226. Ko nozīmē, ka Draudze ir vispārēja?


Reālais Jēzus Kristus vietnieciskums

Jēzus Kristus tas, kas dzīvo ar atbildību, šī vārda visīstākajā nozīmē. Viņš nav indivīds, kurs vēlas nonākt pie paša ētiskās pilnības, bet Viņš dzīvo vienīgi kā tas, kurš sevī ir uzņēmis un nes visu cilvēku Es.

Reālais Jēzus Kristus vietnieciskums

Visa Viņa dzīve, rīcība un ciešanas ir vietnieciskas. Kā tas, kurš cilvēks kļuvis, Viņš patiešām nostājies visu cilvēku vietā. Viss, kas cilvēkiem jādzīvo, jādara un jācieš, skar viņu. Šajā reālajā vietnieciskumā, kas veido viņa cilvēcisko eksistenci, viņš vārda vispatiesākajā nozīmē ir atbildīgais. Visas cilvēciskās atbildības saknē. Atbildīga rīcība ir vietnieciska rīcība.

Jēzus Kristus atbildības par cilvēkiem saturs ir mīlestība, tās forma ir brīvība. Mīlestība, par kuru šeit ir runa, ir īstenotā Dieva mīlestība pret cilvēkiem un cilvēku mīlestība pret Dievu. Tā kā Jēzus Kristus ir par cilvēku kļuvusī Dieva mīlestība pret cilvēkiem, tad Viņš nav abstraktu ētisko ideoloģiju pasludinātājs, bet konkrēts Dieva mīlestības īstenotājs.

Tā kā Jēzus pie cilvēkiem dodas nevis lai uzstādītu un īstenotu jaunus ētiskos ideālus, tātad, ne tādēļ, lai pats būtu labs, bet gan vienīgi dēļ Dieva mīlestības pret cilvēkiem, tad Viņš var ieiet cilvēku parādos, un ļaut sev uzkraut viņu parādus.

Birkas: , , , , ,



Abonē šīs atsauces.


Līdzīgās e-publikācijas

25 atsauces par “Reālais Jēzus Kristus vietnieciskums”

  1. moritz:


    wauauwueeeewaaaa!!! :P

  2. Ingars:


    Un padomā tik, es ar šķīstiem nolūkiem gribu atvērt kristīgo mājaslapu un vēl citiem parādīt, a te vot šitā

  3. talyc:


    vai še kādai sienai būtu balsinājums apdrupis?

  4. Roberto:


    šķīstības gredzentiņš ir jāuzmauc…

  5. talyc:


    …Mīlestība, par kuru šeit ir runa, ir īstenotā Dieva mīlestība pret cilvēkiem un cilvēku mīlestība pret Dievu…

  6. ddauka:


    hi hi

  7. wrc:


    Dītrihs Bonhēfers kapā otrādi apgrieztos, ja redzētu pie sava raksta šitādu bildi. Roberto, nu taisi reiz beidzot augšā savu pron lapu, lai varētu izpausties skaidrāk!!!

  8. wrc:


    starp citu retu reizi, bet ļoti nesen es izdarīju kā Ingars raksta, pareklamēju šo lapu, un tagad nožēloju. ja nu reiz vajag kādam saskalot smadzenes un pa vidu vēl erotiskas bildītes kristīgā mērcē, tad nu reiz uz šejieni zinu adresi. talyc, paslavē savu iecietību.

  9. Roberto:


    atvainojiet, bet Roberto šo bildi D.Bonhefera e-refleksijai NAV pievienojis

  10. talyc:


    manuprāt šo bildi D.Bonhefera e-refleksijai ir pievienojis kāds ar dziļāku izpratni, kā tas virspusējam (sekulāram) vērotājam sākumā varētu šķist,
    jo: (apskatīsim, ko gan mēs šajā attēlā ieraugām:)

    1. es šeit redzu vienu laulātu pāri – un Dievs savu draudzi līdzībā sauc par savu līgavu
    1.1. es šeit redzu mīlošu vīru;
    1.2. es šeit redzu sievu, kura mīlējas ar vīru;
    1.3. es šeit redzu, vīru, kurš atzīst sievu, un sievu, kura nespēj atzīt sava vīra (vai nu tā iedomājusies, ka viņas vīram būtu jābūt savādākam … taču cita vīra tai nav … un laulību taču viņa nepārkāpj..? vai arī tā nespēj tam atvērties pilnībā, tamdēļ slēpj sevi aizklājot vīram acis)

