ir salauzta, tomēr tumsas kungs turpina pretoties. Reiz padzīts, ļaunais gars mēģinās atgriezties un atgūt bijušo upuri savā varā. Vieta tukša nekad nepaliek. Ja cilvēkā nebūs Dieva gara, tad ļaunais gars nāks atpakaļ un ņems sev līdzi citus garus, un ar cilvēku kļūs vēl ļaunāk, nekā bija iepriekš. Tas, kas attiecas uz katru atsevišķo cilvēku, attiecas arī uz visu Dieva iedibināto kārtību šajā pasaulē, proti, ģimeni, valsti un baznīcu. Šajās trīs sfērās velns cīnās pret Dievu, mēģinot iegūt pār tām kontroli. Šodien mēs pakavēsimies pie velna uzbrukuma baznīcai.

Tā kā velna galvenais spēks ir meli, tad varam sagaidīt, ka viņa uzbrukums baznīcai saistīsies ar maldu mācību izplatīšanu. Kas tad ir maldu mācība jeb ķecerība? Savā izpausmē tā nav neticība – kristīgās ticības noraidīšana, bet tās sagrozīšana un izkropļošana, kas netiešā veidā beigu beigās tomēr noved pie pilnīgas neticības. Tātad neticība ir ķecerības auglis, bet tas vēl nav redzams tikmēr, kamēr koks zied. Tādēļ baznīcas tēvi ķecerības pielīdzināja Trojas zirgam, kas apzināti vai neapzināti ievests no ārienes baznīcā, lai izpostītu tās ticību. Runājot medicīnas valodā, ķecerību varētu pielīdzināt vīrusam, kas iemājo organismā un cenšas līdzināties organisma šūnām, lai izvairītos no imūnsistēmas uzbrukuma. Tādējādi vīruss, izmantojot paša organisma funkcijas, iegūst pār to varu un beigu beigās organismu iznīcina. Tātad ķecerība var nākt no apkārtējās pasaules, bet arvien aug un izplatās baznīcā. Tādējādi ķecerība kļūst daudz bīstamāka baznīcai par apkārtējās pasaules naidīgajiem uzskatiem. Kamēr vīrusi lidinās kaut kur apkārt, tie mūs uztrauc maz. Pat tad, ja tie iekļūst organismā, uztraukumam vēl nav pamata, jo parasti imūnsistēma tiek ar tiem galā. Problēmas rodas tad, kad vīrusi ieperinās organismā un izmanto to, lai augtu un vairotos. Tāpat tas ir ar maldu mācībām. Tās vienmēr parādīsies baznīcā, bet nebūs tai bīstamas tikmēr, kamēr baznīca spēs tās atpazīt, ierobežot un izstumt no sava vidus. Problēmas sākas tad, kad baznīca kļūst vieglprātīgi vienaldzīga pret maldiem, ļaujot tiem iesakņoties baznīcā un uzdoties par pareizu ticību. Šādā gadījumā baznīca pakļauj sevi nāves briesmām, jo ķecerība ir intelektuāli defektīva kristīgās ticības izpratne, kas destabilizē baznīcu un noved pie tās sabrukuma. Šis ir iemesls, kādēļ baznīcas tēvi bieži lietoja ļoti asu valodu, sastopoties ar maldu mācībām. Maldu mācības bīstamību viņi redzēja nevis baznīcas vadības un tās pārvaldes struktūru apdraudējumā, bet gan kristietības nākotnē. Viņi saprata, ka ķecerība ir defektīva, nepilnīga, mazasinīga un viltota kristietības forma, kas nespēs pastāvēt plurālistisko klasiskās pasaules uzskatu vidū, kur dažādas domāšanas un uzskatu sistēmas nežēlīgi cīnījās viena ar otru. Līdzīgā situācijā mēs atrodamies mūsu dienās un baznīcas pastāvēšana mūsu vidū lielā mērā ir atkarīga no tā, cik īsti un patiesi mēs spēsim izprast un atklāt citiem baznīcas būtību, nošķirot to no izkropļotām un iznīcībai nolemtām izpausmēm.

Piemēram, baznīcā diemžēl nekad nav trūcis mācītāju un citu darbinieku, kas uzskata, ka tiem no šīs pasaules jāpatapina populāras idejas un jāietērpj tās kristīgā ietērpā, lai tās kļūtu pievilcīgākas laikabiedriem. Tādēļ baznīcas ļaudis tiek mudināti iesaistīties sociālos procesos, cīnīties par mieru, līdztiesību, veicināt brālīgumu un cīnīties pret nabadzību. Lai cik svarīgas šīs problēmas būtu cilvēku dzīvēs, tomēr to risināšana nav un nevar būt baznīcas patiesā sūtība, tās īstais uzdevums. Baznīca, kas to aizmirst, ir lemta sabrukumam. Vēl sliktāki ir gadījumi, kad kristieši mēģina izmantot austrumu filozofiskās idejas un pļāpā par meditāciju, reinkarnāciju un tamlīdzīgām lietām, aizmirstot, ka tās ir pilnīgi pretējas kristietības izpratnei par lūgšanu un augšāmcelšanos. Arī šīs ceļš ved pretī baznīcas sabrukumam.

