Ieskaties

68 komentāri par “Luterisma mantojuma fonds maina orientāciju

  1. Pozicionēt Vilhelmu Bušu kā luterāņu mācītāju ir kļūdaini, jo viņš ir bijis Vācijas evanģēliskās baznīcas (VEB) garīdznieks.

    VEB ir mākslīgi izveidota baznīcu apvienība, ko mēdz dēvēt arī par ūnijas baznīcu, jo tajā vienlaicīgi tiek akceptētas gan kalvinistiskās ticības apliecības, gan lutersikās, kuras pēc būtības ir viena otru izslēdzošas.

    To taču nodibinājumam, kas sekmē luteriskās ticības izplatīšanos Latvijā, vajadzēja zināt, ja vien tā nav apzināta vientiesīgu lasītāju maldināšana.

  2. Jani Karklin, vai varētu lūdzu argumentēt – ja nu e-pāvests un e-BAZNICA kļūdījušies…

  3. robert, kas liedz e-ntuziastiem kādu gadu pastaigāt pa pasauli ar izstieptu roku, savākt naudiņu un pašiem izdot vienīgo un ueberpareizo lasāmvielu? ;)
    man pazīstami džeki ir pierādījuši, ka nav nemaz tik neiespējami…

  4. robert, vai tas nozīmē, ka tu sāc mērķtiecīgu darbu pie parezās lasāmvielas izdošanas?

  5. starp citu, izlasīju W.B.”Jēzus mūsu liktenis”, vāciski gan lietots vārds “Iespēja”, man patika, pat iedvesmoja uz labiem darbiem…

  6. moritz, es labprātāk redzētu kādu Mārtiņa Hemnica vai Karla V.F.Valtera grāmatas pārtulkotu latviski ..cerams, ka nebūs kā toreiz ar ebibeli

  7. nu redz, būs tev, kur izvērsties
    cik noprotu, LMF aktivitātes ar Bušu vien neaprobežojas… ko zin, gan jau būs ij hemnics, ij Valters
    interesanti gan, kas toreiz bija ar ebibeli? ja mani atmiņa neviļ, darījums nenotika – tevi atsūtītais links nebija aktīvs, līdz ar to no manas puses nekas nesekoja… es jau tev to teicu, kad publiski sāki cepties, tikai tu, kā parasti, naudas lietās sajuties abižots ;)

  8. moritz, būsi mani sajaucis ar kādu citu personāžu, kas te cepies par finanšu lietām, pieminu šo “ebibeles precedentu” kā ilustrāciju faktam, ka tavs vārds nav pušplēsta graša vērts.

    skaidri atceros, ka tas nebija nekāds darījums, vienkārši iedevu saiti ar cerību, ka atbalstīsi (vismaz simboliski) e-BAZNICA.lv, bet tad sāki aizbildināties ar krīzes sākumu tad vēl ar kaut ko, tagad kad krīze garām izrādās, ka “links nebija aktīvs”

    t.k. stāsti man daugaviņ’ par labajiem darbiem, ko tev gribās darīt… :)

  9. Ticības sākumā izlasīju Buša grāmatu-laba un noderīga.
    Stota-anglikāņa grāmatu par krustu, pie tam, konfesionāļa Muduļa tulkojumā lai, LMF izdeva.:))

    (Bet par VEB tikpat labi varētu teikt,
    ka LTA izlabo un precizē maznozīmīgās reģionālās kalvinistu apliecības.
    VEB ir smagākas problēmas par šīm.)

  10. paldies luterāni par info.

    Redziet,`ja Luterisma mantojuma fonds sāk izdot anglikāņu, prezbiterāņu, uniātu u.c. neluteriskas grāmatas un pārtrauc izdot konfesionālājās robežās stingri ieturēto žurnālu “Dzīvības Vārds”, tad šīs organizācijas vadībai pēdējais laiks pārlasīt H.Zasses “Kas ir luterisms?”

