Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

266. Kas ir vislabākā lūgšana?

  • Sākums
  • Ordinācija caur roku uzlikšanu
  • e-raksti

Ordinācija caur roku uzlikšanu

Hermanis Zasse
Noklausies šo e-publikāciju

Mēs nekur neatrodam Tā Kunga pavēli izpildīt ordināciju, nemaz nerunājot par norādēm, kādā formā tai būtu jānotiek.

ordinācija caur roku uzlikšanu

Ir kristīšanas, Svētā Vakarēdiena atkārtošanas pavēle un atslēgu amata iestādīšana – zīmīgā kārtā trejādā veidā, kā šis amats Mt.16 tiek piešķirts Pēterim, Mt.18 – kopā sanākušai draudzei un Jņ.20 – tiem divpadsmit (precīzāk, “mācekļiem”, kad bija sapulcējušies Lieldienu vakarā). Bet vēl neviens nav varējis pateikt, kad Jēzus šos divpadsmit ir ordinējis.

Bet tas arī nav bez nozīmes, ka mēs nedzirdam ne par kādu roku uzlikšanu. Jēzus ir uzlicis rokas bērniem, slimiem, bet nevis šiem divpadsmit.

Tajā vietā, kur mēs to varētu gaidīt, nododot atslēgu amatu Jņ.20:21, mēs lasām: “Tad Jēzus vēlreiz viņiem saka: “Miers ar jums! Kā Tēvs mani sūtījis, tā es jūs sūtu. Un to sacījis, Viņš dvesa un sacīja viņiem: “Ņemiet Svēto Garu!” Rodas pat iespaids, ka Jēzus šajā gadījumā, tāpat kā visos citos, izsūtot apustuļus, ar nodomu izvairās no roku uzlikšanas.

Tas ļauj pat izteikt minējumu, ka Viņš izvairījās no tā, jo ordinācija caur roku uzlikšanu bija rabīnu paradums. Tā jūdu likumu skolotājs ordinēja savus skolniekus, un šeit vajag tikai atcerēties runu Mt.23 pret rakstu mācītājiem, lai saprastu, kāpēc Tas Kungs šo paradumu nepildīja. Vai tad Viņš negribēja, lai viņi viens otru neuzrunātu ar “rabbi”, “jo viens ir jūsu mācītājs (διδάσκαλος), Kristus, bet jūs visi esat brāli” (Mt.23:8).

Bet netika aizkavēts tas, ka lielais Svēto Rakstu skaidrotāja amats, vispirms tātad Vecās Derības, kas blakus apustuļu – un praviešu amatam bija pamatā arī jaunajā baznīcā un kopā ar šiem amatiem pielietots ne tikai draudzē kādā atsevišķā, bet visā baznīcā, tiktu pienācīgi apzīmēts kā (διδάσκαλος) amats. Pēc Tā Kunga vārdiem tas gan netika tieši aizliegts (sal. arī: “Jums arī nebūs saukties par vadoņiem, jo viens ir jūsu vadonis, Kristus.” (Mt.23:10)). Bet tas, protams, bija slikti, ka baznīca vēlāk atkal pret Jēzus gribu pēc gadu tūkstošiem veca Rīta zemes paraduma “skolotāju” sāka apzīmēt ar vārdu “tēvs” un vispirms kā tēvu uzrunāja bīskapu.

Pieņēmumu par to, ka Jēzus, izvairoties uzlikt rokas pie tā, ko mēs sauktu par “ordināciju”, rīkojās apzinātā pretstatā ar rabīniem, pastiprina interesants fakts, ka rabīni vairs nepraktizēja roku uzlikšanu, kad tā II gadsimtā bija kļuvusi par raksturīgu kristīgās ordinācijas pazīmi.

Tātad roku uzlikšana ir apustuļu un senbaznīcas praktizēts paradums (Ebr.6:9) ar Vecās Derības fonu (Mozus uzliek Jozua rokas, 5.Moz.34:9, sal 4.Moz.27:17), bet tā nav Kristus iestādīta rīcība, nemaz nerunājot par sakramentu. Tā ir svētības darbība un iedarbīga tieši kā tāda. Tā arī nekādā ziņā nav domāta kādam noteiktam amatam.

Tēmas: apustuliskā sukscesija ordinācijas sakraments ordinēšana roku uzlikšana svētības darbība

Continue Reading

« Ciešā saistība starp bauslību un Evaņģēliju
Bauslība un Evaņģēlijs kā pretstati »
                       

Ieskaties

Kas ir Konkordijas grāmata?
Pirmie trīs svētības apsolījumi
Svētais Gars svētī Jēzu
Divdesmit devītais vakara priekšlasījums

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Upurēt dēlu Upurēt dēlu
    • e-apceres

    Upurēt dēlu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Apustuliskā pēctecība ar roku uzlikšanu
  • Par konfirmāciju
  • Par garīdznieku ordināciju
  • Dāvanas, amati un spēki draudzē
  • Pieprasa nekavējoties ordinēt sievietes
  • Atbalsta homoseksuālistu ordināciju mācītāja amatā
  • Konfirmācijas vēsturisks apskats

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Reliģiskais skeitbords

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025