Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

238. Ko nozīmē taisnošana?

  • Sākums
  • Kristīgās teoloģijas mērķis
  • e-raksti

Kristīgās teoloģijas mērķis

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Veicot šīs svētās funkcijas, kristīgam teologam ir allaž jāatceras patieso sava teoloģiskās darbības mērķi. Teoloģijas mērķis, tik tālu, cik tas attiecas uz pazudušo un iznīcībai nolemto cilvēci, nav ne kultūras izplatīšana, ne civilas taisnības panākšana uz zemes, ne cilvēciskā prāta intelektuālo ilgu apmierināšana, ne cilvēka zināšanu bagātināšana, bet gan grēcinieku mūžīga pestīšana.

Kristīgās teoloģijas mērķis

Citiem vārdiem, teoloģijas mērķis nav akadēmisks vai spekulatīvs, bet gan pilnīgi un absolūti praktisks; tas ir vest pazudušās dvēseles pie Kristus un caur Viņu- uz sadraudzību ar patieso Dievu, kas daļēji īstenojas šeit, uz zemes, bet pilnībā – mūžībā. Šo augsto kristīgās teoloģijas mērķi skaidri un nepārprotami apliecina Svētie Raksti. 1.Tim.4:16: “Esi nomodā par sevi pašu un par mācību, jo darīdams to, tu izglābsi ir sevi, ir tos, kas klausās tevi.” Mk.16:15-16: “Pasludiniet Evaņģēliju.. Kas tic.., tas taps svēts.” Ja mūsdienu racionālistiskā teoloģija noraida mūžīgo pestīšanu kā primāro galveno teoloģijas uzdevumu, tad tas ir tādēļ, ka šī nožēlojamā pseidoteoloģija nav bibliska, bet gan laicīga, nevis Kristus Evaņģēlija dievišķā teoloģija, bet gan pašu cilvēku izveidota sociālā evaņģēlija teoloģija. Luterāņu dogmatiķim Meisneram ir taisnība, apgalvojot:

“Ja kāds savās studijās pastāvīgi netiecas pēc šī mērķa [cilvēku pestīšanas] un nepatur to prātā, tad viņš nav patiesa teologa vārda cienīgs”.

Saskaņā ar tikko kā izklāstīto principu, luteriskie teologi ir definējuši teoloģijas mērķi šādi: “Teoloģija nodarbojas ar cilvēku, tā kā viņš ir grēcinieks un viņam ir jātiek atjaunotam mūžīgajā pestīšanā.” Šī definīcija ir patiesi bibliska. Teoloģijas objekts nav “cilvēks vispār”, bet gan grēcīgais cilvēks, kura pestīšanai Dievs ir sūtījis pasaulē savu vienpiedzimušo Dēlu, “lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību.” (Jņ.3:16).

Tiesa, arī valsts jeb laicīgā vara nodarbojas ar cilvēkiem kā grēciniekiem, taču tās mērķis nav cilvēku mūžīgā pestīšana, bet vienīgi viņu laicīgā labklājība, it īpaši, cilvēka dzīvības un īpašuma aizstāvēšana. Tādēļ tās interešu sfēra saistās vienīgi ar šo, patreizējo dzīvi, nevis ar dzīvi pēc nāves. Tādēļ valstij nav noteikšanas pār cilvēku garīgo un mūžīgo dzīvību; tur, kur tā sākas, valsts funkcijas izbeidzas.

Savukārt teoloģijas īpašā un patiesā funkcija ir piedāvāt un sniegt grēcīgajam cilvēkam mūžīgu laimi nākamajā dzīvē, kas notiek ticībā Jēzum Kristum, ko izraisa Dieva iestādītie žēlastības līdzekļi. Tās vēsts grēkā kritušajai cilvēcei ir šāda: “Kas tic Dēlam, tam ir mūžīgā dzīvība. Bet, kas Dēlam neklausa, tas dzīvības neredzēs, bet Dieva dusmība paliek uz viņa” (Jņ.3:36).

