Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

216. Kas ir labi darbi?

  • Sākums
  • Baznīca kā bibliskā atgriešanās vārda veidojums
  • e-raksti

Baznīca kā bibliskā atgriešanās vārda veidojums

Toms G. A. Hardts
Noklausies šo e-publikāciju

Artikuls par baznīcu vēsta, ka tā ir “svēti ticīgie – avis, kas dzird sava gana balsi.” Tādējādi, baznīcas un kristīgu indivīdu pastāvēšana ir saistīta vienīgi ar Dieva vārda uzklausīšanu un tā vēsts pieņemšanu ticībā.

Baznīca kā bibliskā atgriešanās vārda veidojums


Šajā kontekstā tiek nepārprotami norādīts arī tas, ka šī definīcija izslēdz no baznīcas oponentu pusi:

“Mēs neatzīstam, ka viņi [pāvestieši] būtu baznīca, un viņi arī nav; un mēs arī negribam dzirdēt, ko viņi baznīcas vārdā pavēl vai aizliedz.”

Šāda skarbuma pamatā ir diskusija par Bībeles pamatmācībām, kura atrodas šīs kontravereses centrā.

Šī kontraverse ir cīņa par cilvēka garīgu kontrolēšanu, par viņam nepieciešamo pestīšanu, par atgriešanos, kura viņam jāpiedzīvo. Tās kodols ir ietverts teikumā:

“Nav iespējams, ka pāvesta teologi būtu varējuši pareizi mācīt par atgriešanos, tāpēc, ka viņi nav atzinuši īstos grēkus. [..] No tā jāsecina, ka viņi nožēloja tikai konkrēti īstenotos grēkus, kā pieļautās ļaunās domas (sliktas dziņas, kārības, tieksmes netika uzskatītas par grēku) [..].”

Tas ir būtisks arguments, kuram pēc Lutera domām ir tiešas pastorālas konsekvences individuālu baznīcēnu dzīvē. Tā ir “daļēja un nepilnīga” atgriešanās, “pāvesta piekritēju neīstā atgriešanās,” kurai nav nekā kopēja ar patieso atgriešanos, kas “māca mums atzīt grēku, proti, ka mēs visi esam pazuduši, ka mēs caur un cauri neesam labi un ka mums, vienkārši sakot, jākļūst jauniem, citiem cilvēkiem.”

“Par šo atgriešanos sludina Jānis, pēc tam pats Kristus Evaņģēlijā un arī mēs. Ar šo atgriešanos mēs apgāžam pāvestu [..]. Tālab šī celtne [taisnošana ar darbiem, paštaisnošana] ir tīri meli un liekulība, pat tur, kur tā ir vissvētākā un visskaistākā..”

Apgalvojumi par baznīcas neesamību pāvesta nometnē ir saprotami vienīgi un šo tēžu fona.

Šmalkaldes artikulu beigās mēs atrodam baisus vārdus par visu Romas katoļu sakramentu sistēmu, “ko gan nevar saukt par svētdarīšanu un kas tāda nevar būt, bet ir vienīgi izsmiekls un krāpšana – un vēl neskaitāmi daudz citu māžošanās veidu. To visu mēs atstājam viņu dievam un viņiem pašiem, lai viņi to pielūdz, kamēr apnīk, mēs tur neiejauksimies.” Lai saprastu šādu attieksmi, Romas baznīcas novēlēšanu tās dievam, sātanam, mums ir jāņem vērā kopējais vērtējums par pāvesta sistēmu kā ārišķīgu, uz cilvēka neatdzimušā un neatgrieztā stāvokļa balstītu sistēmu, kurai līdz ar to piemīt dabiska tendence uz pašu cilvēku izdomātām ceremonijām.

Šī tēze atspoguļojas arī artikulā par baznīcu, kur ir sacīts, ka baznīcas “svētums nepastāv kora kreklos, tonzūrās, garos svārkos un citās svinīgās ieražās, kādas tās ārpus Svētajiem Rakstiem ir sagudrotas, bet gan Dieva vārdos un īstā ticībā.” Tas nebūt nav puritānisks liturģijas un tās atribūtu noliegums – protams, tik tālu, cik šīs lietas nenonāk pretrunā ar kristīgās ticības atklāsmi – taču tas ir gluži citāds skatiens uz šīm lietām. Tas, neapšaubāmi, reducēsies uz ko tādu, kas vairs nebūs pakļauts baznīcas svētajiem likumiem, kuru pārkāpšana tika uzskatīta par grēku.

Tieši tādai nostājai ir jābūt raksturīgai kristiešiem un kristīgajai baznīcai, kurai ienaidnieki nepieder.

Tēmas: atgriešanās kristīgā baznīca Par Baznīcu pāvestieši Šmalkaldes artikuli

Continue Reading

« Gana amats – draudzes vadīšana
Vārda došana »
                       

Ieskaties

Rakstu pamats tikai vīriešu ordinācijai
Mūžīgais jautājums - kas ir cilvēks
Pasaules beigas
Konfrontācija Romas pāvesta varas un autoritātes jautājumā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Grēknožēla un atgriešanās
  • Par vārdu “atgriešanās”
  • Pastāvīga atgriešanās
  • Tranzitīvā un intranzitīvā atgriešanās
  • Izrāde par Romas pāvesta noslēpumaino atkāpšanos no amata
  • Vatikāna slepeno arhīvu izstāde
  • Passional Christi und Antichristi

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus bēg no sātana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025