Skip to content
27. janvāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

3. Kā mums ir jāmācās Dieva Vārds?

  • Sākums
  • Draudi maldu sludinātājiem
  • e-raksti

Draudi maldu sludinātājiem

Reinhards Slenczka

“Ne ikkatrs, kas uz mani saka: Kungs! Kungs! — ieies Debesu valstībā, bet tas, kas dara mana Debesu Tēva prātu. Daudzi uz mani sacīs tanī dienā: Kungs! Kungs! Vai mēs Tavā Vārdā neesam nākošas lietas sludinājuši, vai mēs Tavā Vārdā neesam velnus izdzinuši, vai mēs Tavā Vārdā neesam daudz brīnumu darījuši? Un tad Es tiem apliecināšu: Es jūs nekad neesmu pazinis; eita nost no manis, jūs ļauna darītāji.” [Mt.7:21-23]

Draudi maldu sludinātājiem


Pēc brīdinājuma sargāties no maldu sludinātājiem tagad seko draudi pašiem maldu sludinātājiem, un tādējādi pareizas un aplamas mācības vērtējums, kam ir izšķiroša nozīme pestīšanā, iznīcinoša sprieduma formā vēršas pret pašiem sludinātājiem. Jo tiem, kas beigu tiesā atsauksies uz glābjošo Kunga Vārdu un Viņu piesauks (sal.Rom.10:8-13), Kungs tad sacīs: “Es jūs nekad neesmu pazinis; eita nost no Manis, jūs ļauna darītāji!” Draudošais brīdinājums šiem maldu mācītājiem ir pilnīgas atstumšanas un pazudināšanas iespējamība. Albrehts Bengels savā īsajā šīs Rakstu vietas skaidrojumā ir sniedzis pamācību, kā, gatavojoties nākamajai tiesai, sevi pārbaudīt. Viņš papildina apsūdzētā aizstāvēšanās runu ar piezīmi:

“Mēs taču esam rakstījuši ekseģētiskus apcerējumus Vecās un Jaunās Derības rakstu vietām un grāmatām, mēs esam noturējuši ievērojamus sprediķus..”

Lietojot šeit pirmās personas formu, rakstītājs un sludinātājs šeit ietver pats sevi.

Apliecinājums viens pats neglābj; tiesa tiek spriesta par darbiem (2.Kor.5:10; 1.Kor.3:12-15), un mēraukla šeit ir — “tas, kas dara mana Debesu Tēva prātu” (Mt.7:21; sal.1.Jņ.2:17).

Satriecošais šīs pārbaudes spriegums izriet no tā, ka ir pierādāmi redzami darbi. Tādēļ šeit būtu nepareizi runāt par vārdu un darbu pretrunu. Savā aizstāvībā “daudzie” tieši norāda uz darbiem — sludināšanu, ļauno garu izdzīšanu —, kas veikti “Vārdā”, tātad atsaucoties uz Kristu un piesaucot Viņa Vārdu. Šeit vārdi un darbi tverami un uzskatāmi viens ar otru saistīti kā augstākais cilvēku ticamības apliecinājums.

Bet Kungs un apustuļi draudzei vairākkārt ir norādījuši uz šādas iespaidīgas maldu mācības iespējamību, un tas pieder pie beigu laika zīmēm (Mt.24; Mk.13; Lk.21; sal.īpaši 2.Tes.2:9-12; Ap.d.7:9-25). Precīzāk apsverot, jāsecina, ka Gara darbība un zīmes šeit visnotaļ ir saskatāmas, kamēr Gara nesējs pats lemts pazušanai.

Uz izbrīnītā vai arī sašutušā mācekļa vārdiem: “Meistar, mēs redzējām kādu cilvēku Tavā Vārdā izdzenam ļaunus garus, un mēs viņam to noliedzām, jo viņš neturas pie mums,” Kungs viņam atbild: “Neliedziet, jo, kas nav pret jums, tas ir ar jums” (Lk.9:49-50; Mk.9:38-40). Tas nav — paturot acu priekšā beigu tiesas apvārsni — aicinājums būt vienaldzīgiem pret vērtējumu, izlemšanu. Šajos vārdos tikai tiek izcelta atšķirība starp amatu un personu, uz ko bieži ir norādījuši reformatori, it īpaši tur, kur draudēja iespēja, ka cilvēki Dieva vietā paši grib noturēt beigu tiesu. Ar paļāvību var teikt, ka Gara — kas pausts apliecinājumā, ka Jēzus ir Kungs (1.Kor.12:3) — zīmes top izzināmas un darbojas, piem., vārda sludināšanā, Kristībā, Vakarēdienā un grēku piedošanā. Norisēs, kas notiek pēc Kunga vārda, piepildās tas, ko Kungs savā vārdā ir apsolījis darīt. To draudze drīkst zināt, un tas tai jāzina, un atbildīgajā izvērtējumā tiks noskaidrots — vai tīri tiek sludināts Evaņģēlijs un pareizi, t.i., pēc Kunga iestādījuma, tiek pārvaldīti sakramenti.