Tādēļ teoloģijas galējais mērķis ir cilvēku mūžīga pestīšana. Tuvāko mērķis ir radīt un saglabāt pestījošo ticību Jēzum Kristum mūžīgās dzīvības iemantošanai. Rom.1:5: “Caur Viņu esmu saņēmis žēlastību un apustuļu pilnvaras celt godā Viņa vārdu, pakļaujot ticībai visas pagānu tautas.” Tādēļ kristīgs teologs pilda savu svēto amatu, vispirmām kārtām, lai grēcinieki varētu iemantot ticību Kristum un Viņā tikt pestīti. Taču teoloģija izraisa ne tikai atgriešanos, bet arī svētdarīšanu un labos darbus.

Kristīgam teologam tas ir allaž jāpatur prātā, viešot svētu dedzību tajos, kas viņam ir uzticēti, lai būtu dedzīgi uz labiem darbiem. Tit. 3:8: “Es gribu, lai tu par šīm lietām stipri stāvi, ka tie, kas Dievam tic, cenšas veikt labus darbus.” Tomēr labie darbi nav līdzeklis, ar kura palīdzību var iemantot mūžīgo pestīšanu, bet gan ticības sekas un augļi. Labie darbi šī termina bibliskajā nozīmē, ir tādi darbi, kurus dara tie, kas jau ir ieguvuši pestīšanu ticībā Kristum. Rom.3:28: “Cilvēks tiek taisnots ticībā, neatkarīgi no bauslības darbiem.” Rom.6:22: “Bet tagad, kad jūs esat atsvabināti no grēka un esat kļuvuši par Dieva kalpiem, jūsu ieguvums ir svētdzīve.” Ef.2:10: “Jo mēs esam Viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu.”

No šejienes izriet, ka visi, kas sludina labos darbus kā pestīšanas priekšnosacījumu vai līdzekli, atrodas zem lāsta – Gal.3:10. Turpretī kristīgs mācītājs, kurš saskaņā ar Svētajiem Rakstiem sludina pestīšanu vienīgi no Dieva žēlastības, ar šo pašu Evaņģēlija sludināšanu patiešām izraisa labus darbus, kuri ir Dievam patīkami un pagodina Viņu. Tit.2:14: “Viņš sevi par mums nodevis, lai atpestītu mūs no visas netaisnības un šķīstītu sev par savas saimes ļaudīm, dedzīgiem labos darbos.” 1.Tim.6:18: “Lai viņi darītu labu, būtu bagāti labos darbos.” Tas nenozīmē, ka kristīgs teologs nepievērš uzmanību dievišķajai bauslībai, jo tā ir tāds pats Dieva vārds, kā Evaņģēlijs. Taču viņš izmanto bauslību tur, kur tā ir paredzēta, proti, lai atklātu, kas ir labie darbi un ko Dievs šinī saistībā pieprasa no cilvēka. Tomēr vēlēšanās un spējas darīt labos darbus tiek radītas vienīgi ar Evaņģēlija sludināšanas palīdzību. Tādēļ kristīgam teologam ir jābūt spējīgam pareizi pielietot gan bauslību, gan Evaņģēliju.

Tēmas: grēcīgais cilvēks ievads teoloģijā Kristīgā dogmatika kristīgā teoloģija teoloģijas funkcija teoloģijas mērķis

Continue Reading

« Šķīstīti ar asinīm
Dažādas mācības par grēku un piedošanu »
                       

Ieskaties

Kas ir Konkordijas grāmata?
Jēzus no Nācaretes
Par Bībeli
Velns var palikt arī jūsu prātā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Apmelots LELB arhibīskaps
  • Viens no e-ntuziastiem kļuvis par teoloģijas maģistru
  • Mīlestība pret teoloģiju
  • Teoloģijas fakultāte vāc ziedojumus
  • Tiesa piespriež ticēt Dievam (teoloģiju mācīs ticīgie)
  • Vēl viens mūsējais izlaidies
  • Būt starp talantīgākajiem Latvijas teologiem

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Mc Donald’s skatloga bētlemīte

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025