Ieskaties

22 komentāri par “Kāpēc gan kristiešiem būtu jāpakļaujas jebkurai valdībai

  1. Interesanti, kā uz to skatās šodienas kristieši?!

  2. Vai Janis Karklins vaicā par skatījumu uz patreizējo (ierobežojumu) situāciju valstī un pasaulē?

    Kad eju veikalā uz dzidru “bez maskas nedrīkst jūs apkalpot”, tad prātā ataust Atkl.13:17, diez vai lupatiņa ir tā zīme, bet domāju, ka tas ir tikai sākums kaut kam vērienīgākam…

    arī Dievkalpojumu ierobežošana jau sāk izpausties, allaž jāpatur prata Ap.d.5:29

  3. Būt paklausīgiem visās lietās tieši to arī nozīmē – paklausīt nekurnot. Un tas ir kas tāds, ko dumpīgā daba nespēj pati savā spēkā. Būt pazemīgam, staigāt bijībā – to var uzskatīt par arhaismu, jo mūsdienas diktē citu pieeju un pasaules skatījumu. Visi grib būt jaunie kungi un diktēt savus noteikumus citiem (Dievu ieskaitot) …un tā tas ir jau no bērna kājas…

    Sal. pam. 20:11

  4. talyc, interesanti kāpēc gan kristīgais martīrs pretojās Hitlera valdīšanai? Vai viņš īsti nesaprata Rom.13 nozimi?

  5. Jā, man arī tulkojot radās jautājumi. Viens, ko kristiešiem bija jādara Hitlera laikā? Otrs, kas kristiešiem bija jādara padomju laikā? Kā Jouko Talonens raksta, 40.-o gadu beigās bija divi virzieni. Vieni, kas nesadarbojās ar padomju varu, otri sadarbojās un sludināja paklausību, ka Staļins Dieva dots valdnieks. Nu teiksim – mūsdienu kontekstā. Nacisma laikos ebrejiem bija paklausīgi jāsoļo gāzes kamerās, ja valdība prasīja, vai ne? Vai mums paklausīgi jāindē sevi un bērnus ar tām maskām, graujot gan imunitāti, gan uzkrājot vīrusus maskās un tad inficējot sevi un citus ar tiem?

  6. nāk stunda un ir jau klāt, kad likumpaklausīgie domàdami, ka Dievam kalpo:
    drīzumā

  7. Lasot šos komentārus viss kautkā sajūk…tādas, kā dažāda veida manipulācijas. Talyc rakstītais saprotams, Roberto skaidras pārdomas un paralēles, bet Jean šķiet ko izrauj no konteksta un pievelk sev vēlamajā kontekstā! Tas ir apzināti?
    Roberto es domāju kopumā un ne tikai par maskām vai covid, tās ir tikai nepaklausības Dievam sekas, kā jau no iesākuma.. Vēlreiz gribu atkārtot, ka mūsu valdība pagaidām neaizliedz sludināt Dieva vārdu, par ko liecina e-baznīcas darbība. Mums šodien ir vēl daudz iespēju Dieva druvā, vai ne tā.
    Runājot par maskām, viedokļi dalās, tā kā Jean argumenti pievelkot totalitāriskos režīmus un veselības bojāšanu man šķiet ir manipulatīvi un neiztur kritiku.
    JA MASKAS BENDĒTU PLAUŠAS,TAD VISI OPERĒJOŠIE ĶIRURGI BŪTU PLAUŠU SLIMNIEKI,AR PAGALAM SLIKTU IMUNITĀTI. VĪRUSI MASKĀ TIEŠĀM TIEK UZKRĀTI,NEVIS LAI TOS BAUDĪTU BROKASTĪS,BET LAI TIE NEIZPLATĪTOS TĀLĀK.TĀTAD VIEDOKĻA AUTORS VISAI VEIKLI SAGRIEŽ VISU AR KĀJĀM GAISĀ,APGALVOJOT,KA TIEŠI MASKAS VEICINA INFICĒŠANOS.IR TAISNĪBA,KA BĒRNI SLIMO VIEGLI VAI NEMAZ,BET TĀ KĀ SLIMĪBA IR ĻOTI LIPĪGA UN BĒRNI IR ĻOTI AKTĪVI UN ATRAKTĪVI,TAD VIŅI BŪDAMI BEZ MASKĀM,SAVĀC SEVI BACIĻUS UN KĻŪST PAR MĪĻIEM MAZIEM SLIMĪBAS PASTNIEKIEM,AR VISĀM NO TĀ IZEJOŠĀM SEKĀM.

