Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

217. Kā tu pastāvēsi ticībā?

  • Sākums
  • Mūžīģā dzīvība
  • e-apceres

Mūžīģā dzīvība

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

“Viņā bija dzīvība.” [Jņ.1:4]

mūžīģā dzīvība Viņā


Kas attiecas uz šo vārdu nozīmi, ar asu prātu apveltīti Bībeles skaidrotāji ir sacījuši, ka vārds “dzīvība” šeit jālieto visplašākajā nozīmē – kā visu to dzīvību, kas nākusi no radošā vārda. Tur nav runāts par konkrētu dzīvību, bet kā oriģināltekstā – par vispārēju dzīvību. Jo, kad Sava vārda spēkā Dievs radīja visas lietas virs zemes, dzīvība nāca tieši no vārda.

Taču, kad apdomājam, kāds bijis evaņģēlista garīgais nolūks šai tekstā un citās vietās kā, piemēram, 1. Jāņa vēstules 5:11–12: “Dzīvība ir Viņa Dēlā. Kam Dēls ir, tam ir dzīvība, kam Dieva Dēla nav, tam nav dzīvības,” – tad saprotam, ka viņš, bez šaubām, domā par garīgu un mūžīgu dzīvību un cilvēces glābšanu. Tas bija galvenais iemesls, kāpēc Dieva Dēls kļuva par cilvēku.

Parasti Jānis tiek attēlots kā ērglis ar dziļām un vērīgām acīm. Ar vienkāršiem vārdiem viņš raksta augstas un dziļas domas. Šai tekstā viņa skats ir pievērsts tam, kā visa cilvēce saskaņā ar pirmo spriedumu – “tai dienā, kad tu ēdīsi, tu mirdams mirsi” – ir grēkākrišanā zaudējusi dzīvību, kas cilvēkiem bija no Dieva. Jāņa acis ir pievērstas patiesībai, ka šī dzīvība tagad ir tikai Dieva Dēlā. Saskaņā ar viņa vārdiem vienīgi Dieva Dēlam ir dzīvība Sevī un vienīgi Viņš dara dzīvus tos, kurus vēlas.

Jānis norāda, ka viss, ko cilvēks spēj darīt savai pestīšanai, ir nedzīvs. Neviens cilvēks pat ar lielākajām pūlēm te nevar neko panākt. Tas ir tikpat neiespējami, kā mirušu un trūdošu līķi padarīt atkal dzīvu – lai kā pats cilvēks pūlētos darīt Dieva prātu un iegūt sev dzīvību.

Visā radībā nav neviena zāles stiebriņa vai tārpa, kas savu dzīvību nebūtu saņēmis no radošā Vārda. Tāpat arī visā cilvēcē nav neviena, kas pats no sevis spētu dzīvot Dievā un iemantot sev mūžīgo dzīvību. Nē, viss, ko paši darām, mūs aizvien patur nāvē, līdz galu galā mēs krītam izmisumā par visu savu darīšanu, mēs vienīgi klausāmies Dieva Dēla balsi un iegūstam dzīvību no Viņa.

Pats Kristus pasludina: “Patiesi, patiesi Es jums saku: nāk stunda un viņa ir jau klāt, kad mirušie dzirdēs Dieva Dēla balsi un, kas būs dzirdējuši, dzīvos” [Jņ.5:25]. Un mēs zinām, ka Kristus kādā citā vietā ir ļoti spēcīgi runājis par garīgo nāvi, pielīdzinādams garīgi mirušus cilvēkus apkārt staigājošiem miroņiem. Viņš to darīja, uzrunādams cilvēku, kas vēlējās apglabāt savu tēvu: “Lai miroņi apglabā savus miroņus” [Mt.8:22]. Tā Tas Kungs ļoti spēcīgiem vārdiem pauda, ka dzīvība ir tikai Dieva Dēlā un dzīvība ir tikai tam, kam ir Dēls.

