Rabīnu mesiāniskās diskusijas mums bieži vien varētu izklausīties nepastāvīgas un neloģiskas. Talmuda un Midrash literatūrā parādās slepenas mesiāniskas norādes, bet tas, iespējams, visvairāk notiek Zohar,... Lasīt tālāk
e-raksti
Dieva vārdā teikts, ka Viņš ienāk jūsos ar Savu vārdu (Jņ.14:23; 15:7). Kristus ienāk jūsos vienkārši ar pasludināto, mācīto un Bībelē lasīto Dieva vārdu. Bez... Lasīt tālāk
Savos Rakstos Luters laiku pa laikam atkal un atkal atgriežas pie domas, ka publiskais kalpošanas amats ir augstākais baznīcas amats. Taču viņš arī paskaidro, kādēļ... Lasīt tālāk
Tradīcija Mesijam piedēvē trejādu – ķēniņa, priestera un pravieša – lomu. Runājot par Jēkaba svētību, mēs pieminam arī Jūdas “valdnieka zizli”, ko ebreju valodā apzīmē... Lasīt tālāk
Mūsu dogmatiķi ir apskatījuši mācību par mūžīgo izredzētību dažādās savu dogmatisko sistēmu vietās (saistībā ar mācību par dievišķo žēlastību – Kvenštets, Hollacs; saistībā ar mācību... Lasīt tālāk
Rabīnu literatūrā bieži vien parādās paralēles starp līdzīgiem faktiem. Reizēm šis salīdzinājums tiek attīstīts pēc qal va-Hômer principa – no vienkārša uz sarežģītāku; reizēm jautājumu... Lasīt tālāk
Zinādams, ka Dievs izraugās “to, kas ir muļķīgs pasaulē, lai liktu kaunā gudros” (1.Kor1:27), Mārtiņš Luters visai skarbi izteicās par cilvēciskā saprāta lietošanu, lai izprastu... Lasīt tālāk
Konkordijas formula nopietni aicina visus ticīgos “pareizi un noderīgi domāt un runāt par mūžīgo izredzētību, jeb Dieva bērnu predestināciju un nolemšanu mūžīgai dzīvošanai” ; jo,... Lasīt tālāk
Kristiešu zinātnieki bieži vien ir uzsvēruši, ka “kritikas zinātne Vecās Derības literatūrā par mesiāniskiem atzīst tikai divus pirmspraviešu tekstus”, no kuriem pirmais ir Jēkaba svētība.... Lasīt tālāk
Dievs pavēsta (1.Sam.16:14 u. trpm.), ka Viņš ir atļāvis ļaunajam garam mocīt ķēniņu Saulu, tāpēc ka Sauls neticībā sacēlās pret Dievu. Tomēr pārsteidzošākais ir tas,... Lasīt tālāk