Skip to content
6. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

213. Kā Bībele attēlo šo Svētā Gara darbu?

  • Sākums
  • Konfesionāla baznīca vai caurmēra populārprotestantisms?
  • e-raksti

Konfesionāla baznīca vai caurmēra populārprotestantisms?

Kurts E. Markvarts
Noklausies šo e-publikāciju

Publikācijās Žēlastības līdzekļi vai “izvēles” tehnoloģija?, Evaņģēlija kalpošana vai laju pašapkalpošanās ar “dāvanu” palīdzību? un Kults un kultūra: liturģija vai karaoke? tika norādīts uz nopietnām teoloģiskām kļūdām un trūkumiem Baznīcas izaugsmes kustībā. Tomēr tās iespējams saskatīt tikai ar “konfesionālām acīm”, nevis ar “Baznīcas izaugsmes kustības acīm”.

Konfesionāla baznīca vai caurmēra populārprotestantisms?

Tas nozīmē, ka Makgavrans un Vāgners Baznīcas izaugsmes kustības nostāju attiecībā uz žēlastības līdzekļiem, kalpošanas amatu un dievkalpojumu nebūt neuzskata par kļūdainu. Tādējādi runa te nav par Baznīcas izaugsmes kustības konsekvencēm*, bet gan par avotu – virspusēji “evaņģēlisku” jeb pentakostālu teoloģiju.

Pat Baznīcas izaugsmes kustībai labvēlīgi noskaņoti autori tai pārmet nekonkrētu, izplūdušu teoloģiju. Toms Reiners norāda uz “neapmierinātību” kustības iekšienē, ko daļēji izraisījusi spēcīga teoloģiska kritika, kas apsūdzēja kustību “evaņģelizācijā bez Evaņģēlija”. Pēc Reinera domām Baznīcas izaugsmes kustības klasisko “Makgavrana ēru” savulaik nomainīja “Vāgnera ēra” un “pēc 1988. gada tā palika bez konkrēta centra”.

Vai tas liecinātu par Baznīcas izaugsmes kustības izsīkumu?

1988. gadā Vāgners pievērsās “evaņģelizācijai ar spēku”, tas ir, “trešā viļņa” pentakostālismam. Tādējādi “galvenais Baznīcas izaugsmes kustības runasvīrs kļūst par darbinieku, bet kustībai kopumā vairs nav konkrēta līdera”.

Vāgners pievērsās neopentakostālismam, kad redzēja, ka “mūsu izstrādātie baznīcas izaugsmes principi un mūsu evaņģelizācijas taktika,” kaut paši par sevi nav slikti, “tomēr.. acīmredzami nedarbojas”. Tāpēc, kā apgalvo Vāgners, noteicošais ir saturs, un tas ir “trešā viļņa” pentakostālisms jeb “evaņģelizācija ar spēku”. To, ka saturs ir būtiski nozīmīgs, ir saskatījuši arī citi Baznīcas izaugsmes kustības pārstāvji.

Svarīgākie baznīcas izaugsmes jautājumi deviņdesmitajos gados un vēlāk būs nevis metodoloģiskie, bet gan teoloģiskie.

Šaubos, vai tas var novest pie kā cita, kā vien turpmākas atkarības no virspusēja “evaņģēliska” un pentakostāla satura. No šī pamata Baznīcas izaugsmes kustība ir izaugusi, un pie tā tai būs jāatgriežas. Kā jau redzējām, šī kustība nav savienojama ar luterisku pārliecību par žēlastības līdzekļiem un to pareizu pārvaldīšanu baznīcā.


* – Van Engens runā par “iekšēju pretrunu” Baznīcas izaugsmes kustībā, jo tajā vienlaikus pastāv gan prasība pēc garīga spēka, gan uz rezultātu orientēta “pļaujas teoloģija”, kas pieprasa apliecināt statistikas rezultātus. Tomēr pretruna tā ir tikai reformātu teologa skatījumā (vai mūsu gadījumā – luterāņu). Turpretī arminiāņi, kuri Garu tiešā veidā saista ar evaņģelizētāja personu, nesaskata nekādu pretrunu starp dubulto uzsvaru uz “garīgu spēku” un statistiskiem “efektivitātes” rādītājiem.

Tēmas: Baznīcas izaugsmes kustība evaņģelizācija Konfesionāla baznīca neopentakostālisms pentakostālisms pļaujas teoloģija populārprotestantisms trešais vilnis

Continue Reading

« Morālais arguments Dieva esamības pierādīšanā
Aktuālā grēka definīcija »
                       

Ieskaties

Konfesionālās baznīcas ekumēniskajā kustībā
Sātans sēj sava vārda sēklu
Atgriešanās izejas punkts un gala robeža
Kristum pieder tava nākotne!

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Šķiet, ka baznīcas izaugsmes principi tomēr nedarbojas
  • “Baznīcas izaugsmes” paradigma
  • Vai skaitliskais pieaugums ir jauna baznīcas pazīme?
  • Pareizā rīcība
  • Vai “luteriska” baznīcas izaugsme?
  • Doktrinālā vienaldzība
  • Mana dogma: “MAN NAV DOGMU”

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Pareizticīgie kosmosā

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025