Skip to content
14. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

322. Kā draudze sasaista grēkotājus?

  • Sākums
  • Par Vakarēdienu un Kristus miesas ēšanu un asiņu dzeršanu
  • e-refleksijas

Par Vakarēdienu un Kristus miesas ēšanu un asiņu dzeršanu

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

“”Kas cienīgi bauda tādu Vakarēdienu?” Gavēšana un ārīga sagatavošanās gan ir jauka paraša, bet īsti cienīgs un labi sataisījies ir tas, kas tic šiem vārdiem “par jums dota” un “izlietas grēku piedošanai”. Turpretī, kas šiem vārdiem netic vai šaubās, tas ir necienīgs un nav labi sataisījies, jo vārdi “par jums” prasa ticīgas sirdis.”

par Vakarēdienu un Kristus miesas ēšanu un asiņu dzeršanu

Strīdu par Vakarēdienu un Kristus miesas ēšanu un asiņu dzeršanu ir izraisījis pats Kungs. Tas pavada kristīgo draudzi kopš tās aizsākumiem. Tā kā tas atbilst Rakstiem, tad vispirms būtu jāieklausās tajos: “Tad jūdi savā starpā sāka strīdēties: “Kā Viņš mums var dot ēst savu miesu?” Jēzus viņiem sacīja: “Patiesi, patiesi Es jums saku: ja jūs neēdat Cilvēka Dēla miesu un nedzerat Viņa asinis, jums nav dzīvības sevī. Kas Manu miesu ēd un Manas asinis dzer, tam ir mūžīgā dzīvība, un Es to augšāmcelšu pastarā dienā. Jo Mana miesa ir patiess ēdiens un Manas asinis ir patiess dzēriens. Kas Manu miesu ēd un Manas asinis dzer, paliek Manī un Es viņā. Tāpat kā dzīvais Tēvs Mani ir sūtījis, un Es dzīvoju caur Tēvu, arī tas, kas Mani ēd, caur Mani dzīvos. Šī ir maize, kas nākusi no debesīm, nevis tāda, kādu ēduši jūsu tēvi un nomiruši. Kas ēd šo maizi, tas dzīvos mūžīgi.” To Viņš sacīja Kapernaumā, mācīdams sinagogā. Daudzi Viņa mācekļi, to dzirdēdami, sacīja: “Šie vārdi ir pārāk smagi. Kas tajos var klausīties?” Jēzus, zinādams, kādēļ. Viņa mācekļi kurn, sacīja viņiem: “Vai tas jums ir par apgrēcību? Bet, ja jūs redzēsiet Cilvēka Dēlu uzkāpjam tur, kur Viņš bijis iepriekš, ko tad? Gars dara dzīvu, miesa nelīdz nenieka. Vārdi, ko Es jums runāju, ir Gars un dzīvība. Bet ir kādi starp jums, kas netic.” Jēzus jau no iesākuma zināja, kuri ir tie, kas netic, un kurš ir tas, kas Viņu nodos. Viņš teica: “Tādēļ Es esmu jums sacījis, ka neviens nevar nākt pie Manis, ja tas viņam nav dots no Tēva.” No tā brīža daudzi Viņa mācekļi novērsās un vairs negāja ar Viņu. Tad Jēzus sacīja tiem divpadsmit: “Vai jūs arī gribat aiziet?” Sīmanis Pēteris Viņam atbildēja: “Kungs, pie kā mēs iesim? Tev ir mūžīgās dzīvības vārdi, un mēs ticam un esam atzinuši, ka Tu esi Dieva Svētais.” (Jņ.6:52-69).

Arī nodalīšanās Vakarēdienā atbilst Rakstiem: “Vispirms es dzirdu, ka jūsu draudzes sapulcēs parasti jūsu vidū notiek šķelšanās, un daļēji es tam arī ticu. Dažādiem virzieniem vajag jau arī būt jūsu vidū, tai starp jums varētu atklāties pārbaudītākie.” (1.Kor.11:18-19) Pret to dziļi un sāpīgi iebilst cilvēka izjūtas, kas ilgojas pēc miera un vienotības baznīcās un cilvēkos, kas mums diemžēl netiek apsolīts Dieva vārdā un kas, kā tas secināms pēc pieredzes, nav arī iespējams. Nodalīšanās piederas pie vārdu un sakramenta iedarbības, un tas sākas katrā kristietī ar Kristību – starp veco Ādamu grēka miesā un jauno cilvēku pēc Dieva Gara.

