Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

38. Kā mums pienākas lietot Dieva vārdu?

  • Sākums
  • Augsburgas ticības apliecības svētkos
  • e-refleksijas

Augsburgas ticības apliecības svētkos

Uģis Sildegs
Noklausies šo e-publikāciju

Laiks ap vasaras saulgriežiem kristīgās baznīcas locekļiem lielākoties saistās ar Jāńa Kristītāja svētkiem.

Augsburgas ticības apliecības svētkos

Taču tūlīt pēc šiem svētkiem, 25. jūnijā luteriskā baznīca svin vēl kādus lielus svētkus – Augsburgas konfesijas (jeb ticības apliecības) dienu. Tā ir nozīmīga svētku diena, jo tā norāda uz mūsu piederību reformācijā atjaunotajai ticībai, kas, stāvot uz Svēto Rakstu pamata, līdz ar senbaznīcas ticības apliecībām, apliecināja savu apustulisko ticību ar šo dokumentu, kuru latīniski nosauca Confessio Augustana. Augsburgas ticības apliecība, pateicoties Dieva žēlastībai, nu ir pieejama plašākam lasītaju lokam latviešu valodā un ikviens ir mīļi aicināts ar to iepazīties, jo tā pieder pie mūsu baznīcas ticības dārgumiem, “ticības, kas svētiem reiz uzticēta”. (Jūd.1:3) Tā ir luteriskās ticības sirds.

Sākotnēji vārdu “luterāņi” lietoja vienīgi Romas katoļi un šis vārds bija domāts kā nievas un apvainojums. Ja toreiz pašiem luterāņiem ļautu izvēlēties sev apzīmējumu, viņi vēlētos, lai tos sauc par evaņģēliskajiem katoļiem, proti, kristiešiem, kas seko Evaņģēlijam. Vai arī, tie ļautu sevi dēvēt par Augsburgas ticības apliecības baznīcu. Mēs saucam sevi par luterāņiem nevis tāpēc, ka mēs paļaujamies uz Lutera personu, bet drīzāk gan tāpēc, ka caur šo vīru Dievs atjaunoja baznīcu tās svētajā apustuliski katoliskajā (t.i. vispārējā) ticībā. Tas nozīmē vienīgi to, ka tā nebija kāda jauna, nezināma mācība, kuru Luters būtu izgudrojis, bet tā bija pilnīgā saskaņā ar Svētajiem Rakstiem. Paši luterāņi ticības lietās stingri vērsās pret jebkādiem jaunievedumiem, kas bija pretrunā ar Dieva Vārdu.

Vēsturiski 1530. gada 25. jūnijs bija diena, kad Augsburgas ticības apliecība tika publiski nolasīta Sv. Romas impērijas saeima priekšā. Toreiz luterāņu reformatori un dievbijīgi firsti lielā vienprātībā apliecināja savu ticību svētajai Evaņģēlija patiesībai un, to aizstāvot, bija pat gatavi atdot savu dzīvību. Imperators Kārlis V, kas bija valdnieks šajā milzīgajā impērijā, kur saule, vārda vistiešākajā nozīmē, nekad nenorietēja, sasauca šo saeimu, lai atrisinātu divas nopietnas problēmas, ar kurām impērijai bija jāsastopas. Pirmkārt, bija jāgatavojas karam ar kristīgās ticības ienaidniekiem turkiem, kuri apdraudēja impēriju, un otrkārt, imperators vēlējās darīt galu ticības nesaskaņām, kas pēc reformācijas notikumiem impērijā bija izcēlušās. Imperatoram nebija īpašas vēlēšanās iedziļināties ticības un mācības atšķirībās, un viņa vienīgā rūpe, šķiet, bija Romas impērijas stabilitāte. Tādēļ arī viņa attieksme pret ticības apliecinātājiem un viņu apliecību bija vēsa un noraidoša.

Turpretī luterāņi šajā notikumā saredzēja Dieva žēlastības prātu un 119. psalma vārdu piepildījumu:”Es runāšu par Tavām liecībām ķēniņu priekšā un nepalikšu kaunā”. Viņi zināja, ka ticības apliecināšana ir Dieva pavēlēta un svētīta (Mt.10:32; Rom.10:10; Ap.d.4:20), un, ka pats Dievs ir ticības apliecības , kuru Viņš liek cilvēku mutēs un sirdīs, devējs. Tāpat kā pirmajā reizē, kad ap. Pēteris apliecināja Jēzu par Kristu, dzīvā Dieva Dēlu, Jēzus paskaidroja, ka “miesa un asinis” viņam to neatklāja, bet “Tēvs, kas ir debesīs” (Mt.16:16-17), tā tas ir vienmēr, ka patiesi kristīga ticības apliecība nāk no Dieva atklāsmes, kas dota Viņa svētajos vārdos, un nevis no cilvēciskas gudrības, vīzijām vai fantāzijām. Ticības apliecība ir īss Svēto Rakstu kopsavilkums, kurā ir apkopotas būtiskākās Bībeles mācības tādā veidā, ka tās ir viegli uztveramas un apgūstamas.

