Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

21. Kāds grēks ir elku kalpība?

  • Sākums
  • Neapstrīdamā tradīcija baznīcā uzņemt bērnus ar Kristību
  • e-refleksijas

Neapstrīdamā tradīcija baznīcā uzņemt bērnus ar Kristību

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

Tā kā Svētajos Rakstos nav nedz pavēļu, nedz aizliegumu par bērnu kristīšanu, tad es tomēr ceru, ka ikviens krietns un godīgs cilvēks nonāks pie skaidras pārliecības par pirmkristiešu tradīciju.

Neapstrīdamā tradīcija baznīcā uzņemt bērnus ar Kristību


Paturēsim prātā, ka sākumā agrīnajā baznīcā praktiski visi kristieši bija jūdi. Un arī vēlāk, kad apustuli īpaši vērsās pagānu kristianizācijai, Evaņģēliju, pirmām kārtam, vienmēr saka sludināt jūdu sinagogās un tās izcilākie mācītāji agrīno kristiešu vidū nāca tieši no šīs nācijas.

Tāpēc padomā: šie Bauslībā augušie vīri katrā ziņā arvien vēl turējās pie Bauslības pamatiem un paradumiem, kur vien tie nebija klajā pretrunā ar kristietību. Tiem nepārprotami piemita nosliece par visu kristietībā spriest un vērtēt pēc jūdaisma parauga, ja vien viņu Kungs tiem nebija skaidri un gaiši mācījis kaut ko citu. Un nereti Tas Kungs bija mācījis arī atšķirīgas mācības, kur tas bija nepieciešams. Taču, kad viņu nosliece ieveda tos kādos kaitīgos pārspīlējumos — kā, piemēram, gadījumā, kad tie gribēja pakļaut kristiešus Mozus Bauslībai, — to tūlīt nācās labot, un apustuļi nekavējās to nopietni izskaidrot.

Ja reiz Kristība visiem bija uzņemšanas sakraments, kas savieno ar Kristu un Viņa kopību — saskaņā ar Kristus pavēli apustuļiem (Mt.28:19): “..eita un darait par mācekļiem..”, uzņemiet par baznīcas locekli, “kristīdami Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā”, — tad neviens godīgs pētnieks neapšaubīs, ka pirmie kristieši sekoja tam pašam locekļu uzņemšanas paraugam kristīgajā baznīcā, pie kura tie bija pieraduši, uzņemot jaunus locekļus jūdu kopībā.

Ja tradīcija būtu uzņemt Vecajā Derībā tikai pieaugušos — it kā bērna vecums būtu šķērslis uzņemšanai —, tad kristīgā baznīcā tiem nekad nebūtu ienācis prātā kristīt bērnus vai arī tas būtu viņiem skaidri un gaiši pavēlēts. Taču mums nav šaubu: jūdu baznīcā viņi bija raduši uzņemt arī zīdaiņus un ikviena vecuma proselītus, tāpēc, sekojot šādai senai un iedibinātai kārtību, viņi arī kristīgajā baznīcā to pieņēma kā pašsaprotamu principu, jo tas viņiem netika aizliegts.

Izvērtējot šos apstākļus un saprotot, cik spēcīga un paliekama bija senā eklesiālās tradīcijas ietekme uz semītiem, mums jāsaprot, ka pirmo kristiešu tradīcija baznīcā uzņemt bērnus ar Kristību ir bijusi tik spēcīga un vienprātīga, ka, ja vien būtu bijis šāds aizliegums, Jaunajā Derībā tas noteikti būtu minēts daudz un dažādos veidos. Taču, tā kā tas nav ticis apspriests, tad acīmredzot nav bijusi nekāda pavēle un pamudinājums šo tradīciju mainīt.

Manuprāt, mēs varam būt pilnīgi pārliecināti, ka pirmie kristieši ir praktizējuši bērnu Kristību un šādai praksei ir bijusi apustuļu bezvārdu piekrišana un apstiprinājums, jo citādi mums Jaunajā Derībā netrūktu norādījumu, kas to apstrīdētu. Tomēr šajā ziņā nereti ir radušās grūtības un dažkārt pat maldu mācības tikai tāpēc, ka Evaņģēlijs nav dziļāk saprasts no to ļaužu redzes viedokļa, kas auguši zem Bauslības, un tāpēc arī nav skaidrības par to, ka Mozus namturība (Vecās Derības dievkalpojums un tradīcijas) bija paredzējums un pravietojums par kristietību, kura Veco Derību piepildīja un paskaidroja.

Sākumā kristietību sludināja paši jūdi, un viņi sludināja cilvēkiem, kas auguši jūdu baznīcā. Tāpēc mums rūpīgi jāpārdomā tā laika baznīciskās tradīcijas un domāšanas formas, kā viņi uztvēra viņiem dotās mācības un pavēles. Tā nereti izteikumi, kas viņiem šķita pavisam pašsaprotami, ļoti ievērojami atšķiras no tā, kas šodien pašsaprotams šķiet mums. Kādreiz gadās arī tā, ka tas, kas viņiem šķitis grūts (piemēram, tas, ka Dievs grib glābt pagānus vienīgi ticībā Kristum bez Mozus ceremoniāllikumu ievērošanas), mums šodien lielas grūtības nesagādā. Kādēļ? Tādēļ, ka mēs esam kristieši, kas cēlušies no pagāniem, bet ikviena no jūdiem nākusī kristietības mācības izpratne mums ir jāvērtē kā pareiza, kamēr vien viņu izpratni nav apstrīdējuši svētie apustuļi, kas bija gatavi izlabot ikvienu pārpratumu un aplamību, ar ko tie sastapās.

Tēmas: agrīnie kristieši Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi bērnu kristīšana pagānu kristianizācija par bērnu kristību Par svēto Kristību

Continue Reading

« Dieva īstais darbs
Kristīgas lūgšanas priekšnosacījums »
                       

Ieskaties

Nav laika snaust, jo ir steidzami nepieciešams glābiņš
Augšāmcelšanās
Kā gan šādi raksti var būt Dieva vārds?
Svārstīga ticība

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Mazi bērni ar sakramentu top uzņemti baznīcā
  • Tradīcija un Svētie Raksti
  • Pašizpausmes un pašapziņa
  • Zīdainis nomirst Kristībās
  • Baznīcā sakāvušies kristiešu mūki
  • Aktīva un pasīva taisnība
  • Apustuļa Barnabas diena

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus un laiks

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025