Bet tas, ka tev ir Dieva Dēls, nenozīmē tikai pielūgt Viņu vai kalpot Viņam, bet pirmām kārtām to, ka esam dzimuši no Viņa, esam jauni un dzīvi cilvēki, kas līdz ar Pāvilu apliecina: “Līdz ar Kristu esmu krustā sists, bet nu nedzīvoju es, bet manī dzīvo Kristus; bet, cik es tagad dzīvoju miesā, es dzīvoju ticībā uz Dieva Dēlu, kas mani ir mīlējis un nodevies par mani” [Gal.2:20].

Citviet Pāvils saka: “Jo, ja būtu dota bauslība, kas spēj dzīvu darīt, tad patiesi taisnība nāktu ar bauslību” [Gal.3:21]. Taču savā vēstulē viņš gari un plaši ir izklāstījis, ka bauslība nav dota, lai cilvēku darītu svētu un dzīvu. Tā ir būtiska mācība, jo viss mūsu veikums saskaņā ar Dieva svēto bauslību un visi bauslības darbi nevienam cilvēkam nedod dzīvību, bet bauslība var prasīt tikai to, kas ir cilvēkā, taču dzīvības tur nav.

Dzīvību var dot vienīgi Viņš, kas iesākumā radījis dzīvību, pats kļūstot par cilvēka dvēseles mieru un dzīvību. Tāda ir šā teksta nozīme, ka vienīgi Viņš ir dzīvība. Luters šo tekstu ir sapratis šādi:

“Ar šiem vārdiem tiek atmestas visas cilvēka spējas un visi cilvēka darbi. Kā gan tu vēl uzdrošinies izcelt brīvo gribu un cilvēka paša nopelnus? Dari visu, ko spēj, dari visu svēto un eņģeļu darbus, bet tie joprojām nebūs dzīvi, jo šeit ir skaidri un nekļūdīgi sacīts: kas nav no Dieva vārda, tas patiesi ir nedzīvs.”

Visiem bēdīgajiem un grūtsirdīgajiem ir jāpārdomā sava ticība – ar visu, ko tie spēj panākt savas dvēseles atgriešanai un svētdarīšanai –, ka tie paši arvien paliek garīgi nedzīvi un pazuduši, ja tie nezaudē visu paļaušanos uz saviem darbiem un nenāk pie Dieva Dēla. Vienīgi Viņam ir dzīvība. Un vienīgi Viņš dod dzīvību. Tāpēc visas mūsu pūles ir veltīgas.

Ja gribam iegūt garīgu un mūžīgu dzīvību, tam jānotiek ar visvarenā Radītāja vārdu, kas iesākumā sacīja: “Lai top,” un dzīvība tapa. Lai cik pilnīgi cilvēka veidota māksla spētu imitēt visas radības ārējās formas, tā tomēr nespēj radīt neko dzīvu. Tā nevar radīt dzīvību.

Vienīgi Dievs spēj radīt visu to, ko sauc par dzīvību. Tāpēc arī jebkādas cilvēka paša pūles iemantot garīgu dzīvību ir veltīgas. Vienīgi Viņā, ko sauc par Vārdu un kas iesākumā radīja visas lietas, ir garīgā un mūžīgā dzīvība. To dziļdomīgais Jānis saka par vārdiem: “Viņā bija dzīvība.”

Tēmas: Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai garīgais mironis jaunpiedzimšana Lutera citāti Mārtiņš Luters mūžīgā dzīvošana

Continue Reading

« Ticīgo pašapmāns jeb sevis krāpšana
Vai izvēlējies jau īsto gaismas piegādātāju? »
                       

Ieskaties

Ko nozīme Dieva vārdus turēt svētus
Baznīcas uzdevums sabiedrībā
Atgriezieties
Mīlestība, ko reliģijas neatzīst

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kristus brīvība
  • Likt Bauslību pretī Bauslībai
  • Kāds tad ir Dieva bauslības mērķis un uzdevums?
  • Važas, Spogulis, Pavadonis vai?
  • Vai tad arī Evaņģēlijs nav Dieva vārds?
  • Kas tieši ir Bauslības taisnība un kas – Evaņģēlija taisnība
  • Kristieši nav pakļauti Bauslībai

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Maskētais priesteris

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025