  11. šajā aplokā personāžus grūti sajaukt, kā teica kāds literārais varonis: “u vas talant k njishenstvu vlozhen s djetsva” (te gan pareizi jāsaprot konteksts)… :D
    robert, tava augstprātība tev vienkārši atslēdz jebkādu adekvātas rīcības spēju… es tev pateicu, kur problēma, tu jau sen varēji normāli noreaģēt pēc principa “apskatīšos, kas par lietu”, bet man tā vietā bija jānoklausās farizejiska moralizēšana par atieksmi utt… rezultātā sanāk, ka tu ar izkārtu mēli tikai gaidīji piķīti iekrītam kasē bez jebkādas atbildības no savas puses… tāda lecīga nepateicība jaušās… vecīt, reāli tu rīkojies kā stulbenis – no vienas puses, labprāt tavu kantori atbalstītu, līdz ar to dodot tev iespēju kaut ko taustāmu redzēt kasē, no otras puses tā tava pacaniskā attieksme “onka, do’ rubli” reāli izsauc manī derdzību, respektīvi, apņemšanos pieturēt naudiņu citām vajadzībām, iespējams, pat vērtīgākām… runa ir nevis par maniem solījumiem, bet par tavu attieksmi… bet, droši vien tagad atkal – izlasījis nevis risināsi pamata problēmu, bet centīsies atkal sacerēt kādu sprediķi, ar kuru sevi paaugstināt… nu, pūt vien, pūt vien…

  12. ak jel, moritz, acīmredzamni būšu aizskāris tavu trauslo sirdsšķīsto dvēselīti, jo tu takš šeitan allažīņ iegriezies aiz cēliem un neviltotiem mērķiem, bet pretīm saņem tik vien kā samazgas uz galvas un neviens negrib tevīm pa spalvai noglaudīt…

    ak atvaino jel manīm par šādu izrīcību, būšu piemirsis Jēzus teikto zelta likumu – dari citam, to ko gribi, lai pašam dara…

  13. paldies Dievam, ka viņš savā pacietībā tevi noveda līdz zelta likumam!!! nu, tad, atgriezies, linku savedīsi kārtībā? ;)

  14. Acīmredzot arī neluterāņi, būdami kristieši,
    ir spējīgi sarakstīt vienu otru labu kristīgu grāmatu par kristīgo ticību. :))

  15. luterāni, bet kāpēc tās jāizdod organizācijai, kas apgalvo, ka izdod konfesionāli luteriskās grāmatas?

  16. Nu tas varētu būt tāds kā neoficiāls goda luterāņa statuss, kas tiek piešķirts, LMF publicējot labas neluterāņu kristiešu grāmatas. 8-)
    Cik tad tādas ir izdotas? Muduļa tulkotais Stota darbs par krusta teoloģiju. Vēl kāds?

  17. luterāni, vēl LMF plāno drīzumā izdot prezbiterāņa Timotija Kellera grāmatas

  18. Roberto, ko e… saka par K.O.Rozeniusu? Vai viņu mēs varam pieskaitīt pie luterāņiem?
    Pāvils saka: ”cīnieties par evaņģēlija ticību”.
    Tu Roberto saki, ka Buša grāmata ir neluteriska!
    Es esmu sapratis, ka mēs par luterisku varam saukt tikai to, kas rakstīts Bībelē un šī ir mūsu autoritāte “Tā saka Tas Kungs”. Valters ir labs luterisks teologs, bet vienmēr paturēsim prāta kas rakstīts Jeremijas grāmatā”nolādēts ir, kas paļaujās uz cilvēkiem”. Ņemsim, kā piemēru Lutera katehismu, kas ir balstīts Dieva vārdā. Turēsimies arī mēs pie Dieva vārda būtības un kopuma.
    Gribu teikt, nejaucot kaut kādas konfesionālās piederības, svarīgākais ir evaņģēlija vēsts! Un tieši par to ir cīņa.
    Lūdzu mīļie brāļi necīnieties par savām ambīcijām, vai tikai cīņas pēc, mēs nemanam cik ātri nokļūstam atkarības, farizejismā un pretinieka valgos. Mums jācīnās ir par Evaņģēlija ticību. Atkal atcerēsimies ko saka Pāvils par evaņģēlija pasludināšanu filipiešiem, tad par novirzieniem korintiešiem.
    Svētīgu dienu brāļi Kristū.

  19. Jani Karklin,
    Tu noteikti būsi pie Pāvila arī lasījis, kāpēc jābūt tiem novirzieniem un ka evaņģēlija vēsts nedrīkst būt sagrozīta, bet ne par to ir mūsu sašutums un neizpratne..

    bet par “Luterisma mantojuma fonda” vēlmi izdot neluteriskus autorus, papildus tam, uzdodot ūnijas baznīcas mācītāju par luterāņu mācītāju.

    filipistu (Filipa Melanhtona ideju saplūst ar reformātiem sekotāji) ieraugs allaž ieperinās luterāņu vidū. luteriskajiem tēviem nekad nav bijusi pieņemama kalvinistu mācība, lai gan abi postulē sola scriptura, sola fide, sola gratia, izpratnes atšķiras

    vai Tev būtu kādi fakti, ka V.Bušs bija luterāņu mācītājs (izņemot pusgads vikariātā)?

