Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

181. Kādi kalpošanas veidi ir ietverti Jēzus Kristus, Pestītāja, misijā?

  • Sākums
  • Cerības sāncensība
  • e-raksti

Cerības sāncensība

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

Līdzjūtību sludinājumi, uzraksti uz kapakmeņiem un sabiedrisko izvadītāju runas parāda ne tikai bezpalīdzību, bet arī slīkstošā tveršanu pēc salmiņa, kurā tad nu iekrampējas, kad visa pārgudrība nelīdz, bet ticības liecības trūkst. Cerība cilvēkiem ir nepieciešama un cilvēki tālab mēdz rīkoties, un arī tādā aspektā izvērstā cilvēciskā rīcība ietekmē abu valstību sajaukšanos. Tādā veidā tiek sagaidīts, tātad tiek lolota cerība un veicināta ticība, ja es un citi cilvēki darītu tikai labo, tad arī viss veidotos labi. “Labas gribas cilvēkiem” vajadzētu tikai apvienoties, lai varētu iedibināt miera un taisnības valstību pasaulē. Svētie Raksti te atbild ar noteiktu – nē. Jo šeit labais un ļaunais ir aizstāts un vienādots ar grēku un žēlastību.

Cerības sāncensība


Atšķirību starp abiem nav viegli saprast pat kristiešiem. Un tomēr vajag tikai atcerēties grēkā krišanas stāstu no 1.Mozus grāmatas 3. nodaļas: spēja atzīt labo un ļauno parādās tikai pēc krišanas grēkā, kad tiek pārkāpts Dieva bauslis. Čūskas apsolījums skan: “Jūs mirt nemirsit,., un jūs būsit kā Dievs, zinādami labu un ļaunu.” Acis tiks atvērtas pēc tam, kad būs ticis pārkāpts aizliegums, un tad jautājums skanēs nevis -“Kas mums jādara?”, bet gan -“Ko mēs esam izdarījuši?”

Atziņa, kā atšķirt labo no ļaunā ir grēkā krišanas sekas un zīme.

Tamdēļ Dieva baušļu uzdevums nav labo veidot un pat ne atjaunot labo, bet tie pēc Dieva gribas kalpo, lai stātos ceļā ļaunajam, kas ir pārņēmis cilvēkus un liek tiem vērsties citam pret citu. Tādā veidā mums vajadzētu apjēgt, ka tā ir visnotaļ dziļa sevis pievilšana – lolot cerību, ka dzīves apstākļu uzlabošanas vai to izmainīšanas nolūkā vajadzētu atcelt dažus Svēto Rakstu baušļus, jo tie mūsdienās vairs nav aktuāli vai arī nav izpildāmi. Ko izraisa tas, ka daudzas evaņģēliskās baznīcas mūslaikos padodas šai sirdsapziņu postošajai un sabiedrisko kārtību graujošajai ilūzijai, te nebūtu tālāk jākomentē.

Dieva baušļi ir pazīstami visiem, ar tiem Dievs ir devis cilvēkiem savu mērogu, pēc kura atšķirt labo no ļaunā, un tiem pēc Viņa paustās gribas ir jākalpo pasaules pasargāšanai, lai grēks to nesagrautu. Dieva žēlastība, kas parādīta Jēzū Kristū, kalpo izglābšanai no grēka, kura sekas ir nāve.

Vislabāk cerības un izmisuma izraisītā abu valstību sajaukšana izpaužas politiskās darbības jomā (kaut arī tās ir tikai abu iepriekš iztirzāto piemēru sekas). Vispirms atcerēsimies agrīnās kristīgās draudzes sadursmes ar ķeizara kultu, tā laika politisko reliģiju – kas tad ir jāapliecina par Kungu: ķeizars vai Kristus?

Politiskās darbības jomā ātri vien tiek izdarīti pārmetumi reliģisku kultu veidošanā citiem, aizmirstot šajā sakarā pavērot pašiem sevi. Bez šaubām, trešais reihs vai “bezšķiru sabiedrība”, priekšstati par mieru visā pasaulē, par cilvēces vienību un tamlīdzīgi ir politiskas utopijas, ar kurām ir mēģināts nopietnas krīzes situācijas risināt ar enerģisku rīcību un uz sajūsmas rēķina. Jo smagāka ir saimnieciskā un politiskā krīze, jo izteiktāki pieaug cerība uz sabiedrisko iekārtu ar pilnīgu taisnīgumu, vienlīdzību un brīvību.

