Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

98. Vai pastāv jautājumi, kuru izlemšanā mums ir dota pilnīga brīvība, tā saucamās rīcības brīvības iespējas?

  • Sākums
  • Upurjērs
  • e-apceres

Upurjērs

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

“Redzi, Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku.” [Jņ.1:29]

Upurjērs


Jānis Kristītājs bija Kristus priekštecis un Tēva sūtīts, lai atklātu Dēlu un pasludinātu Viņa misiju šai pasaulē. Redzēdams nākam Kristu, Jānis Kristītājs izsaucās: “Redzi, Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku.” Tie ir lieli un centrāli vārdi par Kristus patieso misiju virs zemes. Būtu jāzvana visi zvani, pasludinot šos vārdus! Visās mūsu baznīcās šie svētīgie vārdi tiek dziedāti, kad atrodamies ceļos pie altāra, lai saņemtu Jēzus miesu un asinis, un tas tiek atkārtots trīs reizes: “Ak Tu, Dieva Jērs, kas nesi pasaules grēkus.” Tāpēc rūpīgi aplūkosim šī teksta jēgu un nozīmi!

Jērs, Dieva Jērs – tā rakstīts grieķu oriģināltekstā. Un, kad Jānis šādā veidā runā par Jēru, viņš katrā ziņā atgādina mums par visiem jēriem, kas tikuši upurēti Israēla dievkalpojumā, kuru vidū pats zīmīgākais bija pashā jērs – tas bija milzīgs skaits upurjēru, kas šai zemē ik gadu ikvienā namā tika upurēti.

Bet Jānis šeit nesaka tikai “jērs”, bet “Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku”. Te, šķiet, ir īpaši skaidra norāde uz Jesajas grāmatas 53. nodaļu, kur atrodam šī teksta saturisko un vārdisko pusi. Tur sacīts ne tikai, ka Kristus “padevās un neatdarīja Savu muti kā jērs, ko ved nokaušanai, un kā avs, kas paliek klusa sava cirpēja priekšā; tā Viņš palika kluss un neatdarīja Savu muti”, bet arī tas, ka Viņš nesīs visas pasaules pārkāpumus.

Tur mums ir dārgie vārdi: “Mēs visi maldījāmies kā avis, un ikviens raudzījās tikai uz savu ceļu, bet Tas Kungs uzkrāva visus mūsu grēkus Viņam.” Un vēl: “Viņš nesa daudzu grēkus.” “Viņš bija ievainots mūsu pārkāpumu dēļ un mūsu grēku dēļ satriekts. Mūsu sods bija uzlikts Viņam mums par atpestīšanu, ar Viņa brūcēm mēs esam dziedināti.” Visas šīs lietas Jānis tagad izsaka ar īsiem, piesātinātiem vārdiem, norādīdams uz Jēzu un saukdams: “Redzi, Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku.”

Varbūt kāds grib zināt, kas tad ir noticis un kas mainījies, jo pavisam skaidri redzams, ka grēks ir palicis visās pasaules malās, un ir jūtams, ka tas joprojām mājo mūsos. Tāpēc pārdomāsim, ko Jānis grib pateikt ar vārdu “nes” (aiznes prom), kas notiek ar šī upura palīdzību. Šie upuri simbolizēja tikai “prom aiznešanu” vai vainas un soda pārcelšanu no vainīgā cilvēka uz pievesto upurdzīvnieku, kas tika nokauts.

Tas pats sacīts Jesajas vārdos: “Tas Kungs uzkrāva visus mūsu grēkus Viņam.” Un vēl: “Viņš bija ievainots mūsu pārkāpumu dēļ un mūsu grēku dēļ satriekts. Mūsu sods bija uzlikts Viņam mums par atpestīšanu.” Nedz šie vārdi, nedz simboliskā upurēšana nenorāda uz grēka netīrumu paņemšanu prom no grēcīgā cilvēka. Nē, tie saka vienīgi to, ka sods bija uzlikts Viņam.