  20. Robert es saprotu par ko sašutums, bet pretruna ir tajā, ka V.Bušs ir neluterisks, jo lasot viņa darbus varam pārliecināties, ka vēsts ir Evanģēliska un nesagrozīta.
    Ir jācīnās tur kur Evaņģēlijs tiek sagrozīts.
    p.s. neatbildēji par Rozeniusu.

  21. Prezbiteriāni izdod? Atkarīgs no tā par kādu tematu un noteikti ne par sakramentiem.

    Mani atkal sasmīdināja „Svētdienas Rīta” baptista Hirša grāmatas par Vakarēdienu popularizēšana. Hiršs pat salīdzinājumā ar lielu daļu latvju baptistu, kam šai jautājumā velk uz biblisku izpratni – (Kristus Miesa un Asinis ) ir tipisks cvingliānis.

  22. Jani Karklin, ja uz lietām skatās vienkāršoti, tad jau viss ir štokos, varētu sameklēt virkni anglikāņu, prezbiterāņu, reformātu, baptistu, pravoslavu vai pat adventistu grāmatas, kurās stāstīts par grēku, atgriešanos un Jēzus – bet vai ir nepieciešams LMF tās izdot?

    taču nav izprotam, kāpēc luteriskie tēvi nav spējuši panākt doktrinālu vienību? vai aiz šķietami vienādajiem vārdiem neslēpjas dažādas to nozīmju izpratnes? vai tiešām šīs pasaules purvājā ir jābradā apkārt sekojot maldugunīm?

    kas ar Rozeniusu? vai ir informācija, ka viņš nav luterānis? šis taču vispār nebijā topiks par viņu?

  23. luterāni, tas būtu smieklīgi, ja SvR nebūtu oficiālais LELB izdevums

  24. Robert, jautājums – ir divi mācītāji, Ilārs Plūme un Jānis Vanags. Kurš no šiem vīriem ir luterāņu mācītājs?

  25. Jani Karklin, tas ir ļoti labs jautājums

    nomināli šie abi kungi ir luterāņu garīdznieki, bet praksē? es labprātāk gribētu, lai otrais nomaina savai baznīcai nosaukumu un to dēvē par Latvijas Evaņģēliskā Baznīca, un nemaldina vientiesīgos…

  26. :) Man prieks, ka redzam vienādi, tieši par to centos pateikt. Arī runājot par Rozeniusu, kas nekalpoja oficiālajā luterāņu baznīcā…tieši tāpat kā notiek šodien un kā arī ir rakstīts Bībelē.

  27. Salīdzināt Rozeniusu ar Bušu ir ne visai korekti, pirmais ir piētistu (baznīca baznīcā) otrs uniātu (divas dažādi ticošas baznīcas vienā) garīdznieks

  28. Nu nu, man gan šķiet, ka vienam ir dzidrs ūdens otram – limonāde…

  29. Sveiki, draugi,

    Redziet, katrs jau var lasīt būtībā ko vēlas, turklāt arī man personīgi senlaikos ceļi krustojās gan ar Buša grāmatām, gan ar Kristīgo radio. Šajā rakstā nav runa par grāmatu kā tādu, bet gan par LMF.

    Manas domas paliek nemainīgas – LMF būtu jāseko zināmiem principiem.

    Pat, ja šī grāmata ir laba un uzrunājoša, tā tomēr nav neaizvietojama. Kādēļ gan neieteikt lasīt kādu luterisku grāmatu?

    Jāni, piekrīti taču kā nav neaizvietojamu grāmatu izņemot Bībeli. Ja šo grāmatu gribētu izdod kāda cita izdevniecība, es priecātos, jo tā nebūt nav pārāk kaitīga. Lai gan man grāmata patīk, es tomēr šodien kā luterānis, to neiekļautu sarakstā – grāmatas ko obligāti jāizlasa.

