Skip to content
18. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

77. Kad mums ir tiesības un pienākums ziedot savu dzīvību?

  • Sākums
  • Jaunais ekumēnisms – pasaules reliģiju apvienošana
  • e-raksti

Jaunais ekumēnisms – pasaules reliģiju apvienošana

Toms G. A. Hardts
Noklausies šo e-publikāciju

Tas, ka patiesība ir dota viena, vienreiz un pār visām reizēm, tātad pāvestam ir sveša lieta, saka Dormans. Ideja par “sliekšņiem,” kam pastāvīgi ir jāiet pāri, pieļauj virkni “jaunu definīciju.”


Jaunā Romas katoļu ticība nozīmē jauno ekumēnismu, kura pazīme ir “kopīgi meklēt patiesību pilnā, bibliskā un kristīgā nozīmē.”

Atvēršanās tajā pašā laikā vēršas pret pagānu reliģijām, kuras pāvests aicina uz dialogu, kontaktu, “kopīgu lūgšanu un cilvēciskā dvēseliskuma bagātības meklēšanu.” Dormans norāda, ka šie vārdi sagatavo lielo kopīgo lūgšanu sanāksmi Āzijā. Piemēram, 1986.gadā uz tabernākula Svētā Pētera katedrālē tika novietots Budas tēls, un dažādi pagānu mācītāji pulcējās pie Jāņa Pāvila II, kurš īstenoja savu pasaules reliģiju apvienošanas programmu.

Jāuzsver, ka Dormans nošķir Jāņa Pāvila II un koncila ieskatus, jo pirmais ir aizgājis jau krietni tālāk. Jāņem arī vērā, ka visi kocila dalībnieki nebija vienās domās ar radikālo partija, kurā bija Voitila un de Lubā.

Tomēr tas nav nekas jauns baznīcas vēsturē. Luterāņu teologs Mārtiņš Hemnics norāda, ka Tirdentas koncila lēmumiem piemīt divējāda jēga, un jezuītu uzskats ir to radikālāks skaidrojums.

Arī šajā gadījuma ir pamatoti piešķirt Jānim Pāvilam II koncila lēmumu skaidrošanas privilēģijas.

Beigu komentārs

Garo runu kopsavilkums ir pavisam īss. Šis izklāsts noved vienīgi pie liela garīga noguruma. Kad noskaidrojas Romas jaunās mācības avoti, tas arī konsekvences ir viegli aptveramas.

Bet ir vēl kāds ieskats. Pēc XIX gadsimta Francijas, antīko filozofu un citu gudrību aplūkošanas, mums tas kļūst apbrīnojami labi pazīstams.

Viņu nejūtība pret grēka nopietnību, viņu garīgā augstprātība un pašapmierinātība, viņu grēku piedošanas vienīgi caur ticību Jēzus Kristus dēļ noraidīšana, viņu vārda viennozīmības nepieņemšana ir nekas cits, kā neatdzimušais cilvēks visos laikos, vecais Ādams, šīs pasaules bērni mums visapkārt, galu galā mūsu pašu miesa, kas tā tic un domā.

Šīs idejas mēs sastopam arī Vecās Derības laimes praviešu sludinātajā, kas saskatīja dziļu radniecību starp To Kungu un Baalu, un kuriem nevajadzēja nekādu atgriešanos.

Tā domāja apgaismība ar savu kaujas saucienu: “Dievs, tikums un nemirstība!”

Tā domā labi audzinātie Eiropas pilsoņi, kas virza mūsu laiku reliģiju.

Nevienam nevajag izlaist pat ne vienu vienīgu vārdu no Jāņa Pāvila II vai kardināla de Lubā idejām, lai izteiktu savas domas.

Visbeidzot, šim izklāstam tomēr ir kāds svarīgs uzdevums. Tas ir – lai kristīgus cilvēkus, kas ik dienas saņem savu grēku piedošanu, dzīvību un svētlaimi Dieva vārdā un sakramentā, brīdinātu no atvērtības, kas tiecas mums pretī no Romas svētā krēsla.

Katrs vārds, ko mūsu evaņģēliski luteriskā apliecība un Dr.Mārtiņš Luters vērsa pret Romas pāvestību, ir ne vien patiess, bet tam ir vēl daudz lielāks svars.

Kad kristieši, kas sauc sevi Lutera vārdā, runā par pozitīvām pārmaiņām un par siltāku ekumēnisko klimatu, ir attiecināms uz tiem maigajiem vārdiem un pievilcīgajām runām, no kurām brīdina apustulis Pāvils (Rom.16:18).

« Sākums | Iepriekšējā daļa »

Tēmas: Jānis Pāvils II Mārtiņš Hemnics Mārtiņš Luters Romas jaunā reliģija Svētā Pētera katedrāle

Continue Reading

« Kristības apslēptais spēks
Pirmie trīs svētības apsolījumi »
                       

Ieskaties

Mesija Vecajā Derībā rabīnu rakstu gaismā
Nemitīgi piedošanu saņemoši Kristū
Neizdibināmā gudrība
Dievišķais kristības iestādījums

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Ziemassvētku šausmas Ziemassvētku šausmas
    • e-refleksijas

    Ziemassvētku šausmas

  • Kas cilvēku dara par kristieti? Kas cilvēku dara par kristieti?
    • e-refleksijas

    Kas cilvēku dara par kristieti?

  • Grēka brūce tiek dziedināta Grēka brūce tiek dziedināta
    • e-apceres

    Grēka brūce tiek dziedināta

  • Ticība caur šaubām Ticība caur šaubām
    • e-apceres

    Ticība caur šaubām

  • Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību
    • e-apceres

    Jēzus atkal atgriežas ar jaunu žēlastību

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Tikšanās Romas katoļu debesīs
  • Vai pamest baznīcu garīdznieku pedofilu dēļ?
  • Pirms 500 gadiem Luters tika izslēgts no katoļu baznīcas
  • Pāvests nebrauks ar čoperu
  • Vatikānam uzbrūkuši hakeri
  • Mīļākās aicina atcelt celibātu
  • Viltotais kardināls Pujats

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “Man tāds jautājums par Zienessvētku vēsti. Iedomājos, vai tas nav kādiem luterāņiem raksturīgi vai citur manīts Ka pārskrien pāri tam…”
  • Janis Karklins: “Tādēļ kristieša dzīvei jābūt tādai, lai Dieva brīnišķīgais vārds netiktu zaimots. Kristiešiem jābūt modriem, lai tie ar savu dzīvi neizraisītu…”
  • Roberto: “paklausoties citus (nesenos) jaunekļa video, tad tur līdz luterismam, kā no Zemes līdz Saturnam”
  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Ekoloģiskais pāvesta spēkrats

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025