Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

147. Kāds ir Dievs?

  • Sākums
  • Žēlastības līdzeklis vai Pestīšanas simbols?
  • e-raksti

Žēlastības līdzeklis vai Pestīšanas simbols?

Aleksandrs Bite
Noklausies šo e-publikāciju

Mācība par žēlastības līdzekļiem arī ir apskatāma sakarā ar mācību par Kristu kā Pestītāju, jo luteriskā mācība vienmēr ir uzsvērusi, ka sakramenti ir instrumenti vai līdzekļi attaisnojošās ticības radīšanai un stiprināšanai, un sakramenti vienmēr ir tikuši saukti par attaisnošanas līdzekļiem (media iustificationis), kuros Dievs dod Kristus pestījošo nopelnu tāpat kā caur sludināto Evaņģēlija vārdu.

Žēlastības līdzeklis vai Pestīšanas simbols?


Arī pentakostālismā un neopentakostālismā Kristība un Svētais Vakarēdiens tiek saukti par sakramentiem, taču vārda sakraments nozīmi tie saprot pavisam citādi nekā mūsu baznīcas mācība.

Ja luteriskajā mācībā sakramenti dod grēku piedošanu un līdz ar to arī pestīšanu, tad pentakostāļi uzsver, ka sakramenti atgādina un norāda uz Kristus darbu un ir vienīgi simboli, ar kuru palīdzību Dievs rosina mūsos sirsnīgas jūtas un eksaltētus pārdzīvojumus.

P.K.Nelsons savā grāmatā raksta:

“Jaunās Derības rituāli mums palīdz izjust to, ka garīgā pasaule ir reāla. Tie ataino mūsu acu priekšā pašas galvenās Evaņģēlija patiesības. Kristībā mēs topam apglabāti ūdens kapā un izjūtam satraukumu un šī brīža spraigumu; mēs pagremdējamies ūdenī un ceļamies no tā ārā, parādīdami ar šo darbību mūsu pašu nāvi un augšāmcelšanos un arī Kristus nāvi un augšāmcelšanos…

Tā Kunga mielasts daudz stāsta mūsu sirdīm, tāpat arī mūsu acīm, izjūtām, taustei un citām maņām.. Un tā mēs Tā Kunga mielasta laikā redzam maizi, kas simbolizē mūsu Kunga miesu, kas tiek lauzta mūsu acu priekšā; mēs ņemam gabaliņu no Viņa rokā, liekam to mutē; mēs redzam kā vīnakoka auglis, kas apzīmē Jēzus asinis, tiek ielietas mūsu acu priekšā; mēs dzeram no tā, to pieņemam. Tas viss mums dod realitātes sajūtu, kuru mēs varbūt nevarētu citā veidā sasniegt, un rāda, cik absolūti nepieciešams mūsu dvēselēm un miesām ir saņemt stiprinājumu Jēzū Kristū…

Jo vairāk mēs redzam rituālos, jo vairāk viņi mums nozīmē un jo lielākas ir svētības, ko mēs saņemam.”

“Kristības sakraments simbolizē Kristus nāvi par mums un mūsu nomiršanu pasaulei un savienošanos ar Viņu [Rom. 6:3-5; Kol. 2:12].”

Luterānis no šiem vārdiem noprot, ka viņš te sastopas ar svešu pasauli, kas vairāk līdzinās seno mistēriju kultiem, kuros ar dažādajiem paņēmieniem tiek mēģināts radīt vajadzīgās izjūtas un pārdzīvojumus, nevis viņam, luterānim, ierasto, Kunga vārdos skaidri pamatoto vienkāršo pārliecību par svētībām, ko Kristus sakramenti reāli dod.

Luterānis apzinās, ka Kristības sakraments reāli nonāvē veco cilvēku līdz ar Kristu Viņa krusta nāvē un dzemdina jauno cilvēku [Rom. 6:4,5; Kol.2:12], nevis šo notikumu tikai simbolizē; ka šis sakraments reāli nomazgā grēku caur vārdu, kas savienots ar ūdeni [Ef.5:26], nevis kaut kur citur notiekošu grēku nomazgāšanu ar kādu rituālu tikai teatrāli ataino.

Luterānis ir pārliecināts, ka Kristība reāli glābj, dod pestīšanu un jaunu taisnību [1.Pēt.3:21; Tit.3:5; Gal.3:27], nevis ir kāds kulta rituāls, kurā cilvēks “pats slēdz derību ar Dievu.”

To pašu var sacīt arī par Svēto Vakarēdienu. Tā ir mūsu Kunga patiesā miesa un asins, ko ar maizi un vīnu ēst un dzert pats Kungs mums ir pavēlējis [1.Kor.10:16, 11:24, 25], nevis kādi simboli, kas “dod realitātes sajūtu, kuru mēs varbūt nevarētu citā veidā sasniegt, un rāda, cik absolūti nepieciešams mūsu dvēselēm un miesām ir saņemt stiprinājumu Jēzū Kristū”.

[Pārpublicēts no LMF]

Continue Reading

« Kas ir Evaņģeliska sludināšana
Bērnu Kristības un Tās pārsteidzošā vēsture »
                       

Ieskaties

Tavs visrūdītākais ienaidnieks
Svētais Gars pārliecina par grēku
Lutera antropoloģijas sākumpunkts
Bībele izšķir divus beigu laikus

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Ko Dievs mums vēl darījis zināmu par savu esamību?
  • 44 gadus vecs un nevainīgs
  • Kādēļ Kristus vārdus “tā ir mana miesa” un “tās ir manas asinis” mēs nedrīkstam saprast kā līdzību?
  • Kādēļ Kristus vārdus “tā ir mana miesa” un “tās ir manas asinis” mēs nedrīkstam saprast kā līdzību?
  • Instrumenti vēstures Kunga rokā
  • No kā sastāv kristieša dzīve
  • Kristīgās ticības apliecinājuma par pestīšanu dalījums

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Android Luters

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025