    Ar cieņu,
    gviclo

  30. Gvido piekrītu, bet esmu ļoti priecīgs, ka LMF izdod šo grāmatu un zinu daudzus kristiešus(luterāņus)kas ieguldījuši daudz darba, un iestājās par šīs grāmatas izdošanu.
    Nianses kur nepiekrītu e-baznīcai ir par šīs grāmatas kaitīgumu vai maldināšanu.
    Uzskatu, ka Kristus vēstij ir jābūt saprotamai pat mazam bērnam, šī grāmata nav teoloģisks darbs vai cīņa par kādu dogmatiku, bet vienkārši ikdienas apceres par Dieva Vārdu. Uzskatu, ka Bušs ir luterisks mācītājs.
    Vēl viena lieta ir tā, ka šodien ir tik daudz grāmatu, ka īsti pat nav ko lasīt un tieši pie Buša ir šī Kristo centriskā vēsts, tāpēc atzīstama par labu esam.
    Svētīgu dienu.

  31. Jani Karklin, kādam arī Žaņa Kalvina darbi var šķist gana luteriski, bet vai tad tos vajadzētu izdot Luterisma mantojuma fondam? To nu gan mācītiem vīriem būtu jāatšķir – par to ir šīs sašutums..

    Vat taču uztaisīt kalvinisma atbalsta biedrūbu un izdot cik tīk…

  32. Nu nezinu Robi, man šķiet, ka satraukums ir nepamatots, bet ja tas ir pamatots, vajadzētu nest gaismā konkrētus faktus.

  33. V.Bušs ir Vācijas ūnijas baznīcas mācītājs, līdz ar to viņš faktiski nevar būt luterāņu mācītājs.
    V.Bušs darbi varbūt ir interesanta lasāmviela, bet tā nespēj nobiedēt pārdrošu grēkotāju un mierināt izmisušu grēcinieku, kas ir lutersika mācītāja uzdevums.
    V.Bušs izvairās runāt/rakstīt par Kristību un Vakarēdienu, kas saskaņā ar kristīgo mācību ir Tā Kunga želastības līdzekļi, kas labi izgaismo luterāņa un kalvinista atšķirības.
    Lutera pieminēša vēl nepadara par luterāni :-)

  34. Nu, nezin, nezin, Bušs apraksta savas vizītes pie draudzes locekļiem, viņš tur diezgan skarbas metodes pielieto satiksmē ar grēciniekiem.

  35. moritz, jā gan, apraksti par vizitācijām un metodēm allaž ir aizraujoša un interesanta lasāmviela

  36. robert, mani interesē nevis metodes, bet fakti un rezultāti… šādi apraksti, ja vien nav izdomājumi, daudz ko liecina par cilvēka attieksmi pret viņa darba praktisko daļu… tā paša pāvila “veiksmes stāsti” rakstos tev laikam paslīdējuši garām… a varbūt speciāli izvairies, jo t.s.”sabiedē”? ;)

  37. moritz, Buša “veiksmes stāstu” patiesīgumam nav apsolījuma, ja vien tos neizmando pēc formulas: dari ar mums, dari kā mēs, dari labāk par mums…

    jeb kā mēdz darīt dažās draudzēs: pirmkristiešu atdarināšanu…

  38. Vēl es gribēju piebilst,lai tev nerastos maldīgs priekšstats – viena no lasāmvielām. Es lasu daudz un manu interešu loks ir visai plašs ;)

  39. Robert, paldies par atgādinājumu, bet es nekad tā neesmu uzskatījis… otrs, mājienu sapratu, bet es esmu atdarināšanas skeptiķis, attiecīgie loki par to ir informēti… ludzu, pamēģini saprast manas ziņas būtību – viņa praktiskā rīcība daudz ko pierāda par viņu pašu… ja tie nav izdomājumi un t.s.atdarināšana, bet ticības darbs, kas nāk no sirds – visu cieņu vecim… un galu beigās, vai pirmkristieši nevizitēja? vai tad bušs savas vizitācijas un metodes saista ar apsolījumu? ja būtu pamanījis, būtu pārtraucis lasīt…

  40. moritz, “veiksmes stāstu” ir daudz, var pārlasīt n-tos svēto dzīves un darbu aprakstus… bet kāda tam visam jēga? krietni svētīgāk ir lasīt un izprast kristīgās mācības dziļumu, meklēt un atrast Kristu Vecajā Derībā tā stiprinot ticību, analizēt un izprast ar cilvēku grēcīgumu……

    nav liegts kristiešiem lasīt daiļliteratūru, tai skaitā V.Buša darbu, bet aktuālais jautājums paliek neatbildētais – kāpēc Luterisma mantojuma fondam jāizdod neluteriski autori, lai cik viņi kristīgi būtu? it kā trūktu luterāņu autoru grāmatu, ko izdot…

