Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

211. Kā tu zini, ka Svētais Gars ir patiess Dievs?

  • Sākums
  • Dievišķais kristības iestādījums
  • e-raksti

Dievišķais kristības iestādījums

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Kristība nav tikai vienkāršs Baznīcas rituāls, bet gan dievišķs iestādījums, kurš būs spēkā līdz pat pasaules galam un kurš ir jāievēro visiem kristiešiem (Mk.16:15-16; Mt.28:19-20). Pavēli kristīt Kristus ir izteicis tikpat nepārprotami, kā pavēli sludināt Evaņģēliju, un šo faktu ir atbilstoši novērtējuši Viņa apustuļi (Ap.d.2:38; 10:48).

Dievišķais kristības iestādījums

Tas ir spēkā arī neskatoties uz to, ka apustuļa Pāvila īpašā misija bija evaņģelizēt, nevis kristīt (1.Kor.1:14-15), jo savās vēstulēs viņš māca gan Kristības nepieciešamību, gan tās iedarbību (Rom.6:3-4; Gal.3:27; Tit.3:4-7). Tādēļ, ja kvekeri, Pestīšanas Armija un citi jūsmotāji noraida Kristību kā vienīgi “ceremoniju, kurai nav saistošas iedarbības uz sirdsapziņu,” viņi noliedz paša Dieva iestādījumu un pavēli. Taču svētās Kristības noliegšana ir vienīgi loģisks rezultāts tam, ka viņi noraida mācību par žēlastības līdzekļiem vispār.

Mūsdienu racionālistiskie teologi (Holcmans) noliedz dievišķo Kristības iestādījumu, lai arī viņi atzīst, ka senbaznīcā Kristība bija vispāratzīta prakse. Taču viņu sniegtā argumentācija (Pāvils kristīja vienīgi izņēmuma gadījumos, 1.Kor.1:14; Pēteris pats nekristīja, Ap.d.10:48; Jēzus nekristīja, bet vienīgi mācīja, Jņ.3:22; 4:2) nespēj atspēkot Mt.28:19-20 un Mk.16:15-16 sacīto, kur nepārprotami tiek mācīts Kristības dievišķais iestādījums.

Nedaudz konservatīvāk noskaņotie mūsdienu racionālistiskie teologi atzīst, ka Kristība ir dievišķs iestādījums, taču iebilst pret tās tā dēvēto “legālistisko dabu”. Atbildot uz šo visai neskaidro izteikumu, mēs atbildam, ka Baznīcas pienākums kristīt nebūt nav “legālistiskāks” par tās pienākumu sludināt Evaņģēliju. Ja cilvēks var tikt pestīts bez Kristības, tad tas ir nevis tādēļ, ka Kristība būtu “legālistiskāka” par Evaņģēlija sludināšanu, bet gan tādēļ, ka Dievs savā bezgalīgajā žēlastībā jau savā Evaņģēlijā vārdā piedāvā visu savu žēlastību un pilnīgu grēku piedošanu. Taču šis fakts nenozīmē, ka Kristība ir nevajadzīga, jo Dievs, kurš ir “bezgala devīgs savā žēlastībā,” vēlas mums sniegt “ne tikai vienu vien padomu un palīgu pret grēku” (Šmalkaldes artikuli, III daļa, IV art.). Pats par sevī saprotams, ka mūsu žēlīgais Kungs, kurš pats iestādījis svēto Kristības sakramentu, nevēlas, lai mēs to noniecinātu (Lk.7:30).

Dievišķā pavēle kristīt paredz, ka šajā sakramentā allaž tiek lietots ūdens (Jņ.3:23; Ap.d.8:36), tādēļ, ja tiek lietoti jebkuri ūdens aizvietotāji, Kristība nav spēkā. Ja mums nav uzticamu pierādījumu par kāda cilvēka kristību, viņš ir jāuzskata par nekristītu.

