Ieskaties

30 komentāri par “Kādas vietējās draudzes un draudžu asociācijas pastāv patlaban?

  1. Mēs saucam par kristīgām visas baznīcas, kurās, par spīti maldu mācību piejaukumam, no evaņģēlija saglabājies tik daudz, ka uz šī pamata var uzplaukt ticība Kristum.

    Baznīcās, kurās ir ieviesušies maldi, Kristus Baznīcas pazīmes nav tīras un skaidras. Tās mēs saucam par maldu mācību baznīcām.
    ***************************************************

    Vai te nav pretruna? Maldu mācība tak esot abās kategorijās, tomēr vienas ir kristīgas, citas – nekristīgas. Kā tad lai atšķir?

  2. kas tur ko nesaprast, Ervīns
    visas, kur vien vēl tiek lietoti Sv.Raksti
    un Kristus Jēzus Evaņģelijs pasludināts (vienalga kādos nolūkos)
    tur aizvien ir iespēja Dieva vārdam darboties un radīt kristīgo ticību sirdīs
    tamdēļ tās tiek sauktas par kristīgām.
    Protams, ka arī mēs tās atzīstam par kristīgām esam, taču ar izpratni un norādi, ka
    ticība tur rodas nevis pateicoties, bet par spīti viņu aplamajai sludināšanai
    [līdzīgi kā padomju laikos, kad kādi pie ticības nāca tieši dēļ antireliģiskās propogandas]
    – – –
    Ja runa iet par maldu mācības baznīcām (t.i. heterodoksām kopienām), tad tie gan redz
    nejēdzības, nepareizības un maldus iekš savas (savējo) mācības, taču piever uz to acis,
    izliekas nemanām, samierinās. [Un tas var notikt daudz dažādu iemeslu dēļ – piemēram savtīguma, augstprātības vai vienkārši “mīļā miera” labad]. Tādi apzināti paliek maldus mācošajā baznīcā, aizbildinoties ar dažādām atrunām (visbiežāk noformulējot to augstāko mērķu vārdā). Tādējādi rodas pašizdomātas dievkalpošanas, pārspīlēts dievbijīgums-svētulīgums, un aizvien jo jauni maldi.
    – – –
    ortodoksas (pareizi mācošas) kopienas atšķiras ar to, ka tajās apvienojas kristieši, kuri nevēlas ar maldiem samierināties, runā pretīm tirāniskām autoritātēm, un nereti par to dabon pa ādu (daž ne dažādos veidos). Tos tiek mēģināts uzpirkt ar lētām stikla krellītēm, iebiedēt ar tumsas bubuļiem vai “vest pie prāta” spekulējot ar bauslību un grēkatziņas ietekmi uz sirdsapziņām.
    Bet šitādi ortodoksie allaž (visos laikos) paliek “n e-ērtie” pasaulē. Tie ir kā tāds dadzis acī, jo allaž pa brīvo visiem uzrāda grēkus (kas tiek grūti maskēti …ar tik lielām grūtībām apslēpti… ar jo sūrām pūlēm uzpulēti līdz tikuma spožumam)
    – – –
    Un atšķirība ir gaužām jo gaužām acīmredzama:
    ja no heterodoksa kāds taisās kļūt par ortodoksu, tas vienmēr izsauc lielu pretestību (gan individuālā gan sabiedriskajā sektorā) un allaž tas saistīts ar kādiem zaudējumiem (tāda ir maksa par taisnību) un ir jārēķinās ar kaunu, izsmieklu, atstumtību, ciešanām, vajāšanu, sodu u.tt.
    bet kā tad no ortodoksa kļūst par heterodoksu? hmm… tas notiek gaužām nemanot! vienkārši kļūst aizvien ērtāk, viss iegulst savās sliedēs, viss zināms, viss saprasts un rit aizvien gludāk… (līdz mirklim, kad kāds sāk bakstīt sānos, ex-ortodokso saucot par heterodoksu).
    – – –
    tad nu nevajadzētu brīnīties, kamdēļ tieši “vispareizāk ticošie” tik dikti apvainojas, kad šos nosauc par herētiķiem :/

  3. “…visas, kur vien vēl tiek lietoti Sv.Raksti
    un Kristus Jēzus Evaņģelijs pasludināts ”
    ***
    pie tik stiepjama jeedziena par kristiigu bazniicu, taalja formuleejumi par maldu bazniicu ir visai diivaini…
    ***
    “…ja no heterodoksa kāds taisās kļūt par ortodoksu, tas vienmēr izsauc lielu pretestību ”
    ***
    arii lepnums, aatrsirdiiba, augstpraatiiba un stulbums nereti klasificeejas kaa “ortodoksija”… lepnums izsauc lepnumu, dusmas izsauc atbildes dusmas utt sirds jaapaarbauda un jaasarga…

