Skip to content
6. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

33. Kad nedrīkstam zvērēt?

  • Sākums
  • Pienest Jēzum mazus bērnus
  • e-refleksijas

Pienest Jēzum mazus bērnus

Karls Olafs Rozeniuss
Noklausies šo e-publikāciju

Lasot un pētot baptistu jautājumus un strīdus par mazu bērnu Kristību, bieži nākas konstatēt, ka trūkst apmierinoša skaidrojuma, un parasti mēs apstājamies pie secinājuma, ka attiecībā uz mazu bērnu Kristību Bībelē nav atrodama nedz pavēle, nedz aizliegums.

Pienest Jēzum mazus bērnus

Taču, izmeklējot dziļāk, ko baptisti šajā jautājumā ir izdevuši un publicējuši, viņu pamatojums izrādās gaužām nepietiekams. Diemžēl bieži to pašu var sacīt arī par baznīcas piedāvāto bērnu Kristības argumentāciju. Baptistu būtiskākie Bībeles argumenti attiecas uz Kristus vārdiem “eita un darait par mācekļiem visas tautas, tās kristīdami”, “kas tic un top kristīts” utt., jo šie vārdi šķietami mazus bērnus neietver. Baptisti šos vārdus izmanto, lai norātu un noraidītu tos, kas pienes bērniņus, un tiem saka: “Redziet, vispirms ir jāmāca un tikai pēc tam jākristī, vispirms ir jātic un tikai pēc tam jātop kristītam.”

Taču, ieskatoties dziļāk gan oriģināltekstā, gan citu Svēto Rakstu vietu vēsturiskajā kontekstā, drīz vien kļūst skaidrs, ka šie teksti nesniedz pierādījumu, kādu viņi tur vēlas saskatīt. Tā ir neapstrīdama patiesība, kas ikvienam, kurš iepazinies ar tekstu, ir paša acīm jāsaskata. Tālab ir jāatzīst, ka šis citāts daudz vairāk aizstāv baznīcas seno mācību, nevis baptistu pārliecību.

Kas attiecas uz otru Svēto Rakstu citātu — “kas tic un top kristīts” —, tad mēs to redzam arī no daudzām citām Bībeles vietām, ka tā nepavisam nepauž kādu laika secību, kas nozīmētu, ka mazie bērniņi top izslēgti no Kristības.

Vārdu secībai šai ziņā nav nozīmes, un to mēs saprotam no citiem izteikumiem, kur vārdi lietoti apvērstā kārtībā. To redzam, piemēram, kad apustulis saka: “..šķīstot ar mazgāšanu ūdenī caur vārdu..” (Ef.5:26) un Kristus saka: ja kāds “nepiedzimst ūdenī un Garā, netikt tam Dieva valstībā” (Jņ.3:5), un Pāvils saka: “.:Viņš mūs izglāba.. ar mazgāšanu atdzimšanai un atjaunošanos Svētajā Garā..” (Tit.3:5).

Visās šajās vietās redzam, ka vispirms ir minēta kristīšana un pēc tam Dieva vārds, Svētais Gars un Gara atjaunošana. Turklāt, attiecībā uz lietu patiesajiem apstākļiem, — kurš gan nezina, ka, apustuļiem un misionāriem izejot pasaulē un pasludinot Evaņģēliju, viņi nesāka ar kristīšanu, bet ar sludināšanu, un, protams, ka tie, kas neticēja un noraidīja viņu sludināšanu, netika kristīti.

Tas ir skaidrs un saprotams, ka vispirms tiem bija jānotic un jāpieņem viņu sludināšana un tikai tad viņus varēja kristīt. Tāpēc Kristus saka: “Kas tic un top kristīts.” Bet kā tas attiecas uz maziem bērniem, ko brīnišķīgi un saprātīgi ir aizstāvējusi paša Kristus mute, ka “tādiem pieder Debesu valstība” (Mt.19:14) un tie ir pirmie Debesu valstībā? Kas varēja liegt Kristību tiem, kas jau bija saņēmuši paša Kristus vārdus par viņu pilsonību Debesu valstībā?

Šie vārdi ir lielāki nekā ticīgo vājā un nepastāvīgā ticība! Ja reiz viņi jau bija saņēmuši šo dārgo dāvanu, kas viņiem varēja liegt arī apstiprinājumu un derības zīmi, ka viņi patiesi ir Dieva derības bērni?

Īsi sakot, ja mēs pareizi saprotam Svēto Rakstu valodu un salīdzinām dažādas Bībeles vietas to vienkāršajā un vēsturiskajā nozīmē, tad tur nav nekā, kas apgāztu baznīcas seno praksi pienest Jēzum mazus bērnus Kristībā.

Tēmas: baptisti Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Baznīcas mācība Debesu valstības pilsonība derības zīme par bērnu kristību Par svēto Kristību

Continue Reading

« Lai Dieva Vārds mums būtu un paliktu svēts
Par Tā Kunga Kalna sprediķi »
                       

Ieskaties

Bauslība un Evaņģēlijs Dieva vārdā
Uzrunāt Dievu Tēvreizes lūgšanā
Dzīve nav lieta, parādība, jēdziens
Kādēļ mums ir jālūdz

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Jēdziens “Dieva valstība”
  • Pastāvīgā cīņa par cilvēka sirdi
  • Laulības baznīcā vai dzimtsarakstu nodaļā?
  • Kas ir jākrista?
  • Dieva valstība nāk pie mums divējādi
  • Ko mēs lūdzamies Tēvreizes otrajā lūgšanā?
  • Kas Svētajā Lūgšanā tiek saukts par “Dieva valstību”?

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus apmazgāšana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025