Skip to content
19. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

77. Kad mums ir tiesības un pienākums ziedot savu dzīvību?

  • Sākums
  • Iespējas laulības dzīvei
  • e-refleksijas

Iespējas laulības dzīvei

Bo Gīrcs
Noklausies šo e-publikāciju

Saskaņā ar Bībeli dzīvot laulībā ir cilvēka dabiskais stāvoklis. Protams, ka arī celibāts var kļūt par kristieša dzīves veidu, bet tas ir iespējams vienīgi Dieva žēlastības dāvanas spēkā kā īpašs aicinājums un tikai tādēļ, lai tādējādi gūtu iespēju labāk kalpot Dievam un izvairītos no nevajadzīgām grūtībām “bēdu” laikos (1. Kor.7). Citos gadījumos Jaunā Derība laulības dzīvi nepārprotami uzskata par cilvēka dabisko stāvokli. Neprecēto problēmas, kas ir tik aktuālas mūsdienās, Jēzus laikā gandrīz nemaz neeksistēja. Tamdēļ Bībelē par laulāto dzīves jautājumiem ir vairāk runāts nekā par neprecēto.

iespējas laulības dzīvei

Ir pilnīgi skaidrs, ka Bībelē dotie pamudinājumi precētām sievietēm neattiecas uz neprecētajām. Mēs esam aplūkojuši Jaunās Derības mācību, ka sievietes uzdevumi laulībā ir nesaraujami saistīti ar stāvokli, kad vīrietis un sieviete ir kļuvuši viens, līdzīgi kā Kristus ir vienots ar draudzi. Mēs arī varam vērot to, kā Bībeles pamudinājumi sievai būt paklausīgai, nedrīkst tikt padarīti par pilsoniskiem likumiem. Jautājumā par neprecētas sievietes stāvokli sabiedrībā šāds pamudinājums vēl jo mazāk iederas. Līdzīgi visiem citiem sociālo attiecību aspektiem arī šis jautājums ir risināms atbilstoši taisnības, saprāta un mīlestības normām. Ja sievietei nav iespējams iegūt drošību un dzīves piepildījumu, ko Dievs ir vēlējies tai dot laulībā, tad viņai tas ir sasniedzams citādā veidā. Kristietim kā galvenais cilvēku attiecībās ir un paliek neviens lai nemeklē savu labumu, bet gan to, kas der citiem.

Un tūdaļ būtu jāpiebilst, ka sabiedrība, kur lielākā daļa no pieaugušajiem cilvēkiem ir palikuši neprecējušies, patiesi ir sliktā situācijā. Tas ir labi un skaisti, ka mūsu sabiedrība pēdējo gadsimtu laikā ir ieguvusi labāku sociālo stāvokli. Taču, kamēr tik daudz cilvēku neredz iespēju nodibināt ģimeni, mums ir jāatzīst, ka mūsu sabiedrībai piemīt nopietni trūkumi. Vīrietis un sieviete ir radīti viens otram. Sievietes dabiskais aicinājums ir kļūt par māti. Tā ir viņas lielākā laime, un viņai tas dod visbrīnišķīgāko piepildījumu tām dāvanām, kuras viņa ir saņēmusi no Dieva. Protams, atbilstoši Dieva gribai ir arī savi izņēmumi, un tie ir jārespektē, un tomēr tie ir un paliek izņēmumi.

Kādēļ ir tā, ka modernā sabiedrība, šķiet, ir mazāk piemērota par citām tik dabiskai lietai kā dāvāt iespēju cilvēkam precēties? Pats pirmais iemesls neapšaubāmi ir grēks, kaut kas tāds, kas ir noticis pret Dieva gribu. Vaina ir meklējama gan sabiedrības iekārtā, gan katrā tās indivīdā.

Aplamības ir pašā sabiedrības iekārtā. Jau diezgan ilgu laiku sabiedrība sievu un bērnus uzskata par privātu luksusu. Neprecētam bieži vien ir lielāka alga nekā viņa precētajam darba biedram, turklāt neprecētais sev var tērēt tikpat daudz naudas, cik precētais tērē visai ģimenei. No kristīga redzes viedokļa raugoties, nav nekādu šaubu, ka sabiedrībai ģimene ir jāatbalsta. Valdībai taču tas būtu jānovērtē, ka tiek darīts kaut kas labs. Un laist pasaulē un audzināt bērnus tas patiesi ir kaut kas labs.

