Skip to content
14. jūnijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

247.Kā tu vari saprast miesas augšāmcelšanos?

  • Sākums
  • Zombiji baznīcā
  • e-apceres

Zombiji baznīcā

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

“Es zinu tavus darbus, tev ir vārds, ka tu dzīvo, bet tu esi miris.” [Atkl.3:1]

Zombiji baznīcā


Tas ir patiesi biedējošs stāvoklis. Tas Kungs runā par smalku un apslēptu liekulības veidu, kad cilvēks ārēji var būt nevainojams kristietis. Viņš var būt pirmšķirīgs kristietis citu brāļu starpā, prast runāt par atgriešanos un ticību, žēlastību un svētdarīšanu, turklāt dzīvot saskaņā ar savu ticības apliecību un kristīgām ieražām, tā ka cilvēki, aplūkojot vienīgi ārieni, viņu ne bez iemesla uzskatītu par krietnu un godīgu.

Taču, par spīti tam visam, apslēptajā, klusajā, iekšējā cilvēkā var būt kāds nopietns trūkums, proti – garīgās dzīves pieredzes trūkums, ka viņš nepazīst kristietim tik raksturīgo Dieva bijāšanas garu, kas izpaužas kā kritika pret sevi, bailes sevi pievilt, neapmierinātība un skumjas par savu iekšējo ļaunumu, kas ir bauslības darbs ikvienā īstā kristietī.

Šī trūkuma dēļ viņš nepiedzīvo ne atspirdzinājumu, ne mieru, ko Kristus dod visiem bēdīgiem un grūtsirdīgiem, nedz arī viņš jebkad bauda divkāršo mierinājumu, ko bērns jūt, kad, nožēlodams izdarīto kļūdu, tas saņem piedošanu. Tas nekad nepiedzīvo bērnišķīgo prieku par Evaņģēliju, kāds staro patiesi ticīgu bērnu acīs un ir raksturīgs viņu dzīvei.

Viņš Svētajos Rakstos lasa par visām dzīvības pazīmēm un Gara augļiem, kas raksturo patiesu kristīgu dzīvi, un, kaut arī viņam visu šo lietu trūkst, tomēr viņš turpina domāt par sevi visu to labāko. Viņš neļauj, lai Rakstos dotās zīmes kalpotu viņam par brīdinājumu. Nē, viņš pats sev uzticas vairāk nekā visām zīmēm, un tāpēc paliek nelokāms. Taču šeit nepārprotami notiek bezdievīgas dzīves aizbildināšana ar Dieva žēlastību.

Tas, ka cilvēks savā ticības pieredzē nemaz neņem vērā žēlastības dzīves pazīmes, ko Dieva Gars devis Svētajos Rakstos, vienlaikus saglabājot mieru un cerot, ka tik liela un bagāta žēlastība apklās arī šos trūkumus, – tas nozīmē Dieva žēlastību lietot bezdievīgai dzīvei. Un šis smalkais un apslēptais veids ir tikpat ļauns un kaitīgs kā rupju miesas grēku piekopšana, kas notiek žēlastības aizsegā.

Mēs nebūt nesakām, ka žēlastība nebūtu pietiekami liela, lai viss tiktu piedots, taču šāda cilvēka sirds nav pareizās attiecībās ar Dievu, un tas dzīvo apslēptā garīgā nāvē. Tieši par šo smalko veidu, kā žēlastība tiek lietota bezdievīgai dzīvei, Jēzus apsūdz Sardu draudzes eņģeli tik pārsteidzošā veidā: “Es zinu tavus darbus, tev ir vārds, ka tu dzīvo, bet tu esi miris.” To ievēro: “Tev ir vārds, ka tu dzīvo.” Tava ticības apliecība un dzīve ir tāda, ka tiec uzskatīts par dzīvu kristieti. Tu neesi no pasaules, kurai nav vārda, ka tā dzīvotu. Nē, tu piederi dzīvu kristiešu kopībai, taču tu esi miris.

Par to pašu apslēpto nāvi Jēzus runā Mateja evaņģēlija 25.nodaļā, kur Viņš stāsta par desmit jaunavām – piecām gudrām un piecām ģeķīgām. Šīs desmit jaunavas ārējās lietās bija pavisam līdzīgas. Tās visas bija jaunavas, t. i., atšķirtas no pasaules un no netikumu sārņiem. Tām visām bija lukturi. Tās visas izgāja, lai sastaptu līgavaini. Un neviens nevarēja iedomāties, ka viņām būs kādi nopietni trūkumi.

