Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

60. Kas rūpējas par mums caur mūsu vecākiem?

  • Sākums
  • Vai vēl pastāv pareizā mācība?
  • e-raksti

Vai vēl pastāv pareizā mācība?

Hermanis Zasse
Noklausies šo e-publikāciju

Daži vārdi par uzdevumu tiem, kas saredz šo baznīcas nelaimi un kam Ceturtā ekumeniskā koncila pieminēšana ir iemesls no jauna apliecināt “dievišķās majestātes diženos artikulus,” diženo mantojumu, kuru senā baznīca nodevusi tālāk visu laikmetu pareizi ticošajām baznīcām. Paldies Dievam, vēl ir tādas evaņģēliskās baznīcas, kas zina, kāda ir pareizā mācība. Un šajās baznīcās, kuras kopumā ir kļuvušas vājas ticībā vai pat ir atkritušas no ticības, ir kristieši un it īpaši uzticami vārda kalpi, kas nav atkrituši un kas katru dienu lūdz Dievu, lai tiktu pasargāti no šī kārdinājuma.

Vai vēl pastāv pareizā mācība

Kad mēs jautājam, kas mums ir jādara, varbūt mums vispirms ir jāuzklausa brīdinājuma vārdi, lai mēs no šī ticības apliecinājuma neizveidotu pārāk daudz, kā tas notika Halcedonā. Savā darbā Par konciliem un baznīcu Luters runā par to, cik maz viņa laikā bija zināms par Halcedonu, un tad turpina:

Un kas notika ar dārgajiem svētajiem un kristiešiem, kas visu šo daudzo gadsimtu laikā nezināja, ko šis koncils nolēmis? Jo uz zemes vienmēr jābūt svētajiem, un, kad tie mirst, jādzīvo citiem svētajiem – no pasaules sākuma līdz pasaules beigām; citādi nepatiess būtu apgalvojums: “Es ticu uz vienu svētu kristīgu baznīcu, svēto sadraudzi,” un meli būtu Kristus teiktais: “Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam” (Mt. 28:20). Vienmēr (es saku) ir jābūt svētajiem, kas dzīvo uz zemes – viņi ir, lai kur arī tie būtu – citādi Kristus valstībai pienāktu beigas un nebūtu neviena, kas lūgtu Mūsu Tēvs lūgšanu, apliecinātu savu ticību ar ticības apliecības vārdiem, nebūtu neviena, kas tiktu kristīts, saņemtu sakramentu, grēku piedošanu utt.

Cilvēks var būt kristietis, arī neko nezinot par Halcedonas ticības apliecību un tās tehniskajiem skaidrojumiem. Bet neviens nevar būt kristietis, ja viņš neapliecina ticību, kas tika formulēta Halcedonā, ticību Kristum, patiesam Dievam un patiesam cilvēkam, patiesi vienam Dieva-cilvēka personā. Tā ir Jaunās Derības ticība, ticība inkarnācijai; tā ir Evaņģēlija pestījošā vēstījuma uztveršana visā nopietnībā: “Vārds tapa miesa.”

Kā šīs ticības apliecinātāja Halcedona ir nozīmīga visu laikmetu baznīcām. Tādēļ tās doktrinālais saturs kļuva par Rietumu baznīcas vienojošo mācību un tika iekļauts tā sauktās Atanāsija ticības apliecības otrajā daļā, un vēlāk tika atzīts reformācijas ticības apliecinājumos. Kristīgās pasaules pieredze rāda, ka tur, kur senie ticības apliecinājumi ir zaudējuši savu autoritāti, arī bibliskā mācība par mūžīgā Dēla inkarnāciju ir pazaudēta. Nav iespējams paturēt Svēto Rakstu autoritāti un noraidīt šo ticības apliecinājumu autoritāti, tādēļ ka ticības apliecinājumu autoritāte nav nekas cits kā autoritāte tam, kas teikts Rakstos. Tādēļ, ja ir jākrīt “normai, kas ir noteikta” (norma normata), ticības apliecinājumam, tad “norma, kas nosaka” (norma normans), Raksti, vienmēr krīt līdz ar to.

Tāda ir bijusi protestantiskās kristietības bēdīgā pieredze pēdējo gadsimtu laikā. Kļuva acīmredzams, ka reformātu baznīcas un piētiskā biblicisma piedāvātā teorija, ka, mazinot ticības apliecību autoritāti, palielinās un nostiprinās Bībeles autoritāte, ir nepatiesa. Vienlīdz lielu atzinību kā tās baznīcas, kas apliecināja senās mācības, ieguva tās reformātu baznīcas no Šveices līdz Amerikai un Tālajiem Austrumiem, kas ar saukli “tikai Raksti” (sola scriptura) noraidīja, ka Kristus ir gan Dievs, gan cilvēks un ka Dievs ir trīsvienīgs.