Pēc politisko sistēmu un ideoloģiju sabrukumiem, ko esam pieredzējuši šajā gadsimtā kuplā skaitā, analizēt citu pieļautās kļūdas šķiet pavisam vienkārši. Bet, kā kādreiz ir teicis viens no maniem teoloģijas skolotājiem Pēteris Brunners: “No vēstures ir pratis mācīties vienīgi velns, proti, kā panākt to, ka cilvēki atkal un no jauna iekrīt uz tām pašām vecajām kļūdām.”

Ideoloģija ir tāda mācība, kas producē ainas un vīzijas par to, kā tagadnē vēl nav, bet kam laika gaitā ir jāiestājas. Pie tā pieder arī visas cerību ainas par dzīvi mūžīgā svētlaimībā, brīvībā, taisnībā, bez trūkuma, slimībām, kā arī par nāves pārvarēšanas iespēju. Ja šādas vēlamību ainas, kādas mēs katrs glabājam savās krūtīs, kļūst par mūsu rīcības plānu, kurā īstenošanā tiek iesaistīti visi spēki, lai novērstu esošo un katrā ziņā ļoti spiedīgo trūkumu, tad ir radīti priekšnosacījumi kristīgās cerības sāncensībai. Tā ir reliģioza kaislība, taču kaislības, kas pārņem un pārvalda cilvēkus, dažkārt arī tos nomoka. Tad visi līdzekļi mērķa sasniegšanai ir labi, ja vien tie kalpo šiem labajiem nolūkiem.

Neba tikai Bībelē būtu atrodams ieskats, ka tieši šādu kaismīgu labo nolūku ideālismu īstenībā pārvalda ļaunais.

Ebreju rakstnieks Josefs Roths savā grāmatā “Slepkavas grēksūdze” pauž to pašu: “Kurš grib sasniegt absolūto taisnīgumu, tas jau smok atriebības kārē.” Bet filozofs Karls Popers raksta: “No visām politiskajām idejām, iespējams, visbīstamākā ir vēlme padarīt cilvēkus pilnīgus un laimīgus. Ikkatrs mēģinājums radīt paradīzi virs zemes allaž ir producējis elli.”

Tā iemesls ir, ka cilvēks apzināti vai neapzināti liek sevi Dieva vietā. Tad mēs neaptveram, ka mēs neesam labie varoņi cīņā pret ļauno, bet gan, kamēr vien dzīvojam miesā, mūs kā gūstekņus pašus pārvalda grēks, nāve un velns. Mēs domājam, ka mums pašiem būtu jānotur tiesa pār šo pasauli, un neaptveram, ka paši līdz ar visiem cilvēkiem – dzīvajiem un mirušajiem – tuvojamies Dieva tiesai.

Viss, kas vien šajā pasaulē notiek, ir pakļauts šai Dieva tiesai, kura Evaņģēlija pasludināšanas nolūkā, vēl tiek atlikta (Rom. 3:26; 2.Tes. 2:2; Ap.d. 17:30 ). Taču, ja kristīgā draudze atraujas no Dieva vārda Svētajos Rakstos, tad gribot negribot tā top par šādu cilvēcisko nākotnes vīziju līdzveidotāju.”

Par Kristus apsolījumu un kristiešu cerību: Atbildes došana ikvienam, kas vaicā par cerības pamatu mūsos »

Tēmas: par kristiešu cerību Par Kristus apsolījumu

Continue Reading

« Par laulības dzīvi
Sākotnējais ticības apliecinājums »
                       

Ieskaties

Patiesā baznīca vienlīdzīgu bīskapu vadībā
Paliekot Kristū, jūsu lūgšanas tiks piepildītas
Piedošana ved pie mīlestības
Kā jūs paliekat Kristū?

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Zināšana par labo un ļauno
  • Koks nes labus augļus
  • Par terminiem “īsta ticība” un “dzīva ticība”
  • Jēzus Kristus attieksme pret ļauno un labo
  • Godības teoloģija un krusta teoloģija
  • Noslēpumainais bezdibenis
  • Īsta labestība

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Mūķene uz slēpēm

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025