  41. bet vai tad viens izslēdz otru? var jau noraidīt visu, kas it kā nav “kristīgās mācības dziļums”, varbūt tas viņam pietrūkst, es neesmu tīrās luteriskās interpretācijas speciālists… bet, ja nemaldos, tad tevis piesauktais kristīgās mācības dziļums, pāvila vardiem, ir mīlestiba, kas ir augstāk par visu… ja nav šīs mīlesības, tad viss tavs dziļums ir tikai skanošs zvārgulis… mt.25.32-46, visu, ko esat darījuši brāļiem, to esat darījuši man… Bušs, pēc viņa un citu liecībām, ir daudz devis saviem brāļiem (esgan nesteigšos viņu saukt par savu brāli)… vai viņš, tavuprāt, nav pestīts? ja nav, tad tālāk, protams, runāt nav jēgas… un, ja viņš ir pestīts, tad tas viņam nepieskaitās? iespējams, ka tu, salīdzinājumā ar viņu, šajā ziņā esi pirmais savu brāļu starpā ;)
    par tavu cepšanos par LMF orientāciju varu pateikt – iespējams, ka viņiem pietrūkst, lai izdotu luterāņu autoru grāmatas… iespējams, ka viņi kā reiz gaida tavu atbalstu… tu taču vari ieskaitīt mērķa ziedojumu un maksājuma uzdevumā uzrakstīt “tikai Hemnica grāmatas izdošanai!!!” un viss, sirdsapziņa tīra

  42. moritz, šī Mīlestība, ko Pāvils apraksta 1.Kor.13 nepārprotami ir pats Jēzus Kristus.
    vai par Buša (ne)pestīšanu es būtu ko minējis? lai tas paliek Tā Kunga kompetencē, mēs varam spriest par viņu no vārdiem un darbiem…
    Būšs bija protestantu sludinātājs nevis luterāņu mācītājs
    man gan māc citas aizdomas, ka iespējams viņu mērķis ir diskreditēt luterismu, padarot to bez skaidrām robežām, to apliecina nesenie darbi un tuvākie plānotie…

    attiecībā par Mt.25:32-46 palasi ko Dieva vārds saka par pēdējo tiesu

  43. Var būt es kļūdos, bet brīžiem šķiet, ka mēs runājam par dažādām lietām.
    Mt 11:28 Nāciet šurp pie Manis visi, kas esat bēdīgi un grūtsirdīgi, Es jūs gribu atvieglināt.
    Evaņģēlijs aicina visus un ar to viss iesākās, un tieši par to runā V.Bušs, bet tikai tad kad esam atnākuši mēs varam iepazīt Kristu un Viņa gribu, izvēlēties Viņa mācību un sekot Kristum. Hemnics ir labs, bet daudziem nesaprotams, tāpēc varbūt nejauksim lietas un neuzkrausim citiem nastas kuras nav panesamas.
    Šodien vēl daudzkārt vairāk grib kultivēt privātkristietību. Tā nedrīkst. Tā mirst ticība un mīlestība.
    Svētīgu dienu.

  44. Jani, nu jā, mūsdienu baptisti to ir jau pamanījuši un tamdēļ pie tiem ir “īzi lisening” (t.i. viegli panesama) sludināšana un nevajag klausītājam/lasītājam uzkraut tādas nastas, kā zīdaiņu kristīšana, patiesu Kristus miesas un asiņu baudīšanu, iedzimto grēku u.t.t. ne velti pirmš tam V.Bušu izdeva baptisti

    daudzi arī nespēj saprast vēsti par Jēzus dzimšanu, par Kristus ciešanām, miršanu un augšāmcelšanos, par Tā Kunga taisnību, vai tas nozīmē, ka to nevajag sludināt?

    nekā personīga, vienkārši fakti

  45. Robi vai Dieva vārds mums neatklāj konkrētu lietu kārtību?

  46. Neredzu jēgu vairs šai diskusijai, labāk izslasīši 1Kor. 3.nodaļu.

  47. Jani, nu protams, ka Bībeli lasīt ir svarīga nodarbe un nav šaubu, ka daudzi apgalvo, ka pamatojas tikai un vienīgi Rakstos…. bet ko tas dod, ja viņu izpratnes par Bībelē teikto ir atšķirīgas…

    krietni svarīgāk ir vienotieš par pareizu Bībeles izpratni, tas tiek uzsvērts otrās paaudzes luterisko teologu ticības apliecībās (Formula concordiae (1577))

