Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

220. Kāda ir Kristus Baznīca jeb Draudze?

  • Sākums
  • Visaptverošā universālreliģija
  • e-raksti

Visaptverošā universālreliģija

Toms G. A. Hardts
Noklausies šo e-publikāciju

Pēc tam kardināls saka: “Dzīvā Dieva baznīca ved kopā cilvēkus, kuriem kaut kādā veidā ir kopīgs viņu cilvēcīgā gara pārpasaulīgums.” Šim nolūkam tiek piesaukts II Vatikāna koncils, un par šo jauno, visaptverošo universālreliģiju ir sacīts: “Mūslaiku baznīca ir kļuvusi īpaši pārliecināta par šo patiesību, un tās gaismā baznīcai ir izdevies II Vatikāna koncila laikā pārdefinēt savu pašas dabu.” Šis formulējums skar kaut ko augsti atzītu Jāņa Pāvila II ieskatos.

Tā baznīcas telpa, kur Romas pāvests, kardināli un kūrijas pārējie locekļi gatavojās svinēt Kristus nāvi un augšāmcelšanos, savulaik tika celta, protams, ne jau šādu uzskatu sludināšanai.

Sekojošais ir fundamentālās filozofijas dzimšana. Viņš piesauc Teijāru de Šardēnu, kura uz evolūciju kā pamattēzi balstītais pasaules uzskats, atrodoties 1.Moz.2. ,ko sauc par otro un vecāko radīšanas stāstu.

Šie visi evolūciju aptverošie radīšanas aspekti noved pie apgalvojuma, ka “mēs šodien stāvam uz jaunas eshatoloģijas sliekšņa.”

Pēdējā diena, Voitilas prāt, ir tāpat saistīts ar radīšanu, kā pieaudzis cilvēks ar embriju. Tātad radība attīstās virzībā uz savu augstāko virsotni. Šo pēdējās dienas jauno definīciju viņš attīsta tālākajā dievbijīgi meditatīvajā turpinājumā.

Kardināls saka saviem klausītajiem, ka “tā tradīcija, kurā mēs esam uzauguši,” tātad -kristīgā mācība – visos laikos ir pārāk sasaistījusi katra cilvēka svētlaimību ar pastardienu, kas tagad būtu jāskata kā visu lietu piepildījums. Sociālā attīstība ved tālāk un “gandrīz neizbēgami” kulminē Debesu valstības atnākšanā. Šī “II Vatikāna koncila eshatoloģija” cieši sakrīt ar cilvēcīgo pieredzi, tas ir, civilizācijas augšupeju. Šajā uzvaras gājienā uz Debesu valstību, saskaņā ar II Vatikāna koncila mācību, “Kristus caur savas baznīcas locekļiem arvien vairāk apgaismo cilvēku sabiedrību ar savu pestījošo gaismu”. Tā pēdējā diena kļūst par nobeiguma akmeni šajā Romas vadībā notiekošajā civilizācijas augšupejā.

Voitilas domu vislabāk izsaka viņa piesauktais Teijārs de Šardēns kādā vēstulē franču modernistam Morisam Blondelam (1861-1949): “Viss mūsu darbs beigu beigās tiecas uz to, lai sagatavotu to upurdāvanu, uz kuras jānolaižas Dieva ugunij.”

Kad cilvēks būs pietiekami labs un kultivēts, Dieva valstībai vajag redzamā veidā izlieties. Šī ir tā jaunā mācība, pār kuras slieksni kardināls ved savus klausītājus, kuriem jāaizmirst visas vecās mācības.

Tādējādi Voitila atrodas jautājuma priekšā – vai vispār ir kāda tiesa pār ļaunumu? Atbilde ir viltīga.

Kristus, protams, ir runājis par ļaunā notiesāšanu, kaut arī Origens un citi “visa atveseļošanas” piekritēji “varbūt patiesības, ka Dievs ir mīlestība. (1.Jņ,4:8,18), gaismā tiecas uz kādu vēlāku pestīšanas stāsta fāzi – kas nav atklātā Atklāsmē un Rakstos – kurai vajadzētu darīt galu starp atšķirībai starp pestītajiem un nosodītajiem.”

Mūžīga tiesa tātad nav droši sagaidāma, bet gan – vienkārši – kaut kāda tiesa, kas – kāda Bībeles vārda gaismā! – varbūt un laikam gan vēl jāpārskata. Šajā vietā kardināls kavējas uz sliekšņa.

Zināmā nozīmē šīs gavēņa meditācijas centrs ir runāšana par Kristus ciešanām. Kardināls šeit konsekventi pasludina vispārpestīšanas mācību. Norādot uz II Vatikāna koncilu, viņš saka: “Tādējādi baznīcas dzimšana ar Kristus mesiānisko un pestījošo nāvi sakrīt ar “jaunā cilvēka” dzimšanu, neatkarīgi no tā, vai cilvēks šādu jaunpiedzimšanu apzinās un pieņem.” “Cilvēce eksistē “Kristū” un tā ir eksistējusi no sākuma Dieva mūžīgajā plānā, bet tas ir Kristus miršanas un augšāmcelšanās spēkā, jo šī “eksistence Kristū” kļuva vēsturisks fakts.”. Kristus nāve tātad kļūst par atpakaļdarbojošos varu, kas ir klāt jau radīšanā un kas ir katrā cilvēkā.

Jāteic, ka šis izklāsts nav unikāls. To sastopam pie agrāk minētā Hansa Ursa fon Baltazara (1906-1982), kurš attīstījis t.s. “Lielās Piektdienas teoloģiju” ar līdzīgu universālistisku raksturu. Tās sekas, starp citu, bija, ka viņš dedzīgi uzņēma kādam Romas rakstniekam Brūsam Maršalam piedēvētu izteikumu: “Tā ir dogma, ka pastāv elle, bet ne ka kāds tur atrodas.”

« Iepriekšējā daļa » | Sākums |
Turpinājums »

Tēmas: Romas jaunā reliģija

Continue Reading

« Pravieši un mācītāji – viltus un īstie
Kungs atdarīja savu muti »
                       

Ieskaties

Pasaulē izkaisītajiem kristiešiem ir cerība!
Jēzus pēdējais mielasts
Par lūgšanu Mūsu Tēvs
Romas lāsts pār Luteru

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Krīze neskar Vatikānu
  • Vatikāna piedalīšanās Eirovīzijā
  • Vatikāna slepeno arhīvu izstāde
  • Narkotikas pāvesta “azotē”
  • Vatikānam uzbrūkuši hakeri
  • Pasaules augstākie dievnami
  • Pakļaujas reklāmas laikmetam

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Agapes mielasts

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025