Skip to content
15. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

81. Kādam prātam mums ir jābūt pret savu tuvāko?

  • Sākums
  • Par nākamās Dieva tiesas ietekmi uz tagadni
  • e-raksti

Par nākamās Dieva tiesas ietekmi uz tagadni

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

Pāvila 1. vēstules korintiešiem (4:1–5, salīdz. 2:1–16; 3:11–17) fragmentā, no vienas puses, redzam rūpīgu izklāstu par Dieva uzticēto Evaņģēlija sludināšanas uzdevumu. No otras puses, šeit ir runa par diskusijām starp cilvēkiem draudzē, par to, ka viņi tiesā cits citu; ir runa arī par sevis novērtēšanu un sevis notiesāšanu.

Par nākamās Dieva tiesas ietekmi uz tagadni

    “Tā lai ikviens uz mums skatās kā uz Kristus kalpiem un Dieva noslēpumu namturiem. No namturiem, galvenām kārtām, prasa, ka tie būtu uzticami. Bet tā man ir maza lieta, ka jūs mani tiesājat vai kāda cilvēku tiesa; es neesmu arī pats sev tiesnesis. Es gan nekā neapzinos, bet tādēļ vēl neesmu taisnots, mans tiesnesis ir Tas Kungs. Tātad netiesājiet priekšlaikus, tiekāms Tas Kungs atnāks; Tas arī cels gaismā, kas bija apslēpts tumsībā un atklās siržu nodomus, un tad ikvienam būs sava uzslava no Dieva.”

Tiesas diena ar Kunga Kristus otro atnākšanu laika ziņā vēl jo­projām izpaliek; taču ar vārda, ar Kristus apsolījuma palīdzību šis nākotnes fakts ir jau zināms, un tādējādi gaisma iespīd no nākotnes tagadnē, no viņpasaules – šajā pasaulē.

Tas attiecas uz izklāstu par apustuļiem uzticēto Dieva noslēpumu pārvaldīšanas uzdevumu. Cilvēki var strīdēties par to un konkurēt savā starpā, tomēr, kurš stāv Dieva tiesas priekšā un zina, ko tas nozīmē, tas ir brīvs no cilvēcīgas tiesāšanas un tiesas. Viņam nav ­jāorientējas pēc cilvēku tiesāšanas un vairākuma sprieduma. Tas ir ārkārtīgi svarīgi, jo mēs kā cilvēki mēdzam raizēties tikai par cilvēku tiesu, īpaši tādēļ, ka pārāk labi zinām, kā paši tiesājam savus līdzcilvēkus, un saprotam, cik nepielūdzama ir šāda tiesa. Jēzus Kristus kalps, kas to nezina un neievēro, arvien būs pakļauts cilvēku tiesai. To bieži redzam, kad baznīcas atbildības nesēji atsaucas uz komisiju vai vairākuma lēmumiem, maldīgi ticēdami, ka vairākums būs atklājis patiesību. Uzkrītošā veidā ar to ir saistīta arī tāda parādība, ka Dieva vārdā pamatota pretestība tādiem lēmumiem tiek vai nu asi atraidīta vai klusi pastumta malā.

Apustulis norāda uz faktu, ka cilvēks tiesā pats sevi, – tas sacīts par iekšējo apsūdzību un aizstāvību, kas notiek domās un ir pazīstama visiem cilvēkiem (salīdz. Rom. 2:14). Šajā vietā domāta sevis pārbaudīšana ar Dieva vārdu. Tādējādi nav runa tikai par kādiem fonā esošiem kompleksiem un aizturēm, kas brīžiem var cilvēku pārņemt. Bet arī tad, ja cilvēks pats sev neko nevar pārmest pēc rūpīgas pašpārbaudes, tas tomēr vēl nepavisam nenozīmē, ka viņa paša spriedums saskan ar Tā Kunga spriedumu, kas sagaidāms nākotnē. Taču tam pretī dodas ikviens no mums. Tātad šī apustuļa paļāvība nekādā ziņā nav cilvēka pašpaaugstināšanās. Pāvils zina, ka viņš, gluži kā jebkurš cits cilvēks, atrodas Dieva tiesas priekšā.

Tā arī šeit pilnīgi viennozīmīgi tagadne tiek apgaismota no nākotnes. Raugoties no nākotnē gaidāmas Dieva tiesas skatupunkta, cilvēku tiesa pār citiem cilvēkiem tiek nolikta īstajā vietā. Tā, savukārt, ir nevis psihiska, bet pneimatiska norise. Pāvila 1. vēstule korintiešiem (2:12–16) mums paskaidro, kā Gara dāvana, no vienas puses, dara spējīgu izzināt Dieva noslēpumus, no otras puses, ved uz brīvību no svešiem spriedumiem.

    “Garīgais cilvēks izdibina visas lietas, bet viņu pašu neviens neizdibina” (1. Kor. 2:15).

Viņam nav vajadzības orientēties pēc citu cilvēku vai sabiedrības domām.

