Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

241. Ko mēs kopā ar visu pareizās mācības Baznīcu apliecinām par taisnošanu?

  • Sākums
  • Lūko, ko tu ēdīsi
  • e-apceres

Lūko, ko tu ēdīsi

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

Maize, ko laužam, vai tā nav savienošanās ar Kristus miesu? [1.Kor.10:16].

Lūko, ko tu ēdīsi


Šais vārdos apustulis mums māca, ko Kungs Kristus ir vēlējies darīt, iedibinot mums Savas miesas un asiņu Vakarēdienu. Redzi, šeit pastāv cieša vienība starp Kristu un Viņa ticīgajiem. Par to Viņš pats skaidri un gaiši saka: “Kas Manu miesu bauda un Manas asinis dzer, paliek Manī, un Es viņā” [Jņ.6:56]. Un tūdaļ pēc Svētā Vakarēdiena iedibināšanas Viņš saka: “Tanī dienā jūs atzīsit, ka Es esmu Tēvā un jūs Manī, un Es jūsos” [Jņ.14:20]. “ES ESMU vīnakoks, jūs tie zari. Kas Manī paliek un Es viņā, tas nes daudz augļu” [Jņ.15:5]. Un vēl tai pašā brīdī Viņš saka Savam Tēvam: “Un to skaidrību, ko Tu Man esi devis, Es esmu devis viņiem, lai viņi ir viens, tāpat kā Mēs esam viens: Es viņos un Tu Manī, ka viņi ir pilnīgi viens” [Jņ.17:22–23].

Padomājiet, ko nozīmē šie Kristus vārdi! Kāds dievišķas mīlestības brīnums! “Kas Manu miesu bauda un Manas asinis dzer, paliek Manī, un Es viņā.” Atcerieties, ka šie vārdi ir paša Kristus sacīti! Tie ir satriecoši. Mēs nespējam aptvert tik varenu godību, bet kas mums atliek? Tie ir paša Kristus vārdi. Tie nav sapnis vai mīts. Kristus nevar melot! Un turklāt, vai tiešām lielā un neparastā Dieva godības padomam un darbam būtu kādas robežas?

Vispirms Kristus mūs izpirka ar Savām asinīm, darīja tīrus, taisnus un tīkamus Dievam. Tad Viņam labpatika dot mums skaidrību (godību) un būt tik ciešā vienībā ar mums, kā mēs te redzam, ka Viņš mums dod baudīt Savu svēto miesu un Savas asinis. Jo to, ko ēdam un dzeram, mēs darām par savējo tā, kā mēs citādi nespētu. Piemēram, mans zelts un sudrabs nekļūst par daļu no manis, un tam arī nav tādas ietekmes uz mani, kā maizei un vīnam, ko baudu.

Mūsu Kungs Kristus vēlējās mums dot Savu svēto miesu kā patiesu ēdienu un asinis kā patiesu dzērienu, lai visciešākajā iespējamā veidā iemiesotu mūs Sevī. Viņš vēlējās radīt nesaraujamu saiti starp mūsu garu un Viņa Garu, mūsu miesu un Viņa miesu, mūsu asinīm un Viņa asinīm. Viņš gribēja, lai Viņa mīlestība, šķīstība un cienība kļūtu par mūsējo – mūsu mūžīgu īpašumu.

Dievbijīgais Taulers ir sacījis zīmīgus vārdus:

“Nekas nav tuvāks Dieva Dēlam kā cilvēciskā daba, ko Viņš pieņēma. Savas personas vienībā Viņš to pieņēma Sevī. Savukārt mums nav nekas tuvāks par to, ko ēdam un dzeram, kas kļūst par mūsu miesu un asinīm. Un nu Kristus ir vēlējies savienoties ar mums visciešākajā iespējamā veidā, un tādēļ iedibināja svēto Sakramentu, kurā mēs svētītā maizē ēdam Viņa miesu un svētītā vīnā dzeram Viņa asinis.”

Vai tā nav dārgā Sakramenta visaugstākā godība! Vai šī vienība nav pati augstākā godība virs zemes! Kad dvēsele to saņem pirmoreiz kā vislielāko mierinājumu pret visiem saviem grēkiem, tad tā nereti tik ļoti iedegas mīlestībā uz savu Kungu un Glābēju, ka katrā ziņā vēlētos Viņu saņemt savā sirdī. Neko citu neuzskatīsim par lielāku svētlaimi kā iespēju būt visciešākajā vienībā ar Viņu. Un, redzi, tad žēlīgais Kungs nāk un atrod veidu, kā apmierināt arī šo vēlēšanos.

