Skip to content
25. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

241. Ko mēs kopā ar visu pareizās mācības Baznīcu apliecinām par taisnošanu?

  • Sākums
  • Zīmes, kas norāda, ka cilvēki atrodas tālu no žēlastības
  • e-refleksijas

Zīmes, kas norāda, ka cilvēki atrodas tālu no žēlastības

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

Tagad tu saproti, kas ir tie cilvēki, kas nedzīvo žēlastībā, bet zem Bauslības. Šie cilvēki nav nomiruši Bauslībai, bet, kā to redzējām, vēl joprojām lolo cerības un paļaušanos uz Bauslību, uz saviem darbiem un lūgšanām, tāpēc ka viņi nav piedzīvojuši izmisumu un pazušanu savos darbos, lai varētu padoties un ļauties tīrai žēlastībai. Diemžēl šie cilvēki joprojām cer panākt uzvaru paši saviem spēkiem un iecerēm, īstenojot savus darbus.

Zīmes, kas norāda, ka cilvēki atrodas tālu no žēlastības

Kad visā šajā procesā viņi nav ar sevi apmierināti, tie, iespējams, atrodas tuvu Dieva valstībai. Taču viņiem vispirms ir jāpazaudē paļāvība uz savām pūlēm un jāuzlūko Jēzus, lai Tas tiktu apskaidrots viņu acīs. Turpretī, ja tie turpina gūt mierinājumu savos darbos, ja Kristus ticība un ticības apliecināšana kļūst par daļu no pašu taisnības, tad viņu ticība ir tikai jauns ielāps vecai drēbei, nevis izmisuša un pazuduša grēcinieka īstais patvērums, un šie cilvēki atrodas tālu no žēlastības.

Šiem cilvēkiem gan var būt pareiza ticības apliecība, bet tai trūkst īstā dzīves pamata, kas kļūst redzams iekšējās dzīves dažādās izpausmēs, ko aplūkosim atsevišķi.

Šīs zīmes galvenokārt ir šādas: pirmkārt, viņi nesaprot to, ko apustulis māca par Bauslības patieso iedarbību, ka bauslis dara cilvēku pārpārēm grēcīgu un atnes nāvi. Taču viņiem liekas, ka tie kļuvuši labi un dievbijīgi, tāpēc visas viņu dziesmas un runas ir nevis par nokauto Jēru, bet par sevi, savu garīgumu un svētumu vai par to, kādiem mums jābūt un kā mums jādzīvo. Tas pierāda, ka viņi vēl nav vīlušies sevī un ka glābiņu un slavas dziesmu nav atraduši vienīgi Kristū.

Otrā zīme ir tā, ka viņi īsti neaptver, ka mums jākļūst brīviem no Bauslības, lai mēs būtu svēti un glābti. Viņi gandrīz nemaz nesaprot šos apustuļa vārdus: “Jo es bauslībā bauslībai esmu nomiris, lai dzīvotu Dievam,” (Gal.2:19) un: “Tāpat arī jūs, mani brāļi, līdz ar miesīgo Kristu esat nonāvēti bauslībai un piederat citam, Tam, kas uzmodināts no mirušiem. Tāpēc nesīsim augļus Dievam!” (Rom.7:4). To iegaumē: nav iespējams dzīvot Dievam un nest Dievam augļus, ja neesi miris Bauslībai!

Viņiem tas šķiet kaut kas tik traks un neiedomājams, ka, ja vien tie nebūtu apustuļa vārdi, viņi to nosauktu par ļaunāko ķecerību visā pasaulē. Viņi uzskata, ka visam jābūt tieši otrādi: lai nestu augļus Dievam, sirdsapziņai ir jābūt cieši saistītai ar Bauslību. Cilvēka sirdsapziņas brīvlaišanu no Bauslības viņi uzskata par platākajiem vārtiem, kas ved uz visu iespējamo bezdievību. Tā ir zīme, kas nodod arī cilvēkus, kuri ārēji šķiet labi kristieši.

Vai tā nav vispārēja pieredze, ko redzam visā cilvēcē, ka ikviens cilvēks allaž domā un spriež tikai pēc savas ierobežotās pieredzes? Ja cilvēks evaņģēlisku sprediķi par kristieša brīvību no Bauslības uzskata par kaitīgu, vai tas nepierāda, ka viņam pašam bijusi tikai tāda pieredze, ka no grēka ir iespējams izvairīties tikai ar Bauslību un draudiem?