Tādēļ neļausim nevienam taisnoties, ka konfesionālie raksti un baznīcas nolikumi nevar garantēt mācības pareizību, ka to abu lietošana, lai balstītu baznīcu, ir pierādījums ticības vājumam, ka Svētais Gars var veikt savu darbu arī šādos apstākļos un nepaļaušanās uz Viņu ir pierādījums neticībai un ka situācija nemaz nav labāka baznīcās, kas teorētiski skaitās luteriskās baznīcas. Šādā gadījumā mums ir jāatbild, ka neviens teologs negaida, ka baznīca varētu tikt glābta, pateicoties konfesionālajiem rakstiem vai baznīcas konstitūcijai. Mēs zinām, ka Svētais Gars pūš tur, kur Viņš grib, un ka žēlastības līdzekļi veic savu darbu visur, kur tie tiek laisti darbā. Mēs ticam, ka baznīcas Kungs, kas uzmodina mirušos, var uzmodināt arī tās baznīcas, kuras ir mirušas vai mirst, tāpat kā Viņš mūsu sirdis, kas bija mirušas grēkā, ir uzmodinājis ticībai. Kaut arī mēs to pasludinām, pastāv māņticīgs ieskats, ka Viņš izdarīs brīnumu, lai paveiktu to, ko Viņš bija uzdevis paveikt mums, baznīcas kalpiem, un ko mēs savā slinkumā un gļēvulībā, tiekdamies darīt tikai to, kas ir viegli, un savās bailēs no cilvēkiem atkal un atkal neesam paveikuši.

Viņš ir sūtījis vārda kalpus, sava ganāmpulka ganus mūžīgās patiesības dēļ un to dvēseļu dēļ, kas tika uzticētas viņu aprūpei, lai viņi liecinātu pret viltus mācību un izraidītu to no baznīcas. Tā ir Dieva zaimošana, ja no Svētā Gara tiek sagaidīts, ka Viņš novērsīs visus šķēršļus, ar kuriem mēs apzināti traucējam Viņa darbu. Mēs zinām, ka neviens ticības apliecinājums nevar nodrošināt mācības tīrību. Kādas gan kļūdas ir piemitušas baznīcām, kas patiesībā ir pasargājušas Nīkajas un Halcedonas ticības apliecības, piemēram, Austrumu baznīcai un Romas katoļu baznīcai! Bet mēs arī zinām to, ka tur, kur patiesības apliecinājums ir aizmirsts, baznīcas mācībai jākļūst pilnīgi samaitātai un Evaņģēlijam ir jāmirst.

Šodien liecinošo luterāņu lielais uzdevums ir to pateikt, apliecināt to luteriskajai baznīcai un visiem kristiešiem. Par to viņi nevar gaidīt lielu pateicību. Pasaule, arī kristīgā pasaule, arī luterāņi, negrib par to neko dzirdēt. Šodien ir tikai dažas, galvenokārt nelielas cilvēku grupas, kas par to visu runā un nebaidās no tā, ka tiek dēvētas par konfesionālām un ortodoksām. Mēs noteikti negribam kaunēties no piederības tām.

Es sveicinu jūs visus ar vārdiem, ar kuriem Austrumu baznīcas liturģijā izteikts uzaicinājums apliecināt savu ticību:

Mīlēsim viens otru, lai mēs varētu apliecināt savu ticību ticības vienprātībā.

Tēmas: austrumu baznīca Halcedonas ticības apliecība Lutera citāti luteriskā baznīca Nīkajas ticības apliecība pareiza mācība

Continue Reading

« Bauslības un Evaņģēlija mācību salīdzinājums
Brīnumi turpinās »
                       

Ieskaties

Dieva valstība līdzībās
Mazā katehisma priekšvārds mācītājiem un sludinātājiem
Kristus dzimšanas brīnums Lutera Ziemassvētku dziesmās
Nikodēms izdzird par jaunpiedzimšanu

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Apustuliskā autoritāte
  • Patiesa autoritāte
  • Autoritatīva patiesība
  • Bībeles interpretācijas pamatprincipi
  • Garīga autoritāte
  • Laulība Bauslības un Evaņģēlija skatījumā
  • Antikristīgās pāvestības pretenzijas

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus un laiks

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025