Tālāk, kļūst skaidrs (1. Kor. 3:11–15), ka ikviens darbs, lai cik atbildīgi tas būtu darīts, nākamās tiesas ugunī tiks pārbaudīts, lai noskaidrotu, vai ir noturīgs. Un tas būs izšķiroši svarīgi.

    “Jo citu pamatu neviens nevar likt kā to, kas jau ir likts, proti, Jēzus Kristus. Bet, ja kas ceļ uz šā pamata zeltu, sudrabu, dārgakmeņus, koku, sienu vai salmus, katra darbs tiks redzams: tiesas diena to atklās, jo tā parādīsies ar uguni, un, kāds kura darbs ir, to uguns pārbaudīs. Ja kāda darbs, ko tas uzcēlis, paliks, tas dabūs algu; ja kāda darbs sadegs, tam būs jācieš, bet viņš pats tiks izglābts, bet tā kā caur uguni.”

Arī šeit redzams, ka atbildīga pašpārbaude, tāpat arī konkurējošs sevis attēlojums cilvēku vidū nespēj atcelt Dieva tiesu, nespēj aizsteigties tai priekšā, lai mainītu tās spriedumu. Dieva tiesa vēl joprojām izpaliek, un tajā notiks darbu pārbaude ar atbilstoša atalgojuma un soda piespriešanu. Tas nākotnē vēl gaidāms ikvienam no mums.

Ja pareizi saprotam, kādu ieguldījumu abi šie teksti sniedz mūsu tēmas kopējā pamatojumā, tad varam atzīt nākamās Dieva tiesas ietekmi uz tagadni. Dieva mīlestība, ko saņemam Jēzū Kristū caur Svēto Garu, dāvā mīlestību pret Dievu, un šai mīlestībai nav jābīstas no Dieva tiesas. Pārliecība, ka Dieva tiesa nāks pār visiem mūsu darbiem un domām, dāvā brīvību no jebkuras cilvēku tiesas – vai tā būtu citu cilvēku, vai arī mūsu pašu domu tiesa. Taču tajā pašā laikā Dieva vārds no nākotnes ienes tagadnē Dieva tiesas mērauklu. Dieva vārda pasludinājums nav nekas cits kā tiesas pieteikums, atbilstoši Dieva baušļu mērauklai pār mūsu, cilvēku, darbiem, un arī pasludinājums par glābšanu no tiesas Jēzus Kristus, Dieva Jēra, kas nes pasaules grēku (Jņ. 1:29), vietniecisko ciešanu un miršanas dēļ.

Tā nu viena otra maldīšanās pasludinājumā, mācībā un baznīcas vadīšanā, domājams, sakņojas faktā, ka mēs bīstamies cilvēku tiesas, tajā pašā laikā neticēdami Dieva tiesai un glābšanai no tās ar ticību Jēzum Kristum un nesludinādami to.

Tam, kas ir pārliecība un ticības drošība, ir jābūt arī ikdienas lūgšanas saturam. “Mūsu Tēvs” lūgšana – šeit to plašāk neizklāstot – visos septiņos lūgumos ir vērsta uz nākotni, domājot par tagadni. Īpaši sestajam un septītajam lūgumam ir skaidri redzams šis pēdējo laiku horizonts: “..un neievedi mūs kārdināšanā, bet atpestī mūs no ļauna.” Šim lūgumam piederas vadīt un nest mūs katru dienu cauri laikam uz mūžību.

Tēmas: Dieva tiesa diskusijas draudzē Evaņģēlija sludināšanas uzdevums glābšana no Dieva tiesas Mērķis un nobeigums Pamācība kristīgā pēdējo laiku sagaidīšanā ticības drošība

Continue Reading

« Sajust Dievu?
Paaugstināšanās stāvoklis »
                       

Ieskaties

Kristiešu uzdevums
Vai esat dzirdējis par jaunāko maldu mācību?
Par svēto Trīsvienību Austrumos
Bijībā un cerībā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Popularitāte bez izdabāšanas Popularitāte bez izdabāšanas
    • e-raksti

    Popularitāte bez izdabāšanas

  • Kristus likums Kristus likums
    • e-refleksijas

    Kristus likums

  • Grēku piedošana Grēku piedošana
    • e-sprediķi

    Grēku piedošana

  • Brēkšana par cilvēku grēkiem Brēkšana par cilvēku grēkiem
    • e-apceres

    Brēkšana par cilvēku grēkiem

  • Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem? Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem?
    • e-apceres

    Kāpēc tik svarīgi izvairīties no viltus skolotājiem?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Par dievišķo piedošanu
  • Viena diena Kalvina dzīvē
  • Ko Dieva vārds saka par pēdējo tiesu
  • Bībele nevēlas nobaidīt cilvēkus
  • Bērnu nedrīkst saukt Mesija
  • Kristīgā naudas shēma
  • Jānojauc augstceltne, kas nomāc baznīcu

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Aizsargmasku Betlemīte
Aizsargmasku Betlemīte

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025