Skip to content
21. janvāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

29. Kā Bībelē jāsaprot vārds Dievs?

  • Sākums
  • Kristus klātbūtne Savā baznīcā
  • e-refleksijas

Kristus klātbūtne Savā baznīcā

Dr.Mārtiņš Hemnics

Bet tāpēc, ka inkarnētā Kristus, mūsu Starpnieka un Pestītāja, persona sastāv no divām dabām, kuras tikušas vienotas, dievišķajai dabai pieņemot un cilvēcīgai dabai tiekot pieņemtai, un lai doktrīna par Kristus klātbūtni savā baznīcā tiktu pareizāk, skaidrāk un vieglāk izskaidrota, apdomāta un pielietota mūsu patiesam mierinājumam, tālāk mēs parunāsim konkrēti un atsevišķi par katru no Viņa dabām jeb par Kristus klātbūtni atbilstoši katrai no dabām. Šobrīd nenotiek nekādi strīdi par Kristus dievišķo dabu attiecībā uz Viņa klātbūtnes faktu savā baznīcā un ar visām radībām saskaņā ar Viņa dabu. .. Taču senatnē notika daudzi strīdi arī par šo jautājumu.

Kristus klātbūtne savā baznīcā


Bet šīs redzamās eksistences veids un šī ierobežotā un vietējā Viņa ķermeņa klātbūtnes forma, saskaņā ar šīs pasaules dzīves apstākļiem un metodēm, saskaņā ar mūsu miesu, .. to visu Viņš atmeta nost caur savu debesbraukšanu.

Tāpēc es atbildu, ka Kristus, lai gan Viņš pārvietojis sava ķermeņa dabisko klātbūtni no zemes virsas un beigās parādīsies godībā tiesas dienā, tomēr savā miesā pat pēc debesbraukšanas un pirms tiesas dienas Viņš spēj būt klāt jeb spēj manifestēt savu miesīgo klātbūtni uz zemes jebkurā laikā, jebkurā vietā un jebkurā veidā pēc savas vēlēšanās, pat redzamā formā.

Kristus ir devis noteiktu vārdu un skaidru apsolījumu, .. ka Viņš grib būt klāt ar savu miesu un savām asinīm sava Vakarēdiena celebrēšanā. .. Viņš apliecina savas pilnīgās personas klātbūtni baznīcā zemes virsū ne vien saskaņā ar Viņa dievišķību, bet arī saskaņā ar Viņa pieņemto cilvēcīgo dabu. Jo Viņš vēlējies, lai Viņa Vakarēdiena ievērošana būtu par solījumu, zīmi un Viņa klātbūtnes zīmogu.

Kristus miesa, kuru norobežo tās dabas atribūti, nav klāt Vakarēdienā visās vietās lokāli vai caur kādu cilvēka dzīvības veidu vai apstākli, kas ir redzams, jūtams vai dabisks, vai saskaņā ar patiesas miesas dabiskajām īpašībām, vai caur kādiem paša būtiskajiem atribūtiem. .. Ne arī mēs sakām, ka Kristus miesas klātbūtnei Vakarēdienā ir tāda pati daba jeb stāvoklis kā pagodinātu miesu klātbūtnei kādā acīm redzamā izpausmē. .. Ne arī mēs jebkādā veidā mācām, ka Kristus miesa ir paplašināta, izstiepta vai izplesta uz visām vietām. .. Ne arī mēs sakām, ka Kristus miesa ir klāt Vakarēdienā caur kaut kāda veida pavairošanu vai pareizināšanu, līdzīgi kā viena ķermeņa atspulgs daudzkārt parādās saplēstā spogulī. .. Ne arī mēs ticam, ka Kristus miesa ir, apvienojoties vai ienākot godībā, zaudējusi savu būtību un atmetusi savus pamata atribūtus, un ir pārvērtusies vai mainījusies par garīgu, bezgalīgu substanci, kuru vairs neierobežo tās pamata īpašības.

Tas arī nesaskan ar Iestādīšanas vārdiem, ja mēs mēģinām izprast tikai Kristus miesas nopelna, spēka vai veikuma klātbūtni Vakarēdienā, izslēdzot vai nošķirot Viņa substanci.

Tātad visā šajā strīdā galvenais jautājums ir sekojošs: vai vienkāršā, patiesā un dabiskā Dieva Dēla testamenta vārdu nozīme ir paturama, ticot, uzturot un sekojot tai, vai arī mums ir jāšķiras no Kristus testamenta vienkāršās un dabiskās vārdu jēgas, jānoraida tiem piemītošā nozīme un jāizveido jauna interpretācija, izmantojot plašo retorisko valodas līdzekļu klāstu.