  8. Janis Karklins, ak šis vārdiņš “konteksts” Pāvila rakstītā “konteksts”, Lutera laika “konteksts”, Roseniusa laika “konteksts”, Bonhefera “konteksts” un mūsdienu “konteksts”.

    drīzāk jean izgaismo jautājumu – cik tālu jāpaklausa, kur talyc šķiet idializē – visās lietās

    Rom.13:1 un Ap.d.5:29
    bauslība un evaņģēlijs

  9. Dieva vārda konteksts pirmkārt, jo ir tikai viena mēraukla! Lutera princips balstīts Dieva vārdā, tieši tāpar Rozeniuss un mēs katrs! Un vaitad Dieva vārds nav skaidri atklājis, cik tālu mums ir jāpaklausa? Tieši tāda ir jautājuma būtība un Rom.13 ir ņemta par pamatu šai apcerei. Gribētos dzirdēt jean skaidrojumu ņemot par pamatu šo Dieva vārduun Rozeiusa apceri. Un vaitad masku jautājums nav sekas nepaklausībai?

  10. Pie mums vēl nav – it kā problēmu – ja neskaita, ka vecie cilvēki ir iebiedēti un nemaz nenāk uz baznīcu, lai neaplipinātos no it kā bīstamā vīrusa. Bet, piemēram, Kalifornijā baznīcas jau slēgtas. Un tad nu draudzes – kas vēlas protestēt, nevis pakļauties – pārsauc sevi par ģimenēm draudzīgiem striptīzklubiem, lai cilvēki varētu nākt un klausīties Dieva vārdu, satikties un stiprināt viens otru ticībā. Vai obligāti ir jāgaida līdz tam, ka bez Hitlera ziņas neko nevar darīt? Vai jāgaida līdz tam, kad bez Staļina slavēšanas, kā gudra tautas vadoņa, baznīcas nevarēs palikt vaļā? Hitlers jau ļāva baznīcās sludināt Dieva vārdu. Un arī Staļins ļāva, ja nesprēgāja pret padomju režīmu. Taču vai tiešām nebija brīdis, kad kristiešiem Vācijā nebija jāpieņem, ka vara sāk palikt pārāk vardarbīga, tā ka galu galā teju vienīgā iespēja palikt dzīvam ir pilnībā pakļauties varai, — un kad līdz tam nonāk, tad jau ir par vēlu ko mainīt. Tad var tikai pakļauties vai kļūt par martīru (ko vairums tāpat sapratīs kā sacelšanos pret valdnieku, nostāšanos pret Rom. 13, jo varēja taču nemirt, bet darīt to, ko liek). Romas imperatori arī no kristiešiem neprasīja daudz – tikai dedzināt vienu graudu vīraka Cēzaram par godu. Kad esi to izdarījis, tad pulcējaties, kur gribat, sludini, ko gribi. Bet mans jautājums būtu vairāk par hitlerisko Vāciju. Jo tur tas process bija pakāpenisks un baznīcas jau īpaši neaiztika, jo tautas atbalsts Hitleram bija nepieciešams. P.S. Bet par maskām. Vīrusus tās neaiztur – vismaz ne jau ķirurģiskās maskas un tie auduma sejas pārklāji ne tik. Tāpēc slimnīcās daudzkur cenšas staigāt skafandros. Un ārstiem ķirurģiskās maskas ir domātas tikai tāpēc, lai neiespļautu atvērtā/atgrieztā brūcē operējot. Taču viņi tās maina ik pa laikam, vai ja pieskarās tai vai ja gadās ieškaudīt tajā, līdzīgi kā kabatslakatiņi vecajos laikos tautai. Tad medmāsiņa atnāk un uzliek ķirurgam jaunu masku. Bet likt staigāt ar vecu daudzkārt lietotu masku vecam vīram (vismaz viens tāds man šodien veikalā bija; medicīniskā ķirurģiskā maska galīgi teju melna palikusi), tas ir valsts noziegums pret šo cilvēku un viņa veselību. Vismaz tā uzskatu.

