Skip to content
6. marts, 2021
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

7. Kādēļ Dievs mums ir devis Bībeli?

  • Sākums
  • Sieva teica …
  • e-raksti

Sieva teica …

Ilārs Plūme

R.Reno, sekojot Hrizostomam, uzskata, ka Sātans iespējams nemaz nezināja, ko īsti Dievs bija cilvēkam aizliedzis. – Es esmu dzirdējis, ka kaut ko tur viņš jums nav ļāvis darīt. Ieva neklusē  un neatbild ar “jā” vai “nē”, bet sāk draudzīgi tērzēt un pļāpīgi un klāstīt savas domas par Dieva likumiem. – Ādams man teica, lai es neēdu no tā koka augļiem, kas dārza vidū. Ak tā, redz kā! – atbild Sātans, bet pie sevis klusi nodomā: ak, tu pļāpīgā muļķe, labi ka pateici man ap ko lieta grozās.

sieva teica čūskai

Mēs, protams, nevaram droši zināt, ko īsti Sātans zināja un ko, nē, bet skaidrs ir tas, ka Ievas iesaistīšanās diskusijā ar velnu par Dieva vārdu bija viņas krišanas sākums. Cilvēka prātam gan šķiet, ka šādas diskusijas ir ļoti interesantas un liecina par lielu gudrību, taču “tiklīdz sirds iesaistās šādās diskusijās, grēkākrišana jau ir notikusi.”

Nepiesardzīga, pļāpīga izrunāšanās Rakstos bieži tiek nosodīta. Dievs ir devis divus baušļus, kas aizliedz izrunāšanos, otrajā bauslī aizliedzot pļāpāt par sevi un astotajā par citiem cilvēkiem. Jēkabs mudina turēt grožos savu mēli un pielīdzina to liesmai, kas iededzina lielu ugunskuru (Jēk.3:2-6). Pāvils savās pastorālajās vēstulēs māca jaunajiem mācītājiem ļoti rūpīgi attiekties pret sakāmo, mācīties kad, ko un kā runāt un kad klusēt. Aprakstot Ievas krišanu, Hrizostoms attēlo viņu kā tenku vāceli. Nevis lepnība un augstprātība, bet nevēlēšanās savaldīt savu mēli ieved mūsu ciltsmāti un līdz ar to mūs visus grēkā. Hrizostoms norāda arī uz ikdienišķākām tenkām, kur citu cilvēku dzīves kalpo kā izklaides objekts.

Nevis lepnība, augstprātība un pārmērīga dzīšanās pēc sevis apliecināšanas raksturo vidusmēra cilvēku. Daudz biežāk mēs esam miegaini, kūtri un slinki ļautiņi, kas kopā ar pūli peld līdzi kopējā dzīves straumē. Mēs nebūt nesteidzamies pievienoties velna ballītei, bet tā vietā kādā jaukā dienā pamostamies un attopamies, ka pēc bezjēdzīgi un nepārdomāti nodzīvotiem gadiem, pašiem it kā nemanot, esam kļuvuši par uzticīgiem velna valstības pavalstniekiem, kas kopā ar pārējo pūli nenovēršami virzās pretī elles bezdibenim.

Nav viena vienīgā pareizā veida kā lasīt grēkā krišanas stāstu. Agrīnā klosteru tradīcija izveidoja septiņu nāves grēku sarakstu. Augustīna iespaidā rietumu kristietība par galveno grēku sāka uzskatīt lepnību un augstprātību. Tuksnešu vientuļnieki izveidoja savus uzskatus, kur galvenokārt dominēja mantkārība kā visa ļaunuma sakne. Citiem savukārt tas bija izmisums vai garīgs pesimisms, kas ieveda cilvēku grēkā. Raksti apstiprina visus šos grēka aspektus, bet vienu konkrētu grēku ir grūti definēt. Pārkāpums savā būtībā ir romantiskas attiecības ar neesamību. To raksturo elkdievība – tāda tēla vai būtnes pielūgšana, kas nespēj sniegt solīto. Bez realitātes pamata neskaitāmie cilvēka grēki pieņem neskaitāmus seklus, virspusējus un ārējus dzīves veidolus, kam nav reāla jēgpilna pamata.

“Kā savāda, neiespējama neesamības mīlestība grēks vienmēr vērpjas ap realitāti kā tās atspulgs. Grēks ir perversa ierobežotas dievības mīlestība un tādēļ tam nav patstāvīga, fundamentāla veidola. Šā iemesla dēļ nav iespējams viennozīmīgi aprakstīt sākotnējo grēku.”

