Ieskaties

4 komentāri par “Ne transsubstanciācija, ne konsubstanciācija, bet sakramentāla vienība

  1. Galu galā Kristus Miesas un Asiņu patieso klātbūtni Altāra Sakramentā apliecina gan transsubstanciācija,gan konsubstanciācija, gan pāris pareizticīgo terminu, ne tikai šis – filosofiski visprecīzākais – Sakramentālā Vienība.
    Ne velti krievu pareizticīgo teologs Osipovs apgalvo, ka luterāņu un pareizticīgo Vakarēdiena izpratne esot ļoti līdzīga.

  2. kāda jēga ēst tās maizītes? cik es saprotu uz baznīcu neiet atēsties

  3. Atsauces lūdzu!

    “Tā ir mana miesa,” nepārprotami liecinot, ka maizes vairs nav, bet palikusi tikai Kristus miesa, kas tiek sniegta mācekļiem. Ja maize vēl būtu palikusi maize, tad, pēc Romas teologu domām, Kristum būtu bijis jāsaka – šī maize satur manu miesu vai kaut ko tamlīdzīgu. –

    KUR TIEŠI AKVĪNAS TOMS TO MIN? Precīzu citātu, lūdzu!

    “Akvīnas Toms mēģināja rast risinājumu šīm problēmām. Beigu beigās viņš pieņēma, ka Sakraments reāli pastāv vienīgi ideālajā domu pasaulē.”

  4. Aquinas, Thomas. Summa Theologica (Complete & Unabridged) . Coyote Canyon Press. Kindle Edition. Kindle Location 91565 utt.:

    But substance, as such, is not visible to the bodily eye, nor does it come under any one of the senses, nor under the imagination, but solely under the intellect, whose object is “what a thing is” (De Anima iii). And therefore, properly speaking, Christ’s body, according to the mode of being which it has in this sacrament, is perceptible neither by the sense nor by the imagination, but only by the intellect, which is called the spiritual eye.

    Nu apmēram tāpat kā Kalvins.

Atbildēt