Ieskaties

22 komentāri par “Vai kristība ir atkarīga no ūdens daudzuma?

  1. Man gan šķiet, ka vairāk šķēpi tiek lauzti par to vai kristāmi zīdaiņi jeb arī personas, kas sasniegušas apzinīgu vecumu. bet tā nav šodienas tēma.

    Piekrītot autoram tajā, ka kristības derīgums nav atkarīgs no ūdens daudzuma, ka kristības veidi var būt dažādi, bet, it īpaši, ka kristība pagremdējot vislabāk simbolizē tās jēgu un būtību, man tomēr ir jautājums: kāpēc tad luteriskā baznīca tik cieši turas tikai pie kristības apslakot, pat tad, ja ir iespējama kristība pagremdējot, piemēram, vasaras nometnē vai pie jūras, upes, ezera?

  2. god. gviclo,

    te par runa nav par mācību, bet tīri praktisku reliģisko praksi. No manas puses nekādas ironijas. Tieši tāpēc, ka nezinu visu, gribēju uzzināt – ja jau Luters ir akceptējis vairākus kristības veidus un luteriskie teologi domā tāpat, kāpēc tas netiek praktizēts vietās, kur pagremde būtu iespējama? Pieļauju, ka kaut kur misijas laukos varbūt tas tā arī notiek, tak Latvijā neesmu dzirdējis, ka luterāņi kristītu cilvēku pagremdējot. Kāpēc? Bet varbūt tā kaut kur notiek, tikai es nezinu?

  3. erviina jautaajums ir vietaa, njemot veeraa luterieshu konsekvento atsauci uz didahee…

    7.nodaļa- Kristību kārtība

    Attiecībā uz kārtību:

    1. Kristījiet šādi: Kad jūs visu augstākminēto esat pasludinājuši, tad kristiet Tēva un Dēla un Svētā Gara Vārdā[15], dzīvā, tekošā ūdenī.

    2. Ja tev nav dzīva, tekoša ūdens, tad kristiet citā ūdenī. Ja nevari aukstā, tad siltā.

    3. Ja tev nav ne viena, ne otra veida ūdens, tad lej uz galvas trīs reiz ūdeni Tēva un Dēla un Svētā Gara vārdā.

    4. Pirms kristības, tiklab kristītājam, kā kristāmajam jāgavē. Kristāmajam pavēli, lai viņš vienu vai divas dienas iepriekš gavē. Vēlams arī dažiem citiem gavēt līdz ar viņu.

  4. e-minence lasa un nevar pārstāt brīnīties, vai draugi, Ervīns un moritz, lasa un domā pirms ko raksta?

    šī e-raksta pēdējā rindkopā jau bija sniegta atbilde, pirms Jūs, draugi, uzdevāt “jautājumu vietā”…

    ar cieņu,
    Jūsu e-minence

  5. es saprotu, ka luterāņi, lai parādītu, ka kristība Dievam ir pieņemama ar mazu ūdens daudzumu, ir gatavi to darīt pat bez ūdens, jo visu jau padara vārds…lai parādītu, ka pagremdēšana nav vienīgais veids… smieklīgi, kam gan tas būtu jāparāda? Vai tiem luterāņiem, kas nezina nemaz citu veidu kā tikai apslacīšana? Piemēram kad es kā luterānis nezināju, ka cits veids ir iespējams.. tad gādājiet arī par pareizo piemēru nevis tikai kaut ko pierādiet (un nezin kam)..

  6. Marka 7:4 grieķu versijā ir lietoti vārdi “βαπτίζω ” (pirmā daļā) un “βαπτισμός” (kur runā par trauku mazgāšanu), un I.Plūmes minētā vārda varianta “βαπτίσωνται” tai pantā nav. Lai nu kā, pati būtība ir daudz vienkāršāka nekā vārdu skaldīšana, un spītība Dieva acīs neko labi neizskatās.

  7. Atšķirsim savas grieķu Bībeles! Stāv rakstīts:

    και από αγοράς, εάν μη βαπτίσωνται, ουκ εσθίουσι· και άλλα πολλά εστίν α παρέλαβον κρατείν, βαπτισμούς ποτηρίων και ξεστών και χαλκίων και κλινών· [Mk.7:4]

    Vai Jūs draugs, wrc, nepaskadrotu, ko tieši saprotiet ar vārdiem ‘”vārdu skaldīšana” un “spītība Dieva acīs”?

    ar cieņu,
    Jūsu e-minence

  8. Daudzumam pilnīgi noteikti ir nozīme, te es domāju jebkuru no sakramentiem vaidzeetu ierosinaat arii dzert spaini vīna un apeest kukuli maizes pie dievgalda ne tikai veikt pilniigu pagremdēšanu kristijot.

  9. Nē, daudzumam nav nozīmes. Kristībā jālieto trīs, labāk divas ūdens piles (ja nav ūdens tuvumā, tad var iztikt bez), jo matērija nespēlē nekādu lomu, vakarēdienā vīns nav jādzer, bet jāiemērc oblate vīnā (kā to dara katoļu draudzēs un drīz darīs luterāņu, ja turpināsies iesāktā tuvināšanās). Jautri ar jums:)

  10. Paldies Roberto par norādi.

    Izlasīju vēlreiz pēdējo rindkopu. Ja tas ir tā kā to skaidro god. I.Plūme, tad tas tiešām izskatās pēc spītības, kā tas jau šeit tika norādīts. Tikai tāpēc, lai ieriebtu “jūsmotājiem”, mēs atsakāmies no kristības veida, kas, citēju, “vislabāk simbolizē Kristības jēgu”. Nešķiet mazliet smieklīgi?