Paliksim pie tā, ka tas ir Dieva radīšanas plāna noraidījums un tādēļ bezjēdzīga un neizprotama neesamības mīlestība. Tā pamatā ir Ievas uzdrīkstēšanās ielaisties ar velnu diskusijā un spriest par Dieva vārdu, paļaujoties uz savu prātu. Būtiskākā lieta visos kārdinājumos ir šaubas par to vai tas tiešām ir Dieva vārds un vai tas tiešām jāsaprot tā, kā Dievs sacījis. Tādējādi sākotnējais grēks ir neticība, kas ir “visu grēku cēlonis un avots, un, kad velnam ir izdevies cilvēka sirdij atņemt vai viltot Dieva vārdu, ievedot to neticībā, tad viņam vairs nav grūti panākt visu, ko vien viņš vēlas.”

Tags: astotais bauslis Augustīns diskusija ar velnu Esejas dogmatika grēkā krišana Hrizostoms Ieva kārdinājumi nāves grēki neticība otrais bauslis sākotnējais grēks sātans vidusmēra cilvēks

Continue Reading

« Kristīgās baznīcas godība
Mirt nemirsiet vis »

Ieskaties

Mācības jeb doktrīnas ķermenis
Mācības par žēlastības līdzekļiem nozīme
Augsburgas ticības apliecības priekšvārds
Domājiet par Dievu, kad ģērbjaties

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “gviclo neslēpjas. Vienkārši spied uz gviclo. Bet kas ir scwildflower9? Ar cieņu, gviclo”
  • Roberto: “Cody, paldies par ekskursu, pilnība piekrītu nostājai ...tomēr ņemot vērā kristīgai ticībai, konservatīvām vērtībām un runas brīvībai pieaugošos naidīgos noskaņojumus…”
  • Cody: “Pāvels Durovs savulaik dibinājis вКонтакте sociālo tīklu, tad Krievijas specdienestu piespiests to nodeva tam pašam specdienestam, tad emigrējis un radījis…”
  • Janis Karklins: “ar kļūdu biju domājis vārdu "sātans", ne jau Rakstu vietu. "Bet Dieva vārds mums atklāj vairāk nekā tikai mūsu nožēlojamo…”
  • jean: “Jā, tas apceres teksts ir burtisks citāts no Ef. 6:12 -- "Jo ne pret miesu un asinīm mums jācīnās, bet…”

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kurš apstiprinās ticīgā lūgšanu?
  • Bezdarbīga gaidīšana un trula noskatīšanās?
  • Kurš nāves grēks piemīt Latvijas iedzīvotājiem
  • Vai pārmetumi par Dieva dāvanu atmešanu ir pamatoti?
  • Lūgšana pirmajā svētdienā pēc svētās Trijādības svētkiem
  • Ikviens kristietis tiek kārdināts uz augstprātīgām iedomām
  • Pēteris gauži raudāja
  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • kadi-ir-prieksnosacijumi-lai-saderinasanas-butu-speka Kādi ir priekšnosacījumi, lai saderināšanās būtu spēkā?
    • e-mācība

    Kādi ir priekšnosacījumi, lai saderināšanās būtu spēkā?

  • Atgriešanas līdzekļi Atgriešanas līdzekļi
    • e-raksti

    Atgriešanas līdzekļi

  • Aizliegtās diskusijas kristiešiem Aizliegtas diskusijas kristiešiem
    • e-ziņas

    Aizliegtas diskusijas kristiešiem

  • Žēlastības aicinājums Žēlastība ir aicinājums
    • e-refleksijas

    Žēlastība ir aicinājums

  • Vai pestīšanai ir nepieciešami labie darbi? Vai pestīšanai ir nepieciešami labie darbi?
    • e-apceres

    Vai pestīšanai ir nepieciešami labie darbi?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

RSS e – POLEMIKA

  • Latvietis ir katrs Latvijas pilsonis (vai cit-valodīgi runājošie ir lojāli latvieši?)
  • Luteriskie Bībeles kometāri tiešsaistē
  • Šķelšanās LELB. Vai Rubeņa aiziešana sagraus Vanaga baznīcu?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Jes.60:3
    Pagāni staigās tavā gaismā un ķēniņi tai spožumā, kas pār tevi uzlēcis.

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Birkas

animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Evaņģēlijs grēks grēku piedošana interesanti fakti Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters Par kristīgās ticības apliecinājumu par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums reliģiozā pasaule Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticība un dzīve Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Telegram
  • RSS
  • e-PASTS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2021