Skip to content
5. decembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

253. Vai esi drošs, ka arī tu tiksi debesīs?

  • Sākums
  • Karojoša baznīca vai baznīcas cīņa?
  • e-raksti

Karojoša baznīca vai baznīcas cīņa?

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

It īpaši Vācijā apzīmējums baznīcas cīņa jaunākajā vēsturē ir ieguvis stabilu nozīmi, un to dažādas puses lieto kā vēsturisku paraugu un arī kā teoloģisku mērauklu, ar kuru tad trīsdesmito gadu norises var pārcelt uz mūsdienu diskusijām un strīdiem.

Karojoša baznīca vai baznīcas cīņa?


Tāpat kā citos gadījumos vēsturisko piemēru stiprums pieaug tādā mērā, kādā izgaist zināšanas par to laiku norisēm, un paliek zināmas identifikācijas iespējas spēks, kas teoloģiski tomēr ir maldinošs. Baznīcas cīņa nebija nedz politiska pretošanās kustība, nedz arī kāds apliecinājuma triumfa gājiens.

“Baznīcas strīds”, kā mēdza sacīt 1933./34. gadā, drīzāk bija cīņa par baznīcu pašā baznīcā, kas pēc ārēja vērtējuma neveda pie uzvaras, bet gan pēc 1934. gada pie Apliecinošās baznīcas zaudējuma, kura nebija spējīga vienoties par kopību apliecinājumā un kura raizēs par materiālajām problēmām vajāšanas apstākļos bija pakļauta smagiem pārbaudījumiem un sašķelta strīdos.

Nav jāapšauba fakts, ka ne vien Apliecinošā baznīca veica šādu patiesas un neīstas baznīcas atšķiršanu, šāda nošķiršanās norisinājās arī pašā šajā baznīcā, un tam tā visādā ziņā jābūt. Iekšēji pārbaudījumi, ārēju spēku veikta vajāšana, līdz pat martirijam šīs parādības neierobežo noteikti laikmeti baznīcas vēsturē, tās ir blakus parādības, kurām atkal un atkal jāparādās baznīcas vēsturiskajā realitātē. Jau tādēļ vien ir pilnīgi nepareizi īpaši izcelt kādu atsevišķu laikmetu, lai to kaut kādā veidā parādītu kā paraugu un ideālu. Jo tad viegli var gadīties, ka vairs neklausās Kunga vārdu, bet raugās tikai uz konkrētā laika parādībām un rīkojas atbilstoši tām.

Baznīcas cīņa kā laikmets kādas baznīcas cīņas vēsturē tādēļ nav nekas cits, kā parādība, ko apzīmē jēdziens “ecclesia militans”, un tā nav baznīca, kas cīnās par savu eksistenci, bet gan baznīca, kas tiek apkarota. Bet vispirms, atskatoties uz Jauno Derību, ir jāapdomā tas, ka baznīca nekad nav tādas cīņas subjekts, cīņas, kas tai būtu jāizcīna tā, lielākais, ir kaujas lauks, kurā šie cīniņi norisinās.

Tādēļ arī atkal un atkal runa ir par cīņu un cīnīšanos, kas var tikt ilustrēta ar piemēriem no militārās vai sportiskās jomas (1.Kor.9:24 u.t.; Fil.3:14 u.c).