Tas tikai apliecina, ka cilvēks arvien atrodas Bauslības varā un nav nomiris Bauslībai, viņam nav bijusi svētīgā pieredze, ka sirdi atdzīvina tikai žēlastības pārpilnība, kas dara to labprātīgu uz labām un svētām lietām. Ja viņam būtu šāda pieredze, tad viņš arī ticētu, ka Evaņģēlijam, kas viņu atdzīvinājis, ir vara un spēks iedegt šo jauno un labo vēlmi arī citos. Jo ikviens cilvēks par visu spriež tikai pēc savas pieredzes.

Trešā zīme ir tāda, ka viņi nekad nesaprot atšķirību starp reliģisku cilvēku un kristieti. Ja kāds ciena Dieva vārdu, ir reliģiozs un garīgs (Ap.d.10:1-2) un dzīvo krietna cilvēka dzīvi, tad viņu uzreiz uzskata par kristieti. Viņi nejautā, vai tas pamatojas uz dabisku un legālistisku (uz Bauslību orientētu) motivāciju, un nejautā, vai cilvēks ir nomiris Bauslībai un tapis dzīvs Kristū.

Mums ir labi jāsaprot, ka dvēsele ir vieglprātīga un mēdz Dieva žēlastību uztvert kā lētu preci; taču šiem garīgajiem un reliģiozajiem cilvēkiem, kas dzīvo no legālistiskas mācības, brīdinājumiem un pamācībām, pietrūkst kristieša īpašās pazīšanās zīmes, ka Kristus mīlestība viņu vada vai, kā Pāvils saka, ka ticīgais dzīvo Dievam, jo ir atsvabināts no Bauslības.

Atceries, ka šie cilvēki parasti neuztraucas, ka viņu dvēselei trūkst šī būtiskā kristieša pazīme un ka viņu kristīgā ticība ir legālistiska. Visa mūsu pieredze apliecina apustuļa mācības uzsvaru, proti, visiem cilvēkiem, pat pagāniem, Bauslība ir dziļi ierakstīta sirdī un tās prasības nevienam nav noslēpums (Rom.2:14-15). Tieši tāpēc Bauslības legālistiskā dievbijība ir vissmalkākā pievilšana, kas pieviltu pat izredzētos, ja tas būtu iespējams.

Kristus māca, ka tiesas dienā Viņš no debesu valstības kāzu mielasta galējā tumsībā izmetīs ļaudis, kas Viņa Vārdā pravietojuši, izdzinuši velnus un veikuši daudzus lieliskus darbus (Mt.7:22; 22:11). Tas mums liek izbīties šī noslēpumainā ļaunuma priekšā, gluži kā cilvēki mēdz baidīties no grēkiem pret Bauslību.

Kad cilvēks to neapjauš, bet vienmēr raugās tikai uz Bauslību un labiem darbiem, tas pierāda, ka cilvēks ir pavisam nepieredzējis un nesaprot atšķirību starp reliģiozu cilvēku un kristieti. Šī atšķirība māca mums pareizi saprast, ka cilvēkam ir patiesi ar Bauslību jānomirst Bauslībai. Tātad šī zīme māca cilvēka brīvību no Bauslības.

Tēmas: Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi cilvēka sirdsapziņa grēki pret Bauslību legālistiskā dievbijība paļaušanās uz Bauslību par Bauslības patieso iedarbību tiesas diena zīmes

Continue Reading

« Cilvēces nicināšana
Jēzus brīdina par maldu mācībām »
                       

Ieskaties

Svētā grāmata sapurināšanai
Kristus mīlestības plašums, augstums un dziļums
Mācīties lūgt
Tieksme uz atkrišanu un sevis pielūgšanu

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits
    • e-ziņas

    Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits

  • Mācība par apgrēcināšanu Mācība par apgrēcināšanu
    • e-raksti

    Mācība par apgrēcināšanu

  • Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem
    • e-refleksijas

    Dzīvošana uz sapņainiem priekšstatiem

  • Cīņa, kas norisinās mūsos pašos Cīņa, kas norisinās mūsos pašos
    • e-refleksijas

    Cīņa, kas norisinās mūsos pašos

  • Eņģeļu patvērums Eņģeļu patvērums
    • e-apceres

    Eņģeļu patvērums

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Likt Bauslību pretī Bauslībai
  • Kas tieši ir Bauslības taisnība un kas – Evaņģēlija taisnība
  • Īstenais un būtiskais Bauslības nolūks
  • Pakļauti Bauslības lāstam
  • Važas, Spogulis, Pavadonis vai?
  • Kāds tad ir Dieva bauslības mērķis un uzdevums?
  • Kristus brīvība

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Rāpulīši garīdzniekiem
Rāpulīši garīdzniekiem

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025