Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

299. Ko nozīmē kristība Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā?

  • Sākums
  • Atgriešanās ir acumirklīga
  • e-raksti

Atgriešanās ir acumirklīga

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Runājot par atgriešanos, ir daudz ticis diskutēts, vai tā ir pakāpeniska, vai acumirklīga. Tā kā atgriešanās pamatā ir ticība, kuru sirdī iededz Svētais Gars, tad ir skaidrs, ka tā notiek acumirklī, proti, tajā brīdī, kad Svētais Gars ar žēlastības līdzekļu palīdzību izraisa grēku nožēlas pārņemtā grēciniekā ticību. Tādējādi, tiklīdz kā grēku nožēlas pilns grēcinieks gūst pirmo ticības dzirksti, viņš ir jau pilnībā atgriezies. Kalovs:

“Atgriešanās notiek momentāni, [..] itkā acumirklī.”

Atgriešanās ir acumirklīga

Atgriešanos varētu dēvēt par pakāpenisku vienīgi tādā gadījumā, ja pie atgriešanās pieskaita arī noteiktus notikumus (sagatavošanas darbus), kuri parasti to ievada. Pie šiem sagatavošanas darbiem ir pieskatāma dievišķās bauslības darbība, grēcinieka pārliecība par savu vainu un pelnītu sodu, sirdsapziņas izbaiļu izraisītais nemiers un tamlīdzīgi. Tomēr, runājot pēc būtības, šīs Svētā Gara veiktās darbības vienīgi sagatavo grēcinieku atgriešanai, jo pati atgriešanās būtībā notiek vienīgi tajā brīdī, kad Svētais Gars ar Evaņģēlija starpniecību pārvērš izmisušo un nomākto grēcinieku, rosinot viņā priekpilnu ticību Kristum.

Šī iemesla dēļ mēs nevaram runāt par kādu starpposmu starp atgriešanos un grēcīgo stāvokli (atdzimušais cilvēks, cilvēks, kas atrodas starpstāvoklī), jo šāds uzskats nav biblisks, bet gan sinergisks. Tas nav biblisks tādēļ, ka Svētie Raksti atzīst tikai divas cilvēku šķiras – tos, kas ir atgriezušies, un tos, kas nav, jeb, kas ir viens un tas pats,- ticīgos un neticīgos (Jņ.3:18, 36; Mk.16:16; 1.Pēt.2:25). Saskaņā ar Rakstiem, cilvēks ne uz brīdi nevar atrasties starpstāvoklī, jo šāds starpstāvoklis starp ticību un neticību, starp dzīvību un nāvi vienkārši nepastāv (Lk.11:23).

Teologi, kuri, pretēji Rakstiem, noliedz atgriešanās momentāno dabu un skaidro to kā ilgstošu procesu, kura gaitā grēcinieks vispirms tiek apskaidrots, tad uzmodināts un, visbeidzot, tiek novests līdz lēmumam pieņemt Kristu, parasti to dara sinergisma interesēs, proti, lai aizstāvētu savus maldīgos uzskatus, ka uzmodinātam grēciniekam, galu galā, ir pašam jāatgriež sevi, izmantojot tās garīgās spējas, kuras viņš ir saņēmis no Svētā Gara.

Patiesībā mūsdienu racionālistiski noskaņoto teologu iebildumi pret atgriešanās acumirklīgo dabu nav vērsti pret pašu atgriešanās acumirklīgumu, bet gan pret pestīšanu vienīgi žēlastībā, jo sinergiskais racionālisms uzskata atgriešanos gan par dievišķās žēlastības, gan arī par paša cilvēka centienu rezultātu. Tas aizstāv mācību par “pakāpenisku atgriešanos” un “starpstāvokli” tādēļ, ka, saskaņā ar tā maldīgajiem uzskatiem, Dievs apvelta cilvēku vienīgi ar spējām jeb potenci ticēt, bet ne ar pašu ticību. Viņi apgalvo, ka ticība ir paša cilvēka brīva un apzināta pašnoteikšanās, kura tiek īstenota, izmantojot garīgās spējas, kuras cilvēkam ir nodrošinājis Dievs. Tādēļ ir skaidrs, ka uzbrukums bibliskajai mācībai par acumirklīgo atgriešanos, galu galā, ir vērsts pret atgriešanās dievišķo monergismu, jeb pret pestīšanu vienīgi žēlastībā.

Pats par sevi saprotams, tas, kas attiecas uz sinergismu, attiecas arī uz arminiānismu. Tie abi aizstāv pakāpenisko atgriešanos, jo uzskata, ka cilvēkam, beigu beigās, ir jāatgriežas pašam. Cilvēka griba atgriešanās notikumā nav bezdarbīga, bet kaut kā darbojas. Oponējot šiem maldiem, Konkordijas formula apliecina:

“Uz cilvēku pirms atgriešanās nevar attiecināt darbības veidu, jeb spēju paveikt kaut ko labu garīgās lietās.”

Tēmas: atgriešanās De Conversion grēcinieka ticība grēku nožēla Kalova citāti Konkordijas formula Kristīgā dogmatika Par atgriešanos no grēkiem ticības balva

Continue Reading

« Par Didahē
Atdzimšanas kustības kopsakarības »
                       

Ieskaties

Kādas kļūdas labojums
Pravieši, kas parādījās pēc gūsta
Lutera pedagoģija [11]
Lutera antropoloģijas sākumpunkts

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Par vārdu “atgriešanās”
  • Pastāvīga atgriešanās
  • Tranzitīvā un intranzitīvā atgriešanās
  • Grēknožēla un atgriešanās
  • Šaurais atgriešanās ceļš
  • Atgriezies!
  • Atgriešanās žēlastībai var pretoties

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Ja Mārtiņš Luters būtu pravoslavs

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025