  11. Šis skatpunkts ir skaidrs, tikai nepamet doma, ka tas ir smalkais bizness..
    1. No rakstītā var saprast, ka vīrusa nav un nav ko baidīties? Vecie cilvēki ir iebiedēti?! Skaidrs visi taču mirsim un kāds no mums taču būs nākošais…Grūti spriest par kalifornijas baznīcām, tomēr jautājums, ja jau nonāk līdz tam, kad jāsaucās par mauku māju, lai tikai satiktos publiskā vietā un kā tu saki, stiprinātu ticībā, tad jautājums kāds ir mūsu pamats? Vai tiešām mums nav iespējas lasīt, klausīties Dieva vārdi, vai nav iespējas vienam otru stiprināt ticībā?! Kas tad ir baznīca-Draudze?
    Par Hitleru u.t.t. uzskatu, ka tā šajā reizē ir manipulācija ar emocionālajiem cilvēkiem kuri padodās provokācijām…
    Jāpaklausa ir Dievam, to var uzzināt Bībelē, tikai problēmas sākas kad mēs paši interpretējam un taisam veikalu pēc sava prāta.. Jautājums ko sludina baznīcās? Ja “ticīgie” nespēj atšķirt taisnību no meliem…un cīnās savā starpā Dievu kārdinādami, neņemot vērā Viņa brīdinājumus.
    Sakiet vai izņemot mani pašu, kāds var manu ticību atņemt?! Ja nu vienīgi var mani maldināt un vest maldu ceļos, tomēr tas vienmēr būs saistīts ar to cik es būšu paklausīgs Tam Kungam, vai ne tā?
    Kā palikt dzīvam mums ir daudz piemēru Bībelē, ņemsim par piemēru Jēzu, apustuļus u.t.t. Ja dzīvojam no Dieva žēlastības tad arī zināsim kā rīkoties. Vai tad Hitleriskā vācija ir kāds izņēmums totalitārajiem režīmiem, kādi ir arī šodien?! Lasu bībelē par cīņu Fil.1.27-30 un citur.
    Par maskām, kā var objektīvi diskutēt, ja cilvēks uzskata, ka vīrusa nav?! Tas ir līdzīgi, kā diskutēt ar pārkristītājiem, ka tas nav bilbliski, jo viņi taču neatzīst biblikās kristības būtību, bet dzelžini turās pie kristības formas.
    Ja slimnīcās staigā skafandros, tad varbūt visiem tagad izdalīt skafandrus, lai var iet uz masu pasākumiem…Vai nav tomēr, ka saskaroties ar nezināmām lietām-problēmām mēs cenšamies rast dažādus risinājumus, kas iespējams kā var palīdzēt! Par biznesu nerunāsim, tas tāpat ir velna un viņa bērnu pārvaldībā…Runa nav par masku pareizu vai nepareizu lietošanu, Jā daudzi rīcību plāni ir nepareizi, tikai jautājums kāda ir mūsu attieksme un ko tā veicina?
    Tomēr būtu labi pārlasīt šo Rozeniusa apceri un pārdomāt savu attieksmi pret To Kungu, valsti un līdzcilvēkiem pamatojoties Dieva vārda patiesībā.
    Kas ir mūsu pamats?

