Skip to content
20. janvāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

51. Kādēļ Dievs vēlas, lai mēs turētu Viņa Vārdu?

  • Sākums
  • Kristus patiesais dievišķums
  • e-raksti

Kristus patiesais dievišķums

Dr. Dž. Teodors Millers

Svētie Raksti neapstrīdami apliecina, ka Kristus ir patiess Dievs, ar Tēvu vienāds mūžībā un būtībā.

Kristus patiesais dievišķums

Šīs mācības pierādījumus varētu iedalīt vairākās grupās. Raksti attiecina uz Kristu:

  • Dieva (Jņ.1:1) un Dieva Dēla vārdu (Mt.16:16), to darot nevis pārnestā nozīmē, kādā tie tiek attiecināti arī uz radību (tā sauktie dievi, 1.Kor.8:5; Jņ.10:35), bet gan to patiesajā jeb metafiziskajā nozīmē, tā kā uz Kristu tiek attiecinātas ne vien dievišķās funkcijas, bet arī dievišķā būtība. Jņ.10:30: “Es un Tēvs, mēs esam viens;” Jņ.1:14: “Tādu godību, kā Tēva vienpiedzimušā Dēla”. Kristum tiek dots pat Dieva būtiskais un neizsakāmāis vārds Jehova (Ps.97:1, 7; sal. ar Ebr.1:10);
  • dievišķie atribūti: mūžīgums (Jņ.8:58; 17:5; 1;1), visuresība (Jņ.21:17), visvarenība (Jņ.10:28-30);
  • dievišķie darbi: radīšana un uzturēšana (Kol.1:16, 17; Jņ.5:17-19); mirušo augšāmcelšana (Jņ.5:21, 28-29), brīnumi, kurus Viņš veic pats savā spēkā (Jņ.2:11);
  • dievišķa godināšana un pielūgšana (Jņ.20:28; 5:23; Fil.2:9 un tālāk). Tādējādi, Raksti visos iespējamos veidos apraksta Kristu kā vienlīdzīgu Tēvam dievišķajā majestātiskumā un godībā (Fil.2:6).

Ja mūsdienu subordinacionisti iebilst, ka Kristus tiek dēvēts par Dievu vienīgi izteicējā, bet nekad teikuma priekšmetā, mēs atbildam:

  • ka tā nav patiesība (Ebr.1:8; Jņ.20:28) un
  • ja Kristus tiek saukts par Dievu izteicējā, tas tas apliecina Viņa dievišķumu pat skaidrāk nekā tas, ja Viņš tiktu dēvēts par Dievu teikuma priekšmetā, jo pati izteicēja funkcija ir aprakstīt teikuma priekšmetu, saskaņā ar tā patieso būtību (Rom.9:5).

Šeit mēs vēl varam piebilst, ka termins Dievs savā patiesajā nozīmē nekad nav vispārējs apzīmējums, bet allaž ir īpašvārds, jo tas allaž apzīmē dievišķo Būtību, kura ir tikai viena.

Savukārt, atbildot iebildumiem, ka Kristus savā būtība patiešām ir Dievs, taču vienīgi šī termina sekundārajā nozīmē (subordinacionisti), mēs sakām, ka šis antibibliskais uzskats balstās Dieva triteiskā jeb politeiskā koncepcijā, it kā Svētā Trīsvienība pastāvētu no viena augstāka un divām zemākām dievībām. Lai arī Kristus patiešām aprakstīja Tēvu kā lielāku par sevi (Jņ.14:28), saskaņā ar savu cilvēcisko dabu, atrodoties pazemošanās stāvoklī, Raksti, turpretī, attiecina uz Viņu visu dievišķo būtību un tās pilnību (Kol.2:3, 9), pierādot, ka Viņš ir Dievs tādā pašā nozīmē, kā Tēvs.

Apgalvojums, ka šādā gadījumā Kristus nevarēja ciest viens pats, jo skaitliski vienīgā būtība būtu iesaistījusi Viņa ciešanās arī Tēvu (patripasiānisms), var tikt apgāzts šādi: mēs pieņemam abas mācības (dievišķās būtības vienību un Tēva izslēgšanu no Kristus ciešanām un nāves), pamatojoties Rakstu autoritātē, kā daļu no Kristus brīnumainās inkarnēšanās lielā noslēpuma (1.Tim.3:16: “teicami liels noslēpums”).

Visi iebildumi attiecībā uz Kristus patieso un esenciālo dievišķumu balstās nevis nepietiekamos bibliskos pierādījumos, bet gan grēcīgās sirds racionālistiskajās tendencēs, jo Kristus Evaņģēlijs tai ir gan ģeķība, gan klupšanas akmens (1.Kor.1:23; 2:14). Ja Kristus nav patiess Dievs, bet vienīgi cilvēcisks pravietis (Mt.16:13 un tālāk), tad tiek anulēts viss Kristus vietnieiskās izpirkšanas Evaņģēlijs un tā vietā ir jānāk pelagiāniskajai mācībai par pestīšanu pēc darbiem; jo šādā gadījumā grēcīgajam cilvēkam nav dievišķa Pestītāja (1.Kor.15:3, 4, 17 un tālāk), tādēļ viņš ir spiests nopelnīt pestīšanu ar saviem labajiem darbiem. Tomēr šie maldi vienīgi pagodina neatdzimušā cilvēka lepno un paštaisno prātu.

Tags: Kristīgā dogmatika Kristoloģija Mācība par Kristu Mācība par Kristus personu

Continue Reading

« Tuvo Austrumu kristiešu bibliskā tradīcija
Izplatītākie maldi »

Ieskaties

Nesakiet: Miris dabīgā nāvē!
Evaņģēlija izpratne luteriskajā un reformēto konfesijās
Lūgšanas "Mūsu Tēvs" pamats jūdaismā
Dievs savienojas ar mums

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • talyc: “Skatos, ka šinī jautājumā ir nepieciešams skaidrojums. Tā pat kā gaļas ēšana vai neēšana kristīgam cilvēkam ko nozīmē; tā pat…”
  • Janis Karklins: “...bet ko saka Dieva vārds?! Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?”
  • Roberto: “"Agrīnais Luters" māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. "Vēlīnais Luters" apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem…”
  • Janis Karklins: “Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?…”
  • Roberto: “Luters raksta: “Pietiek, ja imperatoram piemīt saprāts.” [WA 27:417-418] Tas attiecas uz visu līmeņu varām. Bet, ko darīt, ja valdība…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Imants Kalniņš: Dūdieviņš
  • Par dievišķo predestināciju
  • Kristus ir vienīgais veidotājs
  • Divējāds Kristus attēlojums
  • Kādas divas dabas ir apvienotas mūsu Pestītājā?
  • Dievkalpojums ir Dieva darbs nevis mūsējais
  • Kaut arī Kristus ir patiess cilvēks, Viņš atšķiras no citiem
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos
    • e-refleksijas

    Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos

  • Svētās laulības derība Svētās laulības derība
    • e-apceres

    Svētās laulības derība

  • Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri
    • e-apceres

    Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri

  • Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns
    • e-ziņas

    Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns

  • Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes
    • e-refleksijas

    Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • 2.Sam.22:37
    Maniem soļiem tu esi darījis platu ceļu apakš manis, ka mani krimšļi nav slīdējuši.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021