Bet, vēloties saprast tā dziļāko pamatu, mums jāpatur prātā, ka visas izpirkšanas galvenais nolūks arvien ir bijis atjaunot cilvēka vienību ar savu Sākotni – Dievu. Cilvēks ir radīts ciešai vienībai ar Dievu, tādēļ arī viņš tika radīts pēc Viņa tēla un līdzības, kas grēkākrišanā tika pazaudēta. Kad vienības saite tika pārrauta, cilvēks tika nošķirts no sava Radītāja. Un pa vidu bija ienākusi nāve, par ko Tas Kungs sacīja: “Tai dienā, kad tu ēdīsi, tu mirdams mirsi.”

Pirmais solis uz vienības atjaunošanu starp Dievu un cilvēku tika sperts ar Dieva Dēla piedzimšanu, kad Viņš tapa cilvēks. Viņš kļuva kā viens no mums. Viņš nāca mūsu miesā un dabā un kļuva par mūsu radinieku. Starp Dievu un cilvēku notika būtiska savienība, jo tagad mūs vieno asinssaites, kā pravietis iepriekš sacīja: “Redzi, jaunava kļūs grūta un dzemdēs dēlu, un viņa tam dos vārdu Imanuēls, tulkojumā: Dievs ar mums” [Jes.7:14; Mt.1:23].

Un tas nenozīmē tikai to, ka Dievs bija mūsu vidū, bet arī – Dievs mūsos, Dievs mūsu miesā, Dievs mūsu radinieks. Par to runā arī apustulis: “Jo, kā Tas, kas svētī, tā arī tie, kas tiek svētīti, visi ir no viena; tāpēc Viņš nekaunas tos saukt par brāļiem” [Ebr.2:11]. Šī vienība sākās ar Jēzus piedzimšanu, bet, šķiet, ka brīnišķīgajā Sakramentā Viņš ir vēlējies darīt šo vienību pilnīgu. Tur Viņš pieņemto cilvēka dabu ļauj savienot ar mūsējo.

Tas ir patiešām tāds noslēpums, kur pat eņģeļi vēlētos ielūkoties! Kādu svētnīcu sevī nes cilvēks, kas kļuvis par Kristus svētas miesas līdzdalībnieku! Viņš ar Kristu ir viena miesa un viena dvēsele! Tā ir liela godība un svētlaime!

Tēmas: Altāra Sakraments baznīca Baznīcas galva Cilvēka Dēls Cilvēktapušais Dieva noslēpumi Dieva Vārds katrai gada dienai dzīva ticība dzīvības maize grēkā krišana grēka verdzība grēku izpircējs grēku piedošana iedzimtais grēks izpirkšana Jēzus nopelns kas ir vakarēdiena cienīgs kristieša prieks Kristus asinis Kristus Baznīca Kristus miesa Kristus nopelns mācība par pestījošo ticību mierinājums nāve kā grēka alga patiess cilvēks piederība baznīcai saņemt Sakramentu savienošanās ar Kristu svētā vakarēdiena būtība Svētā Vakarēdiena iedibināšana Svētais Vakarēdiens svētie sakramenti svētlaime ticība Trīsvienīgam Dievam ticības noslēpums ticības realitāte uzticēties Jēzum uzvara pār nāvi vakarēdiena iestādīšana

Continue Reading

« Kad Jēzus sacīja šos vārdus?
No Dieva vai ne no Dieva »
                       

Ieskaties

Sējas laika viltībiņas
Sieva ir Dieva ierocis jeb darbarīks
Visa cilvēce tiek pieņemta
Kādēļ Pāvils visam sacītajam vēl pievieno zvērestu?

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kādēļ Kristus vārdus “tā ir mana miesa” un “tās ir manas asinis” mēs nedrīkstam saprast kā līdzību?
  • Kādēļ Kristus vārdus “tā ir mana miesa” un “tās ir manas asinis” mēs nedrīkstam saprast kā līdzību?
  • Būt iekšējā vienībā ar Kristu
  • Vai maize un vīns Svētajā Vakarēdienā pārtop par Kristus miesu un asinīm?
  • Viņa savējie
  • Mēs esam Kristū
  • Galvenais aizliegums kristiešiem

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus evakuēšana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025