Kunga brīdinājums maldu mācītājiem ar biedinošo atgādinājumu par pazudināšanu beigu tiesā sniedzas būtiski dziļāk. Tas attiecināms uz katru skolotāju, mācības sludinātāju un tās apliecinātāju viņu neizdibināmajos sirds dziļumos, kas varbūt pat viņiem pašiem ir aizklāti. Pretruna, kas tādējādi tiek atklāta, slēpjas tur, ka Kungs gan tiek uzrunāts par Kungu un tiek sludināts, taču pietrūkst tās kalpa paklausības, kurš dara Kunga prātu — kas ir nepieciešams, ja esi Viņa īpašums. T.i., šeit ir nostājies kaut kas starp Kungu un mācekļa patību; trūkst tās gribas vienības, kas izveidojas, kad mūsos iemājo Gars. Jo darīt Kunga prātu vienmēr nozīmē, ka Viņa griba ir mūsu griba un ka mūsu griba atmirst, jo mēs dzīvojam Kristū un ticībā uz Viņu (Gal.2:20; Fil.1:19-26).

Ja brīdinājumā par maldu sludinātājiem lieta grozās ap svešu mācību saturu, kas nevar nest labus augļus pestīšanai, mūžīgajai svētlaimei, tad brīdinājumā maldu sludinātājiem runa ir par to, ka beigu tiesas gaismā jāatklāj pati ļaunuma sakne. Šeit nav runa par citiem, bet gan jautājums tiek uzdots mums pašiem — vai mēs, runājot un darbojoties Jēzus Kristus Vārdā, savā sirdī Viņam patiešām arī piederam. Arī tam Kalna sprediķis ir pamācība un mēraukla. Atgādinājums par gaidāmo tiesu vienmēr būs aicinājums atgriezties, aicinājums, kam jāskar sirds, kamēr vēl nav par vēlu.

    Kungs, ar savu tiesas stingrību Tu gribi mūs aicināt atgriezties, kamēr tam vēl ir laiks. Tu pazīsti mūsu sirdis un mūsu gribas vājumu, mēs Tevi lūdzam — atjauno mūs ar sava Gara dāvanu, ka atmirtu mūsu pašu griba, kur tā seko savām vēlmēm un dziņām, lai pēc Tava prāta mūsos atdzīvojas atjaunotais cilvēks, lai Tu pilnībā būtu mūsos un mēs pilnībā –Tevī.

    “Neraidi mani prom no sava vaiga un neatņem no manis savu Svēto Garu” (Ps.51:13). Āmen.

Tags: Dieva draudi Dieva griba Jēzus Kalna sprediķis Kunga brīdinājums maldu mācības par maldu sludinātājiem

Continue Reading

« Svētais kalpošanas amats
Vārdi un domas ir dzīvi! »

Ieskaties

Grēka alga - lāsts
Kā pareizi lūgt
Jēzus mācības vispārējais raksturs
Jēzus pirmā gadsimta jūdaismā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “Jani Karklin, Dievs vārds ir kā abpusēji (bauslība un evaņģēlijs) griezīgs zobens.. vai tā skaidrojums un izpratne var atšķirties? Bonhēfera…”
  • talyc: “Skatos, ka šinī jautājumā ir nepieciešams skaidrojums. Tā pat kā gaļas ēšana vai neēšana kristīgam cilvēkam ko nozīmē; tā pat…”
  • Janis Karklins: “...bet ko saka Dieva vārds?! Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?”
  • Roberto: “"Agrīnais Luters" māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. "Vēlīnais Luters" apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem…”
  • Janis Karklins: “Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kādas vietējās draudzes un draudžu asociācijas pastāv patlaban?
  • Labklājības evaņģēlija sludinātājs atzinies maldu izplatīšanā
  • Kristiešu strīdi un pretrunas
  • Kas ir melošana un krāpšana caur Dieva vārdu?
  • Īpašais aicinājums sludināt Evaņģēliju
  • Esiet modri
  • Brīdinājums draudzei par maldu sludinātājiem
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Ko man būs darīt, lai es dabūtu mūžīgu dzīvību Ko man būs darīt, lai es dabūtu mūžīgu dzīvību
    • e-refleksijas

    Ko man būs darīt, lai es dabūtu mūžīgu dzīvību

  • Ticība ir svarīga un dārga Dieva priekšā Ticība ir svarīga un dārga Dieva priekšā
    • e-apceres

    Ticība ir svarīga un dārga Dieva priekšā

  • Kā izturēties pret kritušajiem Kā izturēties pret kritušajiem
    • e-apceres

    Kā izturēties pret kritušajiem

  • Jauns veids kā sekot līdzi aktuālākajām publikācijām Jauns veids kā sekot līdzi aktuālākajām publikācijām
    • e-paziņojumi

    Jauns veids kā sekot līdzi aktuālākajām publikācijām

  • Kristīgais pienākums, kura nepildīšana nepaliks nesodīta Kristīgais pienākums, kura nepildīšana nepaliks nesodīta
    • e-refleksijas

    Kristīgais pienākums, kura nepildīšana nepaliks nesodīta

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Lk.12:49
    Es esmu nācis, uguni mest uz zemi, un kā Es gribētu, ka (tā) jau degtu.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021