    2. attēls manuprāt ir uzrunājošs – tas izraisa emocijas un pārdomas (kas vienmēr ir vizuālā uzskates līdzekļa uzdevums un mērķis):
    2.1. mēs redzam kaisli ar kādu sieva atdodas savam vīram (viņas poza, sejas izteiksme, sārtums vaigos)
    2.2. mēs redzam, ka arī vīrs nav vienaldzīgs (viņa rokas dod skaidru norādi uz spēcīgu ķermeņa spriedzi
    2.3. bet mēs neredzam vīra seju (to aizsedz vīrieša attēls uz viņa sejas)… un mēs nevaram zināt kāda tā patiesībā ir (nezinām vai tā ir tā paša vīrieša seja vai kāda cita)… un mēs nezinām, kurš to aizsedzis un kādēļ (taču redzam, ka dotajā brīdī abi ļauj aizsegam palikt tur, kur tas atrodas)

    3. Vizuālais uzskates līdzeklis ir tikai teksta palīgs – kalps (tēls nevar būt pārāks par vārdu)

    … Jēzus pie cilvēkiem dodas nevis lai uzstādītu un īstenotu jaunus ētiskos ideālus, tātad…

    [pārlasiet ētiskie kliedzēji/ e-bilžu-grāmatu skatītāji, labāk ka nu vēlreiz textu!]

  11. Roberto:


    man jau tā arī šķita, ka attēla pievienotājs to darījis domu dziļāku…

    tas ir tāpat kā ar baušļiem: tos var censties pildīt ārēji [miesīgi], mānot sevi, ka vienu vai citu spēju izpildīt, taču savā dziļākajā sirds samaitātība nesaskatot savas patiesās vainas…

  12. moritz:


    es redzeeju sapnii, ka bildes pievienotaajs ir taalis, un ka diez vai vinju primaari vadiija sapunkteetaa argumentaacija… esmu ieveerojis, ka refleksiju ilustratori shaadaa veidaa meedz “taustiities”, cik taalu driikst iet, lai “uzkjertu” pilsonjus uz lapas apmekleejumu, vienlaiciigi tos neaizbaidot pavisam… “jeblja” arii bija juridiski nopamatota (man gan par argumentaacijas pamatotiibu bija smiins), tachu tomeer atsauca… :D

  13. talyc:


    moritz, …pat neloloju cerības jelkad tevi pārliecināt
    tu taču mums esi advancēti-zinošs
    tavus sapņus tulkot netaisos
    – - -
    … bet spriest par citiem mēs spējam tikai no sevis (savas samaitātās būtības) un savas pieredzes

  14. moritz:


    ugu… un taa pieredze aug caur pieredzes apmainju… :D

  15. talyc:


    protams, protams – cilvēka pieredze veidojas:
    a) no personīgās (piedzīvotais)
    b) no kolektīvās (pierādītais)
    (un ja ir vēl kāda cita tipa vai veida) atmiņām
    - – -
    taču kristieša būtība/ticība nebalstās (nevar tikt balstīta) uz cilvēka pieredzi, bet gan uz nākamajām-neredzamām lietām – Uz Dieva vēsti/apsolījumu

  16. talyc:


    Paldies (Dievs palīdz), tiem, kas neizkrīt šķīstības testā
    - – -
    un ja kas vēl man še būtu piebilstams, tad, Ingar
    tevis teiktajā jo uzskatāmi parādās augsti cildinātais cilvēka prāta “šķīstums”
    kas pāv(est)veidīgo nešķīstību slavē un cildina (par svētiem saukdami un uzskatīdami tādus, kas ne vien paši laulībā nestājas, bet vēl citiem aizliedz to darīt)
    bet tos, kas vientiesīgi pilda Dieva vārdu:- “Augļojieties un vairojieties! Piepildiet zemi un …” sauc par nešķīstu
    - – -
    ak, jūs, elles malka!
    kas jums solījis debesis jūsu puritāniskā-ārējā šķīstuma dēļ?
    - – -
    mans ieteikums, tadiem kā wrc būtu: – mazāk tērēt laiku porno lapās (tur savu tikumību apliecinot, par redzēto šausminātos/ vaimanātu un nosodītu: “kkkādas nnneķītras lllietas tttie gaaan tttur ddarrra”), …tad arī pašiem nenāktos piedauzīties pie šādām lietām, apsmērējot visu (savu muti ieskaitot) ar saviem netradicionālā seksa augļos aptraipītajiem pirskteļiem)
    - – -
    …ak vai, vai neziniet? … Šķīstajiem visas lietas ir šķīstas [Tit. 1:15+]…

  17. Roberto:


    Miesas tieksmes ir pret garu, bet gara tieksmes ir pret miesu. Vai tiešām?

