Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

44. Ko Dievs no mums pieprasa trešajā bauslī?

  • Sākums
  • Publiskās kalpošanas amats un visu ticīgo garīgā priesterība
  • e-raksti

Publiskās kalpošanas amats un visu ticīgo garīgā priesterība

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Pats par sevī saprotams, ka publiskā kalpošana (mācītāja amats) netiek pretstatīta visu ticīgo vispārējai kalpošanai (garīgajai priesterībai), kuriem kā garīgiem priesteriem ir pienākums sludināt Evaņģēliju visā pasaulē (1.Pēt.2:9). Publiskās kalpošanas amats pat norāda uz to, ka pirms tā pastāv visu ticīgo garīgā priesterība, jo, no vienas puses, aicinātiem mācītājiem ir pašiem jābūt garīgiem priesteriem jeb patiesiem ticīgiem (1.Tim.3:2-7; Tit.1:5-9), un, no otras puses, viņi publiski, tas ir, tos aicinājušo ticīgo vārdā pārvalda visus tos pienākumus un privilēģijas, kuras piemīt visiem kristiešiem kā garīgiem priesteriem.

Tādēļ saistība starp publisko kalpošanas amatu un visu ticīgo garīgo priesterību ir acīmredzama. Tas, ka tie abi nav identiski, pierāda apstāklis, ka Raksti krasi nodala ticīgos kopumā no ganiem, bīskapiem jeb vecajiem (mācītājiem), kuri ir nostādīti augstāk par pirmajiem. Tādējādi,

  • Visiem ticīgajiem ir jāzina un jāapliecina dievišķā patiesība (Jņ.6:45; 7:38-39; 1.Kor.2:15-16; 1.Jņ.2:27; 1.Pēt.2:9; Kol.3:16), taču baznīcas mācītājiem ir jābūt īpašām dievišķās patiesības zināšanām un īpašām mācīšanas spējām (1.Tim.3:1-7; 5:22; Tit.1:5-11).
  • Lai arī Svētie Raksti māca, ka atslēgu varas pienākumi un privilēģijas ir uzticēti visiem ticīgajiem (Mt.18:17; 1.Kor.5:18), no vienas puses, tie skaidri norāda, ka Dievs baznīcas kalpošanas darbam dod apustuļus, praviešus, evaņģēlistus, mācītājus un skolotājus (Ef.4:11-12; 1.Kor.12:28; Ap.d.20:28), bet no otras – ka ne visi ticīgie ir apustuļi, pravieši, skolotāji (1.Kor.12:29; Jēk.3:1).

  • Lai arī Svētie Raksti apliecina, ka “ikvienam ir dota Gara izpausme, lai nestu svētību” (1.Kor.12:4-12), un ka tādēļ ir bagātīgi jāpagodina visi Kristus miesas locekļi (1.Kor.12:23-25), tie pieprasa, lai oficiālie baznīcas skolotāji tiktu īpaši vērtēti kā tādi, kuri runā Dieva vārdu (Ebr.13:7), lai tie, kuri sludina Evaņģēliju, varētu dzīvot no Evaņģēlija (1.Kor.9:14); lai tie, kuri tiek mācīti Dieva vārdā, dalītos ar visās labās lietās ar tiem, kuri viņus māca (Gal.6:6-7); lai tie prezbiteri, kuri ir labi priekšnieki, saņemtu divkāršu godu, it īpaši tie, kuri darbojas sludināšanā un mācīšanā (1.Tim.5:17-18); lai ticīgie atzītu tos, kuri darbojas viņu vidū, taču Tajā Kungā stāv pāri tiem un pamāca viņus (1.Tes.5:17-18); un lai kristieši pakļautos tiem, kuriem ir jārūpējas par viņu dvēselēm un jāatbild par tām (Ebr.13:17).

