Skip to content
9. jūnijs, 2023
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

79. Kā mēs palīdzam savam tuvākajam?

  • Sākums
  • Par sekošanu
  • e-raksti

Par sekošanu

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

Dievs, mūsu Kunga Jēzus Kristus Tēvs, ir pie mums klātesošs ar Vecās un Jaunās Derības Svēto Rakstu vārdu, kurā Viņš uz mums runā un ar kuru Viņš darbojas ar mums. Šādā veidā ar Svētā Gara spēku cilvēki tiek aicināti trīsvienīgā Dieva sadraudzībā un tajā uzņemti ar Kristību.

Par sekošanu

Tas, kurš šādi pieder Jēzum Kristum, ir Viņa māceklis; atbilstošā grieķu valodas vārda precīzā nozīme ir skolnieks. Māceklis dzīvo kopībā ar savu Kungu un Meistaru, viņš Viņam seko, viņš Viņu vēro un klausās Viņa vārdos. Pirmo mācekļu paraugs rāda, cik vienkārša un skaidri izprotama ir šī sekošana. Kā dzīves un ceļa kopība tā nekad nav apceres temats, tā notiek gājumā. Sekošana nozīmē — iet aiz Jēzus, raudzīties uz Viņu un klausīties Viņā, palikt pie Viņa.

Vēstījums par pirmo mācekļu aicināšanu ir pirms Kalna sprediķa (Mt.4:18-22; Lk.6:12-16), un tajā var ievērot kaut ko tādu, kas ir svarīgs arī Kalna sprediķa uztverei: tas, kuru uzaicina, seko; aicinājums un sekošana ir vienlaicīgi: “Un Viņš uz tiem saka: ‘Nāciet man līdzi, Es jūs darīšu par cilvēku zvejniekiem.’ Un tie tūdaļ atstāja savus tīklus .. laivu un savu tēvu un sekoja Viņam” (Mt.4:19-22). Īsākais aicinājuma stāsts sastāv no viena vienīga teikuma: Jēzus ierauga muitnieku Mateju vai Leviju un saka viņam: “‘Nāc man pakaļ.’ Un tas cēlās un sekoja Viņam” (Mt.9:9-13; Lk.5:27 u.t.; Mk.2:13-17). Tieši šis piemērs parāda, ka starplaikā nav pilnīgi nekādu apsvērumu par priekšnosacījumiem, apstākļiem un sekām. Uzaicinātajam nav nekādu iekšēju apsvērumu, aicinātais neapspriežas ar Kungu, kaut arī šādā izšķiršanās situācijā varam iedomāties daudz un dažādu vērtējošu apsvērumu.

Arī garākajā aicinājuma stāstā (Jņ.1:43-51), kas ietver vairākus etapus, var saskatīt šo pamatiezīmi: Jēzus uzaicina Filipu, un viņš atrod Nātānaēlu, kuram Filips pavēsta par Jēzu kā par bauslības un praviešu apsolījuma piepildījumu. Rakstu pazinēja Nātānaēla skepse par Mesijas izcelsmi no Nacaretes Galilejā tiek salauzta, tieši satiekoties ar Jēzu, kas viņu uzrunā par “patiesu israēlieti, kurā nav viltības”. Ar to Jēzus dara viņam zināmu, ka Viņš Nātānaēlu jau ir redzējis un pazinis, pirms tas Viņu ir iepazinis. Tādējādi Kunga aicinājums panāk to, ka māceklis seko.

Paša lēmuma un vērtējošu apsvērumu gadījumā sekošana nenotiek. To rāda trīs īsi piemēri Lk.9:57-62, kur vispirms ir runa par apmešanās vietām, tad lūgums sekošanu uz laiku atlikt, lai būtu iespējams izpildīt neapšaubāmi svarīgu dēla pienākumu — vispirms apglabāt savu tēvu, kā arī saprotamā vēlēšanās atvadīties no piederīgajiem. Jo — tā saka Kungs: “Neviens, kas savu roku liek pie arkla un skatās atpakaļ, neder Dieva valstībai” (Lk.9:62).