Ja ūdens lietošana Kristībā ir pilnīgi nepieciešama, tad veids, kādā tai ir jātiek veiktai, nav noteikts, jo grieķu vārds βαπτίζειν nozīmē ne tikai “pagremdēt”, bet arī “mazgāt” (sal. Lk.11:38; Mk.7:3, kur βαπτίζεσθαι nozīmē to pašu, ko νίπτεσθαι jeb [rituāli] mazgāt). Tādēļ mūsu luterāņu katehismā ir pareizi norādīts, ka Kristība var tikt veikta “aplejot, pagremdējot vai apslacot.” Tiem, kuri uzstāj, ka Kristībai ir jānotiek pagremdējot, jo tas simbolizē aprakšanu nāvē (Rom.6:3-4), mūsu dogmatiķi atbild, ka Kristība simbolizē ne tikai aprakšanu, bet arī grēku nomazgāšanu (Ap.d.22:16), Svētā Gara izliešanu (Tit.3:5-6) un apslacīšanu ar Kristus asinīm (Ebr.10:22; sal. ar 2.Moz.24:8; Ebr.9:19; 1.Kor.10:2), tā kā ikviens no dažādajiem ūdens pielietošanas veidiem simbolizē tā nozīmi.

Ja tiek apgalvots, ka pagremdēšana ir nepieciešama tādēļ, ka Kristībā ir jātiek šķīstītam visam cilvēkam, mēs atbildam ka Kristības šķīstījošais spēks nav atkarīgs no lietotā ūdens daudzuma, bet gan no paša sakramenta un ikviens, kurš to saņem jebkurā formā, tiek pilnībā šķīstīts (Jņ.13:9-10).

Starp citu, mēs varētu atgādināt lasītājam, ka parasti tie, kuri uzstāj uz pagremdēšanu tādēļ, ka “Kristībai ir jāsimbolizē aprakšana nāvē,” noliedz šo pašu Kristības spēju aprakt kristāmo Kristus nāvē, tas ir, nodrošināt viņam Kristus vietnieciskās nāves augļus. Aizstāvot formu, viņi noraida būtiskāko Kristības daļu; viņi saglabā čaulu, bet atmet kodolu.

Pret svēto Kristību izteikto iebildumu avots ir pašu cilvēku samaitātais, neticīgais prāts, kurš apzināti noraida Svētos Rakstus kā vienīgo ticības avotu un normu. Ja cilvēki pasludina, ka Kristība – gluži tāpat, kā pārējie žēlastības līdzekļi – nav vajadzīga, jo ir nepieciešama vienīgi “Gara un uguns Kristība” (kvekeri), vai tādēļ, ka tā ir “jūdu ceremonija” (Pestīšanas Armija), vai tādēļ, ka Kristība ir vienīgi Baznīcas rituāls (modernisti, racionālistiskie teologi), vai ka tā ir bijusi domāta vienīgi senbaznīcai (sociāņi), vai ka Mt.28:19 trinitārā formula ir interpolācija, jo šajā Rakstu vietā izteiktā Trīsvienības koncepcija senbaznīcā nebija pazīstama (modernisma teologi; sal. ar 2.Kor.13:14; Tit.3:4-7; 1.Pēt.1:10-12), vai tādēļ, ka Sv. Mateja apraksts nav vēsturisks, jo Jēzus nav augšāmcēlies, vai tādēļ, ka, ņemot vērā 1.Kor.1:14; Jņ.3:22 un 4:2, Mt.28:19 nevar tikt uzskatīta par Kristus izteiktu Kristību pavēli, tad šie cilvēki pierāda, ka apzināti oponē Svētajiem Rakstiem, paaugstinot savu aklo saprātu pār Dieva Vārdu.

Tēmas: De Baptismo Kristīgā dogmatika mācība par svēto kristību

Continue Reading

« Pravieša loma Israēla tautas vēsturē
Dieva vārda nākšana »
                       

Ieskaties

Atjaunotās ģimenes attiecības
Kāpēc Jēzus mūs atstāja?
Baušļu būtība
Īsti bīskapi allaž ir ortodoksi

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kristības ārējā zīme
  • Pieaug kristīgo skolu skaits
  • Dievišķais Svētā Vakarēdiena iestādījums
  • Bailes no kristiešiem
  • Kas ir iestādījis Svētā Vakarēdiena sakramentu?
  • Ko nozīmē “vara”?
  • Laulības baznīcā vai dzimtsarakstu nodaļā?

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus sildās

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025