  • Visbeidzot, kad Sv.Pāvils rakstīja korintiešiem: “Lai ikviens uz mums skatās kā uz Kristus kalpiem un Dieva noslēpumu namturiem” (1.Kor.4:1), viņš domāja ne tikai pats sevi, bet arī Apollu (1.Kor.4:6) un citus savus darba biedrus, Dieva vārda sludinātājus (1.Kor.3:21).

Tādēļ mēs pamatoti nodalām ticīgos kā garīgus priesterus no ticīgajiem kā aicinātiem Kristus mācītājiem un Dieva noslēpumu namturiem.

Nevienam teologam nav izdevies skaidrāk formulēt atšķirību starp visu ticīgo garīgo priesterību un publisko kalpošanas amatu, kā Luteram. No vienas puses, viņš raksta:

“Tiklīdz kā mēs ar šī Priestera [Kristus] un Viņa priesterības starpniecību esam kļuvuši par kristiešiem un Kristībā caur ticību esam savienoti ar Viņu, mums ir tiesības un pilnvaras visu priekšā, ikvienam, atbilstoši viņa aicinājumam un stāvoklim, mācīt un apliecināt Dieva vārdu, kuru esam guvuši no Viņa. Jo, lai arī mēs visi neesam publiskajā kalpošanas amatā vai aicinājumā, tomēr ikvienam kristietim būtu jāpamāca, jāpamudina un jāmierina savs tuvākais caur Dieva vārdu it visur un ik reizi, kad tas kādam ir nepieciešams, kā tēvam un mātei tas ir jādara ar saviem bērniem, bet kalpiem, brāļiem, tuvākajiem un pilsoņiem vai zemniekiem – vienam ar otru. Jo kristietis var pamācīt un dot padomus otram, kurš vēl pagaidām nezina vai ir slikti apguvis desmit baušļus, ticības apliecību, Tēvreizi utt.; un tam, kurš to uzklausa, tas ir jāuztver kā Dieva vārds un publiski jāapliecina”.

Tomēr, no otras puses, Luters arī raksta:

“Lai arī mēs visi esam priesteri, tomēr mums visiem nevajadzētu sludināt, mācīt vai pārvaldīt un visi to arī nevar. Bet no visa pulka mums ir jāizvēlas dažus, kuriem uzticēt šo amatu; un tas, kurš to pilda, nav priesteris, pateicoties savam amatam (jo tādi ir visi), bet gan citu kalps. Un ja viņš vairs nevar kalpot vai sludināt, vai ja viņš to vairs nevēlas, viņš no jauna atgriežas kopējā pulkā, uztic savu amatu kādam citam un nav nekas vairāk, kā parasts kristietis. Tātad, ir jāmāk atšķirt kalpošanas amats no visu kristīto kristiešu vispārējās priesterības. Jo šis amats nav nekas cits, kā publiska kalpošana, kuru draudze, pati sastāvēdama no priesteriem, ir uzticējusi vienam no tiem”.

Tēmas: aicināti Kristus mācītāji Bībeles mācība De Ministerio Ecclesiastico Dieva noslēpumu namturi garīdznieki garīgie priesteri kristieši Kristīgā dogmatika Lutera citāti mācība par kalpošanas amatu mācītāja amats Mārtiņš Luters Svētie Raksti ticīgie vispārējā priesterība

Continue Reading

« Mesijas piedzimšana un būtība
Ko saukt par luterisku? »
                       

Ieskaties

Svētie smiekli un Toronto svētība [2]
Svētdarīšanas un labo darbu nepieciešamība
Bez maksas klausieties Jaunās Derības jauno tulkojumu
Iepriecinājums sērās

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Tas Kungs redz
  • Savu centienu vergs
  • Kalpošanas amata definīcija
  • Ir nepieciešams vienmēr pamācīt un atgādināt
  • Karš kalpo mieram
  • Eņģeļi kā kalpi
  • Kristīgās kalpošanas amats

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Agapes mielasts

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025