  18. wrc:


    Tādiem gudrīšiem kā talyc, gan ar daudz nopelniem, varu atklāt, ka laulībā, pirmkārt, neviens publiski nenodarbojas ar šādām lietām (fotografēšanai un publicēšanai tīmeklī). Otrkārt, tā kā tas nav fotografēts talyc guļamistabā (tak nenoliegs), tas ir interneta plašumos atrasts attēls, kur pirmajā punktā pamatotā veidā pierādu, ka tā nav laulība, bet laulības pārkāpšana. treškārt, par tiem saviem pirkstiem katrs zina labāk, un talyc par savējiem. Silti ieteikšu, kā pērli, kuru nesapratīs (necitēšu zināmos Jēzus vārdus par tēmu), ka savai citus apgrēcinošai rīcībai nav jāmeklē attaisnojums svētuļotās atrunās un pamatojumos, bet tam, kurš citus un sevišķi mazākos ticībā, apgrēcina, kaut apgrēcībai ir jānāk, tam būtu labāk ja tam… nu tur Mateja ev.18.nodaļas sākumā var palasīt. kam ausis dzirdēt, tas lai dzird.
    Roberto, tas ir bonuss ka ne Tu pieliki bildi… bet tas pats bonuss nost, ka atļāvi šādai tai palikt un tikai komentāru diskusijās atklāji, ka mr.T. ir kāds nodoms tur, piešūts ar ļoti baltiem diegiem.

  19. talyc:


    paliec, kāds esi, wrc, … skaisti-svēti-glīts un pareizss
    es savukārt palikšu kāds esmu … neganti-nešķīsts-grēcinieks

  20. Roberto:


    draugs wrc, es te padomāju par kailajiem ķermeņiem uz senajām gleznām… ko izmanto kristīgā baznīca.. izdzīšana no Ēdenes, pastarā tiesa, utt… kāpēc neviens [vismaz neesmu dzirdējis] nav iebildis pret to?

    …un vēl kāpēc gan parasti ļaudis skaļi bļauj par vienu grēku, taču paši nekautrējoties un atklāti dara citu… tas ir pretpraidistu kontekstā

  21. wrc:


    es arī esmu tāds pat grēcinieks kā talyc, ar saviem grēkiem nelepojos, un tāds kurš tiek svētots dienu no dienas, un ne savu nopelnu pēc. Par kailajiem ķermeņiem, jā, bet hm es savukārt neesmu redzējis īsti nevienu kaut cik kailu pārošanās gleznu (kā augstāk attēlā..) no senajiem meistariem, īpaši tiem kam bija tas gods gleznot svētvietās.
    Par to praida tēmu, kas tuvojas maijā, tur jau cilvēki pulcējas lai to izceltu, un nav manīts antipraidistu nometnē, ka kādi heterosexuāļi pulcētos gājienā, lai lielītos (pride) ar saviem 100 partneriem vai ko tādu ar ko varētu lielīties, jautājums ir jālemj proporcionāli iespējamām propogandas sekām, tāda mana atbilde par pēdējo piebildi, Roberto!
    ar cieņu wrc.

  22. Roberto:


    ak, draugs wrc, pilni mediji [TV, žurnāli, i-nets] ir ar info., kas ar ko utt.. [un bieži iekrīt acīs tieši tie, kuri sevi dēvē par "kristiešiem"]

    vai tad tā nav “laulības pārkāpšanas propaganda”?

  23. wrc:


    -varbūt arī ir, par to neesmu tā domājis. No pēdējiem man dikti žēl par zināmu saxofonistu un dziedātāju, kas izcēlās ar ticību un vērtībām;;; es nerādu ar pirkstu vai nekladzinu par to apkārt, bet nu prese par to liecina un fakts izraisīja manī skumjas. Tā gan ir.

  24. talyc:


    mkay, piekrītu, ka bilde tiešām ir provokatīva
    bet tās ievietošanas mērķis ir ļaut ieraudzīt mūsu (kristiešu) “patiesās” attiecības ar Līgavaini – Kristu.
    - – -
    tai arī bija jāizsauc protests (ka kaut kas nav riktīgi), bet mērķ-auditorija būtum tie, kuriem allaž patīkas Kristu taisīt pēc pašizdomāta tēla un līdzības.
    - – -
    es priecājos, ja jūsu “kristietīgās” jūtas tikušas aizskartas,
    jūs varat priecāties, ka vismaz nesirgstat ar remdenību.

    P.S. nedomāju, ka šādas bildes dēļ kaut viens īsts kristietis no ticības varētu atkrist. Ja no e-apmeklētājiem līdz ar šo būtu atkritis vēl kāds jūsmotājs, tas protams būtu mīnuss mūsu statistikas rādītājiem. Taču arī šo trūkumu ar uzviju kompensēs citi “e-bildīšu skatītāji”, kuri bez-mērķa klaiņojot e-vides plašumos šinī lapā varētu tikt “sakompromitēti” ar Dieva vārdu.

  25. Roberto:


    ir kāda sena gudrība, ka visskaļāk bļauj tas, kurš pats vainīga.. tāpēc pirms sašust par kaut ko, derētu ielūkoties savā “kristāldzidrajā” sirsniņā.



Lasi, domā un raksti*

Ienāc, lai rakstītu.