  48. Tā Mārtiņš Luters

    Esi nomodā par sevi pašu un par mācību, turies pie tā. (1. Tim. 4:16)

    Ne velti es tik uzticīgi skaidroju artikulu par taisnošanu; es raizējos, ka nenāksies viegli pie tā palikt. Jau tagad mūsu vidū daudz ir tādu, kas šo artikulu nenovērtē un neievēro. Nāks sludinātāji, kas būs slinki un nolaidīgi taisnošanas mācības sludināšanā un mācīšanā, tādēļ drīz vien ieviesīsies dažādi maldi. bet es šo artikulu mācīšos un mācīšu, kamēr dzīvošu. Manā sludināšanā tam vienmēr būs pievērta liela uzmanība; jo es labi redzu, ko šis artikuls paveic tur, kur tas tiek paturēts, un kāds posts rodas tur, kur tas pazaudēts. Tas ir pamats un klints, uz kura dibināta visa kristietība un Dieva draudze; šis artikuls ir mūsu cietokšņa mūris un vairogs cīņā pret visiem novirzieniem un ķecerībām, tā ka neviens maldu mācītājs mūs nevar sagūstīt un novirzīt no īstā ceļa tieši tādēļ, ka paturam šo artikulu skaidru un nesagrozītu. Pasaulē nav nevienas citas mācības, nedz dievkalpojuma veida, kas dotu tik spēcīgu triecienu velnam un viņa valstībai. Sātans arī šim artikulam stājas pretī ar tādu naidu un niknumu, kādu nenākas sastapt nevienam citam pasludinājumam; tādēļ viņš mums rada tik daudz kārdinājumu un bēdu. Viņš kūda pret šo mācību, izdomādams dažādas ķecerības, šķelšanās apgrēcības un elkdievības pilnas mācības, lai pasaules acīs artikuls par taisnošanu kļūtu piedauzīgs un nīstams, lai tas sastopas ar nicinājumu un pretestību.

    Āmen.

  49. Jani, vai luterāņi ir uzskatāmi par protestantiem? vai luterisms ir identisks kalvinismam? vai nav tā, ka citi ticības artikuli izgaismo artikula par taisnošanu izpratni?

    atšķirību starp reformātu un luterāni palīdzēs saskatīt Kas ir luterisms?

  50. Robi mācīsimies dialogu, atstāsim monologu farizejiem…

  51. Mani turpina nepatīkami pārsteigt LMF darbības principi…

    2015.gada jūnijā ieejot lmf.lv kā jaunums tiek piedāvāts, izvilkums no baptistu sludinātaja Džordža Lada grāmatas Nākotnes tagadne”

    lmf-izplata-baptistu-tekstus

    vai tiešām viss luteriskais mantojums jau ir izsmelts? vai arī šādi izpaužas LMF daroņu ilgastoša atrašanās heterodoksā vidē (garīgajāja kopība ar maldus sludinošiem)?

    Būtu labāk tulkojuši Lutera, Valtera, Hemnica darbus latviesu valodā…

  52. Pilnīgi piekrītu Roberto, tas ir skumīgi, bet piepildās Dieva vārds. Sargāšana vairs nav modē, tagad jo plašāk, jo labāk.

  53. Šo to labu nokomentēt par Dieva vārdu jau var arī kristieši, kas nepieder pie luterāņu konfesijas, vai ne?

  54. Šo to jau var katrs, arī neticīgs, bet laikam te atkal būtu jāpaliek pie konteksta.

  55. LMF izdevuši kārtējo NEluterāņa grāmatu – par to nepaziņojot lasītājam. Prezbiterānis Timotijs Kellers vienkārsi tiek afišēts kā pazīstams 21. gs. kristīgais apoloģēts.

  56. Labās ziņas – izdota M. Lutera Magnificat skaidrojums

  57. o, kā reiz kellera viltus dievus izlasīju – nebija ne vainas, centos lasīt bez aizspriedumiem… viņš jau tur pamatā uz sociologiem un luteru atsaucās… vārda “elks” lietošana vienbrīd sāka likties pārmērīga, bet līdz galam izvilku… par dažiem savas dzīves aspektiem lasītā kontekstā nopietni aizdomājos… :) bet nu – grāmatu nepirktu (man uzdāvināja kaudzi ar LMF produktiem) un otrreiz laikam vairs nelasīšu, un vispār kelleru…

Atbildēt