Ieskaties

11 komentāri par “Par baznīcas brīvību

  1. Autoram un citiem bīskapiem. Piebilde. Cilvēces un arī baznīcu klupšanas akmens ir un ir bijis ne tikai vara, bet arī nauda, kas lielā mērā iet roku rokā, tas ir, ne tikai atkarība no varas iestādēm, bet arī atkarība no sponsoriem rada situācijas, kad baznīcas “kalpiem” ir jāpielāgo sava teoloģiskā nostāja attiecīgajai situācijai, lai nauda (un/vai vara) neaizietu “gar degunu”, vai ne??

  2. svarīgi ir neaizmirst par ievu lomu vēstures veidotāju motivēšanā he he

    man domāt, būs nedaudz par īsu ar iekšēju aicinājumu vai tikai gribēšanu būt par Baznīcas sirdsapziņu. tvaika ielas nams pilns ar napoleoniem, dievadēliem un tamlīdzīgiem klauniem, kas tikai paši savās un palātas biedru acīs lieli vīri.

    īsteni luteriska mācība skaidri liecina, ka bez ārējā aicinājuma labāk būtu paklusēt un gaidīt, kad paaicinās. tā viš i. dd

  3. DDauka, bet vai Bībelē ir vārdi: kur divi vai trīs miljoni (vai tūkstoši) pulcējas manā vārdā tur es būšu viņu vidū? Vai kāds skaitlis tur bija minēts? Palīdzi, lūdzu, atcerēties. No tiem tad arī seko aicinājums, tas ir, no draudzes, kas arī ir īstenā Baznīca zemes virsū … Un tādu draudžu ir tūkstošiem, varbūt pat miljoniem …

  4. nu ja tev ir to 2 vai 3 galvainās draudzes aicinājums būt viņu sirdsapziņa, tad esi tā, bet ja lelbs tevi neaicina, tad ko laužas svešā namā?!

    ddaukam, piemēram, nav ambīciju martīriski būt klb, elbl vai eb tiesnesim.

    un pārdomā labāk Bībeles vārdus par baļķainām acīm, kas nebeidz kasīties gar skabargainajām, he he, kazi rasies kāda skaidrība tai sirdsapziņu lietā.

  5. pa, pa(g), ddjanka
    neba dzirdam tevi smejam par ganāmpulka skaitu?

    vai nevarētu labāk kopā pasmaidīt par strausu taktiku?
    (t.s. par tādiem, kuriem nav skaidrās spriešanas ambīciju)

    vai skats no alas
    ir pozas vērts?

  6. he he talyc, laikam vēl neesi lasījis manu viedokli polemikā par jautāšanu.

    skatos joprojām teksts netiek lasīt pēc būtības, bet turpinās prikoļīšanās ap komatu un punktu smiltīm jeb galvas stūķešana tajās. garlaicīga sīkmanība

  7. :) aizrautīga lielmanība?
    – – –
    es nebūt nejautāju vaicāšanas pēc, ddjanka
    nav man mērķis apspriest kāda gudrību (vai svērt ticību)
    var jau būt (un pilnīgi pieļauju) ka šis jautājums nav ērts (kaut ar sakies – nav to vērts)
    – – –
    es zinu, tevi vaigā
    un nešaubos, par tavu piederību baznīcai.
    [nekad mums nav bijis tāda uzstādījuma, ka no cilvēka piederības kādai ārējai organizācijai, būtu atkarīgs viņa pestīšanas jautājums. Jābūt pilnīgi infantilam teoloģijā lai apgalvotu, ka RKB ir vieni vienīgi antikrista sekotāji, “Prieka vēstī” – tikai jūsmotāji, LELBā savākušies vieni herētiķi, vai ka piederība KLB nozīmē – būt konfesionālam luterānim, utt., utml. (Lai arī ieskicējot to bildi lielos otas triepienos mēs to tiešām tā varētu teikt).]
    – – –
    Nav jautājums: “vai iekš LELB vēl var atrast luterāņus”, bet gan “kurp virzās LELB”. Var urķēt pēc KLB vīru šmucēm, lai nevaicātu “kāpēc ir KLB?”. Drīksti neatbildēt arī uz jautājumu “kāpēc Tu esi viens no LELB? (jo tu esi un to tu nevari noliegt)”
    Bet ja tev šādi jautājumi pat nerodas? – nu ko… tad jau tev ir ļoti labasirdsapziņa.

  8. tātad atpakaļ pie sis sarunas sākuma!
    vai tik tā nav pāvestiešu mācība – uzmesties par citas baznīcas/draudzes tiesnešiem, bez ārēja aicinājuma?
    reiz viens apustulis otram varēja aizrādīt, jo bija arēji tam aicināts!
    visos citos gadījumos lūgtum savas atziņas paturēt pie sevis.
    vai varbūt jūti sevi kā delperveidīgo, kuru instruējis pats Kristus he he

  9. ddauka, par baļķi un skabargām tev ir taisnība. Jālūkojas paša sirdī, kas tur mīt, nevis jāurķējas pa otra dvēseli. Bet, redzi, šeit tomēr ir runa par personisko līmeni, tas ir, es tev, tu man. Piemēram, pārmetumi: tu esi rupjš, tevī nav mīlestības, tu neesi pazemīgs, ir tādi, kur cilvēkam vispirms būtu jāpalūkojas uz sevi un jāierauga, ka viņš nav ne par mata tiesu labāks.
    Otrs līmenis ir ticības apliecība, tas ir, tas, ko cilvēks apliecina kā savu ticību. Šeit nav runa par skabargām, un par to, ka būtu jāpiedod septiņreizseptiņas reizas. Šajā līmenī IR JĀNORĀDA skaidri uz kļūdām, jo ļoti iespējams, ka apliecināta ticība ir arī sirds ticība, un kas tad? No ticības taisnais dzīvos, bet ar nepareizu ticību… Atbildi pats, kas nu, ja cilvēks tic maldiem??
    Neviens netiesā kāda cilvēka ticību. Es nevaru ielūkoties tavā sirdī. Tomēr es varu lasīt, ko Tu apliecini kā savu ticību. Un par šīm lietām mēs varam runāt. Ir jārunā.

    Un nepārmet, ka lienam LELBā. Parādi man durvis, pa kurām esam lauzušies tajā.

    Un vēl. Palasi LTA. Vai to autoriem bija apustulisks aicinājums uzmesties par pāvesta un papistu tiesnešiem, kā tu raksti?? Nedomāju, ka viņi uztvēra sevi kā tiesnešus…

  10. nu bet protams, ka jārunā, bet izteikt spriedumu nedrīkst kurš katrs teologs kā karlstadts, kalvins vai eks vai kā šis bīskaps.
    dot spriedumus atļauts konkrētā ticīgo kopā aicinātai un ieceltai autoritātei.
    par laužšanos vai ne – nu lai paliek…
    un par pēdējo tavu domu – Luters reiz kancelē kāpa paša nīstajā mūka sutanā, tā parādot savu vēl lielāko nicinājumu pret prastiem dumpiniekiem, Baznīcas ārdītājiem.
    kas mani zin, sapratīs, ka man nav nemazākās vēlēšanās strebt karstu vai spīdēt uz citu rēķina.ŠLM.

Atbildēt