Nav šaubu, ka tiek apstrīdēts ļoti nopietns un nozīmīgs jautājums, t. i., vai paša Kristus testamenta vārdi, šīs mierinājuma pārpilnās mācības vārdi, tas, ka Dieva Dēls, mūsu Starpnieks un Pestītājs saskaņā ar sava testamenta vārdiem, novēl savu klātbūtni šeit, virs zemes savā baznīcā, kura cīnās zem krusta karoga šajā asaru lejā. Jo Viņš vēlas būt klāt arī iekš un ar Viņa pieņemto dabu, caur kuru Viņš ir no vienas substances ar mums, radniecīgs mums, mūsu Brālis, mūsu pašu miesa, ar kuru saskaņā viņš nekautrējas saukt mūs par saviem brāļiem un kurā Viņš tika kārdināts. Tā ka Viņš spēj būt kopā ar mums mūsu ciešanās, saskaņā ar šo miesu Kristus ir mūsu galva un mēs esam viņa locekļi. Un tāpat, kā neviens neienīst savu paša miesu, bet gan rūpējas par to un lolo, tā arī Kristus tā rūpējas par savu baznīcu, jo mēs esam Viņa miesas locekļi, no Viņa miesas un Viņa kaula (Ef.5:29).

Dieva Dēls saskaņā ar savu dievišķo un vareno gribu un spēju var viegli un droši būt klāt ar savu miesu (kā tas tiek apliecināts Viņa testamenta vārdos), vienlaikus neiznīcinot sava ķermeņa substanci un neatceļot tā būtiskākos atribūtus.

Protams, ka nav tā, ka caur šo paaugstināšanu [pie Dieva labās rokas] cilvēcīgā daba ir kļuvusi par Dieva labo roku vai ka caur to tā ir kļuvusi bezgalīga un neizmērojama tās dabas un būtiskā stāvokļa kvalitātē, tāda kāda ir pati Dieva labā roka. Bet tāpēc, ka Dieva labā roka neatrodas kādā ierobežotā, noteiktā vietā, bet gan ir Dieva bezgalīgā majestāte, vara un autoritāte, tādējādi Dieva Dēls ir atklājis savā Vārdā, ka ar savu miesu, kuru Viņš ir paaugstinājis pie Dieva majestātes un varas labās rokas, tomēr atstādams nemainīgu tās patieso dabu, Viņš spēj būt klāt it visur, kur Viņš vēlas būt, ne pateicoties Viņa miesas dabiskajām vai pamata īpašībām, bet gan dēļ Dieva majestātes un varas spējas, pie kura labās rokas Viņš sēž.

Tādējādi, ja mēs iesākam ar Vārdu un apsolījumu par Kristus miesas klātbūtni un, neievērojot nekādus iebildumus, pieskaitām Viņa dievišķo varu, personīgo vienību, to, ka Viņš sēdies pie Dieva labās rokas pie Viņa gribas vai vēlēšanās, kura atklājas Vārdā, kļūst nepārprotami skaidrs, ka Dieva Dēls spēj piepildīt to, ko Viņš māca un apsola savā Vārdā attiecībā uz savu miesu, tomēr atstājot pilnīgi neskartu tās patieso realitāti; tā ka ar savu miesu Viņš var būt klāt tādā laikā, vietā un veidā, kādā vien Viņš to vēlas.

Ne vien tajā vietā un tajā brīdī, kur un kad, publiskā dievkalpojumā baznīcā tiek celebrēts Svētais Vakarēdiens, Kristus abās savās dabās ir klāt savā karojošajā baznīcā zemes virsū. It kā, līdzko Vakarēdiena celebrēšanā tiek pabeigta, Viņa klātbūtne pazūd, vai it kā Viņš aizlidotu uz debesīm, un baznīcas locekļi ārpus publiskā dievkalpojuma, savā darbā, savos kārdinājumos un pārbaudījumos, paliktu bez Kristus mierinošās klātbūtnes, bez sava Augstā priestera, Ķēniņa, Galvas un sava Brāļa. Jo Svētā Vakarēdiena notikums ir publiska, nopietna un īpaša liecība un zīme, ka Kristus, mūsu Starpnieks un Pestītājs, grib būt savā žēlastībā klāt savas baznīcas cīniņos šeit, zemes virsū, ne vien ar vienu savu daļu vai tikai savā dievišķībā, bet gan pilnīgi, vai arī ar savu pieņemto dabu, caur kuru Viņš ir tādas pašas substances kā mēs un radniecīgs mums, mūsu Brālis.

