Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

233. Kā kristietim jāizturas pret pareizās mācības Baznīcām?

  • Sākums
  • Par konfirmāciju
  • e-raksti

Par konfirmāciju

Dr. Mārtiņš Luters
Noklausies šo e-publikāciju

Es brīnos, kas viņiem ienācis prātā, ka viņi no roku uzlikšanas izveidojuši konfirmācijas sakramentu, kad mēs par to [roku uzlikšanu] lasām, ka Kristus tā skāris mazus bērnus, ka apustuļi tā snieguši Svēto Garu, ordinējuši priesterus un dziedinājuši slimos, kā to Sv. Pāvils raksta Timotejam: “Rokas nesteidzies nevienam uzlikt…” [1.Tim.5:22].


Kādēļ viņi arī no Vakarēdiena sakramenta nav izveidojuši konfirmāciju, jo taču ir rakstīts Ap.d.9:19:”Un Viņš ēda un atspirga”, ¨ un Ps.104:15: “…un maize lai stiprinātu viņa miesu”, vai tā nu svētīšana aptver trīs sakramentus ¨ Vakarēdienu, priestera ordinēšanu un pašu svētīšanu? Bet ja tas, ko apustuļi ir darījuši, ir sakraments, kādēļ tad viņi jo drīzāk no sprediķa nav izveidojuši sakramentu?

To es nesaku tādēļ, ka gribētu atmest septiņus sakramentus, bet gan tādēļ, ka nevaru piekrist tam, ka tos būtu iespējams apliecināt ar Svētajiem Rakstiem. Un ja Dievs gribētu, lai baznīcā būtu tāda veida roku uzlikšana, kāda tā bija apustuļu laikos, mēs to tagad sauktu par svētīšanu vai dziedināšanu. Bet tagad no tā ir palicis pāri tik vien, cik paši esam sadzejojuši, lai saglabātu amatus bīskapiem, ka tie baznīcā nebūtu pavisam bez nodarbošanās. Jo pēc tam, kad viņi grūtos sakramentus reizē ar vārdu kā mazāk nozīmīgus pavēlējuši saviem padotajiem [proti, jo viss, ko dievišķā Majestāte pavēlējusi, ir nicināms], bija arī labi saprotams, ka mēs izgudrotu kaut ko vieglāku, kas tik trausliem varoņiem nebūtu par grūtu, un nebūt ne kā mazsvarīgāku uzticētu padotajiem. Jo tas, ko pavēl cilvēciska gudrība, cilvēkiem jātur godā. Tādēļ, kādi ir priesteri, tāda arī ir viņu kalpošana un amats. Jo bīskaps, kas nesludina Evaņģēliju un negādā par dvēselēm ¨ kas gan cits viņš ir, ja ne elks pasaulē, kam ir tikai bīskapa nosaukums un veidols?

Mēs no savas puses prasām Dieva iestādītus sakramentus. Bet nav iemesla pie tiem pieskaitīt konfirmāciju. Jo sakramenta iestādīšanai, pirmām kārtām, nepieciešams dievišķā apsolījuma vārds, kam jārosina ticība. Bet mēs nekur neatrodam, ka Kristus ar svētīšanu būtu kaut ko apsolījis, kaut arī daudziem rokas uzlicis, kā Marks pēdējās nodaļas 18.p. saka:” Neveseliem viņi rokas uzliks, un tie kļūs veseli”. Bet to neviens nav padarījis par sakramentu un arī nebūtu varējis to izdarīt. Tādēļ ir pietiekami, ka konfirmāciju uzskata par baznīcas ieražu vai sakramentālu ceremoniju, līdzīgu citām ceremonijām ar svētīto ūdeni un citām lietām. Ja visas citas radības tiek svētītas ar vārdu un lūgšanām, kādēļ tad vēl jo vairāk cilvēks ar to nevarētu tikt svētīts, kā arī tie, kam nav dievišķā apsolījuma, nevarētu tikt nosaukti par ticības sakramentiem? Tādēļ, ka šīs ceremonijas nesniedz pestīšanu. Bet sakramenti palīdz tiem, kas tic Dieva apsolījumam.

« Baznīca Bābeles gūstā | Par grēksūdzes sakramentu | Turpinājums sekos »

Tēmas: Baznīca Bābeles gūstā

Continue Reading

« Jēzus Vārdā sapulcinātā draudze
Absolūcija kā sakraments »
                       

Ieskaties

Jēzus mazgā mācekļu kājas un atstāj viņiem Testamentu
Agrāko laiku ticības apliecības palīdz šodien
Taisnošanas un svētdarīšanas saistība
Ticības saistība ar mūžīgo izredzētību

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Konfirmācijas vēsturisks apskats
  • Reālā situācija ar konfirmāciju
  • Dažādas svešas izpratnes par konfirmāciju
  • Klasiskā luterāņu izpratne par konfirmāciju
  • Kādus sakramentus Kristus ir iestādījis?
  • Iesvētība jeb konfirmācija kristīgajā baznīcā
  • Vārds un zīme

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus bērniņš drupās

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025