  12. CITĀTS NO JEAN Pie mums vēl nav – it kā problēmu – ja neskaita, ka vecie cilvēki ir iebiedēti un nemaz nenāk uz baznīcu, lai neaplipinātos no it kā bīstamā vīrusa. TĀTAD PĒC MĪĻĀ JEAN DOMĀM VISAS PROBLĒMAS IR TIKAI TUR,KA BAILĪGIE VECIE CILVĒKI VAIRS NENĀK UZ BAZNĪCU NEZINU VAI JEAN VAKAR SKATĪJĀS PANORĀMU,KUR BIJA RUNA PAR TRAĢISKO STĀVOKLI GAIĻEZERA SLIMNĪCĀ.VARBŪT,KA JEAN LABPRĀTĀK TIC TAI MEITENEI NO STRADIŅIEM,KAS APGALVOJA,KA SLIMNĪCAS IR TUKŠAS UN ĀRSTI VEIC NOZIEDZĪGUS EKSPERIMENTUS.ATKAL GRIBĒTOS DOMĀT VAI JEAN IR MUĻĶIS,VAI LAIŽ MUĻĶI,PIE KAM TIEŠI ŠĀDI CILVĒKI GRĒKO PRET SAVU TUVĀKO PIEVIĻOT DAUDZUS GAN FIZISKI-VEDOT NĀVĒ,GAN GARĪGI-IEDROŠINOT PAĻAUTIES UZ MELU TĒVU.ĪSTI VIETĀ BŪTU JAUTĀJUMS ARĪ JEAN- KĀDAM GARAM JŪS PIEDERAT???!!!

  13. Vīruss ir. Vīrusi ir bijuši un vīrusi arī būs turpmāk. Izlasi, lūdzu, Lielbaringtonas deklarāciju, ko vairākkārt esmu feisbukā šārējis. Un saproti, ka mēs neviens nezinām savu galu. Tas var pienākt teju ik brīdi mums no tās puses, kur mēs to negaidām. Bet vecam cilvēkam likt pavadīt pēdējās dienas pilnīgā karantīnas izolācijā, nelaižot satikt viņa tuviniekus – ja visi tam piekrīt, arī ir neģēlība. Un tieši to arī daudzi veci sirmi cilvēki arī pauž, tas ir, ka viņi negrib – tāpat kā negrib, lai viņa bērni vai mazbērni kļūtu par bezdarbniekiem un beigtu savu dzīvi pašnāvībā, jo valstij redz prioritāte ir glābt sirmgalvjus – kaut statistika rāda, ka viņi ne sū.. neizglābj. Taču padara sirmgalvju pēdējās dienas par riktīgu murgu.

  14. vai nav tā, ka vienus s**us (lai arī kas tas būtu) aizstās citi, bet jautājums šeit paliek aktuāls, cik tālu paklausīt valdībām?

    Jāpārlasa e-BĻJ

  15. Jean un Roberto, skaidra artbilde ir dota bībelē, apustuļu un daudzu ticības tēvu paraugos.
    Jean skumīgi, ka nepamani, ka svarīgākais ir ticība uz Jēzu Kristu un pēctam visas zemes lietas…Ir realitāte, dumpīgais grēka cilvēks, kurš negrib paklausīt nekad un nekam..no tā arī visas sekas. Neģēlība, netaisnība ir visapkārt kur nav Kristus! Pārbaudi vai nēesi apsēsts ar cīņām ārpus Dieva vārda.
    Roberto viss jāņem kontekstā.:) Un nez vai Nērona laiks bija labāks par Hitlera, Staļina u.t.t. laikiem

    p.s. Jean, tā baringtonas vēstule ir līdzīgs veikals, kā tevis liktie video no psihologa kurš melo acis nemirkšķinādanms…
    Iespējams, ja cilvēki nebūtu tik ietiepīgi, egoistiski un būtu drusku piekāpīgāki ievērot noteikumus, šī sērga nebūtu tik traki izplatījusies…

  16. Vai no mazā kaehisma nezinām, 4.baušļa skaidrojumu? Ko bērnam nozīmē būt paklausīgam visās lietās gan labiem gan sliktiem vecākiem.
    Un kristietim konteksts vienmēr ir mūžīgā dzīvošana (nevis laba dzīvošana).

  17. Luters raksta: “Pietiek, ja imperatoram piemīt saprāts.” [WA 27:417-418] Tas attiecas uz visu līmeņu varām. Bet, ko darīt, ja valdība ir bezprātīga?

