Skip to content
13. jūnijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

161. Kāds bija Dieva tēls cilvēkā?

  • Sākums
  • Atgriešanās izejas punkts un gala robeža
  • e-raksti

Atgriešanās izejas punkts un gala robeža

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Tā kā atgriešanās savā būtībā nozīmē sākt ticēt Kristum, tad ir acīmredzams, ka atgriešanās sākumpunkts ir neticība, savukārt tās robeža ir patiesa uzticēšanās Kristum Jēzum (Ap.d.26:18: [lai tie] atgrieztos no tumsas gaismā; 2.Kor.3:14-16). Kvenštets:

Atgriešanās sākumpunkts ir neticība, [..] un tā nozīmē atgriešanos no neticības pie ticības.

Atgriešanās izejas punkts un gala robeža


Grēcinieks ir atgriezts vienīgi tad, kad neticības vietā, kas cilvēka sirdī mājo saskaņā ar viņa dabu (1.Kor.2:14), viņā rodas ticība Dieva žēlīgajiem apsolījumiem Kristus dēļ. Neatkarīgi no tā, kāds varētu būt konkrēts cilvēks citu cilvēku acīs – noziedznieks vai svētais, tumsoņa vai zintnieks – kamēr viņam nav ticības Kristum, viņš nav atdzimis jeb atgriezies. Visiem, kam nav Kristus, Raksti pasludina spriedumu, ka šajā pasaulē viņi ir bez Dieva un, līdz ar to, bez cerības (Ef.2:12).

Tomēr tiklīdz, kā cilvēks sāk ticēt Kristum, viņa atgriešanās ir pilnībā noslēgusies, pat ja viņā ir tikai neliela ticības dzirksts. Par visiem, kas tic Kristum, Sv. Pāvils raksta: “Bet tagad jūs esat Kristū Jēzū; jūs, kas kādreiz bijāt tālu, Kristus asinīs esat kļuvuši tuvi” (Ef.2:13). Saskaņā ar šiem vārdiem, tos, “kas ir tālu,” jeb neatdzimušos no tiem, “kas ir kļuvuši tuvi,” jeb atdzimušajiem atšķir ticība. Citiem vārdiem, kā to skaidri māca apustulis, atgriešanās notiek caur ticību Kristus asinīs.

Vienīgi pastāvīgi atceroties šo patiesību ir iespējams izvairīties no tā, lai uzskatītu neatgriezušos cilvēku par atgriezušos un otrādi.

Konkrēti runājot, atgriešanās sākuma punkts ir neticība, tās iznākums ir pestījošā ticība Kristum un tās būtiskākā iezīme – ticības rašanās. Tomēr, tā kā neticība allaž saistās ar garīgu tumsu, sātana varu, elkdievību, grēka stāvokli utt., tad arī šos faktorus varētu saukt par atgriešanās izejas punktu. No otras puses, ticība allaž saistās ar garīgu dzīvi, vienību ar Dievu, dievišķo baušļu ievērošanu utt., un tādēļ arī šīs lietas varētu dēvēt par atgriešanās iznākumu. Tā arī paši Raksti runā par atgriešanos kā par nākšanu no tumsas gaismā, no velna varas pie Dieva (Ap.d.26:18), no elkdievības pie dzīvā Dieva pielūgšanas (Ap.d.14:15; 1.Tes.1:9), no bauslības pārkāpšanas pie tās ievērošanas (Ec.18:21) utt..

Visās šajās Rakstu vietās ticība un neticība ir aprakstītas pēc to ārējām izpausmēm jeb augļiem, tādēļ mēs varētu pamatoti sacīt: Visi, kas atrodas garīgā tumsā, jeb sātana varā, jeb ir nodevušies elkdievībai, nav atgriezušies, savukārt tie, kam ir garīga dzīvība, kas atrodas vienībā ar Dievu un kam piemīt garīgas spējas ievērot Dieva baušļus, ir patiesi atgriezušies. Taču šeit nedrīkst aizmirst, ka atgriešanās savā tiešākajā un šaurākajā nozīmē ir nākšana pie ticības Kristus, grēcinieku Pestītāja, Evaņģēlijam (Ap.d.11:20-21; 1.Pēt.2:25), savukārt garīgā dzīve, vienība ar Dievu un Viņa baušļu ievērošana ir atgriešanās augļi jeb sekas. Cilvēks spēj patiesi sekot Dieva gribai vienīgi pēc tam, kad ticībā Kristum viņa griba ir tikusi pievērsta Dievam, jeb, citiem vārdiem, kad viņš ir atgriezies.

Tēmas: atgriešanās Atgriešanās jeb ticības balva De Conversione Kristīgā dogmatika Kvenšteta citāti Terminus a quo Terminus ad quem Conversionis

Continue Reading

« Atanasija ticības apliecība, rakstīta pret ariāņiem
Ticības apliecība un baznīca »
                       

Ieskaties

Dievs iztīra veselos zaros
Pestīšanas armijas izcelšanās un vēsture
Jēzus kalpošanas datēšana
Vai Dievs mēdz smieties?

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Ticība, cerība un mīlestība Ticība, cerība un mīlestība
    • e-refleksijas

    Ticība, cerība un mīlestība

  • Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības? Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības?
    • e-refleksijas

    Vai mums ir nepieciešamas ticības apliecības?

  • Dievs, kas var izglābt Dievs, kas var izglābt
    • e-refleksijas

    Dievs, kas var izglābt

  • Dievs, kas uzklausa lūgšanu Dievs, kas uzklausa lūgšanu
    • e-apceres

    Dievs, kas uzklausa lūgšanu

  • Pastarās dienas tuvums jau jaušams Pastarās dienas tuvums jau jaušams
    • e-apceres

    Pastarās dienas tuvums jau jaušams

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Pastāvīga atgriešanās
  • Tranzitīvā un intranzitīvā atgriešanās
  • Atgriešanās ir acumirklīga
  • Kurš iegūs mūžīgo dzīvību?
  • Par vārdu “atgriešanās”
  • Grēknožēla un ticība
  • Grēknožēla un atgriešanās

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus pašiņš
Jēzus pašiņš

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025