Bet Jesaja saka, ka tas ir “mums par atpestīšanu”. Arī Vēstulē ebrejiem sacīts, ka mums nav jānes grēki uz savas sirdsapziņas, ja upuris tos patiesi ir paņēmis prom, jo tur sacīts, ka tas bija pierādījums levītisko upuru nespējai atņemt grēkus, kad paši upurētāji joprojām nesa grēkus uz savas sirdsapziņas.

Lai patiesi iegūtu no grēkiem brīvu sirdsapziņu, mums ir vienīgi jātic un jāpieņem tas upuris, ko nesis Jērs. Te viss atkarīgs no ticības – vai ticam šim upurim. Kristus upurim nav nekādu trūkumu, un tur nav nekā nepilnīga. Ar Dieva Jēra upuri patiešām ir izpirkti visas pasaules grēki.

Ja mēs paši nesam savus grēkus un mums trūkst Dieva miera un sirdsapziņas brīvības, tad visa vaina ir tā, ka neticam Dieva liecībai par Viņa Dēlu. Dievs saka, ka Viņš uzkrāva visus mūsu grēkus Viņam. Un te mēs redzēsim, kas ir ticība un cik pazudinošs grēks ir neticība. Kad šis teksts ir mūsu acu priekšā un kad pieņemam šos vārdus par patiesiem, tad ticība šķiet vienkārša lieta – šos vārdus, ka Dieva Jērs nes pasaules grēku. Runājot Jesajas vārdiem: “Tas Kungs uzkrāva visus mūsu grēkus Viņam.”

Mūsu pilnīgā brīvība Dieva un mūsu sirdsapziņas priekšā no vainas un soda par grēku ir atkarīga no šīs vienkāršās patiesības: ja kaut kas ir paņemts no kādas vietas un nolikts citur, tad tas vairs neatrodas tur, kur bijis. Ja tavi grēki ir uzlikti Dieva Jēram, tad tie vairs nav uz tevis. Ja Dievs Tas Kungs ir uzkrāvis tavus grēkus Dieva Jēram, pieskaitījis tos Viņam un par tiem Viņu sodījis, tad grēki vairs nav tava atbildība. Nav šaubu, ka tu tos esi darījis un grēkojis pret Dieva bauslību. Bet no Savas lielās žēlastības Kungs Dievs ir ņēmis tos prom no tevis un uzlicis Savam Jēram. Tādēļ Viņš šos grēkus tev vairs nepieskaitīs.

Luters par to ir runājis mierinājuma pilnus vārdus: “Dievs Tas Kungs sacīja: Es zinu, ka tev ir par grūtu nest tavus grēkus. Tādēļ, raugi, Es vēlos tos likt uz Mana Jēra un aiznest tos prom. Tici tam, jo, to darīdams, tu topi brīvs no grēkiem. Ir tikai divas vietas, kur var atrasties grēki – vai nu tie ir pie tevis un gulstas tev uz kakla, vai arī tie gulstas uz Kristus, Dieva Jēra. Ja tie ir uz taviem pleciem, tad tu esi pazudis. Bet, ja tie ir uz Kristus, tu esi brīvs un izglābts. Tagad izvēlies, ko vēlies. Pēc tiesas un taisnības grēkiem jāpaliek uz tevis, bet pēc žēlastības tie ir tikuši uzlikti Dieva Jēram Kristum. Jo citādi, ja Dievs gribēs iet tiesā ar mums, tad mēs būsim pazuduši.

Tēmas: Dieva Jērs Dieva Vārds katrai gada dienai pasaules grēks upurjērs

Continue Reading

« Neģēļa glābšana
Tu nedrīksti atriebties »
                       

Ieskaties

Sējas - pļaujas likums
Ticība nenozīmē dzīvi bez ciešanām
Atslēgas vārds pestīšanas mācībā
Iepriecinājums bēdīgajiem

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Pashā Jērs ir upurēts pie krusta
  • Izteiksmīgs teksts, kas apraksta Kristus dievišķību
  • Taisnības, patiesības, cilvēcības un brīvības vērtības
  • Pasaules bērnu ļaunais piemērs
  • Jēzus kristīšana
  • Jauna zeme, jaunas debesis
  • Jēzus tika padarīts par grēku

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Agapes mielasts

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025