Šādi Kristus apraksta dvēseles stāvokli! Bet trūkums bija lukturos, un tas bija tik ļoti būtisks, ka viņas uz mūžu tika izslēgtas no kāzām, jo viņām nebija eļļas. Viņu lukturi nestaroja un nedega. Ja nelaimīgās jaunavas par to būtu domājušas agrāk, tās katrā ziņā jau iepriekš būtu pārbaudījušas savus lukturus.

Pat krietnam kristietim pastāv briesmas žēlastību izlietot par apsegu bezdievīgai dzīvei, ja tas pazaudē “Tā Kunga bijības garu” un nepārbauda savu iekšējo dzīvi un ticību, bet ir apmierināts ar atziņas ārējo veidu, arvien paļaudamies, ka ar žēlastību viņam ir dota pieeja Dieva sirdij. Tādējādi viņš vairs nerūpējas par to, vai viņa sirdī ir patiesā žēlastības dzīve, un tas nonāk nopietnās briesmās, kļūdams pašapmierināts un pazaudēdams grēkatziņu un iekšējo cīņu tā, ka ticība kļūst tam par ļoti vieglu lietu.

Tikpat vienkārši cilvēks var nonākt pretējās briesmās, kad par savas ticības un mierinājuma pamatu viņš padara savu iekšējo dzīvi, un līdz ar to žēlastība viņa sirdī kļūst par rafinētu paštaisnību, proti – ka cilvēks vairs negūst patvērumu Kristus nopelnos, iekams viņa sirdī nav sācies žēlastības darbs un dzīve. Kad viņš ir mācījies izprast šos maldus, tas viegli var ieslīdēt otrā galējībā, kad miesīgā nevērībā tas nicina apustuļa pamudinājumu: “Pārbaudiet paši sevi, vai stāvat ticībā” [2.Kor.13:5].

Taču šī slepenā nāve un garīgais vēsums, kas atnes mūžīgo nāvi, ir tāda, ka tu nemaz nejūti savu vēsumu un bezdievību un nemeklē patvērumu pie Kristus, jo tad tu Viņam tuvojies vienīgi ar savu muti un godā Viņu ar mirušu ticību. Tu godā Viņu ar skarbu, mirušu ticību – bez sirsnīga izsalkuma un slāpēm pēc Viņa, un tev Viņā nav nekāda prieka. No tā visa mēs varam redzēt, cik ceļš ir šaurs un cik liels un bijājams ir dievbijības noslēpums.

Tēmas: Dieva Vārds katrai gada dienai dievbijības noslēpums dvēseles stāvoklis mierinājuma pamats mirusi ticība nevainojams kristietis Par apslēpto nāvi Sardu draudzes eņģelis

Continue Reading

« Uz ko gan man paļauties?
Visi kristieši ir vienlīdzīgi »
                       

Ieskaties

Debesu valstība virs zemes
Dieva Vārda izsmiešana
Jēzus sludina Evaņģēliju
Atšķirība starp krietnu un liekulīgu dvēseli

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Ticība, cerība un mīlestība Ticība, cerība un mīlestība
    • e-refleksijas

    Ticība, cerība un mīlestība

  • Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības? Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības?
    • e-refleksijas

    Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības?

  • Dievs, kas var izglābt Dievs, kas var izglābt
    • e-refleksijas

    Dievs, kas var izglābt

  • Dievs, kas uzklausa lūgšanu Dievs, kas uzklausa lūgšanu
    • e-apceres

    Dievs, kas uzklausa lūgšanu

  • Pastarās dienas tuvums jau jaušams Pastarās dienas tuvums jau jaušams
    • e-apceres

    Pastarās dienas tuvums jau jaušams

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kā Dieva sods skar arī pēcnācējus?
  • Visi cilvēki ir bezdievīgi un netaisni
  • Piedalīties Dieva ciešanās
  • Zemi svētajiem, Debesis grēciniekiem
  • Kas īsti pierāda cilvēka prāta bezdievību
  • Dieva ciešanas
  • Dieva līdzība

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Vatikāna bobslejs
Vatikāna bobslejs

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025