Skip to content
16. janvāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

113. Kas ir iekāre?

  • Sākums
  • Pēterim nepatīk Jēzus mācība
  • e-apceres

Pēterim nepatīk Jēzus mācība

Aleksandrs Bite

:Viņš sāka tos mācīt, ka Cilvēka Dēlam daudz būs ciest un vecaju un augsto priesteru, un rakstu mācītāju atmestam tapt, un tapt nokautam un pēc trim dienām augšāmcelties. Un Viņš runāja šo vārdu pilnīgi atklāti. Un Pēteris, Viņu savrup vedis, iesāka Viņu apsaukt.” [Mk.8:31–32]

Pēterim nepatīk Jēzus mācība

Cik neparasti. Tas pats Pēteris, kas nupat Svētā Gara spēkā bija apliecinājis Jēzu par Kristu, pēkšņi nostājas kā pretinieks pret Viņu. Viņš savu Pestītāju aprāj par kādām runām, kas viņam šķiet nevietā, kas viņam šķiet muļķīgas, nevajadzīgas un kaitīgas, kur nedrīkst tā runāt. Nez kas Pēterim bija padomā, ka viņš tā rīkojās?

Mēs varam Pēteri saprast, pēc tās cilvēcības un cilvēciskā veida kā viņš domā. Ko tad viņš bija aptvēris?

Viņš bija aptvēris, ka Jēzus, viņa mīļais Skolotājs, ir sen apsolītais Dieva Dēls, kas ir no mūžības, kas ir visu lietu Valdnieks un Pavēlnieks, kuram pat vētra un jūra paklausa, kā Pēteris pats to bija redzējis, kuram paklausa pat mirušās miesas, tapdamas atkal dzīvas. Patiesi, Dieva spēks Viņā bija atklājies kaut kā īpašā varenā veidā.

Nu ko tad tagad gaidīt no tādā, kurā atklājas Dieva spēks? Ko tad cerēt tiem, kas ir izvēlējušies Viņam sekot, kurus Viņš ir izraudzījis par saviem mācekļiem, apustuļiem, īpaši izredzētiem ļaudīm?

Un te nu mācekļi domā tieši tāpat, kā kādreiz domā cilvēki, kuri tik tikko ir kaut kā tuvojušies pie ticības lietām, pie Dieva lietām. Apzinādamies Dieva visvarenību, Viņa gādību, ka Dievs ir visa Valdītājs debess uz zemes Radītājs, Uzturētājs un Viņa rokā ir visas lietas. Ko tad tagad šajā Dieva ceļā cilvēks varētu cerēt?

Vai! Taču brīnišķas, skaistas un varenas lietas, kur Dievs, kuram viss pieder, tagad atvērs Savu roku un bagātīgi svētīs atkal un atkal. Jo pie Dieva nav nekāda trūkuma pie Viņa nav nelaimes, ciešanu, posta un tad Dieva ļaudīm, taču šajā ceļā to visu būtu kaut kā jāpieredz. Šim ceļam būtu jābūt godības un varenības pilnam, laimīgam, gaišam, priecīgam vai tad ne tā?

Tā domā arī Pēteris, viņa biedri. Turklāt šī lieta, taču vistiešākā veidā attiecas uz viņiem. Viņi ir visu atstājuši – savas laivas, savus tīklus, savus namus, savus īpašumus – un sekojuši Jēzum. Viņu liktenis tagad ir cieši saistīts ar viņu Skolotāju un nupat viņi ir aptvēruši kaut ko neizsakāmi lielu, ka viņu Skolotājs ir sen apsolītais Mesija jeb Kristus. Un, ja tas ir tā, tad viņi zinādami, kādu Mesiju un kādu Kristu jūdi gaida, jau bija gatavi visaugstākajam godam, vislielākajai pasaulīgajai laimei, priekam, labklājībai. Jo tādu Mesiju gaidīja jūdi, ka Viņš atnāks un uz zemes nodibinās pārticības, labklājības un prieka laikmetu, kur cilvēki dzīvos garu, ilgu, laimīgu mūžu, kur taisnajiem tiks atmaksāts pēc viņu taisnības un svētuma, un netaisnajiem un bezdievīgajiem tiks atņemta vara, tie tiks kājām samīti un šī vara pasaulē tiks atdota dievbijīgajiem un krietnajiem. Katrs varēs sēdēt zem sava vīģes un eļļas koka un baudīt zemes labumu.

Tā jūdi to bija iztēlojušies. Vai tur ir kaut kas pārsteidzošs? Mums nesaprotams? Arī šodien daudzi tā domā, tad, kad viņi pieder Jēzum, viņus sagaida labklājība, veselība, laime, gods, vara, ietekme, utt.