No aicinājuma stāstiem pirms Kalna sprediķa izdarāms vēl kāds novērojums, proti, par attiecībām starp šaurāko mācekļu loku un ļaužu pūli, kas nospiedošā daudzumā no tālas apkaimes pulcējas ap Jēzu, lai dzirdētu Viņu runājam un taptu dziedināti no miesīgām un garīgām slimībām. Atšķirībām, kādas parādās starp mācekļu šaurāko loku un plašo ieinteresēto un ar dažādām vajadzībām nākušo klausītāju loku savā ziņā ir neskaidras aprises: no plašāka mācekļu loka tiek izraudzīti divpadsmit, atbilstoši Israēla divpadsmit cilšu skaitam, tiem īpašā veidā tiek dots pasludināšanas uzdevums, un tiem tiek dotas dziedināšanas pilnvaras (Mk.3:13 u.t.; sal. ar Mt.10:1 u.t.). Lk.6:13 tie tiek apzīmēti par apustuļiem, t.i., sūtņiem, kam dots uzdevums. Bet divpadsmit vārdu saraksts katrreiz beidzas ar vārdu Jūda Iskariots, “kas Viņu nodeva” (Mk.3:19; Lk.6:16; Mt.10:4). Tas ir skaidrs norādījums jau sākumā uz mācekļu krusta pārbaudi, kuru, starp citu, mums, kristīgajai draudzei, katru reizi atgādina pie Svētā Vakarēdiena, kad tiek sacīti iestādījuma vārdi: “Mūsu Kungs Jēzus Kristus naktī, kad Tas tapa nodots”, — kas būtu jāpapildina ar vārdiem: “[kad To nodeva] viens no Viņa mācekļiem” (1.Kor.11:23 u.t.). Nodevējs Jūda nav nekāds atsevišķs gadījums. Arī apliecinātājs Pēteris krusta pārbaudē kļūst par sava Kunga noliedzēju (Mt.16:13 u.t.; 26:31-35, 69-75), un pēc Jēzus apcietināšanas varam lasīt: “Tad visi mācekļi atstāja Viņu un bēga” (Mt.26:56; Mk.14:50).

Tā, kas šo izšķirīgo lēmumu vērš bēgšanā, nekādā ziņā nav vienīgi pasaulīgās varas iejaukšanās. Raksti vēsta, ka Jēzus apcietināšanu, ciešanas un krusta nāvi Viņa mācekļiem vieniem pašiem vairs nav iespējams uztvert un izprast kā piepildījumu Dieva rakstītajam Vārdam par nākošo Mesiju, saprast, ka tam visam tā jānotiek pēc Dieva gribas. Pēc cilvēku vērtējuma nāve nozīmē beigas. Izšķiršanās situācija mācekļiem šeit, tāpat kā citviet, vienmēr izriet no Dieva vārda un pretstatā apkārtējās pasaules pieredzei un tās dažādajām prasībām. Bet mācekļu pārbaude un pastāvēšana balstās vienīgi Dieva vārda uzklausīšanā un tādā notikumu norisē, kas vērojama jau pirmo mācekļu vidū — ka arī noliedzējam Pēterim no jauna tiek dots uzdevums un ka arī bailēs aizbēgušie mācekļi no jauna tiek sapulcināti un ar Svētā Gara dāvanu tiek iedrošināti Kristus apliecināšanai (Ap.d.2). Tas ir šīs sekošanas brīnums.