A!Bet daudzi cilvēki mūsdienās jautā, vai nevar iztikt bez ticības apliecībām, tikai ar Bībeli? Patiesi, Bībele ir mums dotā Dieva atklāsme. Tajā mēs sastopam mūsu Kungu Jēzu Kristu, kas pats ir “ceļš, patiesība un dzīvība”. Tomēr nav pareizi sacīt, ka baznīca ir pulcināta vienīgi ap Dieva Vārdu, jo mēs taču zinām, ka dažādas sektas un reliģijas arī pulcējas ap Dieva Vārdu, piemēram, Jehovas liecinieki, mormoņi, judaisma reliģijas sekotāji u.c., bet tomēr viņiem nav patiesās ticības trīsvienīgajam Dievam. Tādēļ pareizāk būtu sacīt, ka baznīca ir pulcināta ap pareizi saprastu Dieva Vārdu, kā to ir teicis ievērojamais vācu teologs H. Zasse. Un tieši ticības apliecības mums sniedz pareizu Bībeles izpratni. Šī iemesla dēļ Augsburgas ticības apliecība ir mums aktuāla, jo tik bieži modernā kristietība un ekumeniskā kustība vairs nevēlas ievērot un izšķirt, kas ir patiess un kas aplams, kas labs un kas ļauns, un izturas iecietīgi pret “visdīvainākajiem” uzskatiem. Tādēļ mums ir nepieciešams uzticīgi palikt pie nemainīgās un paliekamās Evaņģēlija patiesības, kas ir izklāstīta šajā ticības apliecībā. Luteriskā baznīca bez tās nav iedomājama un vienīgi tāda baznīca ir luteriska, kas māca un sludina saskaņā ar Augsburgas konfesiju.

Lasot Augsburgas ticības apliecību, mēs varam ievērot, ka katra jauna mācība iesākas ar vārdiem “mēs mācam”, “mēs apliecinām” un beidzas ar vārdiem “mēs noraidām”. Tāda ir patiesības būtība, ka tā nepacieš sev līdzās maldus. Ja mēs apliecinām patiesību, tad mums ir arī jānoraida maldi. Mūsdienās daudzi uzskata, ka tā ir pārgalvība un augstprātība apgalvot, ka vispār ir iespējams izzināt patiesību. Taču mēs ticam Kristus apsolījumam: “Ja jūs paliekat manos vārdos, jūs patiesi esat mani mācekļi, un jūs atzīsiet patiesību, un patiesība darīs jūs brīvus” (Jņ.8:31-32). Lai arī mēs esam cilvēki, kas apzināmies savu vājumu un grēcīgumu, mēs tomēr nedrīkstam noniecināt Dieva doto dāvanu. Kad mēs kopā ar Augsburgas konfesiju apliecinām Dieva vārda mācības, mēs varam būt droši un pārliecināti, ka tās ir patiesas, jo tās nav mūsu izdomātas mācības, bet Viņa mācības un Viņa svētie vārdi, kuriem ticēdami mēs “nepaliksim kaunā”. Tā ir priecīga ticības pārliecība, kas piemīt evaņģēliski luteriskiem ticīgajiem, jo tā ir dzīve priecīgā pārliecībā par Dieva dāvāto pestīšanu, kur kristieši “bez jebkāda nopelna top taisnoti Kristus dēļ ticībā” (CA IV) un pieņemti žēlastībā, kur ir patiess miers, prieks un piedošana.

Šajos baznīcas svētkos es vēlos visiem novēlēt uzticīgi, ar Dieva palīgu, turēties pie baznīcas ticības apliecībām, lasīt un studēt Augsburgas ticības apliecību, salīdzināt to ar Svētajiem Rakstiem un pārlicināties, ka tā patiesi ir pareizais Rakstu izskaidrojums.

Tēmas: Augsburgas konfesijas diena Augsburgas ticības apliecība baznīcas svētki Confessio Augustana luterāņi ticības apliecināšana vasaras saulgrieži

Continue Reading

« Kad lūgšana ir negantība
Žēlastības valstība »
                       

Ieskaties

Ticības apliecības izpratne
Par Dieva mūžīgās žēlastības izredzētību
Inde un pretinde
Mēs ticam daudz par daudz

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Bībele un Baznīcas apliecības raksti
  • Kādu ticības apliecību satur Mazais Katehisms?
  • Kristietības ticības simbols
  • Luterāņu baznīcas kopība ar citiem luterāņiem
  • Agrāko laiku ticības apliecības palīdz šodien
  • Apustuliska aplieciība
  • Sadraudzību no sabiedrības ir jāatšķir

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus un laiks

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025