Bet Pestītājs sāk tagad runāt pavisam pretējas lietas. Viņš nerunā par to, kādu zelta kroni Viņš liks galvā, vai kādus varenus pulkus ap sevi pulcinās, vai kā Viņš ar Savu varu un spēku ļaundariem aizdarīs mutes un atņems varu. Viņš runā kaut ko pilnīgi neprātīgu, kaut ko pilnīgi nevietā, neiederīgu

Mēs lasām: “Viņš sāka tos mācīt, ka Cilvēka Dēlam daudz būs ciest” Daudz būs ciest. Viņš māca, ka Cilvēka Dēlam būs “vecaju un augsto priesteru, un rakstu mācītāju atmestam tapt.” Proti, ka tie, kuriem vajadzēja ar izgreznotiem goda vārtiem Mesiju jeb Kristu sagaidīt Jeruzalēmē, ka tie būs Viņas atmetēji, tie būs Viņa mocītāji, tiesātāji, kas nostāsies pret Viņu. Un tālāk šim Cilvēka Dēlam būs tapt nokautam. Jā! Un tikai pēc trim atvērsies tā valstība, kuras dēļ Viņš ir nācis. Un pēc trim dienām Viņš augšāmcelsies.

Mācekļi nevar šos vārdus saprast. Viņiem gan nāksies šos vārdus mācīties, jo sekojot Jēzum, viņi pieredzēs, ka viss notiek tieši tā kā Viņš to saka. Ka kaut kāds neizprotams ienaids kā milzīgs vilnis celsies pret Viņu, itin kā noslaukot visas mācekļu cerības, viņu ilgas, viņu sapņus.

Viņi būs spiesti to mācīties palikdami pie Viņa.

Bet šai brīdī, kad Viņš sāk runāt mēs lasām: Pēteris, Viņu kaut kā maliņā pavedis, iesāk Viņu apsaukt. Viņš saka: Mācītāj, ko Tu runā? Tā taču nebūs! Mūs sagaida pavisam citas lietas! Vai tad Tu neredzi, cik cilvēki ir gatavi nodoties Tev, cik viņi ir gatavi Tev sekot. Parādi tikai viņiem to spēku, kas Tevī ir un viņi pat nāvē ies Tev līdz. Nerunā tā!

Pēteris kaut kā nojauš, ko viņam nozīmē tas, ka Cilvēka Dēlam daudz būs ciest un vecaju un augsto priesteru, un rakstu mācītāju atmestam tapt, tapt nokautam. Pēteris zināja, ko tas nozīme viņam un pārējiem mācekļiem. Tas nozīmēja, ka viņu cerības tikt šajā Dieva valstībā, kur viņi gaidīja un ko gaidīja jūdi, par ministriem, par pašiem augstajam Ķēniņam pietuvinātajiem ļaudīm, nevar īstenoties.

Tāpat viņš saprata šie vārdi, ko Jēzus saka nozīmē arī viņu ciešanas, arī naidu pret viņiem, kā arī viņi būs atmesti, kā arī viņiem būs jācieš. Jā! Un pat jātop nonāvētiem.

Tur bija kaut kas neaptverams, kaut kas pretējs cilvēka domāšanai, tāpēc Pēteris Viņu savrup vedis iesāka Viņu apsaukt, aprāt.

[Fragments no sprediķa, kas sacīts Biķeru draudzē]

Tags: apsolītais Dieva Dēls apustulis Pēteris Dieva spēks Jēzus ciešanas Kristus mācekļi

Continue Reading

« Izredzētie
Patiess mierinājums »

Ieskaties

Tam jānotiek!
Prasmes pareizai lūgšanai
Dubultais Es
Kas tieši ir Bauslības taisnība un kas - Evaņģēlija taisnība

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • talyc: “Skatos, ka šinī jautājumā ir nepieciešams skaidrojums. Tā pat kā gaļas ēšana vai neēšana kristīgam cilvēkam ko nozīmē; tā pat…”
  • Janis Karklins: “...bet ko saka Dieva vārds?! Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?”
  • Roberto: “"Agrīnais Luters" māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. "Vēlīnais Luters" apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem…”
  • Janis Karklins: “Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?…”
  • Roberto: “Luters raksta: “Pietiek, ja imperatoram piemīt saprāts.” [WA 27:417-418] Tas attiecas uz visu līmeņu varām. Bet, ko darīt, ja valdība…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Advokāts paradīzē
  • Grūti sadzirdams vārds
  • Nosoda nevis par Bauslības pārkāpšanu, bet par liekulību
  • Es nemiršu – mans vārds ir Jānis!
  • Nožēla neizglābs nevienu
  • Kas ir Jēzus un ko Viņš spēj?
  • Uzvedības normas kristīgām sievām
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Tautas maldināšana Tautas maldināšana
    • e-refleksijas

    Tautas maldināšana

  • ka-mes-rupejamies-par-savu-tuvako Kā mēs rūpējamies par savu tuvāko?
    • e-mācība

    Kā mēs rūpējamies par savu tuvāko?

  • Par laulības kārtu un ģimenes būtību Par laulības kārtu un ģimenes būtību
    • e-raksti

    Par laulības kārtu un ģimenes būtību

  • Pāvesta Franciska atmaskotājs kritis nežēlastībā Pāvesta Franciska atmaskotājs kritis nežēlastībā
    • e-ziņas

    Pāvesta Franciska atmaskotājs kritis nežēlastībā

  • Citu cilvēku brīvība Citu cilvēku brīvība
    • e-refleksijas

    Citu cilvēku brīvība

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Jņ.17:15
    Es nelūdzu, ka Tu tos atņemtu no pasaules, bet ka Tu tos pasargātu no tā ļaunā.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021