    Kristietības un ideoloģiju attiecības tomēr neraksturo savstarpēja ignorēšana. Kristietis cenšas dzīvot uzticībā Kristus likumiem un valsts varas pakļautībā. Starp šīm divām pakļautībām neapšaubāmi pastāv pretruna. Svētais Augustīns uztvēra šo pretrunu kā “prieku”, ko veltī tikai Dievam, un “izmantojumu”, kas attiecas uz visām radītajām lietām pēc to pakārtotības. Taču pēc viņa uztveres šī atšķirība starp zemes un debesu pilsētām izpaužas tā, ka “labie izmanto pasauli, lai varētu priecāties par Dievu; ļaunie, turpretim, lai varētu priecāties par pasauli un tā izmantot Dievu.” [Dē cīvitāte Deī XV: 7]

  18. Vai nav tā, ka ādamiskais cilvēks(grēcīgais), visvairāk ir nodarbināts ar vainas meklēšanu pie tuvākā, valdības u.t.t., lai attaisnotu savu nepaklausību?

    Neatkarīgi no tā, vai valdības pārstāvji būtu labi vai ļauni, apustulis Pāvils Vēstulē romiešiem trīskārt atkārto – “tā ir Dieva kalpone”. Tāpēc pat ļaunākās varas iestādes, kādas vien valstī var būt, ir no Dieva un sūtītas īstenot Viņa svēto nodomu.

    Kad Dievs dod tautai ļaunus un bezdievīgus valdniekus vai, kā Jesajas grāmatā sacīts: “Zēnus Es viņiem došu par virsniekiem, un vieglprātīgi neprašas valdīs pār tiem” (3:4), tad tas notiek, lai sodītu un pārmācītu ļaunos un stūrgalvīgos, kā arī pārbaudītu ticīgos.

    Pat ja veidi un ceļi, kā valdnieks nācis pie varas, nav bijuši pareizi, tomēr savu varu tas guvis vienīgi no Dieva. Kā iepriekš sacījām, Dievs vēlas šo laicīgo varu lietot, lai svētītu un sodītu cilvēkus. Ja kāds vispirms grib pārbaudīt varas pārstāvju īpašības un piemērotību, pirms uzņemas pienākumu paklausīt, tas grauj pamatu, uz kā balstās padotā pienākumi, t. i., tas grauj visvarenā Dieva kārtību.

  19. “Agrīnais Luters” māca, ka ir pieļaujama tikai pasīva un vārdiska pretošanās. “Vēlīnais Luters” apgalvo, ka konkrētos apstākļos kristietim ar ieročiem rokās jāvēršas pret ļaunu valdnieku – nekad necīnīties sevis paša labā, bet gan, lai aizstāvētu savu ticību un ģimeni. Taču ne viens, ne otrs neatbalsta sacelšanos un pūļa varu.

    Bonhēfers sekoja “vēlīnajam Luteram”. Tāpat darīja vēl viens luterāņu mācītājs pretošanās kustībā – Eižens Gerštenmaijers, kas vēlāk kļuva par Rietumvācijas parlamenta apakšpalātas spīkeru.

  20. …bet ko saka Dieva vārds?!

    Būtu labi arī atsauces, kādā kontekstā Luters un Bonhēfers izsaka šo domu?

  21. Jani Karklin, Dievs vārds ir kā abpusēji (bauslība un evaņģēlijs) griezīgs zobens.. vai tā skaidrojums un izpratne var atšķirties?

    Bonhēfera konteksts bija Hitlera režīms.
    Agrīnajam Luteram – jūsmotāju grautiņi
    Vēlīnajam Luteram – briestošais 30 gadu karš starp katoļiem un luterāņiem.

  22. Atradu sekojošo: 1539. gadā, kad pāvests paziņoja, ka viņa personīgā armija dosies cīnīties pret luterāņiem. Luters izmantoja kāda sava skolnieka akadēmisko disputu, lai izteiktu savas domas:

    Ja drīkst pretoties pāvestam, tad drīkst pretoties arī visiem imperatoriem un hercogiem, kas perina nodomus aizstāvēt pāvestu.

    Tādēļ ir nepieciešams stāties pretī kareivjiem, kas cīnās par viņu, un cīnīties pret viņiem, pat ja tas nozīmētu revolūciju! Jo mēs nevaram pieļaut dvēseļu pazudināšanu.

    Ja imperators aizstāv pāvestu, kurš ir vilks, to nedrīkst pieļaut vai atbalstīt, bet gan ir jāuzbrūk viņam. Pašaizsardzība ir dabiskā lietu kārtība.

Atbildēt