  11. draugs Roberto, novirzoties no kristību veida bet ne no tēmas, vai es pazemīgi drīkstu jautāt, ka varbūt vari pastāstīt, kā tas bija Tev pašam, ko piedzīvoji savās kistībās, kādas ir atmiņas un kas pēc tam varbūt kaut kā mainījās Tavā dzīvē? Tā īsumā protams.

  12. Nee, Roberto.

    Neesmu vēl saskāries ar kristiešu grupām, kas apgalvotu, ka derīga ir tikai kristība pagremdējot. Domstarpības gan ir par to vai jākrista zīdaiņi jeb cilvēki apzinīgā vecumā. Bet runājot par kristības veidu atziņa ir vienkārša – ja iespējama kristība ar pagremdi, kāpēc darīt savādāk?

  13. draugs wrc,
    e-minenci kristīja un viņš tapa ietērpts Kristū un kas Kritū tam nav pazudināšanas un nav svarīgi zīdainis vai sirmgalvis [Gal.3:27-28, Tit.3:5-8 1.Pēt.3:21]

    draugs Ervīn,
    ja neesiet vēl saskāries ar kristiešu grupām, kas apgalvotu, ka derīga ir tikai kristība pagremdējot, tad apskatiet, lūdzu, šo: http://www.ebaznica.lv/?p=550

    ar cieņu,
    Jūsu e-minence

  14. elementārs jautājums pagremdētājiem… vai viņi var pierādīt, ka Luterāņu kristību prakse ir grēks?

    p.s. runājot par bērnu kristību, tad loģika ved pie tā, ka ja jūs mirstat miegā (kad neticat) jūs iesiet uz elli!

  15. p.s. piekam esmu kristīts kā zīdainis un neko… esmu kristiits un ticu, tam, ko kristībā saņēmu, tādējādi pēc Kristus apsolījuma, esmu glābts!

    pateicība Dievam, ka mana kristība nebij atkarīga no manām (ne)spējām, manas (ne)apzināšanās un manas (ne)ticībās, bet gan tikai un vienīgi no Dieva apsolījuma, jo tagad, kad Dievs man ir teicis “Tu esi kristīts Dieva Tēva, Dieva Dēla un Svētā Gara Vārdā” es ticu un zinu, ka patiesi mani grēki man piedoti un esmu pestīts Kristus dēļ!

  16. Paldies visiem par pārdomām. Es gan neredzu pamatu, ka pati kristība kādu var glābt, vai tas bērnībā vai komā vai pieaudzis, vai jau aizgājis. Arī ne pienesēju ticība, kā apgalvo daži, ka tāpat kā paralizēto pienesa Jēzum, tāpat bērnus.. un izglābj. Ja nav ticības un mutes apliecināšanas (kas vienmēr Bībelē iet līdzās kristībai), tad.. sorry. Protams, ticība ja reiz nāk vēlāk, tad arī atnāk un viss notiek, bet ja nē… cilvēks iet uz elli, lai kaut 10reiz viņu kristītu kā zīdaini bet ticība un lūgšana neatnāk. Tāda nu ir šī tēma, kas te tiek pacelta ik mēnesi, un tādas nu ir atsauksmes..:-)

  17. Vēl maza piebildīte.

    Izlasīju Roberto norādīto rakstu. Tie ir mazliet stereotipiski uzskati, ka baptisti un adventisti kā vienīgo pareizo kristības veidu pieņemtu tikai pagremdi, noraidot jebkuru citu veidu. Jā, gandrīz vienmēr tā ir pagremde, jo kāpēc gan darīt citādāk, ja var šādi. Taču noliegti vispār citi kristības veidi netiek, jo ir situācijas, kad pagremde vienkārši nav iespējama.

  18. Labdien draugi,

    Lasīju diskusiju, un šaja sakarā vēlos pastāstīt divus gadījumus no savas dzīves:

    1. Gadu pēc Kristības es, kā kalpotājs pie altāra, turēju kristāmtrauku. Es pirmo reizi pēc Kristības biju Kristībā, kā teikt, no malas. Un notiekošais mani patiesi uzrunāja. Es to nesajutu savā Kristībā tādā mērā un veidā. Tas bija jauki – ATGADINAJUMS PAR KRISTIBU.

    2. Manā dzimtajā ciematiņā bija nosūtīts kāds baptistu misionārs, kurš līdzās misijas darbam vēlējās uzstājīgi pārkristīt jau kristītos, jo neatzina viņu Kristību par īstu. Rezultātā viņa misija cieta neveiksmi, tas ir, viņam neizdevās nodibināt draudzi [kaut arī viņš vairākus apmācīja, kristīja un noturēja sanāksmes – laikam skaits bija par mazu, nezinu.]

    Ar cieņu,
    gviclo

  19. Jā, vispār tur var noiet līdz absurdam, ka nepieņem pat citas draudzes ūdens kristību, piem. ja kāds pāriet no baptistiem uz adventistiem vai kā, ka prasa pārkristīties, atkal ūdens kristībā, ar pagremdēšanu, it kā iepriekšējā nav droša, un cilvēku “iekrista” jaunajā konfesijā. Bet zinu no savas pieredzes, ka luterāņi, nezinu vai visur, nepieņem tieši iegremdēšanas kristību, ka cilvēks, kas kā neticīgs ir gājis šo rituālu ar apslacīšanu (lasi, kristību) un vēlāk vēlās to darīt ticībā un īstā veidā, ka tad to uzskata par grēku u.tml un nedod vakarēdienu, tā bija man pašam, tas gan ir žēl. Neatbalstu vairākas kristības ticībā, jo tam nav piemēra Rakstos, lai gan tas nav nāves grēks un varbūt grēks vispār, ja no tīras sirds darīts, bet tomēr viena ir nepieciešama.

Atbildēt