  4. ak jā un vēl tas
    tie nekad nevar būt skaidri pārliecināti
    kam tad īsti ir taisnība. Tiem viss (pat patiesība) šķiet
    … viss tiem šķiet relatīvs
    – – –
    tad tādi parasti pieslienas vairākuma domai (stiprākajam viedoklim)
    – – –
    un kas tiem nepatīk uz to tie dusmo
    bet ko tie nesaprot par to tie smej
    – – –
    bet tie otrie… vai tie nekļūdās? vai tie būtum nemaldīgi?
    ai vai kā tie maldās, ja pēc gudrības čamda savās siržu lādēs!
    Tik vien ja pie Rakstu skaidības turoties tie savu taisnumu patur.
    Jo to taisnību tak ir smieklīgi stulbi apšaubīt (ieceļot sevi par tiesnesi)

  5. Tie ir kā tāds dadzis acī, jo allaž pa brīvo visiem uzrāda grēkus (kas tiek grūti maskēti …ar tik lielām grūtībām apslēpti… ar jo sūrām pūlēm uzpulēti līdz tikuma spožumam)

  6. vēl viens…
    parunā ar savas draudzes locekļiem par ticību un sapratīsi, ka bieži liekas,ka viņi iet pavisam citā draudzē… protams, ne visi!

    viens ir to ko mācītāji sludina svētdienā, bet otrs ir ko kā šie cilvēki “barojas” ikdienā

  7. Jaunajā Derībā(līgumā) starp Dievu un cilvēkiem ir vairāk kā 20 rakstu vietas, kuras izsmeļoši apraksta, kas IR maldu mācības un reizē pavēl no tām krasi norobežoties. Pat nesveicināties ar tiem.

    Tikai šodien kristietībā šī tēma ir noņemta no dienas kārtības un minētās JD vietas citēt skaitās sliktais tonis.

    Bet sekas tam ir, manuprāt, graujošas – no vienas puses tiek dramatiski diskreditēta kristietība, jo zem Kristus karoga ir nostājušās visneiedomājamākās grupas, kuras atklāti vai nu pielūdz elkus, vai izmantojot hipnozi, psihiloģisku kodēšanu un taml. lietas baznīcu pārvērš cirkū.
    No otras puses – sabiedrība uz to visu skatās un brīnās, jo viņiem jau visi tie arī āksti un kodētāji ir… kristieši. Jo viņi paši to tā apgalvo un neviens no baznīcu puses vairs to neapstrīd.
    Bet svēta vieta tukša nepaliek… Baznīcu vietu daudzās valstīs jau pārņem islams, homoseksuālistu centri utt.
    Qo vadis?

  8. jans
    taa nu gluzhi nav, ka necitee… jautaajums tajaa, kaa traktee… terminos insacris un externis esot atsleega…

  9. esot…

    Bet tikmēr dzīves karavāna aiziet garām pa savu maršrutu…
    Mums Latvijā jau 15 gadus baznīcu darbībai ir maksimāli labvēlīgi apstākļi, bet kādi rezultāti? – morāls un ekonomisks sabrukums. Tas nepārprotami rāda, ka nav ne “sāls”, ne “gaisma”. Diemžēl.

    Manuprāt, pa,matproblēma, ka mūsdienu krsitiešiem kristietība ir pašmērķis. Bet tai būtu jābūt tikai līdzeklim, instrumentam savas sirds, rakstura un dzīves sakārtošanai, lai tad kļūtu un būtu par sāli un gaismu pasaulei.

    Tā vietā draudzes un baznīcas kļuvušas par cukuru sabiedrībai, iekrāsojot ar jaukām dziesmām dažādus jaukus sarīkojumus, jubilejas, nometnes un iesvētīšanas.

    Un te nu mēs esam.

  10. Runāju par VISĀM baznīcām, draudzēm Latvijā. Manuprāt neviena ar neko būtiski neizdalās, kaut gan katras locrkļiem pašiem jau vienmēr liekas esam tie paši un vienīgie labākie.
    Protams, tās konfesijas, kuru pamatos jau ir iecementētas ar Rakstiem nesavienojamas idejas būtu it kā cita kategorija, bet manuprāt, ja vērtējam reliģiskās darbības augļus – cilvēku morālo līmeni un devumu saviem līdzcilvēkiem, sabiedrībai, valstij, tad tur visi stāv tuvu līdzās un šis devums ir – bez sāls un bez gaismas.
    Iebilst pre to būs grūti, jo mūsu tautas morālais bankrots to pierāda. Fakti ir stūrgalvīga lieta…

  11. Baznīcas, kurās nav maldu mācības ir tukšas baznīcas ;)

  12. tava runa savukārt izsaka tavu heterodoksā-herētiķa būtību:
    tu pārstāvi viedokli: “kvantitāte=kvalitātes rādītājs”
    un pasaule dzied taisni to pašu dziesmiņu
    Bet Bībele savukārt runā par
    mazo atlikumu.

  13. talyc, zinu tādu mazā atlikuma draudzīti – vienīgie pareizie..
    mazais atlikums arī nav rādītājs ;D

  14. paldies, vasara… laba atbilde… ieveeroju, ka savaa paarsteidziibaa (varbuut muljkjiibaa? varbuut tomeer augstpraatiibaa) taalis biezhi kjeraas pie klajiem meliem, lai savu pashcienju celtu… bet lai nu paliek… :(

  15. Ja es maldos,… vēl virāk ja es klaji meloju, tad droši atspēko visus maldus
    [bet ja tiešām tu būtu bijis ticības vīrs, tad tu to būtum darījis
    lietojot rakstus nevis savu gudrību] :)
    – – –
    redzi kāda ir 8-baušļa
    noteiktā kārtība:
    – – –
    visu sev par labu vērst
    pareizi?, morīt:/??

  16. Bet Jans… lūk tas viens goda vīrs.
    Tas koku vērtē pēc augļiem:
    Ja ogas sūras – tad tāds nav lāga.

  17. Man liekas, ka visa reliģiskā dzīve Latvijā apliecina, ka ticīgajiem pati kristietības praktizēšana ir pašmērķis – katrs atradis SAVU draudzi, savu pulciņu, savu ganu, savu svētlaimi – un ar to pietiek.
    Par sāli sabiedrībai un par gaismu lai domā citi. Tikai, kas tad to darīs, ja tie, kas sakām esam apgaismoti un apbruņoti pat netaisās to darīt.

  18. Ja konkrētāk, tad es domāju, ka kristiešu gaismai un sālim jābūt ne tikai evanģelizācijai vai vervēšana savā pulciņā.

    Patreiz mūs valstī pilnā sparā notiek tas, kas daudzās citās jau ir finišējis: homoseksuālistu ideoloģijas uzbrukums ar nepārprotamu mērķi sagrāb valstī varu. 15 likumu labojumi jau gadu stāv Saeimas apakškomisijās un tikko JL, Kalniete, VVF&Co tiks pie varas, tā pusgadā apvērsums būs mūsu ikdiena.
    Bet, šis uzbrukums ir vērsts vispirms pret kristietību! Un katru dienu zilāDiena, LTV, LVRadio utt. skalo tautai smadzenes. Katru dienu!
    Un rezultāts neizpaliks, pat fašistiskai ideoloģijai bija lieli panākumi, ši ir līdzīga.
    Ikdienu desmitiem(simtiem?) jaunieši tiek ievilkti šajā bedrē, viņiem nekad vairs nebūs normālas ģimenes.

    Sorosiešiem ar Mozaīku ir desmitiem organizācijas, pretī nestāv NEVIENA organizācija. Neviena info biroja, neviena Cilvēktiesību organizācija. Nekas.(Nopride ar vienu cilvēku un monotonu seitu nav ko skaitīt)

    Bet kas tad tautu apgaismos, stiprinās, iedrošinās un vadīs sekot patiesībai par tikumību, ģimeni un patiesu dzīvi, ja ne tie, kam jābūtu gaismai un sālim?

    Parastā atbilde – šim darbam, birojiem, organizācijām nav naudas.. Remontiem ir nauda, nemitīgiem svētkiem ir nauda, ceļojumiem pa visu pasauli ir nauda. Īpašumu baznīcām pieder par simtiem miljonu latu, pietiktu, pārdot vienu tādu un viss notiktu.
    Bet darbam naudas nav. Mācītāji un bīskapi tikai dziļdomīgi groza galvas un rāda uz Debesīm – tur mūsu banka. Bet no Debesīm banknotes nebirst, un zemes bagātības baznicas kambarsulaiņi sargā uz visstingrāko.
    Tikai jautājums – kam? Kristietības bērēm?

  19. “Eksāmenu biļetēs šogad nebija neviena jautājuma par pamatvērtībām,” stāsta Ludmila Sočņeva, “proti, nekur nebija neviena jautājuma par to, kāda ir skolēnu attieksme pret ģimeni. Pirms vairākiem gadiem gan bija tādi biļešu jautājumi par to, ka no tēva bērns iemācās, kas ir gods, no mātes iemācās maigumu… Bet nu vienā no biļetēm ir jautājums par to, ko bērns domā par viendzimuma laulībām. Nevis par ģimeni kā pamatvērtību, bet par viendzimuma laulībām! Ja bērns uz šo jautājumu neatbild, pedagogs, to vērtējot, ir spiests ņemt nost vienu punktu. Bērna vērtējums top zemāks.”