Acīm redzams, ka kaut kas nav kārtībā arī ar cilvēku attieksmi, ja tie domā vienīgi par to, vai viņiem ir “vērts” un “atmaksājas” stāties laulībā un kļūt par tēvu un māti. Bet visnopietnākā problēma ir saistīta ar dzimumdzīvi, jo tā vietā, lai dzimumdzīve būtu vīra un sievas savstarpējas mīlestības izpausme, tā kļūst vienīgi par savas egoistiskās iekāres apmierināšanu. Vecajam Ādamam ir tāda daba, ka viņš labprātāk apmierina savu dzimumiekāri, neuzņemoties atbildību par sievu un bērniem. Par nožēlu jāsaka, ka mūsdienās ir pārāk daudz sieviešu, kuras labprātīgi dod iespēju vīrietim apmierināt savu egoismu šai jomā. Jo “brīvāka” top mīlestība, jo mazākas top sievietes iespējas sev iegūt ģimeni. Sieviete kļūst par vīrieša pretenziju verdzeni. Baidoties palikt neprecētai, viņai ir jāļauj sevi reizi no reizes izmantot, bet viņai pašai atkal un atkal no jauna jāpieviļas savās cerībās nodibināt ģimeni. Un beigu beigās, iespējams, viņa kļūs rūgtuma pilna un noliegs, ka jelkad būtu ilgojusies pēc ģimenes un bērniem.

Kristus vārdā ir jāatzīst, ka tā ir verdzība, kas visrupjākajā veidā sagrauj sievietes identitāti. Aiz cieņas pret sievieti vajadzētu turēties pie laulības un pareizā veida, kā ieiet laulībā tas sievietei dod garantiju, ka vīrs patiesi uzņemsies atbildību par viņu, neizmantos viņu pēc savām vēlmēm, lai vēlāk, kad tas viņam labpatiks, viņu pamestu.

Būtu jāpadomā arī par to, lai atvieglotu sievietes stāvokli laulībā, kur viņai ir tik ļoti daudz pienākumu. Diemžēl ir vīri, kuri pārāk nenopūlas, lai to apdomātu, bet visu noveļ uz sievas pleciem tikai tādēļ, ka runa ir par “mājas darbiem”. Kur Dieva vārds saka, ka vīram nebūtu jānodarbojas ar mājas lietām? Vai gan nav rakstīts: “Nesiet viens otra nastas”? Tam jābūt pašam pr sevi saprotamam, ka vīrs uzņemas savu daļu darba, lai savu māju uzturētu kārtībā. Tāpat būtu jābūt pašam par sevi saprotamam, ka viņš pats tīra savu apģērbu un apavus, klāj savu gultu, nokopj galdu un palīdz uzkopt māju. Tas ir kristīgs uzdevums, kas ir svarīgs visiem vīriem: veltīt laiku, naudu, spēkus, ieinteresētību un attapību, lai atvieglinātu sievas darba nastu. Daudz var paveikt, samazinot savas prasības un izmainot savus paradumus. Tomēr ir arī tādas lietas, kas agrāk pat sapņos nav rādījušās, ko nevar paveikt citādāk, kā, piemēram, pieceļoties agrāk no rīta vai strādājot dienā dažas stundas ilgāk. Bet kādēļ tikai sievai būtu jādara tas, ar ko viņa iepriekš nebija rēķinājusies? Viņa taču ir “vājākais dzimums”, kam pēc dabas ir dots mazāk fiziska spēka. Un viņai jau tāpat ir pienākumu nasta, kas ir vairāk nekā pietiekama.

Tēmas: celibāts cilvēka dabiskais stāvoklis laulības dzīve modernā sabiedrība vīrietis un sieviete

Continue Reading

« Sholastikas laiks
Vērtīga dāvana »
                       

Ieskaties

Luteriskā askēze
Kristus atgriešanās zīmes, kas attiecas uz Israēla tautu un tās zemi
Par ticības priekšnoteikumu
Svētas dusmas

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Aktuālā grēka cēlonis Aktuālā grēka cēlonis
    • e-raksti

    Aktuālā grēka cēlonis

  • Dieva atrašana zināmajā Dieva atrašana zināmajā
    • e-refleksijas

    Dieva atrašana zināmajā

  • Bērnu kristīšana Bērnu kristīšana
    • e-refleksijas

    Bērnu kristīšana

  • Kults un kultūra: liturģija vai karaoke? Kults un kultūra: liturģija vai karaoke?
    • e-raksti

    Kults un kultūra: liturģija vai karaoke?

  • Spilgts visas kristietības kopsavilkums Spilgts visas kristietības kopsavilkums
    • e-apceres

    Spilgts visas kristietības kopsavilkums

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Laulība un laulības pārkāpšana
  • Grāmata atklāj, kas ir laulības būtība
  • Kad laulības šķiršana ir atļauta?
  • Kāds ir laulības nolūks?
  • Laulības šķiršana ir delikāts jautājums
  • Vientuļnieki baznīcā
  • Vīrieši un sievietes, kuriem nav bērnu vai kuri neapprecas

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Reliģiskais skeitbords

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025