Viena no senākajām un baznīcai bīstamākajām ķecerībām bija gnosticisms. Šī maldu mācība atkal no jauna ir uzplaukusi mūsdienu pasaulē un tā cenšas iespiesties arī baznīcā. Gnosticisma pamatā ir uzskats, ka cilvēkam jāiedziļinās sevī un jāatklāj sevi, nevis jātiek glābtam no ārienes. Tādējādi reliģija tiek saprasta nevis kā grēku piedošana, Jēzus Kristus iejaukšanās mūsu dzīvē, glābjot mūs no pazušanas, bet tā kļūst par cilvēka patiesās iekšējās identitātes meklējumiem. Šādi domājošs cilvēks vairs nemeklē Dieva žēlastību un grēku piedošanu Kristū, bet savu “patieso es”, dievišķo dzirksteli sevī. Tā nu mēs nonākam pie ķecerību augļa, proti, modernā ekumenisma. Nav noslēpums, ka lielākā daļa kristiešu sen vairs neiedziļinās baznīcas ticības apliecībās, kas veido konfesijas. Kas tad ir šīs ticības apliecības? Vispirms tās ir norobežošanās no ķecerības, brīdinot baznīcu no draudošajām briesmām. Palikuši bez šī mantojuma, mūsdienu baznīcēni vairs nav vienoti patiesībā, bet maldos. Sociālo problēmu risināšana, lakstošanās ap austrumu reliģijām un gnostiskā patiesības meklēšana sevī, mūsdienās ir kļuvusi izteikta dažādu konfesiju iezīme. Tādēļ satiekoties ar citu konfesiju kristiešiem, baznīcēni ievēro, ka tos vieno vieni un tie paši uzskati. Tās gan vairs nav baznīcas diženās dogmas, kas savulaik vienoja baznīcu, bet gnostisku ķecerību jūklis, kas kalpo kā vienības pamats ekumeniski noskaņoto ļaužu vidū. Kāpēc gan viņi nevarētu tāpat kā senie gnostiķi kopīgi meditēt, nodoties garīgiem vingrinājumiem un meklēt patieso dievišķības dzirksti sevī? Protams, to var un patiesībā nekas vairs netraucē to arī darīt. Bet vai tā vairs ir baznīca? – jautājums, uz kuru atbildēt nav nepieciešams. Maldu mācības šeit jau ir paveikušas savu darbu, vīrusi vairs nav atšķirami no veselajām organisma šūnām un gaidāmas traģiskas, bet likumsakarīgas sekas – Kristus evaņģēlijam ir jānogrimst aizmirstībā.

Mazās konfesionālās baznīcas ir tie ļaudis, no kuriem Kristus ir padzinis ļauno doktrinālās vienaldzības garu un atjaunojis spēju Viņu slavēt patiesi un pareizi. Tagad mums jāuzmanās, lai ļaunais gars, kas reiz izmests pa durvīm, neierāptos atpakaļ pa logu kopā ar saviem draugiem. No tā lai mūs sargā mūsu mīļais Kungs Jēzus Kristus. Āmen.

Tags: Gavēņa laika trešā svētdiena Kristus ciešanu laiks Oculi

Continue Reading

« Īss vēstījums par grēksūdzi
III svētdiena pirms Kristus augšāmcelšanās svētkiem »
                       

Ieskaties

Sestajā svētdienā pēc Trīsvienības svētkiem
2. svētdienā pirms Lieldienām
Eņģeļu dziesmas skaidrojums
Sprediķis Oculi svētdienā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Kāpēc trešo ticības locekli beidzu ar vārdiem: "Tas ir tiešām tiesa"? Kāpēc trešo ticības locekli beidzu ar vārdiem: “Tas ir tiešām tiesa”?
    • e-mācība

    Kāpēc trešo ticības locekli beidzu ar vārdiem: “Tas ir tiešām tiesa”?

  • Kristība visu baznīcu dara Kristum tīkamu Kristība visu baznīcu dara Kristum tīkamu
    • e-raksti

    Kristība visu baznīcu dara Kristum tīkamu

  • Aicinājums mirt Aicinājums mirt
    • e-refleksijas

    Aicinājums mirt

  • Trīs mērkaķu sindroms Trīs mērkaķu sindroms
    • e-refleksijas

    Trīs mērkaķu sindroms

  • Jēzus pasludinājums par sevi Jēzus pasludinājums par sevi
    • e-refleksijas

    Jēzus pasludinājums par sevi

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Nosoda labklājības Evaņģēliju
  • Patriarhu Aleksiju II [Alexi II] pasludina par ķeceri
  • Vai tu jau esi pārgājis uz pareizāko draudzi?
  • Stāsts 30 sekundēs
  • Visi kristieši ir vienlīdzīgi
  • Zagts un postīts tiek pats svarīgākais
  • Kā kristietim jāizturas pret citādu mācību draudzēm, Baznīcām un baznīcu apvienībām?

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts: tev būs savu tuvāku mīlēt un savu ienaidnieku ienīst. Bet Es jums saku: mīliet…”
  • Roberto: “Vai tiem, kas ļaunu saka labu esam un labu esam ļaunu, kas tumsību dara par gaismu un gaismu par tumsību,…”
  • Karels: “P.S. Nu jā, sava slinkuma, es biju domājis.”
  • Karels: “:D Hm, man personiski ir zināmi gadījumi, kad ļaudis aizgājuši bojā aiz savas pārcentības. Kad kāds būtu priekšlaicīgi nomiris dēļ…”
  • Jari23: “Nobeigums ir labākais”

RSS e – POLEMIKA

  • Dievs Svētī Latviju, Mūs Dārgo Tēviju ... kāpēc mums ir tāda himna?
  • Politiskās atšķirības. Vai to pamatā ir atšķirīga reliģiozitāte?
  • Teātris, dejas un citas izklaides ..

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Soģ.3:9
    Israēla bērni brēca uz To Kungu, un Tas Kungs Israēla bērniem cēla pestītāju, kas tos izpestīja.

ilustrētā baznīca

Jēzus evakuēšana
Jēzus evakuēšana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Desmit Dieva baušļi Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēks grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2023


Posting....