Tādējādi Kristus cilvēcīgā daba nevar un nedrīkst tikt izslēgta no vispārējās valdīšanas, kura Viņam pieder, jeb no pasaules pārvaldīšanas, jo Raksti nepārprotami apliecina, ka visas lietas un pat tās, kas atrodas ārpus baznīcas, ir liktas zem Kristus kājām [un tas ir jāsaprot attiecībā gan uz dievišķo gan uz cilvēcīgo dabu]. Taču, .. tā kā Kristus ir klāt savā baznīcā ar katru no savām dabām un mājo baznīcas atsevišķajos locekļos un tā kā Viņa miesa ir Vakarēdienā, .. galvenie jautājumi ir par to, vai Kristus miesa ir arī kokā un akmeņos, augļos, putnos gaisā, lauka zvēros, jūras zivīs, un vai Viņš vēlas, lai Viņu tur meklē un atrod. Blakus tam tiek uzdoti jautājumi, kurus ir riebīgi uzklausīt un pretīgi iztēloties .. kā piemēram, vai dievišķā daba, kura ir visur, ir atrodama arī izkārnījumos un atkritumos.

Tā kā mums nav tieša un noteikta apsolījuma, ka tā ir Viņa griba, lai mēs Viņu meklējam un atrodam šādās vietās, un tā kā tas nekādi nesniedz baznīcai lielāku mierinājumu un gudrību, bet kļūst par aizvainojumu, kas traucē vājajiem un sniedz pretiniekiem ieganstu bezgalīgiem strīdiem, tāpēc visdrošāk un vienkāršāk būtu pārtraukt visas diskusijas par šāda veida jautājumiem un iegrožot sevi dievišķās atklāsmes robežās, tā lai mēs varam meklēt Kristu un atrast Viņu tajās vietās, kurās Viņš ir apsolījies būt un kurās Viņš pats vēlas būt. Tātad, mums nāktos noraidīt neuzklausot visus citus strīdus jautājumus, kuri ļaudīm patīk, tās debesu nākamības akadēmijas dēļ, kurā mēs skatīsim mūsu Brāļa Kristus seju godībā. Mēs redzēsim kāda tā ir, kam tā līdzinās un cik tā ir varena. .. Taču paturēsim to, kas ir absolūti patiess, respektīvi, ka Kristus ar savu miesu spēj būt klāt tajās vietās, tajos laikos un tādā veidā, kā vien Viņš vēlas, taču mums ir jāspriež par Viņa gribu tikai no Viņa skaidri atklātā Vārda. .. Tā arī senajā baznīcā, diskutējot par Kristus klātbūtni un iemājošanu, netika runāts ne par kokiem, ne akmeņiem, ne putniem un zivīm, bet gan Svēto Vakarēdienu, baznīcu un tās locekļiem.

Tags: Iestādīšanas vārdi inkarnētais Kristus Jēzus Kristus divas dabas Jēzus paaugstināšana Jēzus testaments Kristus Baznīca Kristus klātbūtne Kristus miesa publisks dievkalpojums Svētais Vakarēdiens

Continue Reading

« Lutera zīmogs
Nepareizais jautājums par žēlsirdīgo Dievu »

Ieskaties

Pārbaude beigu tiesā
Svētā Gara darba piemēri
Cīņa par Svēto Rakstu izpratni, spēkā esamību un izskaidrošanu
Vai vārds var būt dzīvs?

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “Jani Karklin, Dievs vārds ir kā abpusēji (bauslība un evaņģēlijs) griezīgs zobens.. vai tā skaidrojums un izpratne var atšķirties? Bonhēfera…”
  • talyc: “Skatos, ka šinī jautājumā ir nepieciešams skaidrojums. Tā pat kā gaļas ēšana vai neēšana kristīgam cilvēkam ko nozīmē; tā pat…”
  • Janis Karklins: “...bet ko saka Dieva vārds?! Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?”
  • Roberto: “"Agrīnais Luters" māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. "Vēlīnais Luters" apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem…”
  • Janis Karklins: “Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Bērni saņems Vakarēdienu
  • Vakarēdiena vārdu atkārtošana
  • Altāra Sakraments
  • Iesvētība jeb konfirmācija kristīgajā baznīcā
  • Par Svēta Vakarēdiena upuri
  • Svēto Vakarēdienu iedibināja mūsu Kungs Jēzus Kristus
  • Pēdējā vakarēdiena divpadsmit karikatūras
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Filma "Leviatāns" Filma “Leviatāns”
    • e-video

    Filma “Leviatāns”

  • Par manis paša būšanu labam vai laba darīšanu Par manis paša būšanu labam vai laba darīšanu
    • e-refleksijas

    Par manis paša būšanu labam vai laba darīšanu

  • Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos
    • e-refleksijas

    Pareiza izpratne par grēknožēlu un atgriešanos

  • Svētās laulības derība Svētās laulības derība
    • e-apceres

    Svētās laulības derība

  • Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri
    • e-apceres

    Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • 1.Moz.2:7
    Dievs Tas Kungs taisīja cilvēku no zemes pīšļiem un iepūta viņa nāsīs dzīvības dvašu; tad cilvēks tapa par dzīvu dvēseli.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021