Neatlaidība, pat ietiepība, ar kādu Luters ir cīnījies par Jēzus Kristus miesas un asinu reālo klātesamību altāra sakramentā, šodien pat luterāņiem gandrīz nav saprotama. Tas tā ir galvenokārt arī tāpēc, ka iestādījuma vārdi sakramentā netiek uzskatīti par Kunga vārdiem, bet gan par draudžu veidojumu, kas radies pēc Lieldienām, un tā tas plašā mērā notiek. Bet ar to tiek atcelts ne tikai Luteram svarīgais atzinums, bet arī baznīcas konsenss. Sakramenta darbība tad nebalstās vairs uz to, ko saka un dara Kristus, bet gan uz cilvēku priekšstatiem un vēlmēm kā, piemēram, kopības piedzīvojumu, mierinājumu un tamlīdzīgi. Tas ietekmē šīs Kunga maltītes veidu, kura tad no maltītes, ko iestādījis pats Kungs un kurā Viņš ar savu miesu un asinīm ir klātesošs, pārtop par draudzes sarīkojumu, kas grib sevi izpaust un gūt mierinājumu.

Bieži sastopamā garīgās realitātes nezināšana ir iemesls daudziem nepareiziem Vakarēdiena izdalīšanas un saņemšanas gadījumiem, galvenokārt tad, ja netiek ņemti vērā sakramenta sniegšanas un saņemšanas pielaides nosacījumi. Tas īpaši būtu jāpārbauda saistībā ar iesvētāmo mācībām un iesvētībām, kur sagatavošana pielaidei pie Vakarēdiena un tai nepieciešamās ticības zināšanas ir izšķiroši svarīgas.

Sakramenta būtība un iedarbība rodama vienīgi Kunga vārdos, kuri ne vien kaut ko nozīmē, bet arī kaut ko paveic. Luters savā apjomīgajā rakstā “Apliecinājums par Kristus Vakarēdienu” runā par iedarbīgiem vārdiem un vārdiem, kas atkārtojami, bet darbību neizraisa, tukšiem vārdiem; atkārtojami vārdi, spēka vārdi.

Ticība cieši saistīta ar vārdiem, kuriem tā uzticas un kuri to arī balsta. Bet Kristus vārdi, nevis mūsu domāšana sniedz vārdu izpratni. Šeit gari šķiras kā toreiz, tā tagad.

Mārburgas reliģiskajās diskusijās ir cīnījies par Jēzus Kristus miesas un asiņu 1529. gadā neizdevās panākt vienošanos reālo klātesamību altāra sakramentā, šodien starp luterāņiem un reformētajiem. Taču sarunas noslēdzās ar ietikumu:

“.. ja arī mēs neesam panākuši saprašanos un vienprātību Vakarēdiena vārdu izpratnē, abām pusēm tomēr vajadzētu attiekties vienai pret otru kristīgā mīlestībā un lūgt Dievu, Visvareno, lai Viņš caur savu Garu apliecina mums īsteno izpratni.”

Tēmas: Kristus miesa un asinis luterāņi Mārburgas kolokvijs Mārtiņš Luters reformāti reliģiskais strīds Svētais Vakarēdiens

Continue Reading

« Gudrības sākuma negudrās beigas
Kristus atdarināšana »
                       

Ieskaties

Dievs ir visu laiku Kungs
Miers ar ikvienu
Dieva valstība nav vārdos
Čūskas dzimums

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Ticība caur šaubām Ticība caur šaubām
    • e-apceres

    Ticība caur šaubām

  • Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību
    • e-apceres

    Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību

  • Interesants video no bijušā mācītāja Interesants video no bijušā mācītāja
    • e-video

    Interesants video no bijušā mācītāja

  • Vēlmes, ko nevar apmierināt Vēlmes, ko nevar apmierināt
    • e-raksti

    Vēlmes, ko nevar apmierināt

  • Mēs varam sagaidīt grūtības un ļaundarību Mēs varam sagaidīt grūtības un ļaundarību
    • e-refleksijas

    Mēs varam sagaidīt grūtības un ļaundarību

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kas bauda Vakarēdienu sev par labu?
  • Kas ir Svētais Vakarēdiens?
  • Kādēļ Vakarēdiena sakraments jābauda cienīgi?
  • Ticības saknes
  • Sagatavošanās Svētā Vakarēdiena saņemšanai
  • Svētais Vakarēdiens ir Dieva galds
  • Svēto Vakarēdienu iedibināja mūsu Kungs Jēzus Kristus

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “Tādēļ kristieša dzīvei jābūt tādai, lai Dieva brīnišķīgais vārds netiktu zaimots. Kristiešiem jābūt modriem, lai tie ar savu dzīvi neizraisītu…”
  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Nodeva “jaunajai normālībai”

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025