Apstākļi cilvēka dzīves ceļā var būt dažādi, un tie var arī mainīties. Arī baznīcas stāvoklis — kā kopumā, tā atsevišķās draudzēs — laika gaitā var mainīties. Taču tas nevar būtiski ietekmēt sekošanu Kunga vārda aicinājumam — lai arī cik stipra būtu ārējo apstākļu, iekšējās pieredzes un neizbēgamo seku vērtējuma ietekme. Kas top aicināts, tas seko; kas seko, raugās uz Kungu, uzklausa Viņa vārdus un saskaņā ar Viņa vārdiem uzrunā Viņu lūgšanā, tādējādi staigādams savu dzīves ceļu ticības paklausībā, t.i., paklausīgā paļāvībā. Vienīgais lēmums, no kā viss atkarīgs, balstās uz pastāvību, ar kādu notiek uzklausīšana šīs sekošanas gaitā, vai arī neuzklausīšana un aiziešana prom. Šādi no Kunga vārda atklājas baznīcas noslēpums.

Tēmas: Dieva aicinājums Jēzus aicina sekot Jēzus Kalna sprediķis Jēzus mācekļi Jēzus sekotāji Kristus mācekļi Kristus sekotāji mācekļu aicināšana sekošana trīsvienīgais Dievs

Continue Reading

« Cilvēces apvienojošā reliģija
Pašdarinātais sātanisms »
                       

Ieskaties

Kristība kā visaptveroša realitāte
Pestīšanas mistērija
Bibliskas kopības neiespējamība ar heterodoksām baznīcām
Mesija Mozus grāmatās

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pirkumu apliecinošs čeks ar kristīgu vēstījumu Pirkumu apliecinošs čeks ar kristīgu vēstījumu
    • e-ziņas

    Pirkumu apliecinošs čeks ar kristīgu vēstījumu

  • Ko Jēzus mums atgādina ar vārdu "debesīs"? Ko Jēzus mums atgādina ar vārdu “debesīs”?
    • e-mācība

    Ko Jēzus mums atgādina ar vārdu “debesīs”?

  • Sukcesijas saraksti Sukcesijas saraksti
    • e-raksti

    Sukcesijas saraksti

  • Mīlestība krusta zīmē Mīlestība krusta zīmē
    • e-refleksijas

    Mīlestība krusta zīmē

  • Evaņģēlija centrs Evaņģēlija centrs
    • e-refleksijas

    Evaņģēlija centrs

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kristietība bez sekošanas?
  • Seko, retvīto un iemanto
  • Sekot Jēzus pēdās
  • Ticība uz mūžīgo dzīvošanu
  • Vienatnē un kopībā
  • Vientiesīgā paklausība
  • Īpašais aicinājums sludināt Evaņģēliju

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “talyc iespējams, ka, ja lasa iepriekšējās daļas, bilde paveras plašāka”
  • talyc: “Visnotaļ interesanti Valters apcer šo tēmu. Es piemēram būtu sācis ar to, ka komunisma idejas, tā būtība un visa ideoloģija…”
  • Roberto: “Patiesais-Taisnais, pēc kā spried par maniem darbiem Mt.6:3, jo ne no cilvēka gribēšanas vai skriešanas, bet viss no Dieva žēlastības?”
  • Patiesais-Taisnais: “Tādēļ redzi, Es celšos, saka Tas Kungs, pret tiem praviešiem, kas Manus vārdus nozog cits citam! Jā, redzi, Es celšos…”
  • Patiesais-Taisnais: “Roberto ej darbus dari labus nevis tukši vāvuļo!!! Jo ko tas cilvēkam palīdz, ka tas iemanto visu pasauli, bet tam…”

RSS e – POLEMIKA

  • Dievs Svētī Latviju, Mūs Dārgo Tēviju ... kāpēc mums ir tāda himna?
  • Politiskās atšķirības. Vai to pamatā ir atšķirīga reliģiozitāte?
  • Teātris, dejas un citas izklaides ..

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • 2.Pēt.3:15
    Turiet mūsu Kunga lēnprātību par glābšanu.

ilustrētā baznīca

Šajā draudzē notiek trakas kristības
Šajā draudzē notiek trakas kristības

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Desmit Dieva baušļi Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2023