Ieskaties

8 komentāri par “Mazais cinītis un lielais vezums jeb Uzmanību – partikula!

  1. Paldies, tiešām, patiešām bija interesanti un izglītojoši uzzināt par partikulu γάρ, kā arī Jņ.4:43-45, tiešām saprotami. Varētu būt, ka manas Bībeles studijas ir tikai pašā sākumā un tādus teologiskus dziļumus arī nesasniegšu kā daudzi, bet tomēr ja runa iet par parsto lasītāju vai vienkāršo kristieti, tad nezinu vai tiešām ir šādas aprakstītās problēmas. Domāju, ka svarīgi, kāds ir lasītājs, vai ir iespējams tulkojums, kas visiem būs saprotams? Kā arī, ja iedziļinamies vēsturiskajos faktos, tad ir tik daudz materiālu, kur meklēt un studēt. Klausoties komentārus par jauno tulkojumu rodās priekštats, ka arī teologiem ir neskaidrības par jauno tulkojumu un tagad tik daudz laika tiek pavadīts šajās diskusijās, ka varētu būt, ka daudzi svarīgi jautājumi, kas ir atklāti Bībelē paliek otršķirīgi…
    Vienīgi Dievam lai gods.

  2. Roberto piekrītu, bet laikam šeit ir drusku cits konteksts vai arī Tu domā, ka teologiem vajadzētu biežāk atgriezties pie katehisma?

  3. Janis Karklins, kāds būtu tas konteksts?

    kopš Bībele kļuva pieejama ikvienam, ir parādījies tik daudz sektu… katrs lasa un saprot, kā ienāk prātā.. tāpēc jābūt pamatam…

  4. konteksts jaunais tulkojums.
    Pareizi Roberto, bet šeit krustām šķērsām ir diskutēts, kas tad ir sekta…un visi ir vienisprātis, ka tie kas nestāv Dieva vārda patiesībā…
    to ka lasa un saprot kā grib, tas skaidrs, tādi nu mēs esam…bet Bībele mums skaidri pasaka, ka Raksti nav interpretējami pēc sava prāta un patikas un tieši šeit rodās bažas, kas tad ir svarīgāk, kultūrvēsturiskais, filoloģiskais, patīkamais, saprotamais???
    Pareizi Roberto saki, ka svarīgs ir pamats. Un tieši šeit parādās šis jautājums, ko dod šis jaunais tulkojums, ar ko bija tik nepilnīgs teiksim tas pats 65.g. tulkojums?
    Vai problēma nav baznīcā un tās vadītājos…mācītājos…Vai mums ir Kristus? Tikai lūdzu nepārprotiet, nav runa par Dieva iedibināto draudzi un mācītājiem, kas cīnās par evaņģēlija ticību.
    Ne īsti šajā kontekstā, bet personīgi mani satrauca viens A. Bites apgalvojums(vai pieņēmums)raidījumā “aktuāla diskusija” par Mt 24:24 Jo uzstāsies viltus kristi un viltus pravieši un darīs lielas zīmes un brīnumus, lai pieviltu, ja iespējams, arī izredzētos. Ka netiks pievilti uz ko arī gribētos cerēt un ticēt, kā arī Dieva vārds brīdina būt nomodā. Tikai nepārprotiet, man nav nekas pret A.Biti, ļoti cienu un augsti vērtēju šo Dieva vīru.

  5. Lūk. 5:39

    a) Un neviens, kas vecu vīnu baudījis, negribēs jauno. Viņš sacīs:vecais vīns ir labs.

    b) Un neviens, kas dzēris veco, tūliņ negribēs jaunā, jo viņš sacīs: vecais ir labāks.

    c) Un ne weenam kas to wezzu dzer tudaliņ eegribbahs to jaunu jo tas sakka tas wezs irr saldaks.

    d) И никто, пив старое [вино], не захочет тотчас молодого, ибо говорит: старое лучше.

    e) No man also having drunk old wine straightway desireth new: for he saith, The old is better.

    f) [καὶ] οὐδεὶς πιὼν παλαιὸν θέλει νέον· λέγει γάρ· ὁ παλαιὸς χρηστός ἐστιν.

  6. 2Kor2:17 Jo mēs neesam tādi kā daudzi, kas lieto Dieva vārdu veikalam, bet mēs runājam no skaidras sirds kā Dieva uzdevumā un Dieva priekšā Kristus spēkā.

  7. Prāmis ienāca Tallinā ar lielu novēlošanos, jo tajā naktī jūrā bija stipra vētra.

    Vētra tiešām bija. Cits prāmis Estonia nogrima vēlāk tai naktī šai vētrā…

Atbildēt