Taču tā ir tā pati cīņa, kas vēršas pret veco cilvēku un grēcīgo miesu mūsos kā pret pārbaudījumiem un vajāšanām no ārienes (Fil.1:30; 1.Tes.2:2; 1.Tim.6:12; 2.Tim.2:3-5; 4:7; Ebr.12:1). Tas, kas karojošās baznīcas locekļiem veido ticības cīņu, tas ir kaut kas ikdienišķs. To īpaši parāda “Dieva ieroči”, kādi tie aprakstīti Ef.6:10-17. Ne tikai vēstures pagaidu stāvoklī, bet raugoties uz vēstures beigu “ļauno dienu” (13.p.), draudze tiek pamudināta satvert šos ieročus. Atsevišķās ieroču daļas nekalpo uzbrukumam, bet aizsardzībai, lai spētu pretoties pretinieku uzbrukumiem. Šis bruņojums sastāv viscaur no tā, ko mums devis Dievs: “Tā tad stāviet, savus gurnus apjozuši ar patiesību, tērpušies taisnības bruņās, kājas apāvuši ar apņemšanos kalpot miera evaņģēlijam” (14.-15.p.). “Ticības vairogs” nav tas, kas mums būtu jāaizsargā, bet gan tas, ar ko mēs varam sevi aizsargāt no “visām ļaunā ugunīgajām bultām”. Tāpat arī “pestīšanas bruņu cepure” ir Dieva dāvana, kā “gara zobens” ir “Dieva vārds”, kas mūs saista ar Dievu un kurš mūs sargā no ļaunā uzmākšanās. Tā tad arī ir pilnīgi skaidrs, ka uzbrukums nāk no ļaunā mūsos un tas notiek, lai mūs iegūtu. Bet aizstāvēšanos un aizsardzību mums nodrošina līdzekļi, kurus mums dod Dievs.

Tādējādi karojošā un apkarotā baznīca nerīkos krusta kara gājienus par vai pret kaut ko, tāpēc ka tā zina, ka izšķirošo cīņu jau sen ir izcīnījis Jēzus Kristus (1.Kor.15:53-58), bet tas mums tieši šajā pasaules laikā jāsaņem no Dieva vārda kā pamudinājums un iedrošinājums (Rom.8:18-39). Bet kas domā, ka viņam jākaro par baznīcu, tas ar visiem saviem labajiem nodomiem nezina, kas baznīca ir, kas ir tās būtība, uz kā tā balstās un kas to uztur.

Šāda atziņa bieži tiek noraidīta kā kviētisms, t.i., kā mierīga bezdarbība, kur tiek sagaidīti un pieprasīti darbi. Tas ir cilvēciski, un katrs cilvēks to piedzīvo ne vien saskarsmē ar citiem, bet arī pats pie sevis. Bet tieši tad kļūst redzams, vai mēs vispār paļaujamies uz Dieva darbošanos Viņa vārdā un vai mēs ticam tam un lūdzam to, kas mums apsolīts.

Tēmas: Apliecinošā baznīca Baznīcas strīds kviētisms ticības vairogs Vācija

Continue Reading

« Ko Dieva vārds saka par pēdējo tiesu
Dieva spēks pestīšanai »
                       

Ieskaties

Ticība Dievam Pestītājam: Kas Viņš ir?
Apmātības vīzijas
Par Dieva klātbūtni
Palikšana Svētajā Vakarēdienā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Amats un draudze ir nešķirami vienoti Amats un draudze ir nešķirami vienoti
    • e-raksti

    Amats un draudze ir nešķirami vienoti

  • Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti
    • e-ziņas

    Atradums vēlreiz apliecina Bībeles vēsturisko precizitāti

  • Atvēlēt vietu Dievam Atvēlēt vietu Dievam
    • e-refleksijas

    Atvēlēt vietu Dievam

  • Jaunpiedzimšanas notikums Jaunpiedzimšanas notikums
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas notikums

  • Nest vislielāko gaismu Nest vislielāko gaismu
    • e-video

    Nest vislielāko gaismu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Baznīca aicina savus locekļus sodīt par lamāšanos
  • Kristus atgriešanās pazīmes
  • Kad baznīca pārstāj būt par baznīcu
  • Senākās rakstiskās liecības par pedofiliju katoļu baznīcā
  • Ticība uz miesas augšāmcelšanos
  • Kad kristīgā baznīca pazaudē savu uzdevumu
  • Baznīca ir Dieva Svētā Gara instruments

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Pareizticīgie kosmosā

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums animācijas filma ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025