Skip to content
6. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

192. Kādēļ Dieva Dēls sevi tik ļoti pazemoja?

  • Sākums
  • Protestantu strīds par Svēto Vakarēdienu
  • e-refleksijas

Protestantu strīds par Svēto Vakarēdienu

Dr.Mārtiņš Hemnics
Noklausies šo e-publikāciju

Lai gan jau ir pagājuši vairāk kā piecdesmit gadi, kopš caur īpašu Dieva žēlastību pēc ilgās pāvestības valstības tumsas, kura bija vēl ļaunāka nekā Ēģiptes tumsība, atkal tika aizdedzināta un atspīdēja Evaņģēlija gaisma, tagad melu gars un patiesības ienaidnieks dažādos veidos, vai nu caur klajiem meliem, vai caur dažādu dīvainu uzskatu sajaukumu, atkal mēģina izdzēst šīs pirmās dzirksteles un atņemt mums Evaņģēliju.

protestantu strīds par Svēto Vakarēdienu


Tā starp šiem dažādiem fanātiskajiem uzskatiem arī Berengera [no Tūras] senā maldu mācība par Svēto Vakarēdienu atkal tiek celta baznīcas arēnā caur nelāgu strīdu, kura vadītāji ir Karlštats un Cvinglijs.

Jau pašā šī strīda sākumā [Lutera dzīves laikā] disputs tika uzsākts par tādām tēmām kā inkarnētā Kristus persona, kurš tagad eksistē divās dabās, kur dievišķā daba pieņem un cilvēcīgā daba tiek pieņemta. Jo tāpēc, ka tie nevarēja noliegt faktu, ka Svētā Vakarēdiena iestādīšanas vārdiem to dabiskajā, patiesajā un pareizajā nozīmē piemīt pašiem sava jēga, kura tajos arī atklājas, respektīvi, ka Svētā Vakarēdiena darbībā komunikantiem tiek piedāvāti un apēsti ne vien maize un vīns, bet pati Kristus miesa, kas par mums tapa dota, un tās pašas asinis, kas ir jaunās derības asinis, kas par mums ir lietas.

Tādējādi, lai sagrautu dabisko, patieso un pareizo iestādīšanas vārdu nozīmi, viņi ir izkropļojuši mācību par divām dabām Kristū. Un tāpēc, ka šo divu dabu, dievišķās un cilvēcīgās, dēļ mēs esam vienoti Kristus personā, ar šo dabu atšķirību, saglabātu neskartu, un arī ar katras šīs dabas dabiskajām un nepieciešamajām īpašībām, saglabātām neskartām, viņi apgalvo, ka no tā izriet, ka patiesi cilvēcīgām ķermenim nepiemīt dabiska iespēja vienlaikus būt daudzās dažādās vietās, tādējādi arī Kristus Vakarēdienā darbībā, kura tiek celebrēta baznīcā vienlaikus dažādās vietās, nevar būt tur klāt savā miesā, jo caur Debesbraukšanu Viņš ir paņemts augstāk par visām debesīm, un, lai gan liekas, ka iestādīšanas vārdi izklausās tā, it kā pieņemtā cilvēcīgā daba Kristū absolūti neko nebūtu ieguvusi savienības rezultātā ar dievišķo, Kristus ar savu miesu nespēj neko veikt un nesasniedz neko citādāku vai pārāku par to, ko spēj sasniegt cilvēka miesa savu dabisko spēju rezultātā.

Tālāk, tāpēc, ka spēja darīt nav cilvēka miesas dabiska spēja, viņi uzskata, ka tur nav nekā noderīga, pat ja Svētā Vakarēdiena lietošanā Kristus miesa ir klāt un to saņem tie, kuri Vakarēdienu ēd. Apkaunojošā veidā viņi ir nepareizi izpratuši to, ka Kristus miesa nes pestīšanu un dāvā dzīvību, kā tas teikts Jāņa evaņģēlija 6. nodaļā [6:63], kur ir rakstīts “miesa neder nenieka.”

Un tāpēc mūsu Luters, lai gan, pēc viņa vārdiem, attiecībā uz Kristus miesas un asiņu īpašo klātbūtni Svētajā Vakarēdienā jāsaka, ka to pamatu veido iestādīšanas vārdi, bija spiests šo spriedumu dēļ un situācijas dēļ, kas bija radusies līdz ar šo strīdu par Svēto Vakarēdienu, skaidrot pareizo izpratni par divām dabām Kristū un to hipostatisko vienību, kā arī doktrīnu par cilvēka dabas paaugstināšanu pie dievišķā majestātiskuma un varas labās rokas.

Ņemot vērā šos sakramentāriešu izkropļojumus, viņam nācās aizstāvēt un izskaidrot savus uzskatus, pamatojoties Dieva Vārdā, lai viņš varētu pierādīt, ka mācība par divām dabām Kristū vai artikuls par debesbraukšanu Svētā Vakarēdiena iestādīšanas vārdu pareizo un dabisko nozīmi nesabojā un neapgāž, bet gan pastiprina un apliecina.

Tādējādi šajā strīdā tika izveidota konkrēta saistība starp Svētā Vakarēdiena doktrīnu un divu dabu Kristū personīgo vienību, Kristus debesbraukšanu un sēšanos pie Visvarenā Dieva labās rokas.

Tēmas: Andreass Karlštats Iestādīšanas vārdi inkarnētais Kristus Jēzus Kristus divas dabas Kristus miesa un asinis maldu mācība Mārtiņš Luters melu gars patiesības ienaidnieks sakramentārieši Svētais Vakarēdiens Ulrihs Cvinglijs

Continue Reading

« Vispārējā attieksme pret radību
Kuģis peld uz pestīšanas ostu »
                       

Ieskaties

Ko Vecā Derība pravieto par Kristu?
Aicinājums
Patiesi godāt savu tēvu un māti ar pacietību
Kristus, dzīvā Dieva Dēls

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Par Svēta Vakarēdiena upuri
  • Kas ir iestādījis Svētā Vakarēdiena sakramentu?
  • Kas ir Svētais Vakarēdiens?
  • Ko tad īsti mēs saņemam Svētajā Vakarēdienā?
  • Vakarēdiena vārdu atkārtošana
  • Baznīca ir Kristus miesa
  • Ticības saknes

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus apmazgāšana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025