    Pilns texts:

  20. taali, luudzu, tavi pashi vaardi: “tu pārstāvi viedokli: “kvantitāte=kvalitātes rādītājs””
    ***
    vai kaut kad esmu klaastiijis, ka paarstaavu sho viedokli? ir pieraadiijums? ja nee, tad shvaki tev ar 8.bausli…

  21. lūdzu morīt beidz strīdēties ar sevi!
    Uzruna “bet tu…” bija nevis atbilde tev, bet uzruna Mulderim!
    – – –
    bet par tevi man sen jau ir zināms, ka tu esi diktan dedzīgs :? būtum vēl ja tā degšana tā pareizi virzīta … tad jau būtum daudz jo labāk vēl

  22. Patiešām, patiešām, Jans, ir kā tu saki
    Sabiedrība kļūst aizvien samaitātāka, morāles vērtības iet zudumā
    un svētīgs vīrs, kas to vēl redz un kam tas sāp … kas vēl provē ko labot…
    – – –
    bet patiesi svētīgi ir tie, kas paliek Dieva apsolījumā,
    ka šai pasaulei, gan grēku dēļ jātop pazudinātai, bet
    tiem, kas pieķērušies pestīšanas vēstij iznīcība
    paies secen Jēzus Kristus nopelna dēļ
    – – –
    tamdēļ, Jans, notiek tā, ka
    Kristieši vaira nepūlās labot, pārveidot vai vismaz uzlabot pasauli (ar visu tās kārtību)
    Bet gan rūpējas lai pestīšanas evaņģēlijs nonāktu līdz ikviena ausij (cerot arī ka līdz sirdij)
    Ka pasaulīgie, par ticīgajiem pārradīti, tiktu no tās
    bojā ejošās pasaules izrauti

  23. Mīļie draugi, lasot jūsu komentus tā skumji paliek,- vai tas ir viss ko jūs gribat un varat pateikt par garīgi-morālo stāvoklī mūsu zemē?..
    Jūs nekas ārpus sava reliģiskā pulciņa sienām neinteresē un neuztrauc? Jūs bērni un mazbērni nemācīsies Latvijas skolās?
    Es te esmu jauns un nezinu kādu sabiedrību tad pārstāvat?

  24. Mīļais draugs,
    t e-sabiedrība ir visdažādākā
    un izpausmes ar visvisādas
    – – –
    garīgi-morālais stāvoklis mūsu zemē…
    tā tam jānotiek (lai arī tas nebūt nava patīkami)
    … viss, draudziņ, kļūst(tā tas ir bijis un būs) aizvien jo ļaunāk
    – – –
    protams, ka kristieši ir darījuši (un darīs) visu to labāko
    cik vien spējuši un spēs, taču vēlreiz atgādinu, ka tas
    noteikti nava pats galvenais uz ko mūsu skats tiek
    vērsts. Bet gan Kristus Jēzus.
    – – –
    vai, tev, mīļais e-draugs, …vai tev ir kāds par viņu jelkad ko stāstījis?

  25. Nu zini, zem šī populārā vārda grib nostāties kāds miljards ļautiņu, kuriem vairumam savstarpēji nav pilnīgi nekā kopēja, ja vien tikai izkārtne un lozungi.
    Skaidrs ir viens, ja visi cilvēki sekotu “cietokšņu kristiešu” piemēram,- kas aiz mana sliekšņa tas man neinteresē – tad cilvēce jau sen būtu iznīkusi…

    Sāls un gaisma pasaulei…

    Iz dzīves: nesen atrakstīja emailu kāda studenta mamma no mazpilsētiņas, dēls atnācis uz Rīgu studēt, sākumā pastrādājis Kristīgajā Radio, tad ar 3 puišiem noīrējis dzīvokli. Tagad mamma uzzin, ka tur notiek pederastija… Nu ir dziļā šokā, pat naktīs neguļ… Prasa, ko darīt?

    Es biju nezkādēļ iedomājies, ka te varbūt apgrozās dzīvi cilvēki, kuri redz, jūt un domā, tikai tādēļ tie teksti. Bet ja traucē, tad nevajag.

  26. e-draugs Jans,

    Mums Latvijā jau 15 gadus baznīcu darbībai ir maksimāli labvēlīgi apstākļi, bet kādi rezultāti?

    vēsture liecina, ka labvēlīgi apstākļi pastiprināti mudina uz atkrišanu

Atbildēt