Skip to content
18. janvāris, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

234. Kā kristietim jāizturas pret citādu mācību draudzēm. Baznīcām un baznīcu apvienībām?

  • Sākums
  • Robeža
  • e-refleksijas

Robeža

Jozefs Imbergs

Pārsteidzoši, bet starp kristiešiem un nekristīgo reliģiju, tajā skaitā “tradicionālo reliģiju”, piemēram, animistu, piekritējiem ir vairāk kopīga nekā starp kristiešiem un ateistiem. Šo atšķirību nekādi nevar izskaidrot ar atšķirīgiem viedokļiem par atbildību. Lai to pierādītu, varam aplūkot piemēru par vidi.

robeža

Grūti atrast tautu, kas dabas un vides jautājumos būtu iejūtīgāka nekā indiāņi, ja vien mēs drīkstam viņus uzskatīt par vienu tautu. Viņi uzskatīja, ka ir atbildīgi par visu dzīvnieku, koku un augu pastāvēšanu un labklājību “dabas”, “senču” un “Lielā Gara” priekšā. Tā noteikti ir spēcīga ticība radīšanai, tādēļ vienlaicīgi arī lielas atbildības uzņemšanās. Tālāk, lai redzētu pretējo viedokli, aplūkosim filozofijas virzienus, kas noliedz to, ka pastāv Radītājs: saskaņā ar šiem uzskatiem, viss sācies ar evolūciju, “tīro sakritību” vai ko citu, ko vien var iedomāties radīšanas vietā. Tādējādi viņi nerēķinās ne ar vienu, kam viņiem būtu jādod “norēķins par savu namturību”, kad viņi vairs nevar “ilgāk būt par pārvaldniekiem” (Lk. 16:2). Saskaņā ar šiem filozofijas virzieniem vienīgo atbildību nosaka saprāts, vēlētāju vienbalsība, “izglītots vadonis” vai citi viņu pašu noteikti iemesli.

Šo ideju pamatā ir viens jautājums: kā iespējams tā pārvaldīt sabiedrību, lai patiesi rūpētos par tās labklājību nevis īsu laiku, bet arī turpmākās dienas un gadus? Tas nozīmē: kā var pārvaldīt sabiedrību saprātīgi, godīgi, ar pazemību un apdomību un – pats galvenais – ar atbildību? Pēdējais vārds ir kā visas sabiedrības dzīves ass, jo viss riņķo ap to. Jā, atbildība, bet pret ko?

Atbilde ir: pirmkārt, pret tautu, visu sabiedrību. Pasaulei jau ir apnikuši tādi valdnieki, kuri atbildīgi vienīgi pašu priekšā, un tādi vairāk nav vajadzīgi. Tādēļ, ja cilvēki, kuru rokās ir vara, patiešām ir labi un izdarīgi, viņi nekad nedrīkstētu tiekties pēc pilnīgas varas, jo, galu galā, viņi ir tikai cilvēki ar savām vājībām, trūkumiem un kļūdām. Turpretim viņiem jāstrādā savai tautai un kopā ar to, cik vien labi iespējams, jāizjūt atbildība cilvēku priekšā un jāatskaitās tautai par panākumiem un neveiksmēm. Tā rodas uzticēšanās. Ja vadoņi kalpo šādi, viņi kalpo arī Radītājam. Var gadīties, ka viņi nav ticīgi vai pat noliedz Dievu, tomēr viņi kalpo Dieva mērķiem, sekojot savam veselajam saprātam un sirdsapziņai. Tāpat ir ar dažādu reliģisku konfesiju vadītājiem – ja atbildības izjūta ir patiesa, viņu darbs kalpo kopīgam labumam. Turpretī pārvaldot un reizē piepildot arī savas personīgās intereses vai arī izpatīkot radiniekiem, draugiem, kādiem grupējumiem vai partijām, kas viņus visādi atbalsta, vara būs “šāda tāda” vai pat ļoti slikta. Ja varu īsteno saskaņā ar to, ko atļauj vai pieprasa “tīrais gadījums”, “veiksmes diena”, “attīstības spēki” utt, arī vārdu “atbildība” var saprast dažādi, atkarībā no tā, ko “gadījums” vai “veiksmes diena” sniedz “darījumos” vai “akcijās”.

Tags: Kristīgā dzīve kristīgā ētika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata vara un taisnīgums

Continue Reading

« Atšķiršana, ko veic Svētais Gars
Dieva vārds un cilvēku vārds »

Ieskaties

Ko gan Jēzus būtu darījis?
Dieva patikšanas noslēpums
Kā taisnojošā ticība attiecas pret savu objektu
Ganāmpulks ir drošībā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • talyc: “Skatos, ka šinī jautājumā ir nepieciešams skaidrojums. Tā pat kā gaļas ēšana vai neēšana kristīgam cilvēkam ko nozīmē; tā pat…”
  • Janis Karklins: “...bet ko saka Dieva vārds?! Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?”
  • Roberto: “"Agrīnais Luters" māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. "Vēlīnais Luters" apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem…”
  • Janis Karklins: “Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?…”
  • Roberto: “Luters raksta: “Pietiek, ja imperatoram piemīt saprāts.” [WA 27:417-418] Tas attiecas uz visu līmeņu varām. Bet, ko darīt, ja valdība…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Atbildīga rīcība
  • Bērni – nasta vai svētība?
  • Atbildīgas rīcības robežas un sākotne
  • Likums un taisnīgums
  • Ticība vienmēr paliks personīga
  • Ko nozīmē “vara”?
  • Evaņģēlijs un politika
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri
    • e-apceres

    Dievs neko nesargās, ja mēs paši nebūsim čakli un modri

  • Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns
    • e-ziņas

    Kā pareizi izmantojams baznīcas kalns

  • Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes
    • e-refleksijas

    Klausīties Dieva vārdus bez pareizās attieksmes

  • Tautas maldināšana Tautas maldināšana
    • e-refleksijas

    Tautas maldināšana

  • ka-mes-rupejamies-par-savu-tuvako Kā mēs rūpējamies par savu tuvāko?
    • e-mācība

    Kā mēs rūpējamies par savu tuvāko?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Rom.11:36
    No Viņa un caur Viņu un uz Viņu ir